Przetargi.pl
Udzielenie dwóch kredytów długoterminowych dla Gminy Konopiska w 2019 roku.

Gmina Konopiska ogłasza przetarg

  • Adres: 42-274 Konopiska, ul. Lipowa
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 343 282 057 , fax. 343 282 035
  • Data zamieszczenia: 2019-05-08
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Konopiska
    ul. Lipowa 5
    42-274 Konopiska, woj. śląskie
    tel. 343 282 057, fax. 343 282 035
    REGON: 15139801400000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.konopiska.akcessnet.net

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie dwóch kredytów długoterminowych dla Gminy Konopiska w 2019 roku.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    3.1 Przedmiotem zamówienia jest: Udzielenie dwóch kredytów długoterminowych dla Gminy Konopiska w roku 2019., w tym: 3.1.1 Kredyt w wysokości 2 878 000,00 PLN (słownie: dwa miliony osiemset siedemdziesiąt osiem tysięcy złotych 00/100) przeznaczony na sfinansowanie wydatków na zadanie inwestycyjne pn. „Budowa sali gimnastycznej przy ZSP w Aleksandrii wraz z przebudową istniejącego budynku szkoły” Opis i warunki wykonania zamówienia: 1. Udzielenie kredytu długoterminowego, złotowego z przeznaczeniem na sfinansowanie w 2019 roku wydatków na zadanie inwestycyjne pn. „Budowa sali gimnastycznej przy ZSP w Aleksandrii wraz z przebudową istniejącego budynku szkoły” zgodnie z art. 89 ust 1 pkt 2 ustawy z dnia 27.08.2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2017 r. poz. 2077 z późn zm.); 2. Sposób zabezpieczenia kredytu: weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową; 3. Na koszt kredytu składać się ma wyłącznie stawka referencyjna WIBOR 1M z 30 kwietnia 2019 r. oraz marża banku, bez prowizji za udzielenie kredytu; 4. Okres kredytowania: od dnia zawarcia umowy do dnia 31.12.2027 r.; 5. Kwota i waluta kredytu: 2 878 000,00 PLN (złoty polski) w następujących transzach: a. 03.06.2019 782 823,00 PLN b. 31.07.2019 698 255,00 PLN c. 31.10.2019 646 406,00 PLN d. 30.12.2019 750 516,00 PLN Wysokość transz od b-d i daty ich uruchomienia mogą ulec zmianie; 6. Spłata kapitału nastąpi w latach 2019 – 2027, w ratach, płatnych w następujących terminach i wysokościach: a. 31.03.2024 55 000,00 PLN b. 30.06.2024 55 000,00 PLN c. 30.09.2024 55 000,00 PLN d. 31.12.2024 45 842,91 PLN e. 31.03.2025 291 907,09 PLN f. 30.06.2025 291 750,00 PLN g. 30.09.2025 291 750,00 PLN h. 31.12.2025 291 750,00 PLN i. 31.03.2026 175 000,00 PLN j. 30.06.2026 175 000,00 PLN k. 30.09.2026 175 000,00 PLN l. 31.12.2026 175 000,00 PLN m. 31.03.2027 200 000,00 PLN n. 30.06.2027 200 000,00 PLN o. 30.09.2027 200 000,00 PLN p. 31.12.2027 200 000,00 PLN. 7. Zamawiający rozpocznie spłatę kapitału od dnia 31.03.2024 r.; 8. Dopuszcza się możliwość refundowania faktur uregulowanych w terminie poprzedzającym datę uruchomienia kredytu; 9. Uruchomienie pierwszej transzy kredytu nastąpi bez wezwania w dniu następnym po podpisaniu umowy kredytowej na rachunek bankowy w Banku Spółdzielczym w Konopiskach nr 40 8273 0006 2001 0000 0172 0001, który to rachunek jest rachunkiem Zamawiającego wskazanym do rozliczeń z tytułu niniejszego kredytu. Uruchomienie kolejnych transz kredytu nastąpi na pisemną dyspozycję przekazaną do Wykonawcy, zawierającą informację o dacie uruchomienia transzy i kwocie raty kredytu, w terminie i na adres email zgodnie z zapisami w umowie kredytowej. 3.1.2. Kredyt w wysokości 461 909,11 PLN (słownie: czterysta sześćdziesiąt jeden tysięcy dziewięćset dziewięć złotych 11/100) przeznaczony na sfinansowanie wydatków na zadanie inwestycyjne pn. „Przebudowa z rozbudową części budynku Szkoły Podstawowej w Konopiskach związanej ze zmianą sposobu użytkowania na Przedszkole” Opis i warunki wykonania zamówienia: 1. Udzielenie kredytu długoterminowego, złotowego z przeznaczeniem na sfinansowanie w 2019 roku wydatków na zadanie inwestycyjne pn. „Przebudowa z rozbudową części budynku Szkoły Podstawowej w Konopiskach związanej ze zmianą sposobu użytkowania na Przedszkole” zgodnie z art. 89 ust 1 pkt 2 ustawy z dnia 27.08.2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2017 r. poz. 2077 z późn zm.); 2. Sposób zabezpieczenia kredytu: weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową; 3. Na koszt kredytu składać się ma wyłącznie stawka referencyjna WIBOR 1M z 30 kwietnia 2019 r. oraz marża banku, bez prowizji za udzielenie kredytu; 4. Okres kredytowania: od dnia zawarcia umowy do dnia 31.12.2024 r.; 5. Kwota i waluta kredytu: 461 909,11 PLN (złoty polski) w dniu 31.07.2019 r. 6. Wysokość kwoty kredytu i data jego uruchomienia może ulec zmianie; 7. Spłata kapitału nastąpi w roku 2024, w ratach, płatnych w następujących terminach i wysokościach: a. 31.03.2024 116 909,11 PLN b. 30.06.2024 115 000,00 PLN c. 30.09.2024 115 000,00 PLN d. 31.12.2024 115 000,00 PLN; 8. Zamawiający rozpocznie spłatę kapitału od dnia 31.03.2024 r.; 9. Dopuszcza się możliwość refundowania faktur uregulowanych w terminie poprzedzającym datę uruchomienia kredytu; 10. Uruchomienie kredytu nastąpi na pisemną dyspozycję przekazaną do Wykonawcy w terminie i na adres email zgodnie z zapisami w umowie kredytowej. Dyspozycja będzie zawierała informację o dacie uruchomienia i ostatecznej kwocie kredytu. Rachunek bankowy, który jest rachunkiem Zamawiającego wskazanym do rozliczeń z tytułu niniejszego kredytu Gmina posiada w Banku Spółdzielczym w Konopiskach nr 40 8273 0006 2001 0000 0172 0001. 3.2. Wspólny opis i warunki wykonania zamówienia: 1. Wykorzystanie kredytu oraz jego spłata wraz z odsetkami następować będzie w walucie polskiej; 2. Zamawiający zastrzega sobie możliwość wcześniejszych przed ustalonym terminem spłat rat kredytu bez ponoszenia jakichkolwiek konsekwencji i kosztów z tego tytułu; 3. Oprocentowanie kredytu: zmienna stopa procentowa. Stopa procentowa będzie równa sumie stawki bazowej opartej o stawkę WIBOR 1M oraz marży Wykonawcy. Marża Wykonawcy jest stała w umownym okresie kredytowania. Określone w chwili zawierania umowy oprocentowanie może ulegać w okresie umownym zmianie tylko w przypadku zmiany stawki WIBOR dla depozytów miesięcznych; 4. Okresem odsetkowym (obrachunkowym), za który naliczone będą należne bankowi odsetki, będzie okres liczony od pierwszego do ostatniego dnia miesiąca (miesiąc kalendarzowy) na podstawie stawki WIBOR 1M z poprzedniego miesiąca; 5. Do celów rozliczeniowych przyjmuje się, że okres rozliczeniowy pokrywa się z miesiącem kalendarzowym, który liczy rzeczywistą ilość dni, a rok liczy 365 dni lub 366 dni (w roku, w którym luty liczy 29 dni); 6. Spłata odsetek odbywać się będzie w terminie miesięcznym do ostatniego dnia każdego miesiąca, począwszy od pierwszego miesiąca po otrzymaniu kredytu, na podstawie zawiadomienia Wykonawcy o wysokości naliczonych odsetek przekazanego na adres email: j.janik@konopiska.pl, sekretariat@konopiska.pl, w terminie do 20 dnia miesiąca, w którym następować będzie spłata; 7. W przypadku, gdy data spłaty kredytu lub odsetek przypada na dzień ustawowo wolny od pracy uważa się, że ustalony termin został zachowany, jeżeli spłata nastąpiła w pierwszym dniu roboczym po terminie określonym w umowie kredytu; 8. Odsetki będą naliczane od daty wpływu środków kredytu na rachunek Zamawiającego w Banku Spółdzielczym w Konopiskach; 9. Odsetki naliczane będą za rzeczywistą liczbę dni wykorzystania kredytu; 10. W przypadku dokonania wcześniejszej spłaty części kredytu lub jego całości, Wykonawca dokona rekalkulacji odsetek za okres obrachunkowy, w którym nastąpiła spłata i poinformuje pisemnie Zamawiającego o wysokości odsetek za ten okres obrachunkowy w ciągu dwóch dni roboczych od daty otrzymania przez Wykonawcę pisemnego powiadomienia o wcześniejszej spłacie kredytu; 11. Oprócz oprocentowania określonego w oparciu o stopę WIBOR 1M i marżę, Wykonawcy nie przysługuje prawo naliczania i pobierania jakichkolwiek opłat i prowizji za udzielenie i obsługę kredytu; 12. Pierwszy okres obrachunkowy liczony jest od dnia wypłaty kredytu i kończy się ostatniego dnia miesiąca kalendarzowego, w którym uruchomiono transzę kredytu; 13. Ostatni okres obrachunkowy kończy się w dniu poprzedzającym całkowitą spłatę kredytu. 3.3. Zamawiający zastrzega sobie możliwość: 1. wcześniejszej spłaty całości lub części kredytu bez ponoszenia dodatkowych prowizji i opłat oraz bez konieczności uzyskiwania zgody banku; 2. dokonania przesunięcia terminu spłaty poszczególnych rat kredytowych w całym okresie objętym umową, po uprzednim zawiadomieniu banku o takim zamiarze, bez konieczności ponoszenia dodatkowych kosztów wynikających ze zmiany harmonogramu spłaty kredytu; 3. wydłużenia okresu spłaty kredytu po uprzednim złożeniu stosownego wniosku do banku, pod warunkiem posiadania zdolności do spłaty kredytu w okresie wydłużonego kredytowania.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada zezwolenie Komisji Nadzoru Finansowego na rozpoczęcie działalności bankowej o której mowa w art. 36 ustawy z 29 sierpnia 1997r. Prawo bankowe (Dz. U. z 2018r. poz. 2187 z późn. zm.) lub inny dokument, z którego wynika zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie objętym przedmiotem zamówienia.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) Formularz ofertowy przygotowany wg wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do SIWZ. 2) Oświadczenie/oświadczenia stanowiące wstępne potwierdzenie braku podstaw do wykluczenia wykonawcy z postępowania - wypełnione zgodnie z załącznikiem nr 2 do SIWZ. 3) Oświadczenie/oświadczenia stanowiące wstępne potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu - wypełnione zgodnie z załącznikiem nr 3 do SIWZ. 4) Oświadczenia wymaganego od Wykonawcy w zakresie wypełniania obowiązków informacyjnych przewidzianych w art. 13 lub art. 14 RODO - według załącznika nr 4 do SIWZ. 5) Upoważnienie lub pełnomocnictwo uprawniające osobę/y podpisujące ofertę do jej podpisania w imieniu Wykonawcy składającego ofertę – oryginał lub kopia notarialnie potwierdzona „za zgodność z oryginałem”; 6) Pisemne zobowiązanie innego podmiotu / innych podmiotów, do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów, o którym mowa w pkt 6.3 rozdziału 6 niniejszej SIWZ, o ile Wykonawca polega na potencjale innego podmiotu / innych podmiotów, sporządzone wg wzoru stanowiącego załącznik nr 7 do SIWZ (oryginał). 7)Najpóźniej w dniu zawarcia umowy Wykonawca dostarczy Zamawiającemu Wykaz Pracowników przeznaczonych do realizacji zamówienia zatrudnionych na umowę o pracę ze wskazaniem wykształcenia, doświadczenia i kwalifikacji każdego pracownika - według wzoru stanowiącego załącznik nr 6 do SIWZ. Podwykonawca dostarczy Zamawiającemu Wykaz Pracowników przeznaczonych do realizacji zamówienia zatrudnionych na umowę o pracę (załącznik nr 7 do SIWZ) wraz z kopią umowy o podwykonawstwo jednak nie później niż przed rozpoczęciem wykonywanych czynności przez te osoby. 8)Wykonawca zobowiązany jest, w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o których mowa w art. 86 ust. 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. (Dz. U. z 2017r. poz. 1579 z póź. zm.) (http://www.bip.konopiska.akcessnet.net),przekazać Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp, wg wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do SIWZ .

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach