Przetargi.pl
Udzielenie i obsługa długoterminowego kredytu bankowego w wysokości 1.496.290,00 zł z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu oraz na spłatę zaciągniętych w latach poprzednich kredytów i pożyczek

Gmina Lipinki ogłasza przetarg

  • Adres: 38-305 Lipinki, Lipinki
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 013 4477021 , fax. 013 4477021 w. 42
  • Data zamieszczenia: 2019-11-19
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Lipinki
    Lipinki 53
    38-305 Lipinki, woj. małopolskie
    tel. 013 4477021, fax. 013 4477021 w. 42
    REGON: 37044081500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://bip.malopolska.pl/uglipinki

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie i obsługa długoterminowego kredytu bankowego w wysokości 1.496.290,00 zł z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu oraz na spłatę zaciągniętych w latach poprzednich kredytów i pożyczek
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest udzielenie i obsługa długoterminowego kredytu bankowego w wysokości 1.496.290,00 zł z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu gminy na 2019 rok, w tym na pokrycie wkładu własnego na zadaniach inwestycyjnych realizowanych z udziałem środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej pn. „Przebudowa układu komunikacyjnego w centrum wsi Lipinki w obrębie szkoły i obiektów sportowych” i „Rozbudowa systemu ekologicznego transportu sposobem na mniejsze zanieczyszczenie powietrza i wyższy komfort podróżowania w obszarze funkcjonalnym miasta Gorlice” oraz na spłatę zaciągniętych w latach poprzednich kredytów i pożyczek. 2. Okres kredytowania – od dnia podpisania umowy do 31.12.2030 roku. 3. Spłaty kredytu będą następowały w polskich złotych kwartalnie, w ostatnim dniu roboczym kwartału w wysokościach określonych w pkt. 4, z karencją spłaty do 31.03.2020 r. Spłata pierwszej raty kapitałowej nastąpi w dniu 31 marca 2020 r., a ostatniej w dniu 31 grudnia 2030 roku, z możliwością wcześniejszej spłaty całości lub części kredytu bez pobierania od tych czynności dodatkowych opłat przez bank. 4. Wysokość rat kapitałowych spłacanych w poszczególnych latach (rok - wysokość spłat w danym roku - I rata - II rata - III rata - IV rata): 2020 - 4 290,00 - 1 070,00 - 1 070,00 - 1 070,00 - 1 080,00; 2021 - 2 000,00 - 500,00 - 500,00 - 500,00 - 500,00; 2022 - 40 000,00 - 10 000,00 - 10 000,00 - 10 000,00 - 10 000,00; 2023 - 100 000,00 - 25 000,00 - 25 000,00 - 25 000,00 - 25 000,00; 2024 - 100 000,00 - 25 000,00 - 25 000,00 - 25 000,00 - 25 000,00; 2025 - 200 000,00 - 50 000,00 - 50 000,00 - 50 000,00 - 50 000,00; 2026 - 250 000,00 - 62 500,00 - 62 500,00 - 62 500,00 - 62 500,00; 2027 - 200 000,00 - 50 000,00 - 50 000,00 - 50 000,00 - 50 000,00; 2028 - 200 000,00 - 50 000,00 - 50 000,00 - 50 000,00 - 50 000,00; 2029 - 200 000,00 - 50 000,00 - 50 000,00 - 50 000,00 - 50 000,00; 2030 - 200 000,00 - 50 000,00 - 50 000,00 - 50 000,00 - 50 000,00; RAZEM: 1 496 290,00 . 5. Należne odsetki naliczane będą za każdy dzień od faktycznie wykorzystanych środków kredytu, licząc od dnia jego udzielenia. Naliczanie i płatność odsetek następować będzie w okresach miesięcznych, w ostatnim dniu roboczym miesiąca. O wysokości należnych odsetek bank powiadomi Zamawiającego na trzy dni przed dniem spłaty odsetek za dany okres. 6. Za spłatę odsetek i rat kredytowych przyjmuje się dzień wpływu należności na rachunek Banku. 7. Odsetki od zaciągniętego kredytu nie będą kapitalizowane. 8. Oprocentowanie kredytu zmienne tj. średnia arytmetyczna dziennych stanów stawki WIBOR 1 M liczone jako średnia stawek dziennych z miesiąca poprzedzającego kolejny miesiąc obrachunkowy plus stała marża banku w okresie obowiązywania umowy. 9. W celu sporządzenia oferty należy przyjąć stawkę WIBOR 1 M z dnia 31.10.2019 r., tj. 1,6300 p. p. powiększoną o stałą marżę banku. Kredyt nie może być obciążony innymi opłatami i prowizjami. 10. Przyjmuje się kalendarz odsetkowy 365 dni, a w roku przestępnym 366 dni. 11. Zabezpieczeniem spłaty udzielonego kredytu będzie weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową podpisany przez Wójta Gminy przy kontrasygnacie Skarbnika Gminy. 12. Dopuszcza się możliwość zmiany okresu kredytowana poprzez jego skrócenie lub wydłużenie, zmianę harmonogramu spłat tj. wysokości spłacanych kwot w poszczególnych latach. Zamawiający pisemnie poinformuje Wykonawcę o zmianach w celu podpisania stosownego aneksu bez ponoszenia dodatkowych opłat. Zmiana okresu kredytowania wymaga zgody banku. 13. Zamawiający zastrzega sobie prawo niewykorzystania w całości kredytu bez ponoszenia dodatkowych opłat, a niewykorzystana kwota zmniejsza ostatnią ratę/raty kredytu. 14. Zamawiający wymaga, aby wszystkie dokumenty dotyczące kredytu (w tym aneksy, opinie bankowe), o które będzie występował Zamawiający były wydawane bezpłatnie. 15. Wszelkie sprawozdania, opinie, uchwały dostępne są na Biuletynie Informacji Publicznej zamawiającego: a) sprawozdania budżetowe, sprawozdania z operacji finansowych oraz sprawozdania finansowe Gminy Lipinki za 2018 rok - link: https://bip.malopolska.pl/uglipinki,m,320860,2018.html; b) sprawozdania budżetowe i sprawozdania z operacji finansowych za I, II i III kw. 2019 roku - link: https://bip.malopolska.pl/uglipinki,m,320004,2019.html; c) informacja o przebiegu wykonania budżetu gminy Lipinki za I półrocze 2019 r. oraz informacja o kształtowaniu się wieloletniej prognozy finansowej Gminy Lipinki wraz z opinią Regionalnej Izby Obrachunkowej - link: https://bip.malopolska.pl/uglipinki,m,312107,2019.html; d) sprawozdania roczne z wykonania budżetu Gminy Lipinki za 2018 rok wraz z opinią Regionalnej Izby Obrachunkowej - link: https://bip.malopolska.pl/uglipinki,m,302065,2018.html; e) sprawozdania roczne z wykonania budżetu Gminy Lipinki za 2017 rok wraz z opinią Regionalnej Izby Obrachunkowej - link: https://bip.malopolska.pl/uglipinki,m,295001,2017.html. 16. Opinia Regionalnej Izby Obrachunkowej w sprawie możliwości spłaty kredytu, który ma być zaciągnięty w wyniku przeprowadzenia niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, stanowić będzie załącznik nr 4 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia. 17. Zamawiający wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji zamówienia: a) osoby wydające dyspozycję wypłaty kredytu; b) osoby dokonujące wypłaty kredytu. 18. W trakcie realizacji zamówienia, na każde wezwanie zamawiającego, w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie, wykonawca lub podwykonawca złoży oświadczenie, że wszystkie osoby wykonujące czynności, o których mowa w pkt. 17, zostały zatrudnione na podstawie umowy o pracę, jeżeli wykonywanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie czynności, jakie wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy. Niezłożenie oświadczenia w terminie będzie traktowane jako niespełnienie przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności wskazane w pkt 17. 19. Wykonawca zobowiązany jest do wprowadzenia w umowach z podwykonawcami stosownych zapisów zobowiązujących do zatrudnienia osób wykonujących czynności wskazane w pkt 17 na podstawie umowy o pracę oraz zapisów umożliwiających Zamawiającemu przeprowadzenie kontroli sposobu wykonania tego obowiązku. 20. W przypadku powzięcia uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę, zamawiający może zwrócić się do Państwowej Inspekcji Pracy o przeprowadzenie kontroli w tym przedmiocie. 21. W przypadku stwierdzenia niespełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności określone w pkt 17, wykonawca zapłaci zamawiającemu karę umowną w wysokości 1000 zł za każdy stwierdzony przypadek.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Wykonawca musi posiadać zezwolenie Komisji Nadzoru Finansowego na prowadzenie działalności bankowej na terenie Rzeczypospolitej Polskiej.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: a) formularz oferty; b) harmonogram spłaty kredytu i odsetek wykonany w formie tabeli w układzie: nr raty - kwota spłaty kapitału - kwota odsetek przypisanych do danej raty kapitału - kwota płatności - kapitał pozostający do spłaty; c) pełnomocnictwo - w przypadku podpisywania oferty przez pełnomocnika.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach