Przetargi.pl
Udzielenie długoterminowego kredytu w wysokości 2.200.000 PLN (słownie: dwa miliony dwieście tysięcy złotych) na finansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Krasnystaw w 2020 roku oraz na spłatę części zobowiązań z tytułu zaciągniętych w latach poprzednich kredytów i pożyczek

Gmina Krasnystaw ogłasza przetarg

  • Adres: 22-300 Krasnystaw, ul. M. Konopnickiej
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 825 763 753 , fax. 825 763 046
  • Data zamieszczenia: 2020-06-10
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Krasnystaw
    ul. M. Konopnickiej 4
    22-300 Krasnystaw, woj. lubelskie
    tel. 825 763 753, fax. 825 763 046
    REGON: 11019796000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://ugkrasnystaw.bip.e-zeto.eu

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie długoterminowego kredytu w wysokości 2.200.000 PLN (słownie: dwa miliony dwieście tysięcy złotych) na finansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Krasnystaw w 2020 roku oraz na spłatę części zobowiązań z tytułu zaciągniętych w latach poprzednich kredytów i pożyczek
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest „Udzielenie długoterminowego kredytu w wysokości 2.200.000 PLN (słownie: dwa miliony dwieście tysięcy złotych) na finansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Krasnystaw w 2020 roku oraz na spłatę części zobowiązań z tytułu zaciągniętych w latach poprzednich kredytów i pożyczek”. 2. Wymagania dotyczące kredytu: 2.1. Uruchomienie kredytu w dwóch transzach: w terminie do 28.09.2020 r. - 1.000.000 zł, w terminie do 30.11.2020 r. – 1.200.000 zł, w terminie 3 dni od daty wystawienia pisemnej dyspozycji wypłaty przez Zamawiającego, 2.2. Karencja w spłacie kapitału do dnia 31.03.2023 r. 2.3. Okres kredytowania do dnia 31.12.2030 r. 3. Dodatkowe wymagania jakimi winien odpowiadać przedmiot zamówienia: 3.1. Terminy spłat i wysokość rat kredytu (Załącznik Nr 4 do SIWZ): a) 2023 – 100.000 zł w czterech równych ratach po 25.000 zł, b) 2024 – 100.000 zł w czterech równych ratach po 25.000 zł, c) 2025 – 100.000 zł w czterech równych ratach po 25.000 zł, d) 2026 – 300.000 zł w czterech równych ratach po 75.000 zł, e) 2027 – 400.000 zł w czterech równych ratach po 100.000 zł, f) 2028 – 400.000 zł w czterech równych ratach po 100.000 zł, g) 2029 – 400.000 zł w czterech równych ratach po 100.000 zł, h) 2030 – 400.000 zł w czterech równych ratach po 100.000 zł. 3.2. Oprocentowanie kredytu zmienne, ustalone na podstawie stawki WIBOR 1M notowanej w pierwszym dniu roboczym następującym po zakończeniu poprzedniego okresu odsetkowego oraz stałej marży wykonawcy (Banku). 3.3. Odsetki od wykorzystanego kredytu naliczane będą w okresach miesięcznych (miesiące kalendarzowe), a spłacane w terminach kwartalnych (kwartał kalendarzowy) do 10 dnia następnego miesiąca kalendarzowego po zakończeniu okresu obrachunkowego (kwartału kalendarzowego). Ostatnia rata odsetek jest płatna w terminie ostatniej spłaty raty kredytu. 3.4. Spłata odsetek następować będzie na podstawie zawiadomienia przesyłanego przez wykonawcę (Bank) do zamawiającego (Kredytobiorcy) w terminie do 10-go dnia następnego miesiąca za poprzedni kwartał kalendarzowy. 3.5. W przypadku, gdy termin spłaty kredytu lub odsetek przypadnie na dzień ustawowo wolny od pracy, to zamawiający ureguluje ratę kredytu lub odsetki ostatniego dnia roboczego poprzedzającego datę spłaty kapitału i odsetek. 3.6. Zamawiający dopuszcza pobranie z tytułu wykonania zamówienia prowizji od przyznania kredytu w kwocie nie większej niż 0,20% kwoty kredytu w postaci prowizji przygotowawczej. Kredyt nie może być obciążony innymi opłatami i prowizjami. 3.7. Zamawiający zastrzega sobie prawo do skorzystania z części przyznanego kredytu bez ponoszenia dodatkowych opłat z tytułu niewykorzystania całości przyznanego kredytu, 3.8. Zamawiający zastrzega, że w przypadku niewykorzystania całości kredytu skrócony zostanie okres kredytowania, rezygnując z ostatnich zaplanowanych do spłaty rat kredytu, 3.9. Wykonawca przeleje przydzielony kredyt na rachunek bankowy wskazany przez zamawiającego, 3.10. Zabezpieczeniem kredytu jest weksel własny in blanco wraz z deklaracją wekslową – podpisany przez Wójta Gminy wraz z kontrasygnatą Skarbnika. 3.11. Informacje niezbędne do ustalenia zdolności kredytowej zamawiającego znajdują się w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Gminy w zakładce Finanse, a następnie Finanse i budżet oraz Jawność finansów publicznych - 2020. 4. Zamawiający na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy Prawo zamówień publicznych wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynność polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (Dz. U. z 2019 r. poz. 1040 ze zm.). Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę przynajmniej jednej osoby w wymiarze czasu pracy min. 0,5 etatu, która będzie wykonywała faktyczne czynności związane z przedmiotem zamówienia w tym w szczególności związane z obsługą kredytu. Obowiązek ten dotyczy także podwykonawców - wykonawca jest zobowiązany zawrzeć w każdej umowie o podwykonawstwo stosowne zapisy zobowiązujące podwykonawców do zatrudnienia na umowę o pracę wszystkich osób wykonujących wskazane wyżej czynności. 5. Zamawiający dokona kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a Pzp na podstawie Oświadczenia, wskazanego w rozdziale XVI pkt 20 SIWZ. Przedmiotowe Oświadczenie należy przedłożyć w terminie do 7 dni licząc od dnia zawarcia umowy. 6. Przedmiot zamówienia zgodnie ze Wspólnym Słownikiem Zamówień (CPV): 66.11.30.00-5 Usługi udzielania kredytu. 7. Informacje dodatkowe: 7.1. Zamawiający oświadcza, że nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat i składek na ubezpieczenie społeczne. 7.2. Zamawiający oświadcza, że nie posiada wierzytelności, które byłyby zabezpieczone przez wierzycieli w formie przewidzianej przepisami prawa, a w szczególności hipoteką lub zastawem. 7.3. Zamawiający nie dopuszcza możliwości sporządzania dla potrzeb wykonawców danych i informacji w postaci przetworzonej wg. wzorów i wytycznych wynikających z ich indywidualnego zapotrzebowania.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Wykonawca zobowiązany jest posiadać zezwolenie na rozpoczęcie działalności bankowej, zgodnie z przepisami ustawy z 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (Dz. U. z 2019 r. poz. 2357 ze zm.), a w przypadku określonym w art. 178 ust. 1 ustawy Prawo bankowe inny dokument potwierdzający rozpoczęcie działalności przed dniem wejścia w życie ustawy, o której mowa w art. 193 ustawy Prawo bankowe.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawca, w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert, przekazuje zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, składa każdy z Wykonawców.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach