Gmina Białobrzegi ogłasza przetarg
- Adres: 26-800 Białobrzegi, Plac Zygmunta Starego
- Województwo: mazowieckie
- Telefon/fax: tel. 048 6132572 w. 24, 25 , fax. 486 132 572
- Data zamieszczenia: 2019-10-31
- Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe
Sekcja I - Zamawiający
- I.1. Nazwa i adres: Gmina Białobrzegi
Plac Zygmunta Starego 9
26-800 Białobrzegi, woj. mazowieckie
tel. 048 6132572 w. 24, 25, fax. 486 132 572
REGON: 67022330400000 - Adres strony internetowej zamawiającego: www.bialobrzegi.pl, www.bip.bialobrzegi.pl
Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu
- II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
- II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Udzielenie i obsługa długoterminowego kredytu bankowego w kwocie 4 433 250 zł na pokrycie planowanego na 2019r. deficytu budżetu Gminy Białobrzegi i spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek - II.1.2. Rodzaj zamówienia:
- II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia publicznego jest udzielenie i obsługa kredytu bankowego: a) kwota kredytu: 4 433 250 zł (słownie: cztery miliony czterysta trzydzieści trzy tysiące dwieście pięćdziesiąt złotych), b) przeznaczenie kredytu: pokrycie planowanego na 2019 r. deficytu budżetu Gminy Białobrzegi i spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek (pożyczek z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska, kredytów z ING Bank Śląski SA i Banku Spółdzielczego w Iłży) c) rodzaj kredytu: długoterminowy, d) termin uruchomienia: od dnia podpisania umowy do 31.12.2019 r., e) okres kredytowania: od dnia uruchomienia do 31.12.2034 r., f) karencja w spłacie kapitału: 31.03.2020 r., g) zabezpieczeniem spłaty kredytu będzie weksel własny in blanco wraz z deklaracją wekslową (weksel i deklaracja będą podpisane przez Burmistrza Miasta i Gminy Białobrzegi i kontrasygnowane przez Skarbnika), h) spłata kredytu (kapitału) w PLN w ratach kwartalnych przez okres 15 lat (60 rat); termin płatności pierwszej raty 31.03.2020 r., a ostatniej 31.12.2034r. - 2020 r. - 4 raty po 75 000 zł, - 2021 r. - 4 raty po 33 750 zł, - 2022 r. - 4 raty po 25 890 zł, - 2023 r. – 4 raty po 65 000 zł, - 2024 r. – 4 raty po 67 500 zł, - 2025 r. – 4 raty po 67 500 zł, - 2026 r. – 4 raty po 67 500 zł, - 2027 r. – 4 raty po 68 672,50 zł, - 2028 r. – 4 raty po 42 500 zł, - 2029 r. – 4 raty po 42 500 zł, - 2030 r. – 4 raty po 42 500 zł, - 2031 r. – 4 raty po 60 000 zł, - 2032 r. – 4 raty po 100 000 zł, - 3033 r. – 4 raty po 175 000 zł, - 3034 r. – 4 raty po 175 000 zł. i) oprocentowanie zmienne w stosunku rocznym oparte o stawkę WIBOR 3M z pierwszego dnia miesiąca podpisania umowy powiększoną o marżę Banku, a kolejne przeliczane wg kursu WIBOR 3M na pierwszy dzień kwartału kalendarzowego, j) odsetki od kredytu będą płatne miesięcznie, k) w przypadku spłaty części lub całości kredytu we wcześniejszym terminie, odsetki liczone będą od faktycznie uruchomionej kwoty; l) Zamawiający zastrzega sobie możliwość niewykorzystania pełnej kwoty kredytu bez dodatkowych opłat i prowizji; nie będzie to powodować żadnych innych roszczeń Banku w stosunku do Zamawiającego; m) Zamawiający wyrazi zgodę na podpisanie Oświadczenia o poddaniu się egzekucji Bankowej zgodnej z przepisami Prawo Bankowe; oświadczenie będzie kontrasygnowane przez Skarbnika Gminy; n) wymaga się, aby wykonawca złożył w druku oferty oświadczenie, że nie będą naliczane prowizje i opłaty: - przygotowawcze, - za sporządzanie aneksów, - za wcześniejszą spłatę kredytu, - od niewykorzystanej kwoty kredytu, - za prowadzenie rachunku kredytowego i pomocniczego. o) zamawiający zastrzega, że nie będzie wykonywał pracochłonnych analiz dla banku przed i po podpisaniu umowy, jeżeli Bank może pobrać dane niezbędne do przeprowadzenia tych analiz ze sprawozdań budżetowych lub finansowych Zamawiającego, p) Zamawiający nie wyrazi zgody na zapoznanie się z Regulaminem Kredytowania obowiązującym u Oferenta przed złożeniem ofert i nie zaakceptuje go po podpisaniu umowy, zostanie podpisana umowa zawierającą postanowienia zawarte w SIWZ. - II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
- II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym
- III.2. Warunki udziału
- Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Warunek ten zostanie spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że posiada zezwolenie Komisji Nadzoru Finansowego przewidziane ustawą Prawo bankowe (Dz.U. z 2018r poz. 2187 ze zm.) lub inny dokument równoważny uprawniający do prowadzenia działalności bankowej na terenie Polski, w zakresie usług objętych przedmiotem zamówienia. W przypadku podmiotu mającego siedzibę poza granicami RP - zezwolenie właściwego organu na prowadzenie działalności.
- Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Do oferty każdy wykonawca musi dołączyć 1) aktualne na dzień składania ofert oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia zał. nr 2 do SIWZ. Informacje zawarte w oświadczeniu będą stanowi wstępne potwierdzenie, że wykonawca nie podlega wykluczeniu; 2) aktualne na dzień składania ofert oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu zał. nr 2 do SIWZ. Informacje zawarte w oświadczeniu będą stanowi wstępne potwierdzenie, że wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu; UWAGA: W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oświadczenia, o których mowa w ust. 1 pkt 1 i pkt 2 składa każdy z wykonawców osobno. 2. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania – w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby – warunków udziału w postępowaniu składa także oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia oraz spełniania warunków udziału w postępowaniu tych podmiotów. 3. W przypadku o którym mowa w rozdz. V ust. 5 Wykonawca winien dołączyć do oferty zobowiązanie podmiotu trzeciego. 4. Oprócz wyżej wymienionego oświadczenia oferta musi zawierać: formularz ofertowy - według wzoru – załącznik nr 1 do SIWZ; pełnomocnictwo do reprezentowania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, ewentualnie umowa o współdziałaniu, z której będzie wynikać przedmiotowe pełnomocnictwo. Pełnomocnik może być ustanowiony do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. Pełnomocnictwo winno być załączone w formie oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii (jeżeli dotyczy); zobowiązanie podmiotu trzeciego do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia – stanowiące załącznik nr 4 do SIWZ (jeżeli dotyczy). 5. Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o Podwykonawcach w oświadczeniu, o którym mowa w rozdz. VI. 1 niniejszej SIWZ. 6. Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy PZP (tzw. zbiorcze zestawienie ofert, podając nazwy wykonawców, ceny ofert, kwoty na sfinansowanie), przekaże Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej (zał. nr 3 do SIWZ), o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy PZP. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Uwaga: Złożenie przez wykonawcę oświadczenia o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy, przed zamieszczeniem przez Zamawiającego na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert jest czynnością nieskuteczną. Oznacza to, że Wykonawca, który złoży przedmiotowe oświadczenie np. wraz z ofertą musi ponownie złożyć tenże dokument w terminie 3 dni od dnia przekazania informacji zgodnie z art. 86 ust. 5 ustawy pzp.
Sekcja IV - Procedura przetargowa
- IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
- IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
- IV.2. Kryteria oceny ofert
- IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
- IV.3. Informacje administracyjne
- IV.3.5. Termin związania ofertą:
Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną
Podobne ogłoszenia o przetargach
- udzielenie i obsługę kredytu w kwocie 1.987.746,50 zł złotych
Dodano: 2024-06-26 - Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego złotówkowego
Dodano: 2024-05-21 - udzielenie i obsługę kredytu w kwocie 797.898,60 złotych
Dodano: 2024-03-14 - „Udzielenie Gminie Glinojeck kredytu długoterminowego”
Dodano: 2024-02-13 - Kredyt długoterminowy w kwocie 3.219.961,24 zł na spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek w kwocie 2.383.691,28 zł oraz na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu w kwocie 836.269,96 zł
Dodano: 2024-01-11 - Udzielenie i obsługa długoterminowego kredytu w wysokości 1 670 000,00 zł - Nr ref. GKI 271.20.2023
Dodano: 2024-01-03 - Udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 2 550 000,00 zł na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu kredytów
Dodano: 2023-12-14 - Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 2.000.000,00 PLN dla Gminy Wieniawa
Dodano: 2023-12-11 - Udzielenie kredytu długoterminowego w kwocie 3 000 000,00 zł z przeznaczeniem na finansowanie planowanego deficytu budżetu
Dodano: 2023-12-08 - Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego przeznaczonego na pokrycie deficytu budżetowego oraz na spłatę wcześniej zaciągniętych pożyczek i kredytów
Dodano: 2023-12-07