Przetargi.pl
Udzielenie Gminie Górowo Iławeckie długoterminowego kredytu w wysokości 2.300.000,00 zł na finansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Górowo Iławeckie

Gmina Górowo Iławeckie ogłasza przetarg

  • Adres: 11220 Górowo Iławeckie, ul. Kościuszki
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Telefon/fax: tel. 89 761 13 22 , fax. 89 761 15 30
  • Data zamieszczenia: 2017-09-19
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Górowo Iławeckie
    ul. Kościuszki 17
    11220 Górowo Iławeckie, woj. warmińsko-mazurskie
    tel. 89 761 13 22, fax. 89 761 15 30
    REGON: 51074291300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://gorowoil-ug.bip-wm.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie Gminie Górowo Iławeckie długoterminowego kredytu w wysokości 2.300.000,00 zł na finansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Górowo Iławeckie
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Zamówienie obejmuje: 1. Przedmiotem zamówienia jest zaciągnięcie kredytu długoterminowego na sfinansowanie deficytu budżetu gminy. 2. Przedmiotem zamówienia jest usługa udzielenia długoterminowego kredytu złotowego w wysokości 2.300.000,00 zł (słownie: dwa miliony trzysta tysięcy złotych tysięcy 00/100) z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu Gminy Górowo Iławeckie. 3. Wysokość udzielonego kredytu: 2.300.000,00 zł (słownie: dwa miliony trzysta tysięcy złotych, 00/100) z uwzględnieniem karencji w spłacie kapitału 30 stycznia 2020 roku. Zamawiający zobowiązuje się do ostatecznej spłaty wykorzystanego kredytu do dnia 31 grudnia 2025 roku. 4. Wysokość udzielonego kredytu uruchamianego w transzach do dnia 29 grudnia 2017 r. na podstawie odrębnego pisemnego zawiadomienia Zamawiającego, będzie przekazywana na konto bankowe kredytobiorcy – zamawiającego – Bank Spółdzielczy w Bartoszycach Oddział Górowo Iławeckie nr 29 8855 0004 2003 0013 0015 0001. 5. Wyżej wymieniona kwota kredytu zostanie postawiona do dyspozycji Zamawiającego po podpisaniu umowy kredytowej w terminach wynikających ze złożonej oferty do dnia 29 grudnia 2017 r. Uruchomienie kredytu nastąpi bez prowizji i opłat. 6. Zamawiający zastrzega sobie prawo do nie wykorzystania kredytu, a także do wykorzystania niższej od określonej w umowie kredytowej kwoty kredytu bez kosztów obciążających Zamawiającego. 7. Wykorzystanie kredytu następować będzie w drodze realizacji przez Wykonawcę dyspozycji uruchomienia transzy kredytu, której wzór stanowił będzie załącznik do umowy o kredyt – na dobro rachunku bankowego Zamawiającego wskazanego w ww. dyspozycji, bez prowizji i opłat. Karta wzorów podpisów, osób upoważnionych do składania dyspozycji wypłaty kredytu w imieniu Kredytobiorcy, będzie stanowiła załącznik do umowy o kredyt. Transze kredytu uruchamiane będą przez Wykonawcę w terminach wskazanych przez Zamawiającego. 8. W przypadku pilnego zapotrzebowania na środki, Wykonawca przeleje transzę kredytu najpóźniej w ciągu dwóch dni roboczych od dnia złożenia pisemnego polecenia, które zostanie doręczone w pierwszej kolejności faksem (nr faksu podany będzie przez Wykonawcę w umowie o kredyt), a oryginał osobiście lub listem poleconym, za zwrotnym potwierdzeniem odbioru. 9. Pod pojęciem „dnia roboczego” rozumie się każdy dzień, z wyjątkiem sobót, niedziel, świąt oraz dni ustawowo wolnych od pracy. 10. Oprocentowanie zmienne według stopy WIBOR 3M – wyliczone jako średnia wszystkich notowań, miesiąca poprzedzającego spłatę – powiększone o marżę banku. O wysokości oprocentowania oraz o zmianie oprocentowania, udzielający kredytu powiadamia kredytobiorcę pisemnie. Poza kwotami określonymi w ofercie, wykonawca nie pobiera żadnych dodatkowych opłat. W celu złożenia oferty należy przyjąć WIBOR 3M na dzień 29.09.2017 roku przy założeniu uruchomienia kredytu w kwocie 2.300.000,00 zł dnia 20.10.2017 r. 11. Spłata odsetek w okresach miesięcznych, po okresie, za który zostały naliczone w wysokości wynikającej z aktualnego zadłużenia oraz po otrzymaniu pisemnego zawiadomienia z banku – w terminie 14 dni od daty otrzymania zawiadomienia z banku. Pierwsza płatność odsetek nastąpi w styczniu 2018 r. 12. Możliwość rezygnacji z części kredytu bez dodatkowych prowizji i opłat. 13. Zamawiający zastrzega sobie prawo dokonania wcześniejszej spłaty kredytu bez żadnych konsekwencji finansowych, bez poboru przez bank pozostałych do zapłaty odsetek i dodatkowych opłat związanych z obsługą kredytu. 14. W sytuacji wcześniejszej spłaty kredytu odsetki nie będą naliczane. 15. Możliwość zmiany terminów spłaty kredytu za zgodą obu stron. 16. Zamawiający zastrzega sobie prawo do możliwości rezygnacji z poboru części kredytu bez ponoszenia za to odpowiedzialności finansowej. 17. Uruchomienie transz kredytu następować będzie w terminach i kwotach określonych każdorazowo przez Zamawiającego we wniosku złożonym z wyprzedzeniem 3 dni roboczych. 18. Kredyt zostanie wykorzystany do dnia 29.12 2017 roku – forma wypłaty kredytu – na rachunek bieżący Zamawiającego. 19. Oprocentowanie niespłaconych w terminie rat kredytu naliczone będzie w wysokości określonej dla odsetek ustawowych. 20. W przypadku niewykorzystania przez Zamawiającego pełnej kwoty kredytu, wysokość odsetek będzie wynikała z wartości wykorzystanego kredytu. 21. Postanowienia w umowie nie mogą zmieniać lub zaostrzać warunków określonych w niniejszej SIWZ. 22. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany postanowień umowy zawartej w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, w zakresie dotyczącym wysokości kredytu oraz terminów spłaty kredytu. W przypadku niewykorzystania całości kredytu zamawiający przedstawi nowy harmonogram spłat kredytu. 23. Zamawiający zastrzega sobie prawo do uruchamiania kredytu w transzach, o czym poinformuje Bank z trzydniowym wyprzedzeniem. 24. Zamawiający zastrzega, na swój wniosek, możliwość przesunięcia terminu postawienia do dyspozycji środków bez ponoszenia dodatkowych kosztów, przy czym zamówienie zostanie zrealizowane najpóźniej do 29.12.2017 roku. W przypadku przesunięcia terminu postawienia do dyspozycji Zamawiającego środków, odsetki liczone będą od dnia faktycznego uruchomienia kredytu lub jego poszczególnych transz. 25. Na cenę brutto oferty składają się wszelkie opłaty, odsetki i inne podobne świadczenia związane z udzieleniem Zamawiającemu, kredytu bankowego. 26. Zamawiający nie dopuszcza zastosowania przez Wykonawcę prowizji, opłat z tytułu przygotowania i postawienia kredytu do dyspozycji. 27. Warunki spłaty kredytu: Raty udzielonego kredytu płatne po upływie karencji, w następujących terminach i wysokości: do 31.01.2020 r. – 17.624,00 zł, 28.02.2020 r. – 17.624,00 zł, 31.03.2020 r. – 17.624,00 zł, 30.04.2020 r. – 17.624,00 zł, 29.05.2020 r . - 17.624,00 zł, 30.06.2020 r. – 17.624,00 zł, 31.07.2020r – 17.624,00 zł, 31.08.2020 r. – 17.624,00 zł, 30.09.2020 r. – 17.624,00 zł, 30.10.2020 r. – 17.624,00 zł, 30.11.2020 r. – 17.624,00 zł, 31.12.2020 r. – 17.634,00 zł, 29.01.2021 r – 25.000,00 zł, 26.02.2021 r. – 25.000,00 zł, 31.03.2021 r. – 25.000,00 zł, 30.04.2021 r. – 25.000,00 zł, 31.05.2021 r . –25.000,00 zł, 30.06.2021 r. – 25.000,00 zł, 30.07.2021r – 25.000,00 zł, 31.08.2021 r. – 25.000,00 zł, 30.09.2021 r. – 25.000,00 zł, 29.10.2021 r. – 25.000,00 zł, 30.11.2021 r. – 25.000,00 zł, 31.12.2021 r. – 25.000,00 zł, 31.01.2022 r – 40.833,00 zł, 28.02.2022 r. – 40.833,00 zł, 31.03.2022 r. – 40.833,00 zł, 29.04.2022 r. – 40.833,00 zł, 31.05.2022 r – 40.833,00 zł, 30.06.2022 r. – 40.833,00 zł, 29.07.2022r – 40.833,00 zł, 31.08.2022 r. – 40.833,00 zł, 30.09.2022 r. – 40.833,00 zł, 31.10.2022 r. – 40.833,00 zł, 30.11.2022 r. – 40.833,00 zł, 30.12.2022 r. – 40.837,00 zł, 31.01.2023 r – 40.833,00 zł, 28.02.2023 r. – 40.833,00 zł, 31.03.2023 r. – 40.833,00 zł, 28.04.2023 r. – 40.833,00 zł, 31.05.2023 r – 40.833,00 zł, 30.06.2023 r. – 40.833,00 zł, 31.07.2023 r – 40.833,00 zł, 31.08.2023 r. – 40.833,00 zł, 29.09.2023 r. – 40.833,00 zł, 31.10.2023 r. – 40.833,00 zł, 30.11.2023 r. – 40.833,00 zł, 29.12.2023 r. – 40.837,00 zł, 31.01.2024 r – 40.833,00 zł, 29.02.2024 r. – 40.833,00 zł, 29.03.2024 r. – 40.833,00 zł, 30.04.2024 r. – 40.833,00 zł, 31.05.2024 r – 40.833,00 zł, 28.06.2024 r. – 40.833,00 zł, 31.07.2024r – 40.883,00 zł, 30.08.2024 r. – 40.833,00 zł, 30.09.2024 r. – 40.833,00 zł, 31.10.2024 r. – 40.833,00 zł, 29.11.2024 r. – 40.833,00 zł, 31.12.2024 r. – 40.837,00 zł, 31.01.2025 r – 26.540,00 zł, 28.02.2025 r. – 26.540,00 zł, 31.03.2025 r. – 26.540,00 zł, 30.04.2025 r. – 26.540,00 zł, 30.05.2025 r – 26.540,00 zł, 30.06.2025 r. – 26.540,00 zł, 31.07.2025r – 26.540,00 zł, 29.08.2025 r. – 26.540,00 zł, 30.09.2025 r. – 26.540,00 zł, 31.10.2025 r. – 26.540,00 zł, 28.11.2025 r. – 26.540,00 zł, 31.12.2025 r. – 26.562,00 zł, 28. Zabezpieczeniem kredytu będzie weksel In blanco wraz z deklaracją wekslową który zostanie podpisany przez osobę upoważnioną do zaciągania zobowiązań w imieniu Gminy Górowo Iławeckie tj. Wójta Gminy Górowo Iławeckie, przy kontrasygnacie skarbnika gminy. Rozliczenie wyłącznie w walucie polskiej PLN. 29. Kalendarz odsetkowy 365/365 dni. Zamawiający informuje, iż nie przewiduje zmiany kalendarza odsetkowego. 30. Zamawiający nie dopuszcza możliwości sporządzania dla potrzeb Wykonawców danych i informacji w postaci przetworzonej wg wzorów i wytycznych wynikających z ich indywidualnego zapotrzebowania. 31. Zamawiający informuje, że wszystkie materiały dotyczące budżetu Gminy są zamieszczone na stronie internetowej zamawiającego: http://gorowoil-ug.bip-wm.pl. 32. Przed złożeniem oferty, w razie powstania jakichkolwiek wątpliwości Wykonawcy (udzielającemu kredyt) przysługuje złożenie pisemnego zapytania o wyjaśnienie treści SIWZ w trybie art. 38 ust.1, 1a i 1b ustawy. 33. Do celów wyliczenia oferty przyjąć uruchomienie kredytu 20.10.2017 r. 34. Realizacja niniejszego zamówienia nie wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia na podstawie umowy o pracę, gdyż jest brak czynności polegających na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 1666).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy posiadają: Zezwolenie na prowadzenie działalności bankowej na terenie Polski, a także realizacji usług objętych przedmiotem zamówienia, zgodnie z przepisami ustawy z 29 sierpnia 1997 Prawo Bankowe( t.j. Dz. U. 2016 poz. 1988 z późn. zm.), a w przypadku określonym w art.178 ust.1 ustawy Prawo Bankowe inny dokument potwierdzający rozpoczęcie działalności przed dniem wejścia ustawy , o której mowa w art.139 ustawy Prawo Bankowe. UWAGA! W przypadku Banku Państwowego wystarczy podanie rocznika, numeru i pozycji właściwego Dziennika Ustaw zawierającego rozporządzenie o utworzeniu banku.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach