Przetargi.pl
UDZIELENIE I OBSŁUGA DŁUGOTERMINOWEGO KREDYTU BANKOWEGO W KWOCIE 5 647 000,00 ZŁ NA FINANSOWANIE ZADAŃ INWESTYCYJNYCH, W TYM ZADAŃ INWESTYCYJNYCH FINANSOWANYCH Z UDZIAŁEM ŚRODKÓW, O KTÓRYCH MOWA W ART. 5 UST. 1 PKT 2 I 3 USTAWY O FINANSACH PUBLICZNYCH

Gmina Sękowa ogłasza przetarg

  • Adres: 38-307 Sękowa, Sękowa
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 18 3518016 w. 29 , fax. 183 540 310
  • Data zamieszczenia: 2020-08-26
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Sękowa
    Sękowa 252
    38-307 Sękowa, woj. małopolskie
    tel. 18 3518016 w. 29, fax. 183 540 310
    REGON: 49189268200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.sekowa.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    UDZIELENIE I OBSŁUGA DŁUGOTERMINOWEGO KREDYTU BANKOWEGO W KWOCIE 5 647 000,00 ZŁ NA FINANSOWANIE ZADAŃ INWESTYCYJNYCH, W TYM ZADAŃ INWESTYCYJNYCH FINANSOWANYCH Z UDZIAŁEM ŚRODKÓW, O KTÓRYCH MOWA W ART. 5 UST. 1 PKT 2 I 3 USTAWY O FINANSACH PUBLICZNYCH
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest usługa udzielenia i obsługi długoterminowego kredytu bankowego zaciąganego w kwocie 5 647 000,00 zł (słownie złotych: pięć milionów sześćset czterdzieści siedem tysięcy złotych 00/100) z przeznaczeniem na finansowanie zadań inwestycyjnych zaplanowanych w budżecie Gminy Sękowa na 2020 rok w kwocie 5 647 000,00 zł, w tym zadań, które uzyskały dofinansowanie ze środków unijnych w kwocie 1 900 000,00 zł, a ich spłata podlega wyłączeniu z art. 243 ust. 3a ustawy o finansach publicznych. Są to: 1) Rozbudowa systemu ekologicznego transportu sposobem na zmniejszenie zanieczyszczenia powietrza i wyższy komfort podróżowania w obszarze funkcjonalnym miasta Gorlice – w kwocie 53 000,00 zł, w tym: a) na finansowanie kosztów niekwalifikowanych w ramach wkładu własnego budżetu gminy w kwocie 53 000,00 zł (§ 952); 2) Kompleksowa modernizacja energetyczna budynków użyteczności publicznej na terenie Gmin Ziemi Gorlickiej: Urząd Gminy Sękowa, Przedszkole Ropica Górna, Szkoła Podstawowa w M. Wielkiej, Szkoła w Siarach – w kwocie 660 000,00 zł, w tym: a) na finansowanie kosztów kwalifikowanych w ramach wkładu własnego budżetu gminy w kwocie 453 000,00 zł (§ 903); b) na finansowanie kosztów niekwalifikowanych w ramach wkładu własnego budżetu gminy (§ 952) w kwocie 207 000,00 zł; 3) Budowa infrastruktury turystycznej w otoczeniu zbiornika Klimkówka: Parku Rekreacji Rodzinnej na Magurze Małastowskiej wraz ze ścieżką zdrowia, ścieżką narciarstwa biegowego Magura Małastowska – Krzywa oraz Centrum Narciarstwa Biegowego i rekreacji rodzinnej w Krzywej - w kwocie 199 000,00 zł, w tym: a) na finansowanie kosztów kwalifikowanych w ramach wkładu własnego w kwocie 135 000,00 zł (§ 903); b) na finansowanie kosztów niekwalifikowanych w kwocie 64 000,00 zł (§ 952); 4) Wykonanie otworu poszukiwawczo - rozpoznawczego Sękowa GT-1 w celu ujęcia wód termalnych w miejscowości Sękowa – w kwocie 2 600 000,00 zł, 5) Budowa kompleksu rekreacyjnego wzmacniającego ofertę turystyczną powiatu gorlickiego – w kwocie 710 000,00 zł, w tym: a) na finansowanie kosztów kwalifikowanych w ramach wkładu własnego do projektu w kwocie 388 000,00 zł (§ 903); b) na finansowanie kosztów niekwalifikowanych w kwocie 322 000,00 zł (§ 952); 6) Zakup samochodu służbowego – 90 000,00 zł (§ 952); 7) Inwestycje drogowe - w kwocie 48 000,00 zł (§ 952); 8) Budowa i przebudowa sieci zbiorowego zaopatrzenia w wodę i odprowadzenia ścieków oraz budowa sieci wodociągowej wraz z przyłączami w miejscowości Siary, Sękowa w kwocie 547 000,00 zł, w tym: a) na finansowanie kosztów kwalifikowanych w kwocie 188 000,00 zł (§ 903); b) na finansowanie kosztów niekwalifikowanych w kwocie 359 000,00 zł (§ 952); 9) Budowa infrastruktury dla rozwoju projektu turystycznego – zwiększenie liczby kuracjuszy i podniesienie zdolności inwestycyjnej w kwocie 740 000,00 zł, w tym: a) na finansowanie kosztów kwalifikowanych w ramach wkładu własnego w kwocie 736 000,00 zł (§ 903); b) na finansowanie kosztów niekwalifikowanych w kwocie 4 000,00 zł (§ 952). Środki z kredytu posłużą do sfinansowania wydatków majątkowych, których terminy płatności przewidziane są po dacie zawarcia umowy kredytowej oraz zrefundowania wydatków majątkowych wcześniej poniesionych. 2. Kredyt zostanie uruchomiony w formie transz na rachunek podstawowy budżetu gminy, z czego prawdopodobne terminy wypłaty transz: to 15 września 2020 r. w kwocie 3 000 000,00 zł oraz 15 grudnia 2020 r. w kwocie 2 647 000,00 zł. W przypadku przedłużającej się procedury przetargowej i braku możliwości uruchomienia pierwszej transzy kredytu w dniu 15 września 2020 r., termin wypłaty pierwszej transzy zostanie ustalony na dzień późniejszy. Ostateczna wysokość i terminy przekazania transz kredytu będą każdorazowo uzgadniane z Wykonawcą i przedkładane w postaci dyspozycji w terminie nie dłuższym niż 3 dni roboczych przed uruchomieniem transzy kredytu. Wystąpienia do Wykonawcy mogą być przesyłane przez Zamawiającego drogą elektroniczną. 3. Zamawiający zastrzega sobie prawo niepobrania kwoty kredytu w pełnej wysokości. W takim przypadku Wykonawca nie obciąży Zamawiającego kosztami niepobrania kwoty kredytu. 4. Ustala się karencję w spłacie należności głównej do 29 czerwca 2021 r. Ustala się brak karencji w spłacie odsetek. 5. Spłata rat kredytu rozpocznie się dnia 30 czerwca 2021 r. i potrwa do 31 grudnia 2032 r., w tym w 2021 r. kwota 600 000,00 zł do dnia 30 czerwca 2021 r. oraz kwota 620 000,00 zł do dnia 31 grudnia 2021 r., a dalej w okresach miesięcznych do każdego ostatniego dnia miesiąca, począwszy od miesiąca stycznia 2022 r. i w poszczególnych latach nie przekroczy następujących wysokości: - w 2022 r. – 540 000,00 zł - w 2023 r. – 540 000,00 zł - w 2024 r. – 540 000,00 zł - w 2025 r. – 360 000,00 zł - w 2026 r. – 360 000,00 zł - w 2027 r. – 360 000,00 zł - w 2028 r. – 360 000,00 zł - w 2029 r. – 360 000,00 zł - w 2030 r. – 420 000,00 zł - w 2031 r. – 420 000,00 zł - w 2032 r. – 167 000,00 zł, w tym raty od stycznia do listopada po 13 000,00 zł oraz ostatnia rata za m-c grudzień w kwocie 24 000,00 zł. Spłata rat kapitałowych będzie następowała w okresach miesięcznych do ostatniego dnia danego miesiąca, według harmonogramu zawartego w tabeli zamieszczonej w ust. 3.5. SIWZ. Spłaty rat kapitałowych i odsetek są zawarte w Tabeli głównej Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Sękowa, stanowiącej załącznik nr 1 do Uchwały Nr XVIII/201/2020 Rady Gminy Sękowa z dnia 3 sierpnia 2020 r. w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Sękowa. 6. Pozostałe warunki kredytu: 1) Dopuszcza się możliwość zmiany okresu kredytowania oraz zmiany okresu karencji poprzez jego wydłużenie lub skrócenie, w zależności od wyliczonego indywidualnego wskaźnika spłaty długu wynikającego z art. 243 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych. (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 869 ze zm.). W związku z wydłużeniem terminu spłaty kredytu, Zamawiający umożliwi przeprowadzenie oceny zdolności kredytowej. Zamawiający pisemnie poinformuje Wykonawcę o zamiarze dokonania zmian w celu podpisania stosownego aneksu do umowy kredytowej. Zawarcie aneksu do umowy kredytowej zostanie dokonane bez ponoszenia dodatkowych opłat. 2) Możliwość niewykorzystania całości kredytu w sytuacji, gdy wydatki będą niższe niż wskazano w kalkulacji wysokości kredytu lub też w przypadku, gdy wydatki nie będą poniesione. Możliwość finansowania innych wydatków niż wskazane w chwili ubiegania się o kredyt, z uwagi na zmiany w zakresie planu dochodów i wydatków z różnych przyczyn. Środki z kredytu zostaną poniesione na finansowanie wydatków poniesionych wcześniej w 2020 r. (refundacja) lub przewidzianych do poniesienia nie później niż do dnia 31 grudnia 2020 r. 3) Koszt kredytu stanowi tylko zmienne oprocentowanie kredytu. Nie dopuszcza się innych kosztów kredytu. Stopa procentowa kalkulowana jest w oparciu o stawkę WIBOR 3M powiększoną o stałą w całym okresie kredytowania marżę banku. Pierwszy okres obowiązywania ustalonej stopy procentowej rozpoczyna się z dniem uruchomienia kredytu a kończy się z ostatnim dniem kwartału kalendarzowego, w którym nastąpiło uruchomienie kredytu. Aktualizacja stopy procentowej nastąpi pierwszego dnia kolejnego kwartału kalendarzowego przy użyciu stawki WIBOR 3M (odsetki po zmianie oprocentowania naliczane są od pierwszego dnia miesiąca). Ostatni okres obowiązywania ustalonej stopy oprocentowania rozpoczyna się z pierwszym dniem kwartału kalendarzowego, w którym przypada ostateczny termin spłaty tego kredytu, a kończy z dniem poprzedzającym ostateczny termin spłaty tego kredytu. O zmianie oprocentowania Wykonawca będzie każdorazowo zawiadamiał Zamawiającego w formie pisemnej lub drogą elektroniczną nie później niż na 7 dni przed terminem płatności odsetek. Zmiana oprocentowania kredytu nie powoduje konieczności zmiany warunków umowy w formie pisemnego aneksu. 4) Zamawiający będzie miał prawo dokonać wcześniejszej (przed ustalonym terminem) spłaty rat (raty) kapitałowych bez ponoszenia jakichkolwiek obciążeń z tego tytułu i bez konieczności informowania Wykonawcy o tym fakcie. 5) Odsetki naliczane będą miesięcznie, od faktycznie wykorzystanych środków kredytu. Do obliczenia kwoty odsetek przyjmuje się rzeczywistą liczbę dni wykorzystania kredytu w stosunku do 365 lub 366 dni w roku. Wykonawca poinformuje Zamawiającego o wysokości odsetek najpóźniej na 7 dni przed terminem płatności na podstawie noty odsetkowej. Dopuszcza się możliwość przekazania noty odsetkowej drogą elektroniczną. 6) Odsetki płatne będą co miesiąc po otrzymaniu noty odsetkowej, do końca danego miesiąca. Za datę spłaty odsetek i rat kredytowych przyjmuje się dzień obciążenia rachunku Zamawiającego. Jeżeli termin płatności przypada na dzień uznany ustawowo za wolny od pracy, spłata nastąpi w pierwszym dniu roboczym przypadającym po dniu ustawowo wolnym od pracy. Odsetki od zaciągniętego kredytu nie będą kapitalizowane. Pierwsza spłata odsetek nastąpi za miesiąc uruchomienia pierwszej transzy kredytu w terminie do końca tego miesiąca. 7) Zabezpieczeniem spłaty udzielonego kredytu i odsetek od kredytu będzie weksel In blanco wraz z deklaracją wekslową. Skarbnik Gminy złoży kontrasygnatę na wekslu i deklaracji wekslowej. 8) Zamawiający wymaga, aby wszystkie dokumenty dotyczące kredytu (w tym aneksy, opinie bankowe), o które będzie występował Zamawiający w okresie kredytowania były wydawane bezpłatnie. 7. Pozostałe postanowienia: 1) Zamawiający nie korzysta z wykupu wierzytelności przez banki. Na rachunkach Zamawiającego nie ciążą zajęcia egzekucyjne. Zamawiający terminowo reguluje zobowiązania. Zamawiający przed zawarciem umowy kredytowej złoży oświadczenie o braku zaległości w ZUS i US. Zamawiający nie posiada aktualnie zobowiązań z tytułu umów leasingu i factoringu. Zamawiający w chwili obecnej nie udzielił pożyczek, a udzielone pożyczki zostały spłacone. 2) Instytucje powiązane kapitałowo i organizacyjnie z Zamawiającym to: a) Gminny Ośrodek Kultury w Sękowej – samorządowa instytucja kultury, b) Gminna Biblioteka Publiczna w Sękowej – samorządowa instytucja kultury. 3) Zamawiający nie zawierał umów wsparcia. 4) Zamawiający przy podpisywaniu umowy wystawi oświadczenie o poddaniu się egzekucji prowadzonej według przepisów k.p.c. i wyraża zgodę na wystawienie bankowego tytułu egzekucyjnego obejmującego roszczenia z tytułu umowy kredytowej. 5) Zamawiający nie będzie wypełniał żadnych druków (tabel) dostarczonych przez Wykonawcę jak również przedstawiał opłaconych faktur na potwierdzenie poniesionych wydatków finansowanych środkami kredytu. 6) Zamawiający nie ponosi kosztów związanych z przygotowaniem i sporządzeniem ofert. 7) Rozliczenia pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą prowadzone będą w walucie polskiej (PLN). 8) Klauzula dotycząca zatrudnienia na podstawie umowy o pracę (art. 29 ust. 3a ustawy pzp) została określona w ust. 20 niniejszej SIWZ. 9) Celem realizacji zamówienia Wójt Gminy Sękowa na podstawie upoważnienia zawartego w Uchwale Budżetowej na 2020 r. wydała Zarządzenie Nr 91/2020 z dnia 15 lipca 2020 r. w sprawie zaciągnięcia w 2020 r. długoterminowego kredytu, które zostało zmienione Zarządzeniem Nr 106/2020 Wójta Gminy Sękowa z dnia 11 sierpnia 2020 r. 8. W celu złożenia oferty Wykonawca zobowiązany jest obliczyć stopę oprocentowania kredytu jako sumę stawki WIBOR 3M w wysokości 0,23% (notowanie z dnia 11 sierpnia 2020 r.) i stałej marży banku. Wyliczoną stopę oprocentowania należy przyjąć jako stałą w całym okresie kredytowania. Przyjęcie stawki WIBOR 3M z dnia 11 sierpnia 2020 r. ma na celu wyłącznie wybór najkorzystniejszej oferty. Do wyliczenia ceny oferty należy przyjąć spłatę rat kapitałowych w ostatnim dniu miesiąca wskazanego w tabeli zamieszczonej w ust. 3.5 SIWZ i wskazane w tejże tabeli kwoty spłat rat kredytu w latach 2021-2032. 9. Dokumenty niezbędne do przeprowadzenia badania zdolności kredytowej Gminy Sękowa oraz opracowania własnych analiz finansowych (uchwały budżetowe, uchwały w sprawie wieloletniej prognozy finansowej wraz z opiniami regionalnej izby obrachunkowej) dostępne są w Biuletynie Informacji Publicznej Gminy Sękowa, zakładka: budżet i majątek. Dodatkowe dokumenty nie zamieszczone w BIP udostępnione są w załączniku nr 4 do SIWZ. Opinia Regionalnej Izby Obrachunkowej w sprawie spłaty przedmiotowego kredytu zostanie przedłożona Wykonawcy w dniu podpisania umowy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości 5 000,00 zł (słownie zł: pięć tysięcy 00/100) Wadium musi obejmować okres związania ofertą to jest 30 dni od ostatecznego terminu składania ofert. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: -pieniądzu, -poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, -gwarancjach bankowych, -gwarancjach ubezpieczeniowych, -poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2020, poz. 299). Zamawiający poza formami wnoszenia wadium ww. nie dopuszcza innych form jego wnoszenia. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy zamawiającego: Nr 85 8795 0005 2001 0021 9095 0001 W przypadku wnoszenia wadium w formie pieniężnej za termin wniesienia wadium przyjmuje się datę uznania rachunku Zamawiającego. Uznanie rachunku Zamawiającego musi nastąpić najpóźniej w terminie składnia ofert. Wadium w formie innej niż pieniądz należy wnieść najpóźniej w terminie składnia ofert, wraz z ofertą jako oddzielny dokument lub złożyć w kasie Zamawiającego. Wadium wnoszone w formie innej niż pieniężna należy złożyć w formie oryginału. W przypadku wadium wnoszonego w poręczeniach lub gwarancjach data wygaśnięcia poręczenia lub gwarancji obejmować musi co najmniej 30 dniowy termin związania ofertą. Zamawiający odrzuci ofertę Wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie wadium w sposób nieprawidłowy. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium, jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszonym o koszty prowadzenia rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wykonawcy. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami: a) jeżeli Wykonawca którego oferta została wybrana: - odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, - zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. b) jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art.26 ust. 3 i 3a ustawy pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy pzp, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Wykonawca posiada zezwolenie na prowadzenie działalności bankowej na terenie Polski a także realizację usług objętych przedmiotem zamówienia, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo Bankowe (Dz. U. z 2019 r., poz. 2357 ze zm.), a w przypadku określonym w art. 178 ust. 1 ustawy Prawo Bankowe inny dokument potwierdzający rozpoczęcie działalności przed dniem wejścia w życie ustawy, o której mowa w art. 193 ustawy Prawo Bankowe. Zamawiający dokona oceny spełnienia warunku na podstawie oświadczenia Wykonawcy.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1.1. Na ofertę składają się: 1. Wypełniony formularz „OFERTA”, który należy sporządzić w postaci papierowej, ściśle wg wzoru formularza stanowiącego zał. nr 1 do SIWZ. Formularz musi być podpisany przez osobę/osoby uprawnione do składania oświadczeń woli w zakresie praw i obowiązków majątkowych wykonawcy, 2. Pełnomocnictwa osób podpisujących ofertę do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego w imieniu wykonawcy lub wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, o ile nie wynikają z przepisów prawa lub innych dokumentów – jeżeli dotyczy, 3. Wzór umowy kredytowej sporządzony przez bank, stanowiący opis sposobu wykonywania usługi z uwzględnieniem opisu przedmiotu zamówienia określonego w ust. 3 SIWZ i wymagań ustalonych przez zamawiającego w ust. 20 SIWZ; 1.2. Wykonawca w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych, przekazuje zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów konsumentów (tj. Dz. U. z 2019 r. poz. 369, 1571 i 1667) celem zbadania czy nie zachodzi przesłanka wykluczenia wykonawcy z postępowania określona w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy pzp. Wykonawca może wykorzystać wzór oświadczenia stanowiący zał. nr 3 do SIWZ.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach