Przetargi.pl
udzielenie i obsługa długoterminowego kredytu bankowego w wysokości 10.000.000,00 PLN

Gmina Błonie ogłasza przetarg

  • Adres: 05-870 Błonie, Rynek
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 022 7253004, 7253006, , fax. 227 253 067
  • Data zamieszczenia: 2020-09-16
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Błonie
    Rynek 6
    05-870 Błonie, woj. mazowieckie
    tel. 022 7253004, 7253006, , fax. 227 253 067
    REGON: 13271230000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.blonie.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    udzielenie i obsługa długoterminowego kredytu bankowego w wysokości 10.000.000,00 PLN
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Opis przedmiotu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 10.000.000,00 zł na sfinansowanie spłaty wcześniej zaciągniętych zobowiązań w kwocie 10.000.000,00 zł. 2. Warunki kredytu: 2.1. Waluta kredytu: PLN (złoty polski). 2.2. Zabezpieczenie kredytu: weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową. 2.3. Gotowość udzielenia kredytu - od dnia podpisania umowy. 2.4. Wykorzystanie kredytu - do dnia 30 grudnia 2020 r. 2.5. Karencja w spłacie kapitału - do dnia 24.01.2021 r. 2.6. Oprocentowanie obliczane w oparciu o WIBOR 3M - według średniej z notowań za okres z 10 dni poprzedzający okres obrachunkowy tj. stawkę ustalaną na okres 3 miesięcy w wysokości stawki WIBOR 3M jako średnia arytmetyczna z ostatniej dekady ostatniego miesiąca kwartału (tj. razem z dniami wolnymi, gdzie obowiązuje stawka z dnia poprzedniego) i mająca zastosowanie do określania wysokości oprocentowania począwszy od 1-go dnia następnego kwartału. 2.7. Środki pieniężne przekazywane będą na rachunek bieżący Zamawiającego w terminie do 3 dni roboczych od złożenia zapotrzebowania (zgodnie ze złożoną ofertą Wykonawcy). 2.8. Zamawiający zastrzega sobie możliwość wykorzystania mniejszej kwoty kredytu - bez ponoszenia jakichkolwiek kosztów z tego tytułu. 2.9. W przypadku niewykorzystania kwoty kredytu w całości - odsetki naliczone będą wyłącznie od kwoty faktycznie wykorzystanej, płatne do dnia 25 stycznia 2021 r. i w dacie płatności kolejnych rat. 2.10. Wysokość prowizji winna zostać określona w % od kwoty kredytu jako wyodrębniona stawka. 2.11. Spłata kredytu w 60 miesięcznych ratach kapitałowych, w taki sposób aby roczna spłata kapitału stanowiła kwotę 2.000.000,00 zł (dwa miliony PLN), raty powiększone o należne odsetki, określone każdorazowo przez Wykonawcę notą odsetkową. Raty płatne do 25 dnia każdego m-ca. Pierwsza rata spłaty kapitału określona na 25 stycznia 2021 r., ostatnia na 25 grudnia 2025 r. 2.12. Jeżeli 25 dzień w danym miesiącu będzie wolny (nieroboczy) to rata odsetek lub kapitału płatna będzie w następnym dniu roboczym. 2.13. Wykonawca ponosi odpowiedzialność za terminowe przekazywanie środków na rachunek Zamawiającego. 2.14. Kredyt nie może być obciążony innymi opłatami niż wymienione w SIWZ. 2.15. Zamawiającemu przysługuje prawo przedterminowej spłaty kredytu w całości, bez ponoszenia dodatkowych opłat. Odsetki liczone będą do dnia spłaty kredytu, a nie od końca umowy. 2.16. Uruchomienie kredytu w transzach wg potrzeb Zamawiającego. 2.17. Odsetki od zadłużenia przeterminowanego mają być naliczane wg odsetek ustawowych. 2.18. Kwota odsetek od kredytu uwzględnia również przewidywaną kwotę prowizji za udzielenie kredytu - terminy płatności prowizji wraz z ratami odsetkowymi tj. prowizja płatna w ratach, w terminach spłat kapitału. 2.19. Do naliczania odsetek od kredytu należy przyjąć kalendarz rzeczywisty. 2.20. Wysokość prowizji, będzie płatna przez Zamawiającego od faktycznej wykorzystanej kwoty kredytu. 2.21. Uchwałę RIO w sprawie możliwości spłaty przedmiotowego kredytu Zamawiający przedłoży najpóźniej w dniu wypłaty I transzy kredytu. 2.22. Umowa kredytowa zostanie podpisana na wzorze Wykonawcy z uwzględnieniem zapisów zawartych w SIWZ. Przed podpisaniem umowy Wykonawca obowiązany jest przedłożyć projekt umowy do akceptacji przez Zamawiającego, uwzględniając wymogi stawiane przez Zamawiającego w SIWZ oraz proponowane przez siebie warunki.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający żąda wniesienia wadium w kwocie 10.000,00 PLN (słownie: dziesięć tysięcy złotych). 2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 3. Wadium może być wnoszone w jednej lub w kilku następujących formach, o których mowa w art. 45 ust. 6 Pzp: a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. Szczegółowe informacje w SIWZ
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Wykonawca spełni warunek udziału w postępowaniu dotyczący kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, jeżeli wykaże, że: a). posiada zezwolenie na prowadzenie na terenie Rzeczypospolitej Polskiej działalności gospodarczej w zakresie wykonywania czynności bankowych obejmujących udzielanie kredytów, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Prawo bankowe (j.t.: (Dz.U. z 2019 r. poz. 2357), a w przypadku określonym w art. 178 ust. 1 ustawy Prawo bankowe, inny dokument potwierdzający rozpoczęcie działalności przed dniem wejście w życie ustawy, o której mowa w art. 193 ustawy Prawo bankowe.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: a) wypełniony i podpisany formularz ofertowy (załącznik nr 1 do SIWZ), b) oryginał gwarancji lub poręczenia, jeżeli wadium wnoszone jest w innej formie niż pieniądz lub w przypadku gdy wadium wnoszone jest w pieniądzu kopię polecenia przelewu lub wydruk z przelewu elektronicznego; c) Pełnomocnictwo do podpisania oferty i występowania w imieniu Wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia, jeżeli Wykonawca nie będzie występował osobiście lub poprzez przedstawiciela upoważnionego w dokumentach rejestrowych. d) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. e) *Zobowiązanie podmiotów, na których zdolnościach technicznych, zawodowych, sytuacji finansowej lub ekonomicznej polega Wykonawca do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. (*jeżeli dotyczy)

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach