Przetargi.pl
„Udzielenie Gminie Niwiska kredytu długoterminowego w wysokości 2 535 671.00 PLN przeznaczonego na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek oraz na pokrycie planowanego deficytu”.

Gmina Niwiska ogłasza przetarg

  • Adres: 36-147 Niwiska, Niwiska
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 17 2279002 w. 33 , fax. 172 279 341
  • Data zamieszczenia: 2020-12-04
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Niwiska
    Niwiska 430
    36-147 Niwiska, woj. podkarpackie
    tel. 17 2279002 w. 33, fax. 172 279 341
    REGON: 69058167200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.niwiska.biuletyn.net

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Udzielenie Gminie Niwiska kredytu długoterminowego w wysokości 2 535 671.00 PLN przeznaczonego na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek oraz na pokrycie planowanego deficytu”.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest udzielenie Gminie Niwiska kredytu długoterminowego w wysokości 2 535 671.00 PLN przeznaczonego na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek oraz na pokrycie planowanego deficytu. 2. Szczegółowe określenie przedmiotu zamówienia: 2.1 Bank stawia kredyt do dyspozycji kredytobiorcy w terminie podpisania umowy w transzach zgodnie z dyspozycją Zamawiającego w ciągu maksymalnie 2 dni od chwili zgłoszenia zapotrzebowania przez Zamawiającego. 2.2 Zamawiający zastrzega sobie możliwość niewykorzystania pełnej kwoty udzielonego kredytu, przy czym w takim przypadku wykonawca nie obciąży Zamawiającego kosztami nie pobranego kredytu. 2.3 Okres spłaty kredytu - 7 lat. 2.4 Spłata kapitału następować będzie w okresach kwartalnych od 31.03.2021 r. do 31.12.2027 r. (z zastrzeżeniem możliwości przedterminowej spłaty kredytu bez ponoszenia z tego tytułu dodatkowych kosztów). 2.5 Okres karencji w spłacie rat kapitałowych i odsetek do 31.03.2021 r. 2.6 Terminy spłaty odsetek: raty odsetkowe płatne będą w terminach spłaty rat kapitałowych. 2.7 Oprocentowanie kredytu będzie wg zmiennej stopy procentowej ustalonej w oparciu o stawkę WIBOR dla jednomiesięcznych złotowych depozytów międzybankowych, powiększone o stałą w okresie kredytowania marżę Banku. 2.8 Opis sposobu obliczenia oprocentowania: zmienne oprocentowanie kredytu obliczane będzie na podstawie średniej arytmetycznej zmiennej stawki bazowej WIBOR 1M z poprzedniego miesiąca kalendarzowego i stałej marży banku w stosunku rocznym przedstawionej w ofercie. Oprocentowanie ulega zmianie każdego 1-go dnia miesiąca kalendarzowego w okresie kredytowania według stawki WIBOR 1 M za poprzedni miesiąc kalendarzowy. Wskazana w ofercie marża banku jest obowiązująca przez cały okres kredytowania. Do obliczenia oprocentowania przyjmuje się, że rok liczy 365 dni, a miesiąc rzeczywistą liczbę dni. 2.9 Do wyliczenia oprocentowania kredytu w ofercie należy przyjąć średnią stawkę bazową WIBOR 1M na dzień 4 grudnia 2020 r, stałą marżę banku oraz planowany harmonogram spłat kapitału. 2.10 Naliczanie odsetek od kredytu odbywać się będzie w okresach kwartalnych. Bank zobowiązany jest do wyliczenia odsetek za każdy kwartał i przesłania obciążenia do Zamawiającego. 2.11 Planowany harmonogram spłat kredytu w latach: Rok Wysokość spłaty w zł Ilość rat Wysokość raty w zł Data spłaty 2021 100 000,00 4 25 000,00 31 marzec 2021 25 000,00 30 czerwiec 2021 25 000,00 30 wrzesień 2021 25 000,00 31 grudzień 2021 2022 200 000,00 4 50 000,00 31 marzec 2022 50 000,00 30 czerwiec 2022 50 000,00 30 wrzesień 2022 50 000,00 31 grudzień 2022 2023 200 000,00 4 50 000,00 31 marzec 2023 50 000,00 30 czerwiec 2023 50 000,00 30 wrzesień 2023 50 000,00 31 grudzień 2023 2024 400 000,00 4 100 000,00 31 marzec 2024 100 000,00 30 czerwiec 2024 100 000,00 30 wrzesień 2024 100 000,00 31 grudzień 2024 2025 611 890,00 4 152 972,00 31 marzec 2025 152 972,00 30 czerwiec 2025 152 972,00 30 wrzesień 2025 152 974,00 31 grudzień 2025 2026 511 890,00 4 127 972,00 31 marzec 2026 127 972,00 30 czerwiec 2026 127 972,00 30 wrzesień 2026 127 974,00 31 grudzień 2026 2027 511 891,00 4 127 972,00 31 marzec 2027 127 972,00 30 czerwiec 2027 127 972,00 30 wrzesień 2027 127 975,00 31 grudzień 2027 Razem 2 535 671,00 28 2 535 671,00 2.12 Zabezpieczeniem kredytu będzie weksel „in blanco” wraz z deklaracją wekslową. 2.13 Zamawiający zastrzega sobie, że od przyznanego kredytu Bank nie pobierze dodatkowej prowizji od kredytu tj.: - prowizji przygotowawczej; - prowizji od przyznanego kredytu; - prowizji od wcześniejszej spłaty; - prowizji od niewykorzystanej kwoty kredytu. Ponadto Bank nie będzie pobierał opłat dodatkowych nie wynikających bezpośrednio z umowy i przedłożonej oferty. 2.14 Kredytodawca nie będzie naliczał odsetek od kwoty niewykorzystanego kredytu - wcześniejszej spłaty kredytu bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek dodatkowych kosztów. W przypadku wcześniejszej spłaty kredytu, odsetki liczone będą za okres jego faktycznego wykorzystania (do dnia spłaty kredytu, a nie do końca trwania umowy). Zamawiający w okresie kredytowania zastrzega sobie prawo do zmiany terminów oraz wysokości rat spłaty kredytu, w takim przypadku Bank nie będzie pobierał opłat, prowizji bankowych oraz innych opłat manipulacyjnych. 2.15 Rozliczenia pomiędzy Zamawiającym, a Wykonawcą będą dokonywane w PLN. 2.16 Zamawiający udostępnia następującą dokumentację: 2.16.1 Uchwała Nr XIX/116/2020 Rady Gminy Niwiska z dnia 29 stycznia 2020 r. w sprawie budżetu Gminy Niwiska na rok 2020; 2.16.2 Uchwała Nr XIX/115/2020 Rady Gminy Niwiska z dnia 29 stycznia 2020 r. w sprawie uchwalenia wieloletniej prognozy finansowej Gminy Niwiska; 2.16.3 Uchwała Nr XXVI/155/2020 Rady Gminy Niwiska z dnia 18 listopada 2020 r. w sprawie zmian w wieloletniej prognozie finansowej Gminy Niwiska; 2.16.4 Uchwała Nr XXVI/157/2020 Rady Gminy Niwiska z dnia 18 listopada 2020 r. w sprawie zaciągnięcia kredytu w 2020 roku na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek oraz na pokrycie planowanego deficytu. 2.16.5 Uchwała w sprawie wyrażenia opinii o możliwości spłaty planowanego do zaciągnięcia przez gminę Niwiska kredytu długoterminowego – niezwłocznie po otrzymaniu 2.16.6 Uchwała Nr XIV/54/2020 z dnia 17 lutego 2020 roku w sprawie: opinii o prawidłowości planowanej kwoty długu gminy Niwiska na lata 2020-2025; 2.16.7 Uchwała Nr XIV/55/2020 z dnia 17 lutego 2020 roku w sprawie: opinii o możliwości sfinansowania deficytu budżetu Gminy Niwiska w roku 2020; 2.16.8 Oświadczenia o braku zajęć egzekucyjnych na rachunku gminy. 2.16.9 Sprawozdania z wykonania budżetu za 2018 i 2019 r. 2.16.10 Opinia RIO z wykonania budżetu za 2018 i 2019 r. 2.16.11 Uchwały Rady Gminy Niwiska w sprawie udzielenia absolutorium za lata 2018 i 2019 r 2.16.12 Zobowiązania Gminy Niwiska na dzień 30.09.2020 r.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Warunek zostanie spełniony, gdy Wykonawca przedłoży zezwolenie na prowadzenie działalności bankowej zgodnie z postanowieniami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Prawo bankowe ( t.j. - Dz.U. z 2018 r., poz.2187 ze zm.), a w przypadku określonym w art. 178 ust.1 ustawy Prawo Bankowe inny dokument potwierdzający rozpoczęcie działalności przed dniem wejścia w życie ustawy, o której mowa w art. 193 ustawy Prawo bankowe. Ocena spełniania warunku zostanie dokonana na podstawie wstępnego oświadczenia wykonawcy oraz dokumentów i oświadczeń złożonych na wezwanie zamawiającego.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Na ofertę składają się następujące dokumenty i załączniki: 1) Formularz ofertowy przygotowany zgodnie ze wzorem podanym w zał. nr 1 do SIWZ z podaniem całkowitego wynagrodzenia Wykonawcy za realizację przedmiotu zamówienia, 2) Pisemne zobowiązanie podmiotu trzeciego do oddania do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia w oryginale (jeżeli dotyczy) 2. Wraz z ofertą wykonawca powinien załączyć: 1) oświadczenie na podstawie art. 25a ust. 1 u.P.z.p. dotyczące spełniania warunków udziału w postępowaniu - zgodnie ze wzorem podanym w zał. do SIWZ; 2) oświadczenie na podstawie art. 25a ust. 1 u.P.z.p. dotyczące przesłanek wykluczenia z postępowania - zgodnie ze wzorem podanym w zał. do SIWZ; 3) odpis z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, w celu sprawdzenia osób upoważnionych do reprezentacji Wykonawcy - oryginał lub kopia poświadczona za zgodność z oryginałem (jeżeli dotyczy); 4) pełnomocnictwo jeżeli umocowanie osoby wskazanej w ofercie nie wynika z dokumentów rejestrowych (jeżeli dotyczy), 3.Oferta wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie (konsorcjum, spółka cywilna itp.) musi spełniać następujące wymagania (jeżeli dotyczy): 1) podpisana w taki sposób, by zobowiązywała prawnie wszystkie strony - to znaczy podpisana przez przedstawiciela konsorcjum, którego upoważnienie do złożenia oferty wynika z dołączonego pełnomocnictwa, udzielonego przez upoważnionych przedstawicieli członków konsorcjum; 2) oświadczenia o spełnieniu warunków wymaganych w niniejszym postępowaniu i braku podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie; 3) dokumenty potwierdzające spełnianie warunków udziału w postępowaniu składa każdy wykonawca w zakresie w jakim go dotyczą. 4. Kosztorys - wycenę usługi składa wyłącznie wybrany w postępowaniu Wykonawca, przed podpisaniem umowy

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach