Przetargi.pl
UDZIELENIE I OBSŁUGA DŁUGOTERMINOWEGO KREDYTU BANKOWEGO W WYSOKOŚCI 4.000.000,00 ZŁ PRZEZNACZONEGO NA SFINANSOWANIE PLANOWANEGO DEFICYTU BUDŻETU GMINY PAWONKÓW ORAZ SPŁATĘ WCZEŚNIEJ ZACIĄGNIĘTYCH ZOBOWIĄZAŃ

Gmina Pawonków ogłasza przetarg

  • Adres: 42-772 Pawonków, ul. Zawadzkiego
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 0-34 3534100 , fax. 0-34 3534105
  • Data zamieszczenia: 2019-06-17
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Pawonków
    ul. Zawadzkiego 7
    42-772 Pawonków, woj. śląskie
    tel. 0-34 3534100, fax. 0-34 3534105
    REGON: 15139847400000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.pawonkow.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    UDZIELENIE I OBSŁUGA DŁUGOTERMINOWEGO KREDYTU BANKOWEGO W WYSOKOŚCI 4.000.000,00 ZŁ PRZEZNACZONEGO NA SFINANSOWANIE PLANOWANEGO DEFICYTU BUDŻETU GMINY PAWONKÓW ORAZ SPŁATĘ WCZEŚNIEJ ZACIĄGNIĘTYCH ZOBOWIĄZAŃ
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest: udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 4.000.000,00PLN (cztery miliony złotych 00/100) przeznaczonego na finansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Pawonków oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań. 2. Standardy jakościowe cech przedmiotu zamówienia: Usługa udzielenia kredytu jest usługą powszechnie dostępną o określonych normach technicznych i standardach wynikających z określonych przepisów prawa. Powtarzalne cechy jakościowe i techniczne usługi nie wymagają skomplikowanego opisu i podania zróżnicowanych cech jakościowych. W usługach udzielania kredytu istnieje stały poziom cech oferowanego produktu. Kredyt to umowa, na podstawie której Bank udostępnia Zamawiającemu określoną kwotę pieniędzy na określony czas i cel, w zamian za wynagrodzenie w postaci odsetek i ewentualnie prowizji. Cechy kredytu to: zwrotność, celowość i odpłatność. Parametry, tj. okres, w którym nastąpi zwrot pieniędzy i cel na jaki Zamawiający je zaciąga, zgodnie z obowiązującymi przepisami. Odnosi się to także do formy zabezpieczenia spłaty kredytu. W konsekwencji kwestia, która może być regulowana ogranicza się do odpłatności za użyczenie pieniądza (prowizja i odsetki), czyli ceny. Sam przedmiot udostępnienia – pieniądz nie może być przedmiotem standaryzacji jakościowej na poziomie procedury przetargowej, jak też nie dotyczą go koszty „cyklu życia” w rozumieniu ustawy Pzp. 3. Warunki Zamawiającego do przedmiotu zamówienia: 1) Okres kredytowania od dnia zawarcia umowy do dnia 20.09.2030r. 2) Na koszt kredytu składać się ma wyłącznie stawka referencyjna WIBOR 1M oraz marża stała dla całego okresu kredytowania. 3) Wykonawca nie będzie pobierać żadnych opłat i prowizji za udzielanie i obsługę kredytu. 4) Wykorzystanie kredytu oraz jego spłata wraz z odsetkami następować będzie w walucie polskiej. 5) Sposób zabezpieczenia kredytu: weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową przy kontrasygnacie Skarbnika Gminy lub jego zastępcy. 6) Uruchomienie transzy kredytu po uprzednim pisemnym złożeniu zapotrzebowania przez Zamawiającego. Ostateczny termin wykorzystania kredytu to koniec sierpnia 2019r. Na potrzeby ustalenia ceny ofertowej przyjmuje się że kredyt zostanie uruchomiony w całości w dniu 10.07.2019 7) Spłata kredytu nastąpi w 2 ratach do 20 marca i 20 września każdego roku zgodnie z poniższym harmonogramem, z okresem karencji do 31.12.2020r. w roku 2021 400.000,00 zł tzn. 2 raty po 200.000,000 zł w roku 2022 400.000,00 zł tzn. 2 raty po 200.000,000 zł w roku 2023 400.000,00 zł tzn. 2 raty po 200.000,000 zł w roku 2024 400.000,00 zł tzn. 2 raty po 200.000,000 zł w roku 2025 400.000,00 zł tzn. 2 raty po 200.000,000 zł w roku 2026 400.000,00 zł tzn. 2 raty po 200.000,000 zł w roku 2027 400.000,00 zł tzn. 2 raty po 200.000,000 zł w roku 2028 400.000,00 zł tzn. 2 raty po 200.000,000 zł w roku 2029 400.000,00 zł tzn. 2 raty po 200.000,000 zł w roku 2030 400.000,00 zł tzn. 2 raty po 200.000,000 zł 8) Oprocentowanie kredytu w oparciu o stawkę WIBOR jednomiesięczny (WIBOR 1M) z dnia 17.06.2019r. powiększony o proponowaną marżę banku. (UWAGA: data 17.06.2019 w oparciu o którą ma być liczony WIBOR 1M został podany tylko i wyłącznie na potrzeby przetargu, celem porównywalności złożonych ofert). 9) Odsetki naliczane będą od kwoty faktycznie wykorzystanych środków, płacone w okresach miesięcznych. 10) Termin spłaty odsetek: do 20 dnia każdego miesiąca za miesiąc poprzedni, płatne na podstawie pisemnej informacji Wykonawcy. 11) W przypadku, gdy termin spłaty kredytu lub odsetek przypadnie w dzień ustawowo wolny od pracy uważa się, że ustalony termin został zachowany, jeżeli spłata nastąpiła w pierwszym dniu roboczym następującym po wyznaczonej dacie spłaty. 12) Do celów rozliczeniowych przyjmuje się, że okres rozliczeniowy pokrywa się z miesiącem kalendarzowym, który liczy rzeczywistą ilość dni, a rok liczy 365 dni lub 366 dni (w roku, w którym luty liczy 29 dni). 13) Zamawiający zastrzega sobie prawo do: - niewykorzystania części kredytu - zmiany terminów i kwot spłaty kredytu bez dodatkowych opłat. Zamawiający powiadomi Wykonawcę o planowanej przedterminowej spłacie części lub całości kredytu, w przypadku wcześniejszej spłaty części lub całości kredytu odsetki płatne będą od faktycznego zadłużenia. - wcześniejszej spłaty kredytu lub rezygnacji z części kredytu bez dodatkowych kosztów związanych z wcześniejszą spłatą oraz bez konieczności uzyskania zgody banku; 14) Zamawiający nie ponosi dodatkowych opłat i prowizji z tytułu wystawionych przez bank zaświadczeń i innych dokumentów niezbędnych Zamawiającemu do prowadzenia ewidencji księgowej i ustalenia kwoty zobowiązań finansowych. 15) Dokumenty dotyczące sytuacji finansowej Gminy Pawonków: a) sprawozdania Rb-Z, Rb-N, Rb-NDS, Rb-28S, Rb 27S https://bip.pawonkow.pl/wiadomosci/1698/sprawozdania_budzetowe b) uchwała RIO w sprawie opinii o możliwości sfinansowania deficytu link: https://bip.pawonkow.pl/wiadomosci/1697/wiadomosc/454760/uchwala_nr_4200vii2612018_regionalnej_izby_obrachunkowej_w_katow c) uchwała w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Pawonków na 2019r . https://bip.pawonkow.pl/wiadomosci/1697/wiadomosc/454745/uchwala_nr_iii102018_w_sprawie_uchwalenia_budzetu_gminy_pawonkow d) uchwała w sprawie przyjęcia wieloletniej prognozy finansowej Gminy Pawonków na lata 2019 – 2030 https://bip.pawonkow.pl/wiadomosci/1697/wiadomosc/463994/uchwala_nr_iii112018_z_dnia_20_grudnia_2018r_w_sprawie_przyjecia e) uchwała RIO w sprawie opinii o przedłożonym przez Wójta Gminy Pawonków sprawozdaniu z wykonania budżetu za 2018r. wraz z informacją o stanie mienia komunalnego https://bip.pawonkow.pl/wiadomosci/1697/wiadomosc/472192/uchwala_nr_4200vii722019_regionalnej_izby_obrachunkowej_w_katowi f) uchwała RIO w sprawie opinii o prawidłowości planowanej kwoty długu Gminy Pawonków- załącznik do SIWZ g) informacja o zadłużeniu Gminy Pawonków - załącznik do SIWZ h) uchwała o powołaniu Skarbnika Gminy Pawonków -załącznik do SIWZ i) zaświadczenie o wyborze Wójta Gminy Pawonków- załącznik do SIWZ g) Opinia RIO o możliwości spłaty kredytu długoterminowego w wysokości 4.000.000,00 zł zostanie udostępniona w terminie późniejszym po otrzymaniu jej przez Zamawiającego. h) uchwała nr VIII/62/2019 z dnia 17 czerwca 2019r. Rady Gminy Pawonków w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego w 2019r. 16) Zamawiający nie posiada żadnych zobowiązań z tytułu emisji obligacji. 17) W strukturze Zamawiającego nie funkcjonują podmioty powiązane z nim kapitałowo. 18) Zamawiający nie udzielił żadnych poręczeń. 19) Zamawiający wyraża zgodę na podpisanie oświadczenia o poddaniu się egzekucji, zgodnie z art. 97 ust. 1 i 2 ustawy prawo bankowe. 4. Zamawiający nie określa w opisie przedmiotu zamówienia żadnych wymagań dotyczących zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane przez Zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (Dz. U. z 2014 r. poz. 1502, z późn. zm.), gdyż przedmiotem zamówienia są usługi finansowe polegające na przekazaniu środków pieniężnych.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że jest uprawniony do wykonywania czynności bankowych zgodnie z odpowiednimi przepisami tj. posiada zezwolenie na prowadzenie działalności bankowej na terenie Polski zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Prawo Bankowe (Dz. U. z 2017r., poz. 1876 z późn. zm.), a w przypadku określonym w art. 178 ust. 1 ustawy Prawo Bankowe inny dokumentu potwierdzającego rozpoczęcie działalności przed dniem wejścia w życie ustawy, o której mowa w art. 193 ustawy Prawo Bankowe, lub inny dokument, z którego wynika takie zezwolenie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawca w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 uPzp (informacje z otwarcia ofert) przekazuje Zamawiającemu bez dodatkowego wezwania: oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp (wg załącznika nr 4 do SIWZ). W przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej Wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, składa każdy z Wykonawców.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach