Przetargi.pl
„Udzielenie długoterminowego kredytu złotowego w wysokości 552.503,00 zł na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów Gminy Kolno.”

Gmina Kolno ogłasza przetarg

  • Adres: 11311 Kolno, Kolno
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Telefon/fax: tel. 897 163 226 , fax. 897 163 226
  • Data zamieszczenia: 2018-11-08
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Kolno
    Kolno 33
    11311 Kolno, woj. warmińsko-mazurskie
    tel. 897 163 226, fax. 897 163 226
    REGON: 51074317200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.kolno-gmina.pl/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Udzielenie długoterminowego kredytu złotowego w wysokości 552.503,00 zł na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów Gminy Kolno.”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest usługa udzielenia długoterminowego kredytu złotowego w wysokości 552.503,00 zł (słownie: pięćset pięćdziesiąt dwa tysiące pięćset trzy złote 00/100) na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów Gminy Kolno. 2. Wysokość udzielonego kredytu: 552.503,00 zł z uwzględnieniem karencji w spłacie do 31.03.2021r. Zamawiający zobowiązuje się do ostatecznej spłaty wykorzystanego kredytu do dnia 30.11.2027r. 3. Kwota kredytu zostanie postawiona do dyspozycji Zamawiającego od 01 grudnia 2018 r. Kredyt przekazany będzie na konto bankowe kredytobiorcy (Zamawiającego) prowadzone przez Bank Spółdzielczy w Szczytnie Oddział w Biskupcu nr 14 8838 1031 2006 0300 4444 0001. 4. Na cenę brutto oferty składają się odsetki związane z udzieleniem Zamawiającemu kredytu bankowego. 5. Zamawiający nie dopuszcza zastosowania przez Wykonawcę prowizji, opłat i innych podobnych kosztów z tytułu przygotowania, udzielenia i postawienia kredytu do dyspozycji Zamawiającego. 6. Zamawiający zastrzega sobie możliwość rezygnacji z części kredytu, wykorzystania niższej od określonej w umowie kredytowej kwoty kredytu bez kosztów (prowizji, opłat) obciążających Zamawiającego. 7. Oprocentowanie zmienne według stopy WIBOR 3M – wyliczonej jako stawka średnia z okresu jednego miesiąca poprzedzającego spłatę – powiększonej o marżę banku. O wysokości oprocentowania oraz o zmianie oprocentowania, udzielający kredytu powiadamia kredytobiorcę pisemnie. Poza kwotami określonymi w ofercie, wykonawca nie pobiera żadnych dodatkowych opłat. W celu złożenia oferty należy przyjąć WIBOR 3M na dzień 17 października 2018 roku (1,72%) przy założeniu uruchomienia kredytu w dniu 01 grudnia 2018 roku. Marża banku przedstawiona w ofercie nie może zostać podwyższona w trakcie trwania umowy kredytowej. 8. Spłata odsetek następować będzie w ostatnim dniu każdego miesiąca, po upływie okresu, za który została naliczona w wysokości wynikającej z aktualnego zadłużenia. Spłata odsetek odbywać się będzie na podstawie informacji otrzymanej od Banku z odpowiednim wyprzedzeniem. Informację należy doręczyć Zamawiającemu na adres e-mail: skarbnik@kolno-gmina.pl oraz ug_kolno@ poczta.onet.pl. 9. Warunki spłaty kredytu - raty udzielonego kredytu płatne po upływie karencji, w następujących terminach i wysokościach: 31.03.2021r. 2 000,00 zł, 31.03.2022r. 2 000,00 zł, 31.03.2023r. 2 000,00 zł, 31.03.2024r. 2 000,00 zł, 31.03.2025r. 2 000,00 zł, 31.03.2026r. 53 633,00 zł, 31.05.2026r. 53 633,00 zł, 30.09.2026r. 53 633,00 zł, 30.11.2026r. 53 635,00 zł, 31.03.2027r. 81 992,00 zł. 31.05.2027r. 81 992,00 zł, 30.09.2027r. 81 992,00 zł, 30.11.2027r. 81 993,00 zł. 10. Gdy termin spłaty kredytu przypadnie na dzień ustawowo wolny od pracy, wtedy Zamawiający ureguluje wymaganą ratę kredytu w ostatnim dniu roboczym występującym przed wyznaczoną datą spłaty raty. Pod pojęciem „dnia roboczego” rozumie się każdy dzień, z wyjątkiem sobót, niedziel, świąt oraz dni ustawowo wolnych od pracy. 11. Zamawiający zastrzega sobie prawo dokonania wcześniejszej spłaty kredytu bez żadnych konsekwencji finansowych, bez poboru przez bank pozostałych do zapłaty odsetek i dodatkowych opłat związanych z obsługą kredytu. 12. Możliwość zmiany terminów spłaty kredytu za zgodą obu stron. 13. Zabezpieczeniem kredytu jest weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową. Weksel in blanco zostanie podpisany przez osobę upoważnioną do zaciągania zobowiązań w imieniu Gminy Kolno tj. Wójta Gminy Kolno. Skarbnik Gminy Kolno dokona natomiast kontrasygnaty na deklaracji wekslowej. 14. Rozliczenie wyłącznie w walucie polskiej PLN. 15. Przyjmuje się kalendarz odsetkowy 365/365 dni. Zamawiający informuje, iż nie przewiduje zmiany kalendarza odsetkowego. 16. Kapitalizacja odsetek jest niedopuszczalna. 17. Ze względu na specyficzny charakter zamówienia publicznego Zamawiający dopuszcza złożenie przez Wykonawców swoich projektów umów na zamówienie z zastrzeżeniem sobie prawa do negocjacji zapisów umowy. Projekt umowy kredytowej będzie stanowił załącznik do oferty. Postanowienia w umowie nie mogą zmieniać lub zaostrzać warunków określonych w niniejszej SIWZ. 18. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany postanowień umowy zawartej w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, w zakresie dotyczącym wysokości kredytu oraz terminów spłaty kredytu. 19. Dokumenty lub informacje, jakie Zamawiający udostępnia oferentom celem wykonania procedur i ocen niezbędnych do złożenia oferty: 1) Sprawozdania za III kwartał 2018 roku: Rb-NDS (o nadwyżce/deficycie), Rb-Z (o stanie zobowiązań wg tytułów dłużnych oraz poręczeń i gwarancji), Rb-N (o stanie należności oraz wybranych aktywów finansowych), 2) Uchwała Nr RIO.VIII-0120-656/17 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Olsztynie z dnia 24 listopada 2017 r. w sprawie opinii o przedłożonym przez Wójta Gminy Kolno projekcie uchwały budżetowej na 2018 rok, 3) Uchwała Nr RIO.VIII-0120-657/17 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Olsztynie z dnia 24 listopada 2017 r. w sprawie opinii o przedłożonym przez Wójta Gminy Kolno projekcie Wieloletniej Prognozy Finansowej na lata 2018-2027, 4) Uchwała Nr XXXI/204/2017 Rady Gminy Kolno z dnia 27 grudnia 2017 r. w sprawie uchwalenia budżetu gminy Kolno na 2018 rok, 5) Uchwała Nr XXXI/203/2017 Rady Gminy Kolno z dnia 27 grudnia 2017 r. w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Kolno na lata 2018 - 2027, 6) Uchwała Nr XL/243/2018 Rady Gminy Kolno z dnia 12 października 2018 r. zmieniającą uchwałę w sprawie budżetu gminy Kolno na 2018 rok, 7) Uchwała Nr XL/242/2018 Rady Gminy Kolno z dnia 12 października 2018 r. w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Kolno na lata 2018 - 2027, 8) Zarządzenie Nr 50/2018 Wójta Gminy Kolno z dnia 17 września 2018 w sprawie zaciągnięcia kredytu na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu kredytów Gminy Kolno, 9) Uchwała Nr RIO.VIII-0120-573/18 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Olsztynie z dnia 10 października 2018 r. w sprawie wydania opinii dotyczącej możliwości spłaty kredytu w kwocie 552 503,00 zł przez Gminę Kolno, 10) Uchwała Nr RIO.VIII-0120-100/18 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Olsztynie z dnia 6 lutego 2018 roku w sprawie opinii o prawidłowości planowanej kwoty długu Gminy Kolno na podstawie przyjętej przez jednostkę samorządu terytorialnego Wieloletniej Prognozy Finansowej na lata 2018 – 2027 oraz uchwały budżetowej na rok 2018, 11) Zarządzenie Nr 25/2018 Wójta Gminy Kolno z 26 marca 2018r. w sprawie sprawozdania rocznego z wykonania budżetu Gminy Kolno za 2017 r, 12) Uchwała Nr RIO.VIII-0120-262/18 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Olsztynie z dnia 23 kwietnia 2018 r. w sprawie wydania opinii o przedłożonym sprawozdaniu z wykonania budżetu gminy za 2017 r, 13) Zarządzenie Nr 47/2018 Wójta Gminy Kolno z 27 sierpnia 2018r. w sprawie przedstawienia informacji o przebiegu wykonania budżetu gminy za I półrocze 2018 r, o kształtowaniu się WPF na lata 2018-2027 oraz o przebiegu wykonania planów finansowych instytucji kultury, 14) Uchwała Nr RIO.VIII-0120-510/18 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Olsztynie z dnia 10 września 2018 r. w sprawie wydania opinii o przedłożonej informacji o przebiegu wykonania budżetu gminy za I półrocze 2018 r. 20. Dokumenty mogą być przekazane wyłącznie w formie kopii dokumentów źródłowych. 21. Zamawiający nie dopuszcza możliwości sporządzania dla potrzeb Wykonawców danych i informacji w postaci przetworzonej wg wzorów i wytycznych wynikających z ich indywidualnego zapotrzebowania. 22. Przed złożeniem oferty, w razie powstania jakichkolwiek wątpliwości Wykonawcy (udzielającemu kredyt) przysługuje złożenie pisemnego zapytania o wyjaśnienie treści SIWZ w trybie art. 38 ust.1, 1a i 1b Pzp. 23. W celu udokumentowania zatrudnienia osób, o których mowa w art. 29 ust. 3a Ustawy Wykonawca powinien oświadczyć w formularzu ofertowym, że osoby monitorujące realizacje przedmiotu zamówienia po stronie Wykonawcy będą zatrudnione na podstawie umowy o pracę. 24. Zgodnie z art. 36a ust 2 Pzp Zamawiający wymaga, aby Wykonawca wykonywał usługę związaną z udzieleniem i obsługą kredytu siłami własnymi. 25. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych, nie przewiduje udzielania zamówień na podstawie art. 67 ust.1pkt. 6 i 7, nie przewiduje zawarcia umowy ramowej, nie dopuszcza składania ofert wariantowych, nie przewiduje zastosowania aukcji elektronicznej, nie przewiduje rozliczenia w walutach obcych, nie przewiduje wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 4 Pzp., Zamawiający nie przewiduje ustanowienia dynamicznego systemu zakupów, Zamawiający przed wszczęciem postępowania nie przeprowadził dialogu technicznego, nie określa standardów jakościowych, o których mowa w art. 91 ust. 2a Pzp. 26. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:  administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gmina Kolno z siedzibą w KIolno 33, 11-311 Kolno;  w sprawach z zakresu ochrony danych osobowych mogą Państwo kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych pod adresem e-mail: viola.osielsko@wp.pl  Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego p.n „Udzielenie długoterminowego kredytu złotowego w wysokości 552.503,00 zł na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów Gminy Kolno”  odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 8 oraz art. 96 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2017 r. poz. 1579 i 2018), dalej „ustawa Pzp”;  Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata lub został na Zamawiającego nałożony obowiązek przechowywania dokumentacji powyżej 4 lat okres przechowywania obejmuje cały wyznaczony okres;  obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp;  w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;  posiada Pani/Pan: − na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących; − na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych; − na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO; − prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;  nie przysługuje Pani/Panu: − w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych; − prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO; − na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO. 27. Zgodnie z art. 30 ust. 7 ustawy pzp opis przedmiotu zamówienia jest dokonany z zastosowaniem nazw i kodów CPV, jak poniżej: 66113000-5 - Usługi udzielenia kredytu
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1) o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy posiadają: Zezwolenie na prowadzenie działalności bankowej na terenie Polski, a także realizacji usług objętych przedmiotem zamówienia, zgodnie z przepisami ustawy z 29 sierpnia 1997 Prawo Bankowe (t. j. Dz. U. 2017 poz. 1876 z późn. zm.), a w przypadku określonym w art. 178 ust. 1 ustawy Prawo Bankowe inny dokument potwierdzający rozpoczęcie działalności przed dniem wejścia w życie ustawy, o której mowa w art. 193 ustawy Prawo Bankowe. Wykonawca składa oświadczenie o spełnieniu warunku.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW, POTWIERDZAJĄCYCH SPEŁNIANIE WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ BRAK PODSTAW WYKLUCZENIA ORAZ POZOSTAŁE DOKUMNETY ORAZ FORMA DOKUMENTÓW. Oświadczenia składane wraz z ofertą: 1. Zamawiający żąda złożenia, wraz z ofertą, aktualnego na dzień składania ofert Oświadczenia w zakresie wskazanym przez Zamawiającego w Ogłoszeniu o zamówieniu oraz w SIWZ, stanowiącego wstępne potwierdzenie, że Wykonawca: 1) nie podlega wykluczeniu i 2) spełnia warunki udziału w postępowaniu. 2. Oświadczenie, o którym mowa w ust. 1, Wykonawca składa w formie dokumentu, którego wzór zawiera Załącznik Nr 2 do SIWZ. 3. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu. 4. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców oświadczenie składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokument ten potwierdza spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. 5. Wykonawca przedkłada pełnomocnictwo - do reprezentowania Wykonawcy w postępowaniu albo do reprezentowania Wykonawcy w postępowaniu i zawarcia umowy, jeżeli osoba reprezentująca Wykonawcę w postępowaniu o udzielenie zamówienia nie jest wskazana jako upoważniona do jego reprezentacji we właściwym rejestrze. Pełnomocnictwo zawierać powinno umocowanie do reprezentowania w postępowaniu lub do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. Pełnomocnictwo może być przedłożone wyłącznie w formie oryginału lub kopii poświadczonej przez notariusza. 6. Projekt umowy kredytowej. Oświadczenia i dokumenty składane przez Wykonawcę na podstawie art. 26 ust. 2 ustawy pzp 7. Zamawiający przed udzieleniem zamówienia wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni, aktualnych na dzień złożenia, oświadczeń lub dokumentów: 1) potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz 2) potwierdzających brak podstaw wykluczenia. 8. W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących posiadanych kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów, Zamawiający żąda następujących dokumentów: 8.1. koncesji, zezwolenia, licencji lub dokumentu potwierdzającego, że wykonawca jest wpisany do jednego z rejestrów zawodowych lub handlowych, prowadzonych w państwie członkowskim Unii Europejskiej, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. 9. Dla wykazania braku podstaw wykluczenia z postępowania Wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 i ust. 5 ustawy pzp, określonych przez Zamawiającego w Ogłoszeniu o zamówieniu oraz SIWZ, Zamawiający żąda złożenia następujących dokumentów W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia – niżej wymienione dokumenty składa każdy z Wykonawców występujących wspólnie; W przypadku innego podmiotu, na którego zdolnościach Wykonawca polega, niżej wymienione dokumenty składane są w odniesieniu do każdego z tych podmiotów: 9.1. Odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy; 10. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa: 1) w ust. 9 pkt 9.1 – składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające że "nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości". 11. Dokumenty, o których mowa w ust. 10 pkt 1) powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 12. Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ust. 10, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. ust. 11 stosuje się. 13. Oświadczenia i dokumenty, wskazane w niniejszym rozdziale muszą spełniać wymagania określone w ustawie i w przepisach rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz. U. z 2016 r. poz. 1126), zwanego dalej „rozporządzeniem ws dokumentów”. Oświadczenie składane po otwarciu ofert na podstawie art. 24 ust. 11 ustawy pzp 14. Wykonawca, w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy pzp, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia (wzór - Załącznik Nr 3 do SIWZ). Forma dokumentów 15. Oświadczenia, o których mowa w niniejszym dokumencie i rozporządzeniu ws dokumentów dotyczące Wykonawcy i innych podmiotów, na których zdolnościach lub sytuacji polega Wykonawca na zasadach określonych w art. 22a ustawy pzp oraz dotyczące podwykonawców, składane są w oryginale. 16. Dokumenty, o których mowa w niniejszym dokumencie i rozporządzeniu, inne niż oświadczenia, o których mowa w ust. 15, składane są w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. 17. Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonuje odpowiednio Wykonawca, podmiot, na którego zdolnościach lub sytuacji polega Wykonawca, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego albo podwykonawca, w zakresie dokumentów, które każdego z nich dotyczą. 18. Poświadczenie za zgodność z oryginałem następuje w formie pisemnej lub w formie elektronicznej. 19. Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentów, o których mowa w niniejszym dokumencie i rozporządzeniu, innych niż oświadczenia, wyłącznie wtedy, gdy złożona kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości. 20. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski. Tłumaczenie nie jest wymagane, jeżeli Zamawiający wyraził zgodę, o której mowa w art. 9 ust. 3 ustawy. 21. W przypadku, o którym mowa w § 10 ust. 1 rozporządzenia, Zamawiający może żądać od Wykonawcy przedstawienia tłumaczenia na język polski wskazanych przez Wykonawcę i pobranych samodzielnie przez Zamawiającego dokumentów. Informacje ogólne 22. Zgodnie z art. 91 ust. 3a ustawy pzp jeżeli złożono ofertę, której wybór prowadziłby do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług, Zamawiający w celu oceny takiej oferty dolicza do przedstawionej w niej ceny podatek od towarów i usług, który miałby obowiązek rozliczyć zgodnie z tymi przepisami. Wykonawca, składając ofertę, informuje Zamawiającego, czy wybór oferty będzie prowadzić do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego, wskazując nazwę (rodzaj) towaru lub usługi, których dostawa lub świadczenie będzie prowadzić do jego powstania, oraz wskazując ich wartość bez kwoty podatku. Brak ww. informacji od Wykonawcy Zamawiający potraktuje jako deklarację, że wybór oferty Wykonawcy nie będzie prowadzić do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego. 23. Powyżej przedstawione sposoby i terminy składania dokumentów nie mają wpływu na kierowanie do Wykonawcy innych wezwań, w szczególności na podstawie art. 26 ust. 2f i ust. 3 ustawy pzp.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach