Przetargi.pl
Udzielenie długoterminowego kredytu w kwocie 400.000 zł z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu

Urząd Gminy w Radziemicach ogłasza przetarg

  • Adres: 32-107 Radziemice, Radziemice
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 123 856 244 , fax. 123 856 244
  • Data zamieszczenia: 2019-08-08
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Gminy w Radziemicach
    Radziemice 74
    32-107 Radziemice, woj. małopolskie
    tel. 123 856 244, fax. 123 856 244
    REGON: 54756600000000

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie długoterminowego kredytu w kwocie 400.000 zł z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia – zgodnie z Uchwałą Nr VII/53/2019 Rady Gminy Radziemice z dnia 25 kwietnia 2019 r. w sprawie zmiany Uchwały Budżetowej Gminy Radziemice na 2019 r. – jest zaciągnięcie długoterminowego kredytu w kwocie 400.000 zł z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: CZĘŚĆ I OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA Przedmiotem zamówienia – zgodnie z Uchwałą Nr VII/53/2019 Rady Gminy Radziemice z dnia 25 kwietnia 2019 r. w sprawie zmiany Uchwały Budżetowej Gminy Radziemice na 2019 r. – jest zaciągnięcie długoterminowego kredytu w kwocie 400.000 zł z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu. Szczegółowe warunki udzielenia i spłaty kredytu: 1) kredyt zostanie udzielony bez odrębnego wniosku kredytowego w walucie polskiej, 2) kredyt zostanie postawiony do dyspozycji Zamawiającego w jednej transzy w kwocie 400.000 zł w ciągu 7 dni roboczych od dnia zawarcia umowy, 3) okres karencji w spłacie kredytu obejmuje okres od dnia podpisania umowy do dnia 20 marca 2032 roku, 4) po okresie karencji (pkt 3) spłata kredytu nastąpi w 4 ratach , w tym: w okresach i kwotach tj.: 19.03.2032 r.-100.000 zł, 20.05.2032 r.-100.000 zł, 20.09.2032 r.-100.000 zł, 19.11.2032 r.-100.000 zł, 5) odsetki będą płatne od kwoty faktycznego zadłużenia w okresach miesięcznych, po dniu uruchomienia kredytu, 6) dla wyznaczenia wysokości odsetek przyjmuje się rok równy 365/366 dni oraz rzeczywistą liczbę dni w miesiącu, 7) oprocentowanie kredytu będzie zmienne, równe sumie b + m, gdzie: b – stawka bazowa za dany okres odsetkowy, równa średniej arytmetycznej z pięciu ostatnich notowań stóp WIBOR 1M w miesiącu bezpośrednio poprzedzającym dany okres odsetkowy, m – stała marża banku, 8) zamawiający wnosi o nie pobieranie prowizji od zaciągniętego kredytu, 9) spłata odsetek i kapitału nastąpi z dochodów budżetów Zamawiającego, 10) zabezpieczeniem spłaty kredytu będzie weksel własny in blanco wraz z deklaracją wekslową, 11) Wykonawca nie będzie pobierał żadnych dodatkowych opłat i prowizji od obsługi kredytu. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66.11.30.00-5 Wszelkie dokumenty dotyczące zdolności kredytowej Zamawiającego są dostępne na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Gminy Radziemice w zakładce „Budżet i majątek”. Nie służące do opisu przedmiotu zamówienia sprawozdania opisowe z wykonania budżetu Gminy za lata 2017-2018 oraz część opisowa do budżetu Gminy na rok 2019 są dostępne dla Wykonawców do wglądu w siedzibie Zamawiającego, tel. (12) 38-56-244, od poniedziałku do piątku w godz. 8-15. Zamawiający zastrzega sobie prawo unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia w przypadku zaistnienia okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili ogłoszenia zapytania o cenę. Zamawiający oświadcza, że nie zalega z płatnościami podatków oraz składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne. CZĘŚĆ II TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA Zamówienie zostanie udzielone w trybie przetargu nieograniczonego. CZĘŚĆ III PODWYKONAWCY Z uwagi na specyfikę przedmiotu zamówienia żadna część zamówienia nie może być powierzona podwykonawcom, tzn. Wykonawca powinien wykonać całość zamówienia. CZĘŚĆ IV TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA Data postawienia kredytu do dyspozycji Zamawiającego będzie znana najpóźniej na 3 dni przed zawarciem umowy, przy czym będzie to data nie późniejsza niż w ciągu 7 dni po dniu podpisania umowy. Obsługa kredytu będzie trwać do chwili całkowitej jego spłaty przez Zamawiającego, jednak nie dłużej niż do dnia 20 listopada 2032 r. CZĘŚĆ V WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW O udzielenie zamówienia może ubiegać się Wykonawca, który: 1) jest bankiem w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Prawo bankowe (tekst jednolity Dz. U. z 2018 r. poz. 2187 z późniejszymi zmianami), 2) nie podlega wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy. Ocena spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na podstawie złożonych przez Wykonawcę oświadczeń i dokumentów, określonych w części VI SIWZ. CZĘŚĆ VI WYKAZ OŚWIADCZEŃ I DOKUMENTÓW, JAKIE MA DOSTARCZYĆ WYKONAWCA W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIAWARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU 1) oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu (wg. wzoru określonego w Załączniku nr 2.1 do SIWZ), 2) oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania (wg. wzoru określonego w Załączniku nr 2.2 do SIWZ), 3) aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania w oparciu o art. 24 ust. 5 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, 4) aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, 5) aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne, 6) wykaz usług wykonanych w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert polegających na udzieleniu kredytu długoterminowego, tj. kredytu o terminie wymagalności co najmniej 5 lat, w wysokości nie mniejszej niż 500 000 zł (wg. wzoru określonego w załączniku nr 3 do SIWZ), CZĘŚĆ VII SPOSÓB POROZUMIEWANIA SIĘ ZAMAWIAJĄCEGO Z WYKONAWCAMI, SPOSÓB PRZEKAZYWANIA OŚWIADCZEŃ I DOKUMENTÓW, OSOBY UPRAWNIONE DO POROZUMIEWANIA SIĘ Z WYKONAWCAMI 1. Zgodnie z wyborem Zamawiającego dokonanym na mocy przepisu art. 27 ust. 1 ustawy, oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje Zamawiający i Wykonawca przekazują pisemnie lub mailowo. 2. Do porozumiewania się z Wykonawcami uprawnieni są: -w sprawach merytorycznych Skarbnik Gminy P. Grażyna Sikora lub Zastępca Skarbnika P. Edyta Zapart-Świdzińska, tel.12) 385-62-44 wew.102 , faks: (12) 385-62-30, e-mail: g.sikora@radziemice.gmina.pl, e.zapart@radziemice.gmina.pl -w dniach od poniedziałku do piątku w godz. 10.00 – 15.00. CZĘŚĆ VIII WADIUM 1. Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium. CZĘŚĆ IX TERMIN ZWIĄZANIA OFERTĄ Wykonawca pozostanie związany złożoną ofertą przez okres 30 dni. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert określonego w części XII SIWZ. CZĘŚĆ X OPIS SPOSOBU OBLICZENIA CENY Wyłącznie dla obliczenia ceny oferty należy przyjąć: 1) że kredyt w wysokości 400.000 zł zostanie postawiony do dyspozycji Zamawiającego i w całości uruchomiony w ciągu 7 dni po dniu podpisania umowy. 2) stawkę bazową b równą średniej arytmetycznej z pięciu ostatnich notowań stóp WIBOR 1M. Wykonawca powinien: 1) podać wysokość stałej marży banku „m” (w punktach procentowych), 2) dodać marżę „m” do stawki bazowej b = WIBOR1M otrzymując wysokość oprocentowania „r” (w punktach procentowych), 3) obliczyć cenę oferty jako O . Marżę m i stawkę bazową b oraz cenę oferty O należy podać z dokładnością do 2 miejsc po przecinku. Obliczona – w opisany wyżej sposób – cena oferty będzie służyć wyłącznie porównaniu cen ofert zaoferowanych przez Wykonawców i wyborowi najkorzystniejszej oferty (część XIII SIWZ). Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana, będzie pobierał odsetki z uwzględnieniem rzeczywistych wartości stawki bazowej oraz rzeczywistej ilości dni w miesiącu . OPIS SPOSOBU OBLICZENIA CENY. Zamawiający oceni złożone oferty wg. następujących kryteriów oceny ofert: Cena: waga kryterium 60% Termin uruchomienia kredytu: waga kryterium 40% Sposób obliczenia punktacji w poszczególnych kryteriach oceny ofert: Cena W powyższym kryterium oceniana będzie cena brutto oferty. Maksymalną ilość punktów otrzyma wykonawca, który zaproponuje najniższą cenę- pozostali będą oceniani na podstawie następującego wzoru: C=(Cn/Co) x 60 pkt gdzie: C-przyznane punkty w kryterium Cena Cn-najniższa cena ofertowa spośród wszystkich ważnych ofert Co-cena oferty ocenianej Oferta najkorzystniejsza może otrzymać maksymalnie 60 punktów w tej kategorii. Termin uruchomienia kredytu W 4 dniu roboczym następującym po dniu złożenia pisemnej dyspozycji przez Zamawiającego 0 pkt W 3 dniu roboczym następującym po dniu złożenia pisemnej dyspozycji przez Zamawiającego 10 pkt W 2 dniu roboczym następującym po dniu złożenia pisemnej dyspozycji przez Zamawiającego 20 pkt W 1 dniu roboczym następującym po dniu złożenia pisemnej dyspozycji przez Zamawiającego 40 pkt Ilość punktów dla tego kryterium zostanie obliczona w oparciu o deklarowany przez każdego z wykonawców, w formularzu oferty, czas uruchomienia kredytu od momentu złożenia wykonawcy pisemnej dyspozycji zamawiającego o uruchomienie kredytu. Poprzez uruchomienie kredytu rozumie się wpływ środków finansowych na rachunek bankowy zamawiającego. Oferta najkorzystniejsza może otrzymać maksymalnie 40 punktów w tej kategorii. Każdy wykonawca będzie oceniany w danych kryteriach w skali od 0 do 100 punktów wg wzoru: P= C + T gdzie: P- suma przyznanych punktów ze składowych będących cząstkowymi kryteriami oceny ofert C- punkty przyznane za kryterium ceny T- punkty przyznane za kryterium uruchomienia kredytu. Łącznie najkorzystniejsza oferta może uzyskać maksymalnie 100 punktów. Zamawiający wybierze ofertę, która uzyska w ostatecznej ocenie ofert największą liczbę punktów. CZĘŚĆ XI OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA OFERTY 1. Oferta powinna być sporządzona w języku polskim, napisana pismem maszynowym, komputerowym lub nieścieralnym atramentem, z zachowaniem formy pisemnej pod rygorem nieważności, tj. własnoręcznie podpisana przez osoby upoważnione do składania oświadczeń woli w imieniu Wykonawcy, zgodnie z zasadami reprezentacji Wykonawcy (czytelny podpis albo podpis skrócony i czytelnie napisane imię i nazwisko, np. pieczęć imienna). Jeżeli oferta będzie podpisana przez pełnomocników, Wykonawca powinien dołączyć do oferty pełnomocnictwa, z treści których wynika umocowanie do podpisania oferty przez pełnomocników. Wszystkie pełnomocnictwa dołączone do oferty powinny być złożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie. 2. Dla sporządzenia oferty należy wykorzystać formularz „Oferta” (Załącznik 1 do zapytania o cenę), wypełniając wszystkie rubryki formularza. 3. Wszelkie poprawki powinny być dokonane czytelnie i zaparafowane przez osoby podpisujące ofertę. 4. Wykonawca może złożyć jedną ofertę. Oferta nie może zawierać rozwiązań wariantowych, w szczególności więcej niż jednej ceny. 5. Wraz z ofertą Wykonawca składa oświadczenia i dokumenty, o których mowa w części VI zapytania o cenę. Ofertę wraz z oświadczeniami i dokumentami należy umieścić w jednym nieprzejrzystym opakowaniu oznaczonym Gmina Radziemice 32-107 Radziemice znak sprawy: INW.271/…./2019 „Zaciągnięcie długoterminowego kredytu w kwocie 400.000 zł” OFERTA I DOKUMENTY oraz opatrzonym nazwą i adresem Wykonawcy. CZĘŚĆ XII MIEJSCE ORAZ TERMIN SKŁADANIA I OTWARCIA OFERT Ofertę należy złożyć w Urzędzie Gminy Radziemice pokój nr 2 (sekretariat), w terminie do dnia 23 sierpnia 2019 r. godz. 11.00, co oznacza, że z upływem powyższego terminu oferta powinna fizycznie znaleźć się w siedzibie Zamawiającego. Otwarcie ofert nastąpi w Gminnym Ośrodku Kultury (sala obrad), Radziemice 89 (budynek na północ od Urzędu Gminy) o godzinie 11.30. CZĘŚĆ XIII KRYTERIUM OCENY OFERT, SPOSÓB OCENY OFERT 1.Cena: waga kryterium: 60% 2.Termin uruchomienia kredytu: waga kryterium 40% Zamawiający wybierze ofertę, która uzyska w ostatecznej ocenie ofert największą liczbę punktów. Jeżeli dwie lub więcej ofert zawierać będzie taką samą najniższą cenę, Zamawiający wezwie Wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w określonym przez Zamawiającego terminie ofert dodatkowych. Wykonawcy składając oferty dodatkowe nie będą mogli zaoferować cen wyższych niż zaoferowane w złożonych ofertach. CZĘŚĆ XIV FORMALNOŚCI, JAKIE POWINNY ZOSTAĆ DOPEŁNIONE PO WYBORZE OFERTY W CELU ZAWARCIA UMOWY 1. Niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający zawiadomi Wykonawców, którzy złożyli oferty, o wyborze najkorzystniejszej oferty. 2. Wykonawcę, którego oferta została wybrana, Zamawiający niezwłocznie zawiadomi o miejscu i terminie zawarcia umowy. 3. Ponieważ banki posługują się własnymi wzorami umów, Wykonawca, którego oferta została wybrana, będzie obowiązany w terminie wskazanym przez Zamawiającego w zawiadomieniu, o którym mowa w ust. 2, przekazać Zamawiającemu projekt umowy zgodny z przepisami Prawo bankowe. Projekt powinien zawierać harmonogram spłaty kredytu. CZĘŚĆ XV ZABEZPIECZENIE NALEŻYTEGO WYKONANIA UMOWY Zamawiający nie wymaga wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy. CZĘŚĆ XVI ISTOTNE DLA STRON POSTANOWIENIA, KTÓRE ZOSTANĄ WPROWADZONE DO TREŚCI ZAWIERANEJ UMOWY 1) Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany przedmiotu zamówienia poprzez zmniejszenie kwoty zaciąganego kredytu w zależności od własnych potrzeb finansowych w drodze aneksu do umowy z Kredytodawcą ( art. 144 ust. 1 PZP). 2) Za dzień przekazania przez Wykonawcę kwoty środków pieniężnych i równocześnie za dzień wykorzystania części transzy kredytu przyjmuje się dzień uznania rachunku Zamawiającego wskazanego we wniosku na kwotę określoną we wniosku. 3) Jedynymi płatnościami, jakie może pobierać Wykonawca od Zamawiającego są odsetki od pobranego kredytu, nie dopuszcza się pobierania przez Wykonawcę prowizji, opłat oraz jakichkolwiek innych płatności z jakiegokolwiek tytułu, w szczególności z tytułu udzielenia kredytu, postawienia kredytu do dyspozycji Zamawiającego, uruchomienia kredytu (transz kredytu), wcześniejszej spłaty kredytu. 4) Zamawiający zastrzega sobie prawo wcześniejszej spłaty kredytu – w takim przypadku Wykonawca nie będzie pobierał jakichkolwiek prowizji ani opłat manipulacyjnych. 5) Odsetki będą płatne wyłącznie od wykorzystanej części kredytu i będą naliczane od salda kredytu (aktualnego zadłużenia). 6) Wykonawca w terminie 7 dni od dnia rozpoczęcia kolejnego okresu odsetkowego będzie informował pisemnie Zamawiającego o wysokości należnej raty, odsetek, terminie ich płatności, nominalnej stopie oprocentowania kredytu oraz stanie salda kredytu. 7) Jeżeli termin płatności raty kredytu i/lub odsetek przypada na dzień wolny od pracy u Wykonawcy, uważa się, że termin spłaty został dotrzymany, jeżeli płatność nastąpiła w pierwszym dniu roboczym po tym terminie. 8) Zamawiający nie dopuszcza ustanowienia pełnomocnictwa do rachunku bieżącego, ani jakiegokolwiek innego rachunku Zamawiającego. 9) Zamawiający przewiduje możliwość zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty Wykonawcy w zależności od wyliczonego indywidualnego wskaźnika spłaty długu zgodnie z art. 243 ustawy o finansach publicznych, bez ponoszenia dodatkowych opłat. Wykonawca zobowiązuje się do podpisania stosownego aneksu do umowy w terminie 7 dni od daty otrzymania wniosku. Warunkiem takiej zmiany jest zaistnienie okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, a w szczególności pogorszenia się kondycji finansowej Gminy, nie zrealizowania dochodów budżetu na zaplanowanym poziomie, wystąpienie nie przewidzianych w budżecie płatności mających wpływ na sytuację finansową gminy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach