Gmina Konopiska ogłasza przetarg
- Adres: 42274 Konopiska, ul. Lipowa
- Województwo: śląskie
- Telefon/fax: tel. 343 282 057 , fax. 343 282 035
- Data zamieszczenia: 2018-07-03
- Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe
Sekcja I - Zamawiający
- I.1. Nazwa i adres: Gmina Konopiska
ul. Lipowa 5
42274 Konopiska, woj. śląskie
tel. 343 282 057, fax. 343 282 035
REGON: 15139801400000 - Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.bip.konopiska.akcessnet.net
Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu
- II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
- II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Udzielenie dwóch kredytów długoterminowych dla Gminy Konopiska w roku 2018r. - II.1.2. Rodzaj zamówienia:
- II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest: Udzielenie dwóch kredytów długoterminowych dla Gminy Konopiska w roku 2018, w tym: Część 1: Kredyt w wysokości 1 547 637,00 PLN (słownie: jeden milion pięćset czterdzieści siedem tysięcy sześćset trzydzieści siedem złotych 00/100) przeznaczony na sfinansowanie wydatków na zadanie inwestycyjne pn. „Budowa kanalizacji sanitarnej w ul. Źródlanej w Konopiskach” Opis i warunki wykonania zamówienia: 1.Udzielenie kredytu długoterminowego, złotowego z przeznaczeniem na sfinansowanie w 2018 roku wydatków na zadanie inwestycyjne pn. „Budowa kanalizacji sanitarnej w ul. Źródlanej w Konopiskach” zgodnie z art. 89 ust 1 pkt 2 ustawy z dnia 27.08.2009 r. o finansach publicznych (t.j. Dz. U. z 2017 r. Nr 2077); 2. Sposób zabezpieczenia kredytu: weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową; 3. Na koszt kredytu składać się ma wyłącznie stawka referencyjna WIBOR 1M z 29 czerwca 2018 r. oraz marża banku, bez prowizji za udzielenie kredytu; 4. Okres kredytowania: od dnia zawarcia umowy do dnia 30.06.2024 r.; 5. Kwota i waluta kredytu: 1 547 637,00 PLN (złoty polski) w jednej transzy; 6. Spłata kapitału nastąpi w latach 2019 – 2024, w ratach, płatnych w następujących terminach i wysokościach: - 30.06.2019 811 255,00 PLN - 31.03.2021 200 000,00 PLN - 31.03.2022 200 000,00 PLN - 31.03.2023 200 000,00 PLN - 31.03.2024 100 000,00 PLN - 30.06.2024 36 382,00 PLN. 7. Zamawiający rozpocznie spłatę kapitału od dnia 30.06.2019 r.; 8. Dopuszcza się możliwość refundowania faktur uregulowanych w terminie poprzedzającym datę uruchomienia kredytu; 9. Uruchomienie kredytu nastąpi w dniu następnym po podpisaniu umowy kredytowej. Wykonawca uruchomi środki kredytu bez uprzedniego wezwania Zamawiającego poprzez przekazanie ich na rachunek bankowy w Banku Spółdzielczym w Konopiskach nr 40 8273 0006 2001 0000 0172 0001; Część 2: Kredyt w wysokości 901 000,02 PLN (słownie: dziewięćset jeden tysięcy złotych 02/100) przeznaczony na sfinansowanie wydatków na zadanie inwestycyjne pn. „Budowa chodnika na odcinku Jamki do szkoły w Korzonku” Opis i warunki wykonania zamówienia: 1.Udzielenie kredytu długoterminowego, złotowego z przeznaczeniem na sfinansowanie w 2018 roku wydatków na zadanie inwestycyjne pn. „Budowa chodnika na odcinku Jamki do szkoły w Korzonku” zgodnie z art. 89 ust 1 pkt 2 ustawy z dnia 27.08.2009 r. o finansach publicznych (t.j. Dz. U. z 2017 r. Nr 2077); 2.Sposób zabezpieczenia kredytu: weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową; 3.Na koszt kredytu składać się ma wyłącznie stawka referencyjna WIBOR 1M z 29 czerwca 2018 r. oraz marża banku, bez prowizji za udzielenie kredytu; 4.Okres kredytowania: od dnia zawarcia umowy do dnia 30.06.2026 r.; 5.Kwota i waluta kredytu: 901 000,02 PLN (złoty polski) w jednej transzy; 6.Planowany termin uruchomienia kredytu to 20.08.2018; 7.Spłata kapitału nastąpi w latach 2025 – 2026, w ratach, płatnych w następujących terminach i wysokościach: - 30.06.2025 300 000,00 PLN - 31.12.2025 300 000,00 PLN - 30.06.2026 301 000,02 PLN. 8. Zamawiający rozpocznie spłatę kapitału od dnia 30.06.2025 r.; 9. Uruchomienie kredytu nastąpi na pisemną dyspozycję przekazaną do Wykonawcy na dwa dni przed faktycznym terminem uruchomienia kredytu. Wykonawca uruchomi środki kredytu poprzez przekazanie ich na rachunek bankowy w Banku Spółdzielczym w Konopiskach nr 40 8273 0006 2001 0000 0172 0001; 10. Dopuszcza się możliwość refundowania faktur uregulowanych w terminie poprzedzającym datę uruchomienia kredytu; 2.2 Wspólny opis i warunki wykonania zamówienia: 1.Wykorzystanie kredytu oraz jego spłata wraz z odsetkami następować będzie w walucie polskiej; 2.Wykonawca otworzy rachunek kredytowy najpóźniej w dniu zawarcia umowy kredytowej i prowadzić go będzie nieodpłatnie w całym okresie kredytowania; 3.Zamawiający zastrzega sobie możliwość wcześniejszych przed ustalonym terminem spłat rat kredytu bez ponoszenia jakichkolwiek konsekwencji i kosztów z tego tytułu; 4.Oprocentowanie kredytu: zmienna stopa procentowa. Stopa procentowa będzie równa sumie stawki bazowej opartej o stawkę WIBOR 1M oraz marży Wykonawcy. Marża Wykonawcy jest stała w umownym okresie kredytowania. Określone w chwili zawierania umowy oprocentowanie może ulegać w okresie umownym zmianie tylko w przypadku zmiany stawki WIBOR dla depozytów miesięcznych; 5.Okresem odsetkowym (obrachunkowym), za który naliczone będą należne bankowi odsetki, będzie okres liczony od pierwszego do ostatniego dnia miesiąca (miesiąc kalendarzowy) na podstawie stawki WIBOR 1M z poprzedniego miesiąca; 6.Do celów rozliczeniowych przyjmuje się, że okres rozliczeniowy pokrywa się z miesiącem kalendarzowym, który liczy rzeczywistą ilość dni, a rok liczy 365 dni lub 366 dni (w roku, w którym luty liczy 29 dni); 7.Spłata odsetek odbywać się będzie w terminie miesięcznym do ostatniego dnia każdego miesiąca, począwszy od pierwszego miesiąca po otrzymaniu kredytu, na podstawie zawiadomienia Wykonawcy o wysokości naliczonych odsetek dostarczonego do siedziby Zamawiającego, w terminie do 25 dnia miesiąca, w którym następować będzie spłata. Jednocześnie w tym samym terminie informacja ta będzie przekazana na adres email: j.janik@konopiska.pl; 8.W przypadku, gdy data spłaty kredytu lub odsetek przypada na dzień ustawowo wolny od pracy uważa się, że ustalony termin został zachowany, jeżeli spłata nastąpiła w pierwszym dniu roboczym po terminie określonym w umowie kredytu; 9.Odsetki będą naliczane od daty wpływu środków kredytu na rachunek Zamawiającego w Banku Spółdzielczym w Konopiskach; 10.Odsetki naliczane będą za rzeczywistą liczbę dni wykorzystania kredytu; 11.W przypadku dokonania wcześniejszej spłaty części kredytu lub jego całości, Wykonawca dokona rekalkulacji odsetek za okres obrachunkowy, w którym nastąpiła spłata i poinformuje pisemnie Zamawiającego o wysokości odsetek za ten okres obrachunkowy w ciągu dwóch dni roboczych od daty otrzymania przez Wykonawcę pisemnego powiadomienia o wcześniejszej spłacie kredytu; 12.Oprócz oprocentowania określonego w oparciu o stopę WIBOR 1M i marżę, Wykonawcy nie przysługuje prawo naliczania i pobierania jakichkolwiek opłat i prowizji za udzielenie i obsługę kredytu; 13.Pierwszy okres obrachunkowy liczony jest od dnia wypłaty kredytu i kończy się ostatniego dnia miesiąca kalendarzowego, w którym uruchomiono transzę kredytu; 14.Ostatni okres obrachunkowy kończy się w dniu poprzedzającym całkowitą spłatę kredytu. 2.3. Zamawiający zastrzega sobie możliwość: 1.wcześniejszej spłaty całości lub części kredytu bez ponoszenia dodatkowych prowizji i opłat oraz bez konieczności uzyskiwania zgody banku; 2.dokonania przesunięcia terminu spłaty poszczególnych rat kredytowych w całym okresie objętym umową, po uprzednim zawiadomieniu banku o takim zamiarze, bez konieczności ponoszenia dodatkowych kosztów wynikających ze zmiany harmonogramu spłaty kredytu. 2.4. Zamawiający dołącza do Specyfikacji następujące dokumenty finansowe – które stanowią załącznik nr 6 do SIWZ: a) sprawozdanie Rb – NDS o nadwyżce i deficycie za rok 2017 r.; b) sprawozdanie Rb – NDS o nadwyżce i deficycie za I kw. 2018 r.; c) sprawozdanie Rb-27 S- z wykonania dochodów budżetowych (zbiorczo) za 2017r.; d) sprawozdanie Rb-27 S- z wykonania dochodów budżetowych (zbiorczo) za I kw. 2018 r.; e) sprawozdanie Rb – 28 S – z wykonania wydatków budżetowych (zbiorczo) za 2017 r.; f) sprawozdanie Rb – 28 S – z wykonania wydatków budżetowych (zbiorczo) za I kw. 2018 r.; g) sprawozdanie Rb-N o stanie należności oraz wybranych aktywów finansowych za 2017 r.; h) sprawozdanie Rb-N o stanie należności oraz wybranych aktywów finansowych za I kw. 2018 r.; i) sprawozdanie Rb – Z o zobowiązaniach za rok 2017 r.; j) sprawozdanie Rb – Z o zobowiązaniach za I kw. 2018 r.; k) opinia RIO o wykonaniu budżetu Gminy Konopiska - za 2015 r.; l) opinia RIO o wykonaniu budżetu Gminy Konopiska - za 2016 r.; m) opinia RIO o wykonaniu budżetu Gminy Konopiska - za 2017 r.; n) opinia RIO o prawidłowości planowanej kwoty długu Gminy Konopiska wynikającej z planowanych i zaciągniętych zobowiązań na 2018 r.; o) opinia RIO o przedłożonym przez Wójta Gminy Konopiska projekcie uchwały budżetowej na 2018 rok wraz z uzasadnieniem i materiałami informacyjnymi; p) opinia RIO o przedłożonym przez Wójta Gminy Konopiska projekcie uchwały w sprawie wieloletniej prognozy finansowej na lata 2018 -2025; q) opinia RIO o możliwości sfinansowania deficytu, przedstawionego w uchwale budżetowej na 2018 rok Gminy Konopiska; r) opinia RIO o możliwości spłaty przez Gminę Konopiska kredytów długoterminowych; s) uchwała nr 336/XLVI/2018 Rady Gminy Konopiska z dnia 17 kwietnia 2018 r. w sprawie: zaciągnięcia długoterminowego kredytu bankowego na zadanie pn. „Budowa kanalizacji sanitarnej w ul. Źródlanej w Konopiskach”; t) uchwała nr 336/XLVI/2018 Rady Gminy Konopiska z dnia 17 kwietnia 2018 r. w sprawie: zaciągnięcia długoterminowego kredytu bankowego na zadanie pn. „Budowa kanalizacji sanitarnej w ul. Źródlanej w Konopiskach”; u) wykaz kredytów, pożyczek i obligacji na dzień 30.06.2018 r.; v) aktualny WPF na dzień 29.06.2018 r.. 2.5. Przed podpisaniem umowy Zamawiający zobowiązuje się dostarczyć: a)aktualne zaświadczenia ZUS i US; b)zaświadczenia o nadaniu NIP i REGON; c)dokumenty powołujące Wójta i Skarbnika. - II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
- II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak
Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym
- III.2. Warunki udziału
- Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Wykonawca spełni warunek dotyczący kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów, o którym mowa w Cz. 4 Ust. 4.2 pkt. 1) SIWZ, jeżeli posiada zezwolenia Komisji Nadzoru Finansowego na rozpoczęcie działalności bankowej, o którym mowa w art. 36 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku Prawo bankowe, a w przypadku określonym w art. 178 ust. 1 ustawy Prawo bankowe innego dokumentu potwierdzającego rozpoczęcie działalności przed dniem wejścia w życie ustawy, tj. aktualnej decyzji Prezesa Narodowego Banku Polskiego wyrażającej zgodę na rozpoczęcie działalności przed dniem wejścia w życie ustawy.
- Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1.W celu wstępnego potwierdzenia, że wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu do oferty każdy wykonawca musi dołączyć aktualne na dzień składania ofert oświadczenia w zakresie wskazanym w załącznikach nr 2 i 3 do SIWZ 2 Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu, zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu, o którym mowa w pkt 1 Części 6 SIWZ. 3 W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenie składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenie te musi potwierdzać spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. 4Oprócz oświadczeń, o których mowa w pkt. 1 wykonawca do oferty zobowiązany jest załączyć m.in: 1) formularz oferty - załącznik nr 1 do SIWZ 2) pełnomocnictwo do reprezentowania wykonawcy w przypadku wykonawców składających ofertę wspólną 3) zobowiązanie do udostępnienia zasobów podmiotu trzeciego, jeżeli wykonawca w toku postępowania na takie zasoby powołuje się (jeżeli dotyczy) 4) dokumenty, o których mowa w Cz. 4 ust. 4 pkt. 4.9. SIWZ 5 Zgodnie z art. 24 ust. 11 Pzp wykonawca, w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o których mowa w art. 86 ust. 5 Pzp przekaże Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 Pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Wzór oświadczenia o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej stanowi Załącznik nr 4 do SIWZ. W przypadku wykonawców składających wspólnie ofertę oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do grupy kapitałowej składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
Sekcja IV - Procedura przetargowa
- IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
- IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
- IV.2. Kryteria oceny ofert
- IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną
Podobne ogłoszenia o przetargach
- Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego złotowego w wysokości 1.800.000,00 PLN przeznaczonego na finansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Lelów.
Dodano: 2023-12-22 - KREDYT DŁUGOTERMINOWY
Dodano: 2023-12-04 - Zaciągnięcie kredytu bankowego, złotówkowego z przeznaczeniem na finansowanie działań finansowanych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej w kwocie 12 360 000,00 zł
Dodano: 2023-11-10 - Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego z przeznaczeniem na spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek w kwocie 1 000 000,00 zł
Dodano: 2023-07-28 - Udzielenie Gminie Porąbka długoterminowego kredytu w wysokości 2.000.000,00 PLN na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu oraz spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek
Dodano: 2022-11-29 - Usługa prowadzenia rachunków bankowych oraz udzielenia i obsługa kredytu odnawialnego w rachunku bieżącym na rzecz Szpitala Miejskiego w Rudzie Śląskiej Sp. z o.o.
Dodano: 2022-09-01 - Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 3 000 000 zł (trzy miliony złotych)
Dodano: 2021-02-03 - Udzielenie Gminie Gilowice kredytu długoterminowego w kwocie 1 441 000,00 zł ( słownie: jeden milion czterysta czterdzieści jeden tysięcy złotych 00/100 ) na wyprzedzające finansowanie działań finansowanych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej – projekt „Termomodernizacja budynku gminnego – Zespołu Szkół w Gilowicach”.
Dodano: 2021-02-01 - Udzielenie Gminie Gilowice kredytu długoterminowego w kwocie 500 000,00 zł ( słownie: Pięćset tysięcy złotych 00/100 ) na finansowanie planowanego deficytu budżetu gminy
Dodano: 2021-02-01 - „Zaciągnięcie długoterminowego kredytu na finansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Chybie w roku 2020”
Dodano: 2021-01-11