Przetargi.pl
Udzielenie i obsługa długoterminowego kredytu w wysokości 3 246 731,00 zł z przeznaczeniem na pokrycie planowanego deficytu budżetu w roku 2019 oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu pożyczek i kredytów

Gmina Lipno ogłasza przetarg

  • Adres: 64-111 Lipno, ul. Powstańców Wielkopolskich
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 655 340 127 , fax. 655 340 109
  • Data zamieszczenia: 2019-11-06
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Lipno
    ul. Powstańców Wielkopolskich 9
    64-111 Lipno, woj. wielkopolskie
    tel. 655 340 127, fax. 655 340 109
    REGON: 41105076400000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.lipnp.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie i obsługa długoterminowego kredytu w wysokości 3 246 731,00 zł z przeznaczeniem na pokrycie planowanego deficytu budżetu w roku 2019 oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu pożyczek i kredytów
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest udzielenie i obsługa długoterminowego kredytu w wysokości 3 246 731,00 zł [słownie: trzy miliony dwieście czterdzieści sześć tysięcy siedemset trzydzieści jeden złotych] z przeznaczeniem na pokrycie planowanego deficytu budżetu w roku 2019 oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu pożyczek i kredytów: 1. Kwota kredytu 3.246.731,00 zł (słownie: trzy miliony dwieście czterdzieści sześć tysięcy siedemset trzydzieści jeden złotych 00/100), 2. Wykorzystanie kredytu następować́ będzie w walucie polskiej, 3. Okres kredytowania: od dnia podpisania umowy do 31.12.2028 roku, 4. Karencja w spłacie kapitału: do dnia 31.03.2019 roku, 5. Karencja w spłacie odsetek: 1 miesiąc, 6. Spłata kapitału po upływie okresu karencji: wg harmonogramu spłaty kredytu (Załącznik nr 4 do SIWZ), 7. Spłata odsetek po upływie okresu karencji: w okresach miesięcznych (w ostatnim dniu roboczym każdego miesiąca), 8. Oprocentowanie kredytu jest ustalane w oparciu o zmienną stawkę̨ bazową WIBOR 1M powiększoną̨ o marżę Banku (ustalona na podstawie złożonej oferty). WIBOR 1M oznacza notowaną na warszawskim rynku międzybankowym stopę procentową dla międzybankowych depozytów jednomiesięcznych. Stawka bazowa ustalana jest na okres miesięczny jako średnia arytmetyczna stawki WIBOR 1 M z poprzedniego miesiąca (na żądanie banku stawka bazowa ustalana będzie na okres miesięczny jako stawka WIBOR 1 M z przedostatniego dnia roboczego miesiąca), 9. O wysokości stawki bazowej (WIBOR 1M) stanowiącej podstawę obliczenia oprocentowania kredytu w danym miesiącu oraz o kwocie naliczonych odsetek za dany miesiąc Zamawiający będzie powiadamiany pisemnie przez bank w terminie do trzech dni przed terminem spłaty, 10. Marża Wykonawcy jest stała w umownym okresie kredytowania, 11. Zabezpieczenie: weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową (zgodnie z wzorem stosowanym przez danego Wykonawcę), na żądanie Wykonawcy podpisane zostanie także oświadczenie o poddaniu się egzekucji, w maksymalnej kwocie uzyskanego kredytu. Skarbnik Gminy złoży kontrasygnatę zarówno na wekslu jak i deklaracji wekslowej. 12. Odsetki od wykorzystanego kredytu naliczane są od kwoty aktualnego zadłużenia, 13. Spłata kredytu i odsetek będzie następować przelewem, 14. Kredyt zostanie wykorzystany w terminach: I transza grudzień 2019 r. – 3.246.731,00 zł, przy czym Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany kwot lub dat, jeśli zajdzie taka potrzeba, 15. Najpóźniej dzień przed udostępnieniem środków Zamawiający faksem, mailem lub pisemnie przekaże Wykonawcy dyspozycję uruchomienia kredytu, uruchomienie nie wymaga złożenia odrębnego wniosku kredytowego, 16. Planowane uruchomienie kredytu: grudzień 2019 r. , 17. Zamawiający wpłaci od kwoty uruchamianego kredytu prowizję w terminie do trzech dni roboczych po uruchomieniu pierwszej transzy kredytu, liczonych od dnia następnego po wpływie środków kredytu na rachunek podstawowy, 18. Za datę spłaty kredytu rozumie się datę wpływu środków na rachunek kredytowy, 19. Zamawiający zastrzega sobie możliwość spłaty kredytu wcześniej niż określono w umowie – przy czym okres wypowiedzenia wynosi dwa tygodnie, w przypadku dokonania wcześniejszej spłaty części kredytu lub jego całości Wykonawca dokona przeliczenia odsetek za okres obrachunkowy, w którym nastąpiła spłata i poinformuje pisemnie Zamawiającego o wysokości odsetek za bieżący okres obrachunkowy w ciągu siedmiu dni od daty otrzymania przez Wykonawcę pisemnego powiadomienia o wcześniejszej spłacie. W przypadku dokonania przez Zamawiającego przedterminowej spłaty części kredytu, Strony ustalą nowy harmonogram spłaty kredytu w formie aneksu do umowy, 20. Zamawiający zastrzega sobie możliwość nie wykorzystania kredytu w pełnej wysokości. Powyższe spowoduje ponowne przeliczenie wielkości rat kapitałowych i odsetkowych oraz przesłanie przez wykonawcę nowego harmonogramu spłaty kredytu. Zamawiający nie będzie ponosił żadnych kosztów z tytułu aneksowania umowy, w tym w szczególności z tytułu zmiany harmonogramu spłaty kredytu. 21. Zamawiający nie dopuszcza możliwości naliczania prowizji, odsetek i innych opłat od niewykorzystanych kredytów, wcześniejszej spłaty kredytu oraz z tytułu administrowania kredytami. Odsetki naliczanie odsetek od faktycznie wykorzystanego kredytu, 22. Zamawiający zastrzega sobie możliwość rezygnacji z całości kredytu, która to rezygnacja spowoduje wygaśnięcie umowy kredytowej, Zamawiający nie będzie ponosił żadnych kosztów z tytułu rezygnacji z całości kredytu, 23. Odsetki od udzielonego kredytu będą stanowić jedyne wynagrodzenie wykonawcy. Zamawiający nie będzie ponosił żadnych dodatkowych kosztów i opłat związanych z obsługą kredytu, 24. Wykonawca prowadzić będzie rachunek kredytowy nieodpłatnie w okresie obowiązywania umowy, 25. Za sporządzenie aneksów do umowy kredytu Wykonawca nie będzie pobierał prowizji, 26. Wykonawca nie ma prawa naliczać żadnych opłat, prowizji itd. które nie będą określone w umowie. 27. Ponadto opis przedmiotu zamówienia stanowią załączniki do niniejszej SIWZ: Nazwa załącznika: Numer załącznika do siwz: Formularz Ofertowy 1 Oświadczenie 2 Oświadczenie 2a Oświadczenie dot. grupy kapitałowej 3 Harmonogram spłaty kredytu 4 Opinia RIO o możliwości spłaty kredytu 5 Opinia RIO o prawidłowości planowanej kwoty długu 6 Sprawozdania budżetowe na III kw. 2019 [Rb-27S, Rb-28S, Rb-N, Rb-NDS, Rb-Z] 7 Sprawozdania budżetowe za 2018r. [Rb-27S, Rb-28S, Rb-N, Rb-NDS, Rb-Z] 8 Sprawozdania finansowe za 2018r. [bilans jednostki, bilans z wykonania budżetu, RZiS, ZZF] 9 Uchwała budżetowa na 2019r. 10 Uchwała WPF na lata 2019-2028 11 Uchwała w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego 12 NIP 13 REGON 14 Aktualny stan zobowiązań wobec innych instytucji finansowych 15 Zaświadczenie o wyborze wójta oraz ślubowanie 16 Uchwała o powołaniu skarbnika 17 Opinia RIO z wykonania budżetu za 2018r. 18 28. Obowiązek zatrudnienia na podstawie umowy o pracę: Zgodnie z art. 29 ust. 3a ustawy Pzp Zamawiający informuje, że w zakresie realizacji zamówienia nie występują czynności, których wykonanie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (Dz.U. z 2017 r. poz. 60 z późn. zm.).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Za spełnienie tego warunku zamawiający uzna wykazanie , iż wykonawca posiada uprawnienia do prowadzenia na terenie Rzeczypospolitej Polskiej działalności gospodarczej w zakresie wykonywania czynności bankowych obejmujących udzielanie kredytów, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. prawo bankowe [Dz.U. z 2018r. poz. 2187 z późn. zm.]. Ocena spełniania powyższego warunku zostanie dokonana w oparciu o przedłożone przez Wykonawcę aktualne zezwolenie na rozpoczęcie działalności bankowej na terenie Rzeczypospolitej Polskiej w tym także realizację usług objętych przedmiotem zamówienia, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Prawo bankowe [Dz.U. z 2017r. poz. 1876 z późn. zm.] lub dokument równoważny. W przypadku składania oferty wspólnej warunki określone w przedmiotowym punkcie winien spełniać każdy z Wykonawców osobno.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: a) Wypełniony formularz ofertowy podpisany przez osobę uprawnioną do reprezentowania wykonawcy stanowiący. Oferta wraz z załącznikami musi być podpisana przez Wykonawcę. b) W przypadku, gdy Wykonawcę reprezentuje pełnomocnik - pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy określające jego zakres i podpisane przez osoby upoważnione do reprezentowania Wykonawcy. Oryginał lub notarialnie potwierdzona kopia. Do pełnomocnictwa należy załączyć dokumenty potwierdzające, że osoba udzielająca pełnomocnictwa była upoważniona do reprezentowania Wykonawcy w dacie udzielania pełnomocnictwa. c) W przypadku, gdy ofertę składają Wykonawcy występujący wspólnie wymagane jest załączenie dokumentu pełnomocnictwa określającego zakres umocowania pełnomocnika ustanowionego do reprezentowania ich w postępowaniu, stosownie do art. 23 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych, podpisane przez osoby upoważnione do składania oświadczeń woli każdego z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Oryginał lub notarialnie potwierdzona kopia. Do pełnomocnictwa należy załączyć dokumenty potwierdzające, że osoby udzielające pełnomocnictwa były upoważnione do reprezentowania Wykonawcy w dacie udzielania pełnomocnictwa. d) Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy PZP składa dokument/dokumenty zawierające informacje, o których mowa w par. 9 ust. 1 rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia [Dz.U. z 2016 poz. 1126 z póżn. zm ] tj. informacje, które określają w szczególności : -zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu, -sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, -zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego. Ponadto: Oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt. 23 - Wykonawca składa oświadczenie w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej zamawiającego: www.lipno.biuletyn.net informacji z otwarcia ofert [informacji, o której mowa w art. 86 ust 5 ustawy PZP] zgodne z zał. nr 3 do SIWZ

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach