Przetargi.pl
Udzielenie Gminie Zakroczym kredytu bankowego w wysokości 2.000.000 PLN na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Zakroczym i spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań

Urząd Miejski w Zakroczymiu ogłasza przetarg

  • Adres: 05-170 Zakroczym, Warszawska
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 22 112 02 57, , fax. -
  • Data zamieszczenia: 2018-12-03
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Miejski w Zakroczymiu
    Warszawska 7
    05-170 Zakroczym, woj. mazowieckie
    tel. 22 112 02 57, , fax. -
    REGON: 013270399
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.zakroczym.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie Gminie Zakroczym kredytu bankowego w wysokości 2.000.000 PLN na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Zakroczym i spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest udzielenie kredytu długoterminowego. 2. Wykonawca udzieli Zamawiającemu kredytu w walucie polskiej w kwocie 2 000 000 PLN (słownie: dwa miliony złotych) na warunkach określonych w umowie kredytowej. 3. Umowę kredytową przygotowuje Bank w uzgodnieniu z Zamawiającym. Istotne postanowienia umowne określono w załączniku nr 5 do SIWZ. 4. Planowana data uruchomienia kredytu 21 grudnia 2018 r. – I (jedna) transza. 5. Zamawiający przeznaczy środki z kredytu na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu gminy i spłatę zobowiązań wynikających z zaciągniętych kredytów i pożyczek zgodnie z art. 89 ust 1 pkt 2 i 3 ustawy z dnia 27.8.2009 r. o finansach publicznych (t.j. Dz. U. z 2017 r. Nr 2077 z późn. zm.). 6. Kredyt udzielony zostanie na okres od dnia zawarcia umowy do 31.12.2028 roku. 7. Spłata kredytu nastąpi w 108 ratach. 8. Kredyt zostanie spłacony począwszy od 31.01.2019 r. – 31.12.2028 r. 9. Spłaty rat kapitałowych dokonywane będą w następujących terminach (na ostatni dzień miesiąca): 31.01.2019 r. – 31. 12.2019 r. 12 rat po 5.000 zł 31.01.2020 r. – 31. 12.2020 r. 12 rat po 10.000 zł 31.01.2021 r. – 31. 12.2021 r. 12 rat po 10.000 zł 31.01.2022 r. – 31. 12.2022 r. 12 rat po 15.000 zł 31.01.2023 r. – 31. 12.2023 r. 12 rat po 15.000 zł 31.01.2024 r. – 31. 12.2024 r. 12 rat po 22.000 zł 31.01.2025 r. – 31. 12.2025 r. 12 rat po 22.000 zł 31.01.2026 r. – 31. 12.2026 r. 12 rat po 22.000 zł 31.01.2027 r. – 31. 12.2027 r. 12 rat po 22.000 zł 31.01.2028 r. – 31. 12.2028 r. 11 rat po 23.000 zł i 12 rata – 31.000 zł. 10. Wykonawca otworzy rachunek kredytowy najpóźniej w dniu zawarcia umowy i prowadzić go będzie nieodpłatnie w trakcie realizacji niniejszej umowy kredytowej. 11. Ostateczny termin wykorzystania kredytu upływa z dniem 27.12.2018 roku. 12. Wykorzystanie kredytu następować będzie w walucie polskiej. 13. Spłata odsetek dokonywana będzie na ostatni dzień każdego miesiąca, począwszy od 31.12.2018r. W przypadku, gdy termin płatności odsetek przypadać będzie na dzień ustawowo wolny od pracy, spłata odsetek następować będzie w dniu roboczym poprzedzającym dzień ustawowo wolny od pracy. 14. Oprocentowanie kredytu będzie liczone wg zmiennej stawki WIBOR 1M z 10-go dnia miesiąca poprzedzającego ten dzień powiększone o stałą marżę Banku. Do formuły naliczenia należy przyjąć rzeczywistą liczbę dni w roku. 15. Zabezpieczeniem terminowej spłaty kredytu wraz z odsetkami stanowić będzie weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową. 16. Ewentualna kwota prowizji będzie pobrana jednorazowo w dniu uruchomienia kredytu. 17. Zamawiający przewiduje możliwość przedterminowej spłaty zaciągniętego kredytu lub jego części bez ponoszenia jakichkolwiek obciążeń z tego tytułu. 18. Zamawiający dopuszcza zmianę terminu i harmonogramu spłaty kredytu a w przypadku wystąpienia okoliczności niemożliwych obecnie do przewidzenia. Z wnioskiem o zmianę terminu spłaty musi wystąpić Zamawiający. 19. Kredyt nie może być obciążony innymi opłatami i prowizjami. 20. Zamawiający udostępnia następujące dokumenty finansowe: 1) Zaświadczenie o wyborze organu wykonawczego Gminy Zakroczym, 2) Uchwała nr VII/18/2015 Rady Gminy Zakroczym z dnia 30 stycznia 2015 roku w sprawie powołania Skarbnika Gminy Zakroczym, 3) Uchwała nr L/364/2018 Rady Miejskiej w Zakroczymiu z dnia 29 czerwca 2018 r. w sprawie udzielenia absolutorium Burmistrzowi Zakroczymia z tytułu wykonania budżetu za 2017 rok, 4) Uchwała Regionalnej Izby Obrachunkowej w Warszawie w sprawie wydania opinii o przedłożonym przez Burmistrza Gminy Zakroczym sprawozdaniu z wykonania budżetu za 2016 rok, 5) Uchwała Regionalnej Izby Obrachunkowej w Warszawie w sprawie wydania opinii o przedłożonym przez Burmistrza Gminy Zakroczym sprawozdaniu z wykonania budżetu za 2017 rok, 6) Zarządzenie Burmistrza Zakroczymia nr 114/2018 z dnia 14 listopada 2018 r. w sprawie projektu budżetu Gminy Zakroczym na 2019 rok, 7) Zarządzenie Burmistrza Zakroczymia nr 113/2018 z dnia 14 listopada 2018 r. w sprawie projektu uchwały Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Zakroczym na 2019-2028, 8) Uchwała Regionalnej Izby Obrachunkowej w Warszawie w sprawie wydania opinii o możliwości spłaty kredytu długoterminowego w wysokości 2.000.000 zł, 9) Uchwała Regionalnej Izby Obrachunkowej w Warszawie wyrażająca opinię o przedłożonej przez Burmistrza Zakroczymia informacji o przebiegu wykonania budżetu za pierwsze półrocze 2018 roku, 10) Sprawozdania Rb NDS za 2017 rok, 11) Sprawozdania Rb Z za 2017 rok, 12) Sprawozdania Rb N za 2017 rok, 13) Sprawozdania Rb 27 S za 2017 rok, 14) Sprawozdania Rb 28 S za 2017 rok, 15) Sprawozdania Rb NDS za III kwartał 2018 roku, 16) Sprawozdania Rb Z za III kwartał 2018 roku, 17) Sprawozdania Rb N za III kwartał 2018 roku, 18) Sprawozdania Rb 27 S za III kwartał 2018 roku, 19) Sprawozdania Rb 28 S za III kwartał 2018 roku, 20) Uchwała nr XLV/321/2017 Rady Gminy Zakroczym z dnia 28 grudnia 2017 r. w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Zakroczym na lata 2019-2028, 21) Uchwała nr XLV/322/2017 Rady Gminy Zakroczym z dnia 28 grudnia 2017 r. w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Zakroczym na 2018 rok, 22) Uchwała Regionalnej Izby Obrachunkowej w Warszawie w sprawie wydania opinii o prawidłowości planowanej kwoty długu. 23) Uchwała Regionalnej Izby Obrachunkowej w Warszawie w sprawie wydania opinii o możliwości sfinansowania planowanego deficytu określonego w uchwale budżetowej, 24) Uchwała nr II/5/2018 Rady Miejskiej w Zakroczymiu z dnia 23 listopada 2018 r. w sprawie zmiany uchwały nr XLV/321/2017 Rady Gminy Zakroczym z dnia 28 grudnia 2017 r. w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej, 25) Uchwała nr II/6/2018 Rady Miejskiej w Zakroczymiu z dnia 23 listopada 2018 r. w sprawie zmiany uchwały budżetowej Gminy Zakroczym na 2018 rok.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: WARUNKI WYMAGANE OD WYKONAWCÓW: 1. Zamawiający określa warunki udziału w postępowaniu oraz wymagane od wykonawców środki dowodowe, umożliwiające ocenę zdolności wykonawcy do należytego wykonania zamówienia, wyrażając je jako minimalne poziomy zdolności, które mogą dotyczyć: a) kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów, b) sytuacji ekonomicznej lub finansowej, c) zdolności technicznej lub zawodowej. 2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu oraz spełniają warunki udziału w postępowaniu określone w ogłoszeniu zgodnie z art. 22 ust. 1 i ust. 1b Pzp. 3. W celu potwierdzenia spełnienia przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów – Zamawiający wyraża jako minimalny poziom: a) posiadanie uprawnienia do prowadzenia na terenie Rzeczypospolitej Polskiej działalności gospodarczej w zakresie wykonywania czynności bankowych obejmujących udzielanie kredytów (licencja bankowa), zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Prawo bankowe (Dz.U.2018.2187 t. j. z dnia 2018.11.23). - Zamawiający uzna warunek za spełniony na podstawie zezwolenia na prowadzenie działalności bankowej na terenie Polski udzielonego przez Komisję Nadzoru Finansowego obejmującego udzielanie kredytów, lub innych równoważnych dokumentów (licencja bankowa), określonych w Rozdz. IV część 4 pkt 1a SIWZ. 4. W celu potwierdzenia spełnienia przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących sytuacji finansowej – zamawiający nie wyraża minimalnych poziomów zdolności. 5. W celu potwierdzenia spełnienia przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących sytuacji ekonomicznej zamawiający nie wyraża minimalnych poziomów zdolności. 6. W celu potwierdzenia spełnienia przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących zdolności technicznej zamawiający nie wyraża minimalnych poziomów zdolności. 7. W celu potwierdzenia spełnienia przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących zdolności zawodowej – zamawiający nie wyraża minimalnych poziomów zdolności. WARUNKI WYMAGANE OD WYKONAWCÓW SKŁADAJĄCYCH WSPÓLNIE OFERTĘ 1. Zamawiający nie określa szczególnego sposobu spełniania przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w rozdziale III części 1 SIWZ. 2. Przy ocenie spełnienia warunków udziału w postępowaniu zamawiający weźmie pod uwagę łączny potencjał podmiotów go tworzących – łącznie tzn., że każdy z członków konsorcjum może wykazać się spełnieniem warunków udziału w postępowaniu a wykazanie się przez jednego z konsorcjantów zwalnia pozostałych z tego obowiązku (jeden, wszyscy lub niektórzy). WARUNKI DOTYCZĄCE POWOŁYWANIA SIĘ NA ZASOBY PODMIOTÓW TRZECICH Wykonawca dla spełnienia warunku posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności nie może polegać na potencjale innych podmiotów. Warunek dotyczący posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, o którym mowa w rozdziale III części 1 ust. 3 ze swej istoty przypisany jest bezpośrednio wykonawcy. WARUNKI DOTYCZĄCE PODWYKONAWCÓW 1. Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy. 2. Część zamówienia, której wykonanie wymaga posiadania odpowiednich zezwoleń może zostać powierzona jedynie podwykonawcy, który posiada niezbędne do realizacji zamówienia kompetencje lub uprawnienia. 3. Zamawiający żąda wskazania przez wykonawcę części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, i podania przez wykonawcę firm podwykonawców według załącznika nr 5 do SIWZ. 4. Powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom nie zwalnia wykonawcy z odpowiedzialności za należyte wykonanie tego zamówienia.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) formularz oferty – załącznik nr 1 do SIWZ - oryginał podpisany przez wykonawcę; 5) Jeżeli dotyczy - informacja o zleceniu wykonania przedmiotu zamówienia podwykonawcom składana na podstawie art. 36b ust. 1 Pzp - załącznik nr 5 do SIWZ– oryginał lub kopia dokumentu poświadczona za zgodność z oryginałem przez wykonawcę; - zamawiający żąda, aby przed przystąpieniem do wykonania zamówienia wykonawca, o ile są już znane, podał nazwy albo imiona i nazwiska oraz dane kontaktowe podwykonawców, którym Wykonawca powierzył wykonanie części zamówienia. 6) jeżeli dotyczy - pełnomocnictwo lub inny dokument określający zakres umocowania do reprezentowania wykonawcy, który musi jednoznacznie określać czynności, do wykonywania których pełnomocnik jest upoważniony– oryginał lub kopia poświadczona notarialnie; WARUNKI WYMAGANE OD WYKONAWCÓW SKŁADAJĄCYCH WSPÓLNIE OFERTĘ 1. Zamawiający nie określa szczególnego sposobu spełniania przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w rozdziale III części 1 SIWZ. 2. Przy ocenie spełnienia warunków udziału w postępowaniu zamawiający weźmie pod uwagę łączny potencjał podmiotów go tworzących – łącznie tzn., że każdy z członków konsorcjum może wykazać się spełnieniem warunków udziału w postępowaniu a wykazanie się przez jednego z konsorcjantów zwalnia pozostałych z tego obowiązku (jeden, wszyscy lub niektórzy). 3. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia publicznego. 4. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy i wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy (jeżeli dotyczy). 5. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenia składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie; dokumenty te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. 6. Wykonawcy składający ofertę wspólną, ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego i w tym celu do oferty należy dołączyć pełnomocnictwo, które: 1) musi być złożone w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza; 2) musi jednoznacznie określać postępowanie, do którego się odnosi; 3) musi precyzować zakres umocowania i jednoznacznie określać czynności, do wykonywania których pełnomocnik jest upoważniony; 4) musi wskazywać pełnomocnika; 5) musi wyliczać wszystkich wykonawców, którzy ubiegają się o zamówienie. 7. Każdy z wykonawców ubiegających się wspólnie o zamówienie udziela pełnomocnictwa, zgodnie z reprezentacją danego podmiotu. 8. Oświadczenia i dokumenty składane w imieniu uczestników oferty wspólnej przedkłada i podpisuje wykonawca – pełnomocnik, działając w imieniu uczestników oferty wspólnej. 9. Pełnomocnik pozostaje w kontakcie z zamawiającym w toku postępowania i do niego zamawiający kieruje informacje, korespondencję, itp.; 10. Oferta wspólna powinna być sporządzona zgodnie z SIWZ. 11. Sposób składania dokumentów w ofercie wspólnej: 1) każdy z wykonawców składających ofertę wspólną we własnym imieniu składa: dokumenty dotyczące własnej firmy, takie jak np.: oświadczenie wykonawcy składane na podstawie art. 25a ust. 1 Pzp, dotyczące przesłanek wykluczenia; oświadczenie wykonawcy składane na podstawie art. 25a ust. 1 Pzp, dotyczące spełniania warunków udziału w postępowaniu; oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 Pzp, dokumenty, o których mowa w Rozdz. IV cz. 4 ust. 1 SIWZ potwierdzające posiadanie wymaganych uprawnień. 2) pełnomocnik wykonawców w imieniu wszystkich wykonawców składających ofertę wspólną, bądź wykonawcy wspólnie z podpisami każdego z wykonawców składają: dokumenty wspólne, takie jak formularz oferty, informacja o zleceniu wykonania przedmiotu zamówienia podwykonawcom składana na podstawie art. 36b ust. 1 Pzp,. 12. Jeżeli oferta wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, została wybrana, zamawiający żąda przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego umowy regulującej współpracę tych wykonawców, która powinna zawierać: 1) zobowiązanie do realizacji wspólnego przedsięwzięcia gospodarczego obejmującego swoim zakresem realizację przedmiotu zamówienia, 2) określenie zakresu działania poszczególnych stron umowy, 3) czas obowiązywania umowy, który nie może być krótszy, niż okres obejmujący realizację zamówienia. 13. Wspólnicy spółki cywilnej są traktowani jak wykonawcy składający ofertę wspólną i mają do nich zastosowanie zasady określone w ust. 1– 12.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach