Przetargi.pl
„Udzielenie i obsługa bankowa kredytu długoterminowego w wysokości 3.000.000,00 zł”.

POWIAT WYSZKOWSKI ogłasza przetarg

  • Adres: 07-200 Wyszków, Aleja Róż 2
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 29 743 59 00
  • Data zamieszczenia: 2022-11-21
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: POWIAT WYSZKOWSKI
    Aleja Róż 2
    07-200 Wyszków, woj. mazowieckie
    tel. 29 743 59 00
    REGON: 550668829
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiat-wyszkowski.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Udzielenie i obsługa bankowa kredytu długoterminowego w wysokości 3.000.000,00 zł”.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest obsługa oraz udzielenie kredytu długoterminowego zgodnie z wolą Rady Powiatu w Wyszkowie wyrażona w uchwale Nr LIV/296/2022 z dnia 26 października 2022 roku w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego, który w całości zostanie przeznaczony na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu Powiatu Wyszkowskiego w 2022 roku. 2. Warunki kredytowania:1) uruchomienie kredytu w transzach w terminie nie dłuższym niż 3 dni od wystąpienia Zamawiającego z wnioskiem, licząc od dnia otrzymania przez Wykonawcę wniosku, przekazanego przez Zamawiającego drogą elektroniczną lub pisemnie. Wysokość kwot transz kredytu i terminy ich uruchomienia Zamawiający określi w późniejszym terminie na podstawie pisemnych dyspozycji.2) kredyt długoterminowy nie może być obciążony innymi opłatami niż oprocentowanie, 3) okres wykorzystania kredytu: od dnia podpisania umowy do dnia 31 grudnia 2022 r. Zamawiający zastrzega sobie prawo przesunięcia wypłaty ostatniej transzy kredytu na I półrocze 2023 r.,4) okres kredytowania obejmuje lata 2022 – 2026 łącznie z okresem karencji, okres spłaty kapitału przypada na lata 2023 – 2026.Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany okresu kredytowania,5) okres karencji w spłacie kapitału do dnia 30 czerwca 2023 r.6) spłata kredytu nastąpi w 35 ratach miesięcznych, z tego: 6 rat po 86.900 zł w 2023 r.,12 rat po 86.900 zł w 2024 r.,12 rat po 86.900 zł w 2025 r., 4 raty po 86.900 zł w 2026 r., 1 (ostatnia) rata w kwocie 45.400 zł w 2026 r.7) W przypadku, gdy termin płatności przypada w dzień wolny od pracy za dotrzymanie terminu uważa się następny dzień roboczy,8) spłata odsetek od wykorzystanego kredytu następować będzie na koniec każdego miesiąca (bez karencji w spłacie). O wysokości odsetek do zapłaty od wykorzystanej części kredytu Bank poinformuje Zamawiającego pisemnie na adres e-mail: starostwo@powiat-wyszkowski.pl przynajmniej na 5 dni przed terminem zapłaty. W przypadku, gdy termin płatności przypada w dzień wolny od pracy za dotrzymanie terminu uważa się następny dzień roboczy,9) oprocentowanie kredytu: kwota kredytu oprocentowana jest według zmiennej stopy procentowej stanowiącej sumę stawki bazowej i stałej marży Banku. Stawką bazową jest WIBOR 3M, która obliczana jest z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, przyjmowana z ostatniego dnia miesiąca kończącego każdy kwartał kalendarzowy i obowiązuje na następny kwartał kalendarzowy. Jeżeli z jakichkolwiek przyczyn stawka bazowa WIBOR 3M nie zostanie ustalona na ten dzień, to przyjmuje się stawkę WIBOR 3M z najbliższego dnia roboczego rozpoczynającego kolejny kwartał kalendarzowy; zmiana wysokości stawki bazowej powoduje zmianę wysokości oprocentowania kredytu o taką samą liczbę punktów procentowych. Do wyliczenia ceny oraz w trakcie trwania umowy będzie obowiązywał kalendarz rzeczywisty tj. rok 365/366 dni (rzeczywista liczba dni w miesiącu). Bank każdorazowo zobowiązany jest do pisemnego powiadomienia Zamawiającego o zmianie stopy procentowej,10) dla celów porównania ofert złożonych w postępowaniu należy przyjąć wartość WIBOR 3M z dnia 15.11.2022 r.; stawka 7,42% plus marża banku,11) zabezpieczeniem kredytu będzie weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową (z kontrasygnatą Skarbnika Powiatu),12) dopuszcza się możliwość niewykorzystania pełnej kwoty kredytu bez ponoszenia dodatkowych opłat (bez prowizji za tzw. „gotowość”),13) odsetki liczone będą od kwoty kredytu wykorzystanego, a nie postawionego do dyspozycji,14) w sytuacji gdy kredyt zostanie spłacony wcześniej – odsetki liczone będą do dnia spłaty kredytu, a nie do końca okresu umowy, bez prowizji rekompensacyjnej,15) nie dopuszcza się możliwości zastosowania kapitalizacji odsetek,16) kredyt będzie udzielony na podstawie umowy zaproponowanej przez bank i zaakceptowanej przez Zamawiającego,16) ocenie podlegać będzie marża banku,3. Zamawiający oświadcza, że:1) na rachunkach powiatu w bankach nie ciążą zajęcia egzekucyjne,2) powiat nie posiada zaległych zobowiązań wobec banków, ZUS ani US,3) powiat nie złoży oświadczenia o poddaniu się egzekucji w trybie art. 777 § 1 punkt 5 k.p.c.,4) powiat nie udzielił poręczeń i gwarancji innym podmiotom,5) w powiecie nie był prowadzony program postępowania naprawczego w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2022 r., poz. 1634 z późn. zm.),6) nie posiada wierzytelności, które byłyby zabezpieczone przez wierzycieli w formie przewidzianej przepisami prawa, a w szczególności hipoteką lub zastawem.4. Zamawiający zastrzega sobie prawo do:1) możliwości zaciągnięcia kredytu w kwocie niższej od ustalonej lub rezygnacji z określonej kwoty kredytu bez pobierania dodatkowych opłat i prowizji;2) możliwości przesunięcia wypłaty ostatniej transzy kredytu na I półrocze 2023 r.3) możliwości wcześniejszej (przed ustalonymi terminami) spłaty kredytu oraz poszczególnych rat kredytu bez ponoszenia dodatkowych kosztów w postaci opłat, prowizji rekompensacyjnej, itp.;4) możliwości zmiany harmonogramu spłaty bez pobierania dodatkowych opłat i prowizji, przy czym wydłużenie terminu płatności rat kapitałowych oraz zmiany ich wysokości będzie następowało po uzgodnieniu z Wykonawcą. W takich przypadkach Strony ustalają nowy harmonogram spłaty.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1) Wykonawca przystępujący do postępowania jest zobowiązany, przed upływem terminu składania ofert, wnieść wadium w kwocie: 5.000,00 zł (słownie: pięć tysięcy złotych).2) Wadium musi obejmować pełen okres związania ofertą.3) Wadium może być wniesione w jednej lub kilku formach wskazanych w art. 97 ust. 7 ustawy Pzp.4) Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy w banku PBS w Wyszkowie numer rachunku 15 8931 0003 0000 9191 2022 0020. Wadium musi wpłynąć na wskazany rachunek bankowy zamawiającego najpóźniej przed upływem terminu składania ofert (decyduje data wpływu na rachunek bankowy zamawiającego).5) Wadium wnoszone w poręczeniach lub gwarancjach należy załączyć do oferty w oryginale w postaci dokumentu elektronicznego podpisanego kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez wystawcę dokumentu i powinno zawierać następujące elementy:- nazwę dającego zlecenie (wykonawcy), beneficjenta gwarancji (zamawiającego), gwaranta/poręczyciela oraz wskazanie ich siedzib. Beneficjentem wskazanym w gwarancji lub poręczeniu musi być „Powiat Wyszkowski, Aleja Róż 2, 07-200 Wyszków”- określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem,- kwotę gwarancji/poręczenia,- termin ważności gwarancji/poręczenia,- zobowiązanie gwaranta do zapłacenia kwoty gwarancji/poręczenia bezwarunkowo, na pierwsze pisemne żądanie zamawiającego, w sytuacjach określonych w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.6) W przypadku, gdy wykonawca nie wniósł wadium lub wniósł w sposób nieprawidłowy lub nie utrzymywał wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złożył wniosek o zwrot wadium, w przypadku o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, zamawiający odrzuci ofertę na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 14 ustawy Pzp.7) Zamawiający dokona zwrotu wadium na zasadach określonych w art. 98 ust. 1–5 ustawy Pzp.8) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami na podstawie art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Na podstawie art. 112 ustawy Pzp, zamawiający określa warunek/warunki udziału w postępowaniu dotyczący/-e:1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:Warunek zostanie spełniony, gdy Wykonawca wykaże, że posiada aktualne zezwolenie na prowadzenie działalności bankowej na terenie Polski, a także realizację usług objętych przedmiotem zamówienia, zgodnie z postanowieniami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Prawo bankowe (tekst jednolity: Dz.U. z 2020 r., poz. 1896 ze zm.) a w przypadku określonym w art. 178 ust. 1 ustawy Prawo Bankowe inny dokument potwierdzający rozpoczęcie działalności przed dniem wejścia w życie ustawy, o której mowa w art. 193 ustawy Prawo bankowe.Ocena spełniania warunku zostanie dokonana na podstawie oświadczenia wykonawcy oraz dokumentów złożonych na wezwanie zamawiającego.UWAGA:W przypadku złożenia oferty przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie Zamawiający uzna za spełniony niniejszy warunek, jeżeli co najmniej jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia posiada uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej i zrealizuje usługi, do których realizacji te uprawnienia są wymagane.3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.4) zdolności technicznej lub zawodowej:Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2022-11-29

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach