Przetargi.pl
Udzielenie i obsługa długoterminowego kredytu złotowego dla Powiatu Pszczyńskiego.

Powiat Pszczyński ogłasza przetarg

  • Adres: 43-200 Pszczyna, ul. 3 Maja
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 32 4492300, 032 4492399 , fax. 324 492 345
  • Data zamieszczenia: 2019-07-10
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiat Pszczyński
    ul. 3 Maja 10
    43-200 Pszczyna, woj. śląskie
    tel. 32 4492300, 032 4492399, fax. 324 492 345
    REGON: ---00000000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.przetargi.powiat.pszczyna.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie i obsługa długoterminowego kredytu złotowego dla Powiatu Pszczyńskiego.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest: Udzielenie i obsługa długoterminowego kredytu złotowego dla Powiatu Pszczyńskiego. Kredyt przeznaczony jest na finansowanie planowanego deficytu budżetu. 1. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia a. Kwota kredytu: 5.500.000 zł (słownie: pięć milionów pięćset tysięcy złotych). b. Okres kredytowania: od wypłaty I transzy kredytu do 20.12.2027r. c. Kredyt winien być uruchamiany przez Wykonawcę w trzech transzach, w następujących terminach złożenia dyspozycji wypłaty przez Zamawiającego: Pierwsza transza - 2.000.000 zł - 20.08.2019r. Druga transza - 2.000.000 zł - 25.09.2019r. Trzecia transza - 1.500.000 zł – 15.10.2019r. d. Okres karencji w spłacie rat kapitałowych do 31.03.2020r. e. Spłata kredytu nastąpi w 32 kwartalnych ratach płatnych w okresie od 31 marca 2020 r. do 20 grudnia 2027r. wg załącznika nr 5 do SIWZ tj wg Harmonogramu spłat rat kredytowych. f. Oprocentowanie ma charakter zmienny i jest sumą stawki WIBOR 1 miesięcznych depozytów międzybankowych i marży banku wyrażonych w punktach procentowych p.a. Oprocentowanie kredytu, oparte na stopie procentowej WIBOR 1M, przyjmowanej dla każdego okresu odsetkowego z ostatniego dnia miesiąca poprzedzającego miesiąc spłaty kolejnej raty odsetkowej, powiększonej lub pomniejszonej o marżę banku, stałą w okresie kredytowania (obowiązywania umowy). Jeżeli w dniu poprzedzającym nie ma notowań stawki WIBOR, należy ją przyjąć z ostatniego dnia, w którym notowania były dostępne. g. Spłata odsetek za okres od wypłaty I transzy kredytu do 15.12.2019 nastąpi w terminie do 15.12.2019 r. Spłata odsetek za okres od 16.12.2019 do 31.03.2020 nastąpi w terminie do 31.03.2020 r. Pozostałe odsetki będą płatne na bieżąco w okresach kwartalnych wraz z ratą kredytu.h. Oprocentowanie naliczane będzie od faktycznie wykorzystanych środków w danym miesiącu, na ostatni dzień każdego miesiąca. i. Do obliczenia odsetek w okresach obrachunkowych należy przyjąć, że rok ma 365/366 dni, a odsetki nalicza się za liczbę dni w okresie, przyjmując że miesiąc ma 30 lub 31 dni, luty odpowiednio 28 lub 29 dni. j. Marża banku w okresie kredytowania będzie stała. k. Dopuszcza się możliwość spłaty kredytu przed terminem, przez co rozumie się spłatę wyższych rat kapitałowych lub jednorazową spłatę całości lub części zadłużenia, przy czym wcześniejsza spłata nie wiąże się z dodatkowymi kosztami. l. Zabezpieczenie kredytu: weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową. m. Z tytułu obsługi kredytu nie będą pobierane żadne opłaty i prowizje. n. Zamawiający dopuszcza możliwość podpisania oświadczenia o poddaniu się egzekucji do kwoty zaciągniętego kredytu. o. Uwaga: W przypadku gdy dzień spłaty jest dniem wolnym od pracy, Zamawiający będzie dokonywał spłaty w dniach roboczych poprzedzających dzień spłaty wynikający z harmonogramu (załącznik nr 5 do siwz). 2. Dokumenty, które udostępnia Zamawiający celem uszczegółowienia opisu przedmiotu zamówienia: a. uchwały Rady Powiatu Pszczyńskiego w sprawie: 1. zaciągnięcia przedmiotowego kredytu. 2. budżetu na 2019 rok ze zmianami. 3. uchwalenia WPF oraz jej zmiany. W/w dokumenty załączone są na stronie internetowej Powiatu Pszczyńskiego: www.bip.powiat.pszczyna.pl w zakładkach „Uchwały Rady Powiatu” - VI kadencja oraz „Budżet powiatu” - Budżet powiatu na rok 2019 b. opinie RIO o: 1. możliwości spłaty kredytu. 2. prawidłowości planowanej kwoty długu. 3. projekcie uchwały budżetowej Powiatu Pszczyńskiego na 2019 rok. 4. WPF. 5. sprawozdaniu z wykonania budżetu za I półrocze 2019 roku W/w opinie RIO udostępnione są na stronie internetowej Powiatu Pszczyńskiego: www.bip.powiat.pszczyna.pl w zakładkach: „Budżet powiatu” - Budżet powiatu na rok 2019.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1.Warunkiem udziału w postępowaniu jest wniesienie wadium w wysokości: 10.000,00 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych 00/100) w terminie do dnia 18 lipca 2019r. do godz. 10.00. 2. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. 3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: a. pieniądzu, b. poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c. gwarancjach bankowych, d. gwarancjach ubezpieczeniowych, e. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art.6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9.11.2000r o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2018r. poz. 110 z późn zm.). 4. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 5. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacać przelewem na następujący nr konta: 18 8448 0004 0006 1229 2033 0007 w terminie zgodnym z pkt 1. UWAGA: Wadium w tej formie uważa się za wniesione w sposób prawidłowy, gdy środki pieniężne wpłyną na konto Zamawiającego przed upływem terminu składnia ofert. 6. Wadium wnoszone w postaci niepieniężnej należy złożyć w oryginalnym egzemplarzu bezpośrednio do oferty.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Wykonawca winien spełniać warunek dotyczący uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej tj. posiadać zezwolenie na prowadzenie działalności bankowej, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo Bankowe (t. j. Dz. U. z 2018r. poz. 2187 ze zm.), a w przypadku określonym w art. 178 ust. 1 ustawy Prawo Bankowe, inny dokument potwierdzający rozpoczęcie działalności przed dniem wejścia w życie ustawy, o której mowa w art. 193 ustawy Prawo Bankowe.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Dokumenty i oświadczenia złożone przez Wykonawcę W OFERCIE: 1. Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu - załącznik nr 2 do SIWZ. 2. Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu – załącznik nr 3 do SIWZ. 3. Formularz ofertowy – załącznik nr 1 do SIWZ. 4. Pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy – jeżeli zostało ustanowione bądź do reprezentowania Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie przedłożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej przez notariusza (dotyczy również spółki cywilnej); pełnomocnictwo ustanowione do reprezentowania Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie przedłożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej przez notariusza. 5. Zobowiązanie podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia w przypadku, gdy Wykonawca, będzie polegał na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów. 6. Oświadczenia, o których mowa w pkt 1 i 2 w przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie. Oświadczenia te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia (każdy z wykonawców wspólnie składających ofertę nie może podlegać wykluczeniu z postępowania co oznacza, iż oświadczenie w tym zakresie musi złożyć każdy z Wykonawców składających ofertę wspólną). Dopuszcza się oświadczenie złożone łącznie tj. podpisane przez wszystkie podmioty wspólnie składające ofertę lub przez pełnomocnika występującego w imieniu wszystkich podmiotów.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach