Przetargi.pl
Udzielenie i obsługa długoterminowego kredytu na spłatę wcześniej zaciągniętych pożyczek oraz na występujący deficyt w wysokości 8 500 000,00 zł

Gmina Darłowo ogłasza przetarg

  • Adres: 76-150 Darłowo, ul. J.H.Dąbrowskiego
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Telefon/fax: tel. 94 344 63 01 , fax. 94 344 63 09
  • Data zamieszczenia: 2020-05-12
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Darłowo
    ul. J.H.Dąbrowskiego 4
    76-150 Darłowo, woj. zachodniopomorskie
    tel. 94 344 63 01, fax. 94 344 63 09
    REGON: 33092091400000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.gminadarlowo.pl; http://ug.darlowo.ibip.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie i obsługa długoterminowego kredytu na spłatę wcześniej zaciągniętych pożyczek oraz na występujący deficyt w wysokości 8 500 000,00 zł
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest udzielenie i obsługa długoterminowego kredytu na spłatę wcześniej zaciągniętych pożyczek oraz na występujący deficyt w wysokości 8 500 000,00 zł (słownie: osiem milionów pięćset tysięcy złotych 00/100 groszy). 2. Wspólny Słownik Zamówień: (CPV) 66 11 30 00 - 5 Usługi udzielania kredytu. 3. Podstawą prawną zaciągnięcia kredytu są uchwały Rady Gminy Darłowo nr XIX.196.2020 z dnia 03 kwietnia 2020 r. w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego na spłatę wcześniej zaciągniętej pożyczki oraz nr XIX.198.2020 z dnia 03 kwietnia 2020 r. w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego na spłatę. 4. Zamawiającemu przysługuje prawo wykorzystania kredytu w kwocie niższej niż kwota 8 500 000,00 PLN, bez ponoszenia z tego tytułu dodatkowych kosztów(opłat, prowizji itp.). 5. W przypadku zmniejszenia kwoty kredytu poniżej wielkości zamówienia okres spłaty kredytu ulegnie skróceniu, wówczas zostanie zawarty stosowny aneks do umowy. 6. Zamawiający oczekuje na oferty spełniające wymagania określone w ustawie Prawo zamówień publicznych oraz niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia (SIWZ), w tym: 1) dzień podpisania umowy będzie jednocześnie dniem postawienia kredytu do dyspozycji Zamawiającego; 2) uruchomienie kredytu nastąpi na konto zamawiającego w Bałtyckim Banku Spółdzielczym w Darłowie nr 53 8566 0003 0100 1326 2000 0002; 3) o uruchomieniu kredytu Zamawiający poinformuje Wykonawcę pisemną dyspozycją. 4) karencja w spłacie pobranego kredytu od dnia przyznania do dnia 30.01.2021 r. Karencja w spłacie nie dotyczy odsetek. Odsetki będą spłacane od momentu zaciągnięcia kredytu na koniec każdego miesiąca. 5) Zamawiający rozpocznie spłatę kredytu poczynając od 31.01.2021 r. do 31.12.2025 r. zgodnie z następującym harmonogramem: Lp. TERMIN SPŁATY RATY SPŁAT Lp. TERMIN SPŁATY RATY SPŁAT 1. 31.01.2021 141 706,00 31. 31.07.2023 141 666,00 2. 28.02.2021 141 666,00 32. 31.08.2023 141 666,00 3. 31.03.2021 141 666,00 33. 30.09.2023 141 666,00 4. 30.04.2021 141 666,00 34. 31.10.2023 141 666,00 5. 31.05.2021 141 666,00 35. 30.11.2023 141 666,00 6. 30.06.2021 141 666,00 36. 31.12.2023 141 666,00 7. 31.07.2021 141 666,00 37. 31.01.2024 141 666,00 8. 31.08.2021 141 666,00 38. 29.02.2024 141 666,00 9. 30.09.2021 141 666,00 39. 31.03.2024 141 666,00 10. 31.10.2021 141 666,00 40. 30.04.2024 141 666,00 11. 30.11.2021 141 666,00 41. 31.05.2024 141 666,00 12. 31.12.2021 141 666,00 42. 30.06.2024 141 666,00 13. 31.01.2022 141 666,00 43. 31.07.2024 141 666,00 14. 28.02.2022 141 666,00 44. 31.08.2024 141 666,00 15. 31.03.2022 141 666,00 45. 30.09.2024 141 666,00 16. 30.04.2022 141 666,00 46. 31.10.2024 141 666,00 17. 31.05.2022 141 666,00 47. 30.11.2024 141 666,00 18. 30.06.2022 141 666,00 48. 31.12.2024 141 666,00 19. 31.07.2022 141 666,00 49. 31.01.2025 141 666,00 20. 31.08.2022 141 666,00 50. 28.02.2025 141 666,00 21. 30.09.2022 141 666,00 51. 31.03.2025 141 666,00 22. 31.10.2022 141 666,00 52. 30.04.2025 141 666,00 23. 30.11.2022 141 666,00 53. 31.05.2025 141 666,00 24. 31.12.2022 141 666,00 54. 30.06.2025 141 666,00 25. 31.01.2023 141 666,00 55. 31.07.2025 141 666,00 26. 28.02.2023 141 666,00 56. 31.08.2025 141 666,00 27. 31.03.2023 141 666,00 57. 30.09.2025 141 666,00 28. 30.04.2023 141 666,00 58. 31.10.2025 141 666,00 29. 31.05.2023 141 666,00 59. 30.11.2025 141 666,00 30. 30.06.2023 141 666,00 60. 31.12.2025 141 666,00 7. Zamawiający zastrzega sobie możliwość wcześniejszej spłaty kredytu bez pobierania opłat i prowizji przez Wykonawcę. 8. Zamawiający dopuszcza zabezpieczenie kredytu w postaci weksla in blanco wraz z deklaracją wekslową. 9. Na koszt kredytu składa się suma: oprocentowania uzależnionego od stawki WIBOR 1M oraz marży Wykonawcy. Marża Wykonawcy nie ulegnie zmianie przez cały okres kredytowania. 10. Zamawiający nie przewiduje prowizji przygotowawczej w koszcie kredytu. 11. Marża Wykonawcy będzie płatna razem z oprocentowaniem raty kredytu w terminie ostatniego dnia każdego miesiąca, a kończąc 31.12.2025 r. 12. W przypadku płatności rat kapitałowych i odsetkowych przypadających na dzień wolny od pracy płatność nastąpi w pierwszym dniu roboczym po terminie płatności, za wyjątkiem płatności rat przypadających na dzień wolny od pracy na koniec roku, w takim przypadku spłata będzie następowała w dniu roboczym poprzedzającym dzień wolny od pracy. 13. Zmiana oprocentowania następuje w pierwszym dniu roboczym następującym po zakończeniu poprzedniego okresu odsetkowego. 14. Dla potrzeb obliczenia ceny oferty (naliczenia odsetek) oraz do umowy należy stosować kalendarz rzeczywisty. 15. Do obliczenia kosztu kredytu przyjmowana będzie zmienna stopa oprocentowania wg formuły WIBOR 1M z dnia 12.05.2020 r. - 0,64 %. 16. Do obliczenia kosztu kredytu przyjmuje się. że wypłata nastąpi jednorazowo w dniu 01.10.2020 r. 17. Niespłacenie w terminie kredytu lub jego części spowoduje, że od następnego dnia niespłacona kwota staje się zadłużeniem przeterminowanym. 18. Zamawiający dopuszcza, aby załącznikiem do umowy był regulamin kredytowania Wykonawcy i wiązał Zamawiającego w części niesprzecznej z niniejszym SIWZ. 19. Załączniki do SIWZ: 1) Statut Gminy Darłowo; 2) Zaświadczenie o nadaniu NIP. REGON, 3) Uchwały powołujące przedstawicieli Gminy Darłowo, 4) Wykaz instytucji powiązanych kapitałowo i organizacyjnie z JST - do pobrania ze strony http://ug.darlowo.ibip.pl/public/, 5) Zaświadczenie z ZUS, 6) Zaświadczenie z US, 7) Uchwała Rady Gminy Darłowo nr XIX.196.2020 z dnia 03 kwietnia 2020 r. w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego na spłatę wcześniej zaciągniętej pożyczki oraz nr XIX.198.2020 z dnia 03 kwietnia 2020 r. w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego na spłatę - do pobrania ze strony: http://ug.darlowo.ibip.pl/public/?id=208996. 8) Uchwała RIO nr LXVII.144.2020 z dnia 25 lutego 2020 r. w sprawie wydania opinii o możliwości sfinansowania deficytu przedstawionego w uchwale budżetowej na 2020 rok - do pobrania ze strony: http://ug.darlowo.ibip.pl/public/get_file_contents.php?id=360744. 9) Uchwała RIO nr CXI.241.2020 z dnia 29 kwietnia 2020 r. w sprawie wydania opinii o możliwości spłaty kredytu zaciągniętego przez Gminę Darłowo - do pobrania ze strony: http://ug.darlowo.ibip.pl/public/get_file_contents.php?id=363150 10) Uchwały do pobrania ze strony http://ug.darlowo.ibip.pl: a) Uchwała RIO w sprawie wydania opinii o przedłożonym projekcie uchwały budżetowej Gminy Darłowo na 2020 rok, b) Uchwała RIO w sprawie wydania opinii o przedłożonym projekcie uchwały Gminy Darłowo o wieloletniej prognozie finansowej na lata 2020-2025, c) Uchwała RIO w sprawie wydania opinii o prawidłowości planowanej kwoty długu Gminy Darłowo, d) Uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Darłowo na rok 2020, e) Uchwały w sprawie zmian w budżecie Gminy Darłowo na 2020 rok, f) Uchwały w sprawie zmian wieloletniej prognozy finansowej Gminy Darłowo na lata 2020-2025. 11) Sprawozdania będące załącznikiem do SIWZ - do pobrania ze strony http://ug.darlowo.ibip.pl/public/?id=87633. a) sprawozdania z wykonania planu dochodów budżetowych Rb-27S, b) sprawozdania z wykonania planu wydatków budżetowych Rb-28S, c) sprawozdania o stanie zobowiązań wg tytułów dłużnych oraz gwarancji poręczeń Rb-Z. d) sprawozdania o stanie należności Rb-N, e) sprawozdania o nadwyżce/deficycie Rb-NDS. 20. Termin realizacji zamówienia: od dnia zawarcia umowy do 31 grudnia 2025 r. 21. Ostateczny termin wypłaty kredytu nastąpi do 31 grudnia 2020 r.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający żąda wniesienia wadium w wysokości: 5 000,00 zł (słownie: pięć tysięcy złotych 00/100 groszy). 2. Wykonawca może wnieść wadium w jednej lub kilku formach przewidzianych w art. 45 ust. 6 ustawy, tj.: 1) w pieniądzu, 2) w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r., o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2018 r. poz. 110). 3. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert. 4. Wadium w pieniądzu należy wnieść przelewem na konto Zamawiającego: nr rachunku w Bałtyckim Banku Spółdzielczym w Darłowie 80 8566 0003 0100 1326 2000 0001.W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, jako termin wniesienia wadium przyjęty zostaje termin uznania kwoty na rachunku Zamawiającego. Do oferty należy dołączyć dowód wniesienia wadium (kopia). 5. W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz do oferty należy dołączyć oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium i kopie potwierdzoną za zgodność z oryginałem. 6. Nie wniesienie wadium w terminie lub w sposób określony w SIWZ spowoduje odrzucenie oferty Wykonawcy na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 7b ustawy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Wykonawca spełni warunek dotyczący kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów, jeżeli wykaże, że posiada uprawnienia do prowadzenia na terenie Rzeczypospolitej Polskiej działalności gospodarczej w zakresie wykonywania czynności bankowych obejmujących udzielanie kredytów, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Prawo bankowe (t. j.: Dz. U. z 2019 r. poz. 2357 z późn. zm.).
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Wypełniony i podpisany formularz oferty oraz formularz cenowy sporządzony według załączników nr 1 i 2 do SIWZ 2. Dowód wniesienia wadium. 3. Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia (załącznik nr 3 do SIWZ). 4. Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu (załącznik nr 4 do SIWZ). 5. Uwaga! Do oferty Wykonawca przedkłada projekt umowy. 6. Oferta powinna być podpisana przez osobę upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy, zgodnie z formą reprezentacji Wykonawcy określoną w rejestrze lub innym dokumencie, właściwym dla danej formy organizacyjnej Wykonawcy albo przez umocowanego przedstawiciela Wykonawcy. W związku z powyższym Wykonawca składa wraz z ofertą dokumenty z których wynika umocowanie do podpisania oferty oraz wszelkich dokumentów/oświadczeń składanych wraz z ofertą (w przypadku pełnomocnictw - oryginał lub poświadczona notarialnie kopia) chyba, że Zamawiający może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2020 r. poz. 346 z późn. zm.), a Wykonawca wskazał w ofercie odpowiedni adres internetowy na którym Zamawiający może pobrać dokument. W przypadku wskazania przez wykonawcę dostępności ww. dokumentu w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, Zamawiający pobiera je samodzielnie. W przypadku braku podania w ofercie ww. adresu, Zamawiający może pobrać ww. dokumenty w formie elektronicznej, o ile te są dostępne w ogólnodostępnych i bezpłatnych bazach danych. 7. W przypadku podmiotów występujących wspólnie: dokument ustanawiający pełnomocnika, upoważnienie pełnomocnika do reprezentowania grupy wykonawców w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego w ich imieniu.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach