Przetargi.pl
UDZIELENIE I OBSŁUGA DŁUGOTERMINOWEGO KREDYTU BANKOWEGO W WYSOKOŚCI 4.502.298,00 PLN

Gmina Jonkowo ogłasza przetarg

  • Adres: 11042 Jonkowo, ul. Klonowa
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Telefon/fax: tel. 0-89 512 92 32 , fax. 0-89 512 92 37, 512 92 32
  • Data zamieszczenia: 2018-06-11
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Jonkowo
    ul. Klonowa 2
    11042 Jonkowo, woj. warmińsko-mazurskie
    tel. 0-89 512 92 32, fax. 0-89 512 92 37, 512 92 32
    REGON: 51074316600000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.bip.jonkowo.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    UDZIELENIE I OBSŁUGA DŁUGOTERMINOWEGO KREDYTU BANKOWEGO W WYSOKOŚCI 4.502.298,00 PLN
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest udzielenie Gminie Jonkowo długoterminowego kredytu w walucie polskiej, w wysokości 4.502.298,00 PLN (cztery miliony pięćset dwa tysiące dwieście dziewięćdziesiąt osiem PLN) na pokrycie planowanego deficytu budżetu i na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów oraz obsługa związana ze spłatą kredytu i rat odsetkowych. 2. Zakres zamówienia: 1) Kwota kredytu – do wysokości 4.502.298,00 PLN w trzech transzach. 2) Planowane daty uruchomienia poszczególnych transz kredytu: • I transza w wysokości 841 168,00 PLN – w dniu zawarcia umowy, z przeznaczeniem na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętego kredytu. • II transza do wysokości 2 000 000,00 PLN – 28 września 2018 r., z przeznaczeniem na pokrycie planowanego deficytu budżetu, • III transza do wysokości 1 661 130,00 PLN – 30 listopada 2018 r., z przeznaczeniem na pokrycie planowanego deficytu budżetu. Ostateczny termin wykorzystania kredytu – 30 listopad 2018 r. 3) Okres kredytowania – do 30 czerwca 2022 r., 4) Postawienie pierwszej transzy kredytu do dyspozycji Zamawiającego – w dniu zawarcia umowy, przez przekazanie środków na rachunek podstawowy Zamawiającego nr 14 8857 0002 3001 0000 0101 0001. Wykonawca dokona uruchomienia kolejnych transz kredytu na wskazany rachunek zgodnie z dyspozycjami Zamawiającego bez naliczania prowizji od niewykorzystanej części kredytu. 5) Wykonawca uruchomi środki drugiej i trzeciej transzy kredytu zgodnie z dyspozycjami Zamawiającego skierowanymi do Wykonawcy, bez konieczności składania odrębnego wniosku kredytowego podlegającego dodatkowemu rozpatrzeniu. Wykonawca uruchomi środki drugiej i trzeciej transzy kredytu najpóźniej w ciągu 7 dni od dnia złożenia dyspozycji przez Zamawiającego. 6) Spłata kredytu – w rocznych ratach płatnych na dzień: ­ 31.05.2019 r. – 894.525,37 PLN; ­ 29.05.2020 r. – 1 250 000,00 PLN; ­ 30.06.2021 r. – 1.400.000,00 PLN; ­ 30.06.2022 r. – 957 772,63 PLN; 7) Oprocentowanie kredytu - według zmiennej stopy procentowej dla depozytów WIBOR 1M (PLN) wyliczanej jako średnia arytmetyczna z notowań miesiąca poprzedzającego miesiąc, za który naliczane będą odsetki, powiększonej o marżę Wykonawcy. Marża Wykonawcy wyrażona w punktach procentowych pozostaje na niezmienionym poziomie w całym okresie obowiązywania umowy. Zmiana oprocentowania będzie następowała w pierwszym dniu każdego kalendarzowego miesiąca. Odsetki będą naliczane według kalendarza rzeczywistego (365/366 dni). 8) Termin zapłaty prowizji przez Zamawiającego (jeśli będzie wymagana) – w dniu uruchomienia danej transzy kredytu w wysokości proporcjonalnej do jej wysokości. 9) Spłata odsetek od faktycznie uruchomionego kredytu w terminach miesięcznych - w ostatnim dniu miesiąca począwszy od miesiąca, w którym nastąpi uruchomienie kredytu. 10) Płatność odsetek w terminach, o których mowa w pkt. 9) będzie bezwzględnie wymagalna. Skutki nie wywiązania się z płatności określi umowa przygotowana przez Wykonawcę, zgodnie z ustawą Prawo bankowe. 11) Płatność rat kapitałowych w terminach, o których mowa w pkt. 6) nie będzie bezwzględnie wymagalna, pod warunkiem złożenia przez Zamawiającego pisemnego wniosku o odroczenie płatności o czas oznaczony przy czym: a) wniosek powinien być złożony Wykonawcy przed terminem płatności raty kapitałowej - możliwość odroczenia terminu płatności rat kapitałowych będzie przedmiotem zgodnych ustaleń stron umowy, na wniosek Zamawiającego, b) oznaczony czas przesunięcia płatności raty kapitałowej nie będzie wykraczać poza okres kredytowania. Nie przewiduje się odroczenia terminu spłaty raty kapitałowej poza rok budżetowy – wprowadzenie w umowie zmian w zakresie terminów spłaty rat kapitałowych poprzez ustalenie innych terminów niż określone w pkt. 6 będzie wynikać z okoliczności powodujących konieczność wprowadzenia zmiany i zgodnej woli stron. c) niespłacona rata kapitałowa będzie wchodziła w skład niespłaconej części kapitału i zostanie oprocentowana na zasadach określonych w umowie, d) z tytułu przesunięcia terminu spłaty raty kapitałowej w okresie kredytowania Wykonawca nie będzie pobierał żadnych opłat lub prowizji. 12) Zamawiający zastrzega sobie prawo: a) do złożenia pisemnego oświadczenia o rezygnacji z wykorzystania części lub całości drugiej i/lub trzeciej transzy kredytu; b) do złożenia pisemnej dyspozycji o wcześniejsze uruchomienie transzy kredytu niż terminie wskazanym w pkt. 2) (nie dotyczy pierwszej transzy); c) spłaty większej kwoty kapitału niż rata roczna; d) wcześniejszej spłaty całości lub części kredytu; bez dodatkowych prowizji i opłat związanych z obsługą kredytu. 13) Za spłatę rat kredytu oraz odsetek przyjmuje się dzień wpływu należności na rachunek Wykonawcy. Jeżeli termin płatności przypada na dzień uznany ustawowo za wolny od pracy, spłata odsetek następuje w pierwszym dniu roboczym przypadającym po dniu ustawowo wolnym od pracy. 14) Kredyt nie będzie obciążony innymi należnościami i opłatami niż wymienione w ofercie Wykonawcy. 15) Sposób płatności - przelew. 16) Forma zabezpieczenia kredytu - weksel własny in blanco wraz z deklaracją wekslową przy kontrasygnacie Skarbnika Gminy. Podpisanie deklaracji wekslowej oraz oświadczenia o poddaniu się egzekucji z tytułu wystawienia weksla (z kontrasygnatą Skarbnika Gminy) nastąpi równocześnie z podpisaniem umowy kredytu. 17) Zamawiający przedstawi na żądanie Wykonawcy dokumenty potwierdzające wykorzystanie kredytu.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca przystępujący do przetargu zobowiązany jest wnieść przed upływem terminu składania ofert tj. do godziny 10:00 dnia 19.06.2018 r. wadium w wysokości 10 000,00 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych). 2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm.), 3. Wadium w pieniądzu należy wnieść przelewem na rachunek Gminy Jonkowo Nr 51 8857 0002 3001 0000 0101 0014 w Warmińskim Banku Spółdzielczym w Jonkowie. 4. Wniesienie wadium w formie pieniężnej za pomocą przelewu bankowego Zamawiający będzie uważał za skuteczne tylko wówczas, gdy pieniądze wpłyną na podane konto przed upływem terminu określonego w ust. 1. 5. Wadium wnoszone w formie innej niż w pieniądzu można załączyć do oferty jako odrębny dokument lub złożyć poza ofertą u Skarbnika Gminy Jonkowo - Urząd Gminy Jonkowo ul. Klonowa 2, 11-042 Jonkowo (pok. 20 I piętro), a w przypadku nieobecności Skarbnika - w sekretariacie Urzędu (pok. 16, I piętro). 6. Wadium w formie poręczenia lub gwarancji powinno obejmować cały okres związania ofertą oraz zawierać w treści dokumentu: a) dokładne określenie nazwy zamówienia, b) kwotę zabezpieczenia, c) termin ważności - obejmujący co najmniej okres związania ofertą, d) nieodwołalne i bezwarunkowe zobowiązanie się do zapłaty kwoty wadium na wypadek gdyby Wykonawca:  w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i ust. 3a ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (jedn. tekst Dz. U. z 2017 r. poz. 1579 z późn. zm.), z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej;  odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie;  nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy;  zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy posiadają aktualne (ważne) uprawnienia do wykonania czynności bankowych w zakresie usług objętych przedmiotem zamówienia, zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (jedn. tekst Dz.U. z 2017 r. poz. 1876 z późn. zm.) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunek musi spełniać co najmniej jeden z Wykonawców.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) Oświadczenie Wykonawcy o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej. W przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia ww. oświadczenie składa każdy z Wykonawców we własnym imieniu. W sytuacji, gdy w postępowaniu wpłynie tylko jedna oferta złożenie ww. oświadczenia nie jest wymagane. 2) Pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawców, o którym mowa w art. 23 ust. 2 ustawy Pzp - w przypadku gdy Wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach