Przetargi.pl
udzielenie i obsługa długoterminowego kredytu w wysokości 5.900.000 PLN

Zarząd Powiatu Rawskiego ogłasza przetarg

  • Adres: 96-200 Rawa Mazowiecka, pl. Wolności 1
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 046 8144631 , fax. 046 8144631
  • Data zamieszczenia: 2009-05-26
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zarząd Powiatu Rawskiego
    pl. Wolności 1 1
    96-200 Rawa Mazowiecka, woj. łódzkie
    tel. 046 8144631, fax. 046 8144631
    REGON: 75014763300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiatrawski.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    udzielenie i obsługa długoterminowego kredytu w wysokości 5.900.000 PLN
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiot zamówienia : Udzielenie Zarządowi Powiatu Rawskiego długoterminowego kredytu w wysokości 5.900.000 zł (słownie: pięć milionów dziewięćset tysięcy złotych) na finansowanie planowanego deficytu w oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu pożyczek i kredytów, w tym: Zadanie 1. 1. długoterminowy kredyt. 2. kwota kredytu 2.378.116 PLN z przeznaczeniem na pokrycie deficytu budżetowego, 3. kwartalna spłata kredytu nastąpi od 31 marca 2010 roku do 31 grudnia 2020 roku, 4. zabezpieczenie kredytu - weksel in blanco, 5. dopuszcza się możliwość zmniejszenia kwoty wykorzystania kredytu, 6. od wcześniejszej spłaty kredytu ( całości lub części ) prowizja - 0%, 7. od gotowości udzielenia kredytu - prowizja 0%, Zadanie 2. 1. długoterminowy kredyt. 2. kwota kredytu 3.521.884PLN z przeznaczeniem na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek, 3. kwartalna spłata kredytu nastąpi od 31 marca 2010 roku do 31 grudnia 2020 roku, 4. zabezpieczenie kredytu - weksel in blanco, 5. dopuszcza się możliwość zmniejszenia kwoty wykorzystania kredytu, 6. od wcześniejszej spłaty kredytu ( całości lub części ) prowizja - 0%, 7. od gotowości udzielenia kredytu - prowizja 0%,
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 661130005
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 7. Wadium. 7.1 Wysokość wadium. 7.1.1 Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swą ofertę wadium wystawionego na Za-mawiającego - dla każdej części zamówienia o następującej wysokości: a) dla Zadania 1 - 10.000 PLN b) dla Zadania 2 - 20.000 PLN 7.1.2 Wykonawca-y zobowiązany jest zabezpieczyć swą ofertę wadium na cały okres związania ofertą. 7.2 Forma wadium. 7.2.1 Wadium może być wniesione w następujących formach: a) pieniądzu; b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158, z późn. zm.). 7.2.2 W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji, gwarancja powinna być sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i winna mieć charakter bezwarunkowy, nieodwołalny, zawierać klauzulę o treści wszystkie spory odnośnie niniejszej gwarancji będą rozstrzygane zgodnie z polskim prawem i poddane jurysdykcji sądów polskich oraz zawierać następujące elementy: 7.2.2.1 nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib, 7.2.2.2 określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją, 7.2.2.3 kwotę gwarancji, 7.2.2.4 termin ważności gwarancji, 7.2.2.5 zobowiązanie gwaranta do zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenia iż: a) Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust.3 ustawy prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2007 r. Nr 223 poz. 1655 z późn. zm.) nie złożył dokumentów lub pełnomocnictw, b) Wykonawca, którego ofertę wybrano odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie lub zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 7.3 Miejsce i sposób wniesienia wadium. 7.3.1 Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na następujący rachunek Zamawiającego: Bank Spółdzielczy w Białej Rawskiej ul. Jana Pawła II 38 Nr 05 9291 0001 0056 5958 2000 0030 Na dowodzie wpłaty należy zamieścić adnotację: wadium kredyt długoterminowy - Zadanie 1, Zadanie 2 7.3.1.2 Jeśli wadium zostało wniesione w pieniądzu to wymagany jest oryginał lub kserokopia poświadczona za zgodność z oryginałem dowodu wniesienia wadium (dokonania przelewu bankowego) załączona do oferty. Jeśli wadium zostało wniesione w innej formie niż w pieniądzu to do oferty należy załączyć oryginał dowodu wniesienia wadium: a) jeśli Wykonawca po upływie terminu związania ofertą będzie żądał zwrotu oryginału dowodu wniesienia wadium, do oferty należy załączyć kserokopię poświadczoną za zgodność z oryginałem, natomiast oryginał należy załączyć do oferty w sposób uniemożliwiający jego zaginięcie, pozwalający jednak na jego zwrot bez dekompletowania oferty - oryginał nie może być na trwałe zespolony z ofertą. W przypadku niezastosowania się do powyższego zwrot oryginału będzie niemożliwy, b) jeśli Wykonawca do oferty załączył oryginał dowodu wniesienia wadium oraz jego kserokopię poświadczoną za zgodność z oryginałem to w spisie treści oferty należy wyszczególnić zarówno oryginał jak i kserokopię dowodu wniesienia wadium. 7.4 Termin wniesienia wadium. Wadium należy wnieść nie później, niż do terminu składania ofert. Za skutecznie wniesione wadium w pieniądzu uważa się kwotę, która znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. 7.5 Zwrot wadium. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium według zasad określonych w art. 46 u.p.z.p. 7.6 Utrata wadium 1) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, w odpowiedzi na wezwanie o którym mowa w art. 26 ust.3 ustawy prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2007 r. Nr 223 poz. 1655 z późn. zm.) nie złożył dokumentów lub pełnomocnictw, chyba że udowodnił, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie, 2) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta zo-stała wybrana: -odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, -nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, -zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Warunki udziału w postępowaniu oraz dokumenty potwierdzające spełnianie warunków udziału w postępowaniu. 6.1 Wykonawca ubiegający się o zamówienie publiczne musi spełniać niżej wymienione wa-runki udziału w postępowaniu: 6.1.1. posiadać uprawnienia do wykonywania działalności lub czynności oraz nie podlegać wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 u.p.z.p. W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć następujące dokumenty. 6.1.1.1. zezwolenie uprawniające do wykonywania czynności bankowych wydane przez Komisję Nadzoru Bankowego zgodnie z ustawą z dnia 29.08.1997 roku Prawo Bankowe (Dz.U. z 2002 r. Nr 72, poz. 664 z późn. zm.) lub kserokopię innego dokumentu potwierdzającego, iż Wykonawca jest uprawniony do wykonywania czynności bankowych - tylko w przypadku gdy Wykonawca nie działa na podstawie zezwolenia wydanego przez Komisję Nadzoru Bankowego; 6.1.1.2. aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewi-dencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; 6.1.1.3 aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4 - 8 u.p.z.p., wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, 6.1.1.4. aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 u.p.z.p., wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, 6.1.1.5. aktualne zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające odpowiednio, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, wystawionych nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert; 6.1.1.6 W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie muszą być złożone przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich oddzielnie. 6.1.2 posiadać niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponować potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania niniejszego zamówienia. 6.1.3 znajdować się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie niniejszego zamówienia. 6.1.4 Stosownie do treści § 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006 r. (Dz. U. Nr 87, poz.605ze zm.) w sprawie rodzaju dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane, jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzecz-pospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa powyżej: 6.1.4.1 zamiast dokumentów określonych w pkt 6.1.1.2,6.1.1.4 i 6.1.1.5 - składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, po-twierdzające odpowiednio, że: a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, b) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie, dokumenty powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, c) nie zalega z uiszczeniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, dokumenty powinny być wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, 6.1.4.2 w pkt 6.1.1.3 - składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 u.p.z.p., dokumenty powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 6.1.5 Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa powyżej, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania z zachowaniem wska-zanych powyżej terminów. 6.2. W celu potwierdzenia spełnienia powyższych warunków udziału w postępowaniu Wykonawca/y zobowiązany jest złożyć, oprócz wymienionych dokumentów, oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu wynikających z art. 22 ust. 1 u.p.z.p., według wzoru zawartego w pkt 6 załącznik nr 1 do SIWZ. 6.3. Ocena spełniania przedstawionych powyżej warunków zostanie dokonana wg formuły: spełnia - nie spełnia.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Opis sposobu przygotowania oferty 10.1. Wymagania podstawowe. 10.1.1. Każdy Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę załącznik nr 1(dotyczącą jednego lub dwóch Zadań). 10.1.2. Ofertę należy przygotować ściśle według wymagań określonych w niniejszej SIWZ. 10.1.3 Oferta musi być podpisana przez osoby upoważnione do reprezentowania Wykonawcy (Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia). Oznacza to, iż jeżeli z dokumentu(ów) określającego(ych) status prawny Wykonawcy(ów) lub pełno-mocnictwa (pełnomocnictw) wynika, iż do reprezentowania Wykonawcy(ów) upoważnionych jest łącznie kilka osób to dokumenty wchodzące w skład oferty muszą być podpisane przez wszystkie te osoby. 10.1.4. Upoważnienie osób podpisujących ofertę do jej podpisania musi bezpośrednio wyni-kać z dokumentów dołączonych do oferty. Oznacza to, że jeżeli upoważnienie takie nie wyni-ka wprost z dokumentu stwierdzającego status prawny Wykonawcy (odpisu z właściwego rejestru lub zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej) to do oferty nale-ży dołączyć oryginał lub poświadczoną notarialnie za zgodność z oryginałem kopię stosow-nego pełnomocnictwa wystawionego przez osoby do tego upoważnione. 10.1.5. Wzory dokumentów dołączonych do niniejszej SIWZ powinny zostać wypełnione przez Wykonawcę i dołączone do oferty bądź też przygotowane przez Wykonawcę w zgodnej z niniejszą SIWZ treścią. 10.1.6. Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty z uwzględnieniem treści art. 93 ust. 4 u.p.z.p. 10.2. Forma oferty. 10.2.1. Oferta musi być sporządzona w języku polskim, w oryginale mieć formę pisemną i format nie większy niż A4. Dokumenty sporządzone w języku obcym muszą być składane wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez Wykonawcę. 10.2.2 Stosowne wypełnienia we wzorach dokumentów stanowiących załączniki do niniejszej SIWZ i wchodzących następnie w skład oferty mogą być dokonane komputerowo, maszyno-wo lub ręcznie. 10.2.3 Dokumenty przygotowywane samodzielnie przez Wykonawcę na podstawie wzorów stanowiących załączniki do niniejszej SIWZ powinny mieć formę wydruku komputerowego lub maszynopisu. 10.2.4 Całość oferty powinna być złożona w formie uniemożliwiającej jej przypadkowe zde-kompletowanie. 10.2.5 Zaleca się, aby wszystkie zapisane strony oferty były kolejno ponumerowane. 10.2.6 Wszelkie miejsca w ofercie, w których Wykonawca naniósł poprawki lub zmiany wpi-sywanej przez siebie treści (czyli wyłącznie w miejscach, w których jest to dopuszczone przez Zamawiającego) muszą być parafowane przez osobę (osoby) podpisującą (podpisujące) ofer-tę. 10.2.7 Dokumenty wchodzące w skład oferty mogą być przedstawiane tylko w formie orygi-nałów lub poświadczonych przez Wykonawcę za zgodność z oryginałem kopii - z zastrzeże-niem punktów 10.3 i 10.1.4 niniejszej SIWZ. Oświadczenia sporządzane na podstawie wzo-rów stanowiących załączniki do niniejszej SIWZ powinny być złożone w formie oryginału. Zgodność z oryginałem wszystkich zapisanych stron kopii dokumentów wchodzących w skład oferty musi być potwierdzona przez osobę (lub osoby jeżeli do reprezentowania Wyko-nawcy upoważnionych jest kilka osób) podpisującą (podpisujące) ofertę zgodnie z treścią do-kumentu określającego status prawny Wykonawcy lub treścią załączonego do oferty pełno-mocnictwa. 10.2.8 Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej ko-pii dokumentu wyłącznie wtedy, gdy złożona przez Wykonawcę kserokopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi uzasadnione wątpliwości co do jej prawdziwości. 10.3. Zawartość oferty. 10.3.1. Wypełniony Formularz Oferty, sporządzony na podstawie wzoru stanowiącego za-łącznik nr 1 do niniejszej SIWZ oraz oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu wynikających z art. 22 ust.1 u.p.z.p. załącznik nr1. 10.3.2. Wyliczenie ceny odpowiednio dla tych Zadań zamówienia, na które została złożona oferta. 10.3.4. Dowód wniesienia wadium. 10.3.5. Stosowne Pełnomocnictwo(a) w formie opisanej w pkt 10.1.4 SIWZ - w przypadku, gdy upoważnienie do podpisania oferty nie wynika bezpośrednio ze złożonego w ofercie od-pisu z właściwego rejestru albo zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodar-czej, 10.3.6. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, do-kument ustanawiający Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego - w formie opisanej w pkt 10.1.4 SIWZ. 10.3.7. Pozostałe dokumenty wymienione w pkt 6 niniejszej SIWZ. 10.3.8. Zalecane przez Zamawiającego jest złożenie w ofercie spisu treści z wyszczególnie-niem ilości stron wchodzących w skład oferty. 10.4 Informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalcza-niu nieuczciwej konkurencji. 10.4.1 Wykonawca może zastrzec w ofercie, iż Zamawiający nie będzie mógł ujawnić infor-macji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nie-uczciwej konkurencji. 10.4.2 Przez tajemnicę przedsiębiorstwa rozumie się nieujawnione do wiadomości publicznej informacje techniczne, technologiczne, organizacyjne przedsiębiorstwa lub inne informacje, posiadające wartość gospodarczą, co do których przedsiębiorca podjął niezbędne działania w celu zachowania ich poufności na podstawie art. 11 ust. 4 ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U. z 2003 r. Nr 153, poz. 1503ze zm.). Wyko-nawca nie może zastrzec informacji, o których mowa w art. 86 ust. 4 u.p.z.p.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.powiatrawski.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 90 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach