Przetargi.pl
Udzielenie długoterminowego kredytu w wysokości 4 000 000 zł na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek przez Miasto i Gminę Sieniawa

Miasto i Gmina Sieniawa ogłasza przetarg

  • Adres: 37-530 Sieniawa, Rynek
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 166 227 301, , fax. 166 227 301
  • Data zamieszczenia: 2020-07-17
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miasto i Gmina Sieniawa
    Rynek 1
    37-530 Sieniawa, woj. podkarpackie
    tel. 166 227 301, , fax. 166 227 301
    REGON: 65090057100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.sieniawa.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie długoterminowego kredytu w wysokości 4 000 000 zł na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek przez Miasto i Gminę Sieniawa
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Udzielenie długoterminowego kredytu w wysokości 4 000 000 zł na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek przez Miasto i Gminę Sieniawa. 2. Maksymalny termin na uruchomienie kredytu przez Wykonawcę wynosi 7 dni roboczych. 3. Podstawą do uruchomienia kredytu będzie złożona przez Zamawiającego dyspozycja wypłaty kredytu. Dyspozycja wypłaty kredytu może być przesłana do Wykonawcy pocztą elektroniczną, pocztą tradycyjną lub faksem, najpóźniej do dnia 30.12.2020 r. 4. Okres kredytowania – 136 miesięcy 5. Okres karencji w spłacie kapitału – 16 miesięcy 5. Spłata kredytu w latach 2021-2031 w 40 ratach kwartalnych w wysokości: 5.1 4 raty (2022) w kwocie po 25 000,00 zł; 5.2 4 raty (2023) w kwocie po 25 000,00 zł; 5.3 4 raty (2024) w kwocie po 25 000,00 zł 5.4 4 raty (2025) w kwocie po 25 000,00 zł; 5.5 4 raty (2026) w kwocie po 125 000,00 zł; 5.6 4 raty (2027) w kwocie po 125 000,00 zł; 5.7 4 raty (2028) w kwocie po 125 000 zł; 5.8 4 raty (2029) w kwocie po 175 000 zł; 5.9 4 raty (2030) w kwocie po 175 000 zł; 5.10 4 raty (2031) w kwocie po 175 000 zł; przy czym I rata płatna ostatniego dnia roboczego miesiąca marca 2022 r., a ostatnia rata płatna ostatniego dnia roboczego miesiąca grudnia 2031 r. 6. Zamawiający zastrzega sobie modyfikację harmonogramu spłaty kredytu, który zostanie zaakceptowany przez Wykonawcę, w przypadku niewykorzystania pełnej kwoty kredytu. 7. Spłata odsetek w okresach kwartalnych na podstawie zawiadomienia przesłanego drogą elektroniczną do Zamawiającego przez Wykonawcę. 8. Odsetki od kredytu naliczane będą w okresach miesięcznych od faktycznie wykorzystanej kwoty kredytu i płatne 10 dnia roboczego po zakończonym kwartale. 9. Wykonawca otworzy rachunek kredytowy najpóźniej w dniu zawarcia umowy i prowadzić go będzie nieodpłatnie w okresie obowiązywania kredytu. 10. Dla wyznaczenia wysokości odsetek przyjmuje się rok równy 365 dni oraz rzeczywistą liczbę dni w miesiącu. 11. W przypadku spłaty kredytu we wcześniejszym terminie, odsetki będą naliczane do dnia spłaty i płatne w dniu spłaty kredytu. 12. Zamawiający zastrzega sobie możliwość niewykorzystania pełnej kwoty przyznanego kredytu oraz prawo do wcześniejszej spłaty kredytu w całości lub w części bez ponoszenia dodatkowych opłat. 13. W przypadku wystąpienia okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy kredytu Zamawiający zastrzega możliwość przedłużenia spłaty kredytu maksymalnie o dwa lata kalendarzowe. Zmiana taka może być dokonana na pisemny wniosek Zamawiającego najpóźniej na 30 dni przed terminem wymagalności kredytu za zgodą Wykonawcy. Oprocentowanie będzie liczone na zasadach i w wysokości wynikającej z umowy na podstawowy okres kredytowania. 14. Oprocentowanie kredytu będzie zmienne. 15. Stopa bazowa do ustalenia oprocentowania Według stawki WIBOR 1M na dzień 10.07.2020 r. (tj. 0,23%) + stała marża Wykonawcy (Banku). Uwaga: Do kalkulacji ceny należy przyjąć liczbę dni rocznie 365 i liczbę dni w miesiącu 30. Oprocentowanie kredytu w dniu zawarcia umowy to suma stawki WIBOR 1M z ostatniego dnia miesiąca poprzedzającego miesiąc, w którym zostanie zawarta umowa i marży Wykonawcy (ma zastosowanie do końca miesiąca kalendarzowego, w którym zostanie zawarta umowa). Przy naliczaniu odsetek za każdy kolejny okres odsetkowy wykonawca stosuje stawkę WIBOR 1M z ostatniego dnia miesiąca poprzedzającego miesiąc obrachunkowy, powiększoną o marżę Wykonawcy. Zmiana oprocentowania następuje każdego pierwszego dnia następnego miesiąca. UWAGA: w celu wyliczenia ceny oferty jako dzień wypłaty kredytu należy przyjąć dzień 18.08.2020 r. 16. Bank nie pobierze żadnych prowizji oraz innych opłat w związku z przyznanym kredytem w trakcie całego okresu kredytowania. 17. Zabezpieczeniem kredytu będzie weksel „in blanco” wraz z deklaracją wekslową. 18. Umowa, weksel „in blanco” wraz z deklaracją wekslową będą posiadać kontrasygnatę Skarbnika. Zamawiający – Miasto i Gmina Sieniawa nie posiada zobowiązań wobec ZUS i Urzędu Skarbowego. 19. Celem wstępnego zbadania zdolności kredytowej Zamawiający dołącza następujące dokumenty: 19.1 Uchwała budżetowa na 2020 r. i ostatnia zmiana (24.06.2020 r.) 19.2 Sprawozdania z wykonania budżetu za 2018 i 2019 r. 19.3 Opinia RIO z wykonania budżetu za 2018 i 2019 r. 19.4 Uchwały Rady Miejskiej w Sieniawie w sprawie udzielenia absolutorium Burmistrzowi Miasta i Gminy Sieniawa za 2018 i 2019 r. 19.5 Opinie RIO o projekcie budżetu Miasta i Gminy Sieniawa na 2020 r. 19.6 Opinia RIO o prawidłowości kwoty długu Miasta i Gminy Sieniawa na lata 2020-2031 19.7 Uchwała Rady Miejskiej w Sieniawie w sprawie WPF na lata 2020-2031 19.8 Opinia RIO w sprawie wieloletniej prognozy finansowej Miasta i Gminy Sieniawa na lata 2020-2031 19.9 Uchwały Rady Miejskiej w Sieniawie w sprawie zmian w budżecie 2020 roku oraz zmiany w wieloletniej prognozie finansowej dokonane w 2020 r. zamieszczone są na stronie internetowej BIP Sieniawa pod adresem: https://bip.sieniawa.pl/Uchwaly_Rady_Miejskiej 19.10 Zarządzenia Burmistrza Miasta i Gminy Sieniawa w sprawie zmian budżetu na 2020 r. zamieszczone są na stronie internetowej BIP Sieniawa pod adresem: https://bip.sieniawa.pl/Zarzadzenia 19.11 Sprawozdania Rb-27S, Rb-28S, Rb-N, Rb-Z, Rb-NDS za lata 2018, 2019 oraz za I kw. 2020 r. 19.12 Oświadczenie o braku zajęć egzekucyjnych na rachunku gminy. 19.13 Opinia RIO o możliwości spłaty kredytu długoterminowego będącego przedmiotem niniejszego zamówienia (w przypadku jej braku w dniu ogłaszania przetargu niezwłocznie po jej otrzymaniu). 20. Zamawiający, stosownie do art. 29 ust. 3a upzp, wymaga aby pracownicy Wykonawcy, wykonujący czynności w zakresie realizacji przedmiotowego zamówienia, których wykonanie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz. U. z 2019 r. poz. 1040 z późn. zm.), byli zatrudnieni na podstawie umowy o pracę, w rozumieniu Kodeksu pracy. 21. Czynności w zakresie realizacji zamówienia, których dotyczy wymóg zatrudnienia na umowę o pracę: czynności techniczno-administracyjne związane z obsługą kredytu. 22. Zamawiający wymaga, aby zatrudnienie na podstawie umowy o pracę przy realizacji zamówienia trwało w całym okresie wykonywania zamówienia. 23. Zamawiający zastrzega sobie prawo, w każdym czasie w trakcie obowiązywania umowy, do weryfikacji zobowiązania Wykonawcy do zatrudnienia pracowników na umowę o pracę, o którym mowa w pkt. 20, w szczególności poprzez żądanie złożenia w wyznaczonym terminie nie krótszym niż 7 dni roboczych, oświadczenia potwierdzającego spełnianie wymogu. Nie złożenie, na wezwanie Zamawiającego, w/w oświadczenia potwierdzającego spełnianie wymogu, traktowane będzie jako nie wywiązanie się z obowiązku zatrudnienia na podstawie umowy o pracę w miesiącu, w którym nie złożono wymaganego oświadczenia. 24. W przypadku niewywiązania się z postanowień wskazanych w pkt. 20-23 Wykonawca zapłaci Zamawiającemu kary umowne w wysokości kwoty minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie przepisów o minimalnym wynagrodzeniu za pracę (obowiązujących w chwili stwierdzenia przez Zamawiającego niedopełnienia przez Wykonawcę wymogu zatrudniania pracowników świadczących przedmiot umowy na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów Kodeksu Pracy) oraz liczby miesięcy w okresie realizacji umowy, w których nie dopełniono przedmiotowego wymogu.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Określenie warunków: Zamawiający wymaga , aby Wykonawca posiadał uprawnienia do wykonywania czynności bankowej polegającej na udzielaniu kredytów tj. aktualne zezwolenie właściwego organu na prowadzenie działalności której przedmiotem jest udzielanie kredytów.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach