Przetargi.pl
Udzielenie długoterminowego kredytu w wysokości 1 036 561,00 PLN na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu wynikającego z konieczności pokrycia przez Gminę Porąbka działań finansowanych ze środków określonych w art.5 ust.1 pkt 2 ustawy o finansach publicznych (środków dotacyjnych pochodzących z budżetu Unii Europejskiej) w realizowanej inwestycji pod nazwą „Budowa kanalizacji sanitarnej w Gminie Porąbka – sołectwo Bujaków”

Gmina Porąbka ogłasza przetarg

  • Adres: 43-353 Porąbka, ul. Krakowska
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 033 8272802, 8272815, 8272810 , fax. 338 272 802
  • Data zamieszczenia: 2019-07-04
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Porąbka
    ul. Krakowska 3
    43-353 Porąbka, woj. śląskie
    tel. 033 8272802, 8272815, 8272810, fax. 338 272 802
    REGON: 72182290000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.porabka.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie długoterminowego kredytu w wysokości 1 036 561,00 PLN na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu wynikającego z konieczności pokrycia przez Gminę Porąbka działań finansowanych ze środków określonych w art.5 ust.1 pkt 2 ustawy o finansach publicznych (środków dotacyjnych pochodzących z budżetu Unii Europejskiej) w realizowanej inwestycji pod nazwą „Budowa kanalizacji sanitarnej w Gminie Porąbka – sołectwo Bujaków”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem postępowania jest udzielenie długoterminowego kredytu w wysokości 1 036 561,00 PLN na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu wynikającego z konieczności pokrycia przez Gminę Porąbka działań finansowanych ze środków określonych w art.5 ust.1 pkt 2 ustawy o finansach publicznych (środków dotacyjnych pochodzących z budżetu Unii Europejskiej) w realizowanej inwestycji pod nazwą „Budowa kanalizacji sanitarnej w Gminie Porąbka – sołectwo Bujaków”. Postawienie kredytu do dyspozycji Zamawiającego będzie następować w transzach w terminie od podpisania umowy do 31.12.2019r. Wysokość poszczególnych transz kredytu i dokładne terminy ich uruchomienia wskaże Zamawiający Wykonawcy pisemnie, według własnych bieżących potrzeb. Informacja Zamawiającego o wysokości i terminie wypłaty transzy kredytu będzie przedstawiona Wykonawcy w terminie 3 dni przed terminem wypłaty transzy kredytu. Uwaga: termin uruchomienia transzy od momentu przekazania dyspozycji stanowi kryterium oceny ofert i podlega punktacji. Transza będzie wypłacana będzie w złotych (PLN) na rachunek bankowy Zamawiającego w Banku Spółdzielczym w Porąbce. UWAGA: na potrzeby wyliczenia ceny oferty należy założyć, że uruchomienie całości kredytu nastąpi w jednej transzy w dniu 02.09.2019r. Okres kredytowania: 17 miesięcy od momentu podpisania umowy (planowany termin podpisania umowy 01.08.2019r.). Okres spłaty kapitału: całość płatna jednorazowo po otrzymaniu przez Gminę Porąbka dotacji z budżetu Unii Europejskiej – planowana wymagana karencja w spłacie kapitału maksymalnie do 31.12.2020r. UWAGA: na potrzeby wyliczenia ceny oferty należy założyć, że jednorazowa spłata kapitału nastąpi w dniu 31.12.2020r. Okres spłaty odsetek: 12 miesięcy (od 31.01.2020r. – 31.12.2020r.) – wymagana karencja w spłacie odsetek do 31.01.2020r. Płatności rat odsetkowych będą realizowane w ostatnim dniu miesiąca, przy czym jeżeli będzie to dzień świąteczny, niedziela albo sobota, płatność będzie następować w ostatnim dniu roboczym poprzedzającym dzień wolny. Płatność raty kapitałowej nastąpi jednorazowo po otrzymaniu przez Zamawiającego dotacji na finansowanie inwestycji budowy kanalizacji w sołectwie Bujaków. Termin realizacji inwestycji wyznaczony został na 16.09.2019r. Ostateczne rozliczenie Inwestycji nastąpi do 31.12.2019r. Zamawiający zakłada, że maksymalnie w terminie do 31.12.2020r. zostaną zwrócone mu środki poniesione na realizację inwestycji, wynikające z umowy o dotacje z budżetu Unii Europejskiej. Może się zdarzyć, że spłata raty kapitałowej w terminie o którym mowa w ust.7 pkt. 2 będzie musiała ulec przesunięciu i przekroczy okres kredytowania. Zamawiający odpowiednio wcześniej złoży w tej sprawie pisemny wniosek do Wykonawcy o odroczenie płatności raty kapitałowej na czas oznaczony. Wniosek powinien być złożony w Banku przed upływem terminu płatności raty kapitałowej. Po złożeniu przez Zamawiającego stosownego wniosku Bank będzie przygotowywał pisemny aneks w zakresie spłat raty kapitałowej, który będzie podpisywany przez obie strony umowy. Niespłacona jednorazowa rata kapitałowa jest oprocentowana na zasadach ogólnych określonych w umowie kredytu. Z tytułu przesunięcia spłaty kapitału Bank nie będzie pobierał żadnych prowizji i opłat. Oprocentowanie kredytu będzie zmienne, liczone wg stawki WIBOR 1M (średnia – z całego miesiąca poprzedzającego spłatę odsetek) plus stała w okresie obowiązywania umowy - marża banku. Zamawiający zastrzega sobie możliwość spłaty kapitału przed upływem okresu kredytowania, a więc przed 31.12.2020r. jak również spłaty kapitału w ratach i terminach innych, niż terminy określone w przyszłej umowie kredytu. Wcześniejsza spłata kapitału przez Zamawiającego wymagać będzie wcześniejszego powiadomienia Wykonawcy na piśmie i spowoduje odpowiednie zmniejszenie ilości i wielkości rat odsetkowych. Zamawiający, w przypadku wystąpienia okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, zastrzega możliwość przedłużenia spłaty kredytu (okresu kredytowania) o czas oznaczony. Powyższa zmiana wymaga formy pisemnej i może być dokonana jedynie przed upływem okresu kredytowania. Wszelkie zmiany do umowy w opisanym zakresie będą wprowadzane w drodze aneksu podpisywanego przez obie strony umowy. Sposób płatności: przelew. Prowizja od udzielonego kredytu płatna będzie jednorazowo przez Zamawiającego w dniu następnym po uruchomieniu I transzy kredytu, na rachunek Wykonawcy wskazany w umowie kredytu. Zamawiający dopuszcza zastosowanie przez Wykonawców uczestniczących w przedmiotowym postępowaniu prowizji od udzielanego kredytu w wysokości nie przekraczającej 0,4 % kwoty kredytu. Określenie prowizji na poziomie wyższym spowoduje odrzucenie oferty jako niezgodnej ze siwz. Zamawiający nie wyraża zgody na pobranie prowizji z rachunku bankowego przewidzianego do obsługi kredytu. Zamawiający zastrzega możliwość wykorzystania mniejszej kwoty kredytu lub całkowitej rezygnacji z niego oraz wcześniejszej spłaty bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek kosztów. W przypadku wcześniejszej spłaty kredytu, odsetki liczone będą za okres jego faktycznego wykorzystania. Kredytodawca nie będzie naliczał odsetek od kwoty niewykorzystanego kredytu. Zamawiający nie będzie ponosił żadnych dodatkowych kosztów związanych z obsługą kredytu oprócz tych wskazanych w opisie przedmiotu zamówienia. Zabezpieczenie kredytu: weksel In blanko wraz z deklaracją wekslową, na której kontrasygnatę złoży Skarbnik Gminy. Gmina podda się egzekucji na podstawie art. 777 KPC w formie aktu notarialnego. Zamawiający podpisze oświadczenie o poddaniu się egzekucji. Koszty opłaty notarialnej poniesie Zamawiający. Wskaże on także Kancelarię Notarialną, w której akt notarialny zostanie podpisany. Na deklaracji wekslowej, umowie kredytowej oraz na oświadczeniu o poddaniu się egzekucji zostanie złożona kontrasygnata Skarbnika Gminy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: warunek ten zostanie spełniony, gdy Wykonawca przedłoży zezwolenie Komisji Nadzoru Finansowego na rozpoczęcie działalności bankowej, o którym mowa w art. 36 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (tj. Dz. U. z 2018r. poz. 2187 ze zm.), a przypadku określonym w art. 178 ust. 1 ustawy Prawo bankowe inny dokument potwierdzający rozpoczęcie działalności przed dniem wejścia w życie ustawy. UWAGA: ze względu na charakter przedmiotu zamówienia, w przypadku złożenia przez Wykonawców oferty wspólnej (np. konsorcjum) Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli każdy z Wykonawców składających ofertę wspólną wykaże się posiadaniem stosownego uprawnienia do prowadzenia działalności bankowej.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Dokument (np. zobowiązanie) innych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji, o ile Wykonawca korzysta ze zdolności lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy (jeżeli dotyczy). 2. Pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy/ów ubiegającego/cych się o udzielenie zamówienia publicznego. 3. Projekt umowy kredytu uwzględniający wszystkie wymagania Zamawiającego wskazane w siwz. 4. Symulacja kosztów kredytu sporządzona według wymagań Zamawiającego zawartych w siwz.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach