Przetargi.pl
Udzielenie długoterminowego kredytu w wysokości do 4.000.000,00 zł z przeznaczeniem na sfinansowanie deficytu budżetowego.

Gmina Małkinia Górna ogłasza przetarg

  • Adres: 07320 Małkinia Górna, ul. Przedszkolna
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 029 6448000, 6442985 , fax. 297 455 118
  • Data zamieszczenia: 2018-11-30
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Małkinia Górna
    ul. Przedszkolna 1
    07320 Małkinia Górna, woj. mazowieckie
    tel. 029 6448000, 6442985, fax. 297 455 118
    REGON: 54170100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.malkiniagorna.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie długoterminowego kredytu w wysokości do 4.000.000,00 zł z przeznaczeniem na sfinansowanie deficytu budżetowego.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest udzielenie i obsługa kredytu złotowego w kwocie 4.000.000,00 zł, słownie (cztery miliony złotych) z przeznaczeniem na sfinansowanie deficytu budżetowego. 1. Kredyt zostanie zaciągnięty w 2018 roku w jednej transzy, na podstawie pisemnej dyspozycji zamawiającego. 2. Spłata kredytu nastąpi w od marca 2020 r. do grudnia 2030 r.. 3. Źródłem spłaty zaciągniętego kredytu będą udziały w podatku dochodowym od osób fizycznych. 4. Sposób zabezpieczenia spłaty kredytu i odsetek w formie weksla „In blanco” wraz z deklaracją wekslową. 5. Okres kredytowania dla potrzeb wyliczenia obsługi kredytu należy liczyć od terminu uruchomienia środków. 6. Oprocentowanie kredytu oparte o zmienną średnią stawkę WIBOR 1M dla miesiąca poprzedzającego miesiąc naliczania odsetek. 7. Oprocentowanie do wyliczenia kosztu kredytu oparte o średnia stawkę WIBOR za miesiąc październik 2018 r. 8. Raty kapitałowe miesięczne w następujących wysokościach: pierwsze 10 rat x 1.000,00 zł, kolejne 24 raty x 10.000,00 zł, 24 raty x 20.000,00 zł, 24 raty x 30.000,00 zł, 12 rat x 40.000,00 zł oraz 36 rat x 57.500,00 zł. 9. W całym okresie kredytowania marża banku pozostaje na niezmienionym poziomie. 10. Karencja w spłacie kredytu: 29 marca 2020 roku. 11. Karencja dotyczy tylko rat kapitałowych. 12. Kredyt zostanie spłacony w terminie do 30 grudnia 2030 roku. 13. Spłata kapitału po upływie okresu karencji w okresach miesięcznych do 30 dnia każdego miesiąca (28 lutego). 14. Spłata odsetek w ratach miesięcznych do ostatniego dnia miesiąca za okres nie krótszy niż 30 dni od zaciągnięcia kredytu. 15. Odsetki od kredytu płatne po zaciągnięciu kredytu. 16. Odsetki karne płatne do wysokości odsetek ustawowych. 17. Prowizja od kredytu płatna po uruchomieniu kredytu, proporcjonalnie do uruchomionego kredytu. 18. Odsetki od kredytu mają być naliczanie według kalendarza rzeczywistego. 19. Do wyliczenia kosztów obsługi kredytu należy przyjąć jako datę uruchomienia środków kredytowych 20 grudnia 2018 roku. 20. Bank nie będzie pobierał żadnych dodatkowych opłat i prowizji poza wymienionymi w SIWZ. 21. Zamawiający zastrzega sobie prawo rezygnacji z części kredytu bez dodatkowych opłat i prowizji oraz możliwość jego spłaty w terminie wcześniejszym bez dodatkowych opłat i prowizji. 22. W przypadku zaciągnięcia kredytu w wysokości niższej od planowanej, nie będzie to skutkować rozwiązaniem umowy kredytowej oraz nie będzie powodować żadnych innych roszczeń wykonawcy w stosunku do Zamawiającego. 23. W przypadku spłaty kredytu we wcześniejszym terminie, odsetki liczone będą do dnia spłaty kredytu, a nie do końca umowy (zastrzeżenie możliwości przedterminowej spłaty kredytu bez dodatkowej zgody banku oraz bez ponoszenia z tym związanych dodatkowych kosztów). 24. Odsetki będą naliczane i pobierane tylko od faktycznie wykorzystanego kredytu. 25. Wszelkie rozliczenia pomiędzy Zamawiającym a wykonawcą będą prowadzone w złotych polskich (PLN). 26. Wypłata kredytu nastąpi na podstawie dyspozycji wystawionej przez Zamawiającego na konto podstawowe Gminy Małkinia Górna w PBS Ostrów Mazowiecka Oddział w Małkini Górnej (Bank prowadzący obsługę budżetu Gminy Małkinia Górna) Nr konta 24 8923 1021 0100 0169 2001 0011. Zamawiający przewiduje zmiany umowy, bez ponoszenia dodatkowych opłat i prowizji, a w szczególności: - Prawo rezygnacji z części kredytu bez dodatkowych opłat i prowizji oraz możliwość jego spłaty we wcześniejszym terminie bez dodatkowych opłat i prowizji, - Zmiana harmonogramu spłat kredytu. Informacje dot. sytuacji finansowej Zamawiającego znajdują się na stronie www.bip.malkiniagorna.pl zakładka Budżet. Każdy z wykonawców ponosi pełną odpowiedzialność za skutki braku lub mylnego rozpoznania warunków realizacji zamówienia. W celu wstępnego zbadania zdolności kredytowej oraz opracowania własnych informacji przez Kredytodawcę Zamawiający dołącza do SIWZ następujące dokumenty: - Uchwała Rady Gminy Małkinia Górna w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego Nr 9/ II/2018 z dnia 28 listopada 2018 roku, - Uchwała RIO Nr Os.123.2018 z dnia 23 lutego 2018 r. (po jej uzyskaniu) Więcej dokumentów zawierających informacje niezbędne do oceny zdolności kredytowej na stronie http://bip.malkiniagorna.pl/public/ zakładka Budżet Gminy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony jeżeli Wykonawca posiada zezwolenie na prowadzenie działalności bankowej na terenie Polski a także realizację usług objętych przedmiotem zamówienia, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 1876 z późn. zm.), a w przypadku określonym w art. 178 ust. 1 ustawy Prawo Bankowe inny dokument potwierdzający rozpoczęcie działalności przed dniem wejścia w życie ustawy, o której mowa w art. 193 ustawy Prawo Bankowe.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Formularz ofertowy, oświadczenie, pełnomocnictwo (jeżeli dotyczy)

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach