Przetargi.pl
Udzielenie długoterminowego kredytu inwestycyjnego w wysokości 1.200.000,00 PLN

Gmina Bralin ogłasza przetarg

  • Adres: 63-640 Bralin, Rynek
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. (062) 7811201 , fax. (062) 7811202
  • Data zamieszczenia: 2017-09-21
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Bralin
    Rynek 3
    63-640 Bralin, woj. wielkopolskie
    tel. (062) 7811201, fax. (062) 7811202
    REGON: 250855558
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://bralin.bip.net.pl/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie długoterminowego kredytu inwestycyjnego w wysokości 1.200.000,00 PLN
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Udzielenie długoterminowego kredytu inwestycyjnego w wysokości 1.200.000,00 PLN. . Przedmiotem zamówienia jest udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 1.200.000,00 zł przeznaczonego na sfinansowanie planowanego deficytu budżetowego Gminy Bralin oraz częściową spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek. Kredyt jest zaciągany w szczególności celem bieżącego finansowania w miesiącach październik, listopad 2017 roku zadań inwestycyjnych realizowanych przez Gminę Bralin. Uwaga. Zgodnie z Uchwałą Rady Gminy Bralin Nr XLIX/191/2017 z dnia 02-08-2017 r. (załącznik nr 10 do SIWZ) zamiarem Zamawiającego jest zaciągnięcie kredytu w latach 2017-2018 w łącznej wysokości do 6.500.000,00 zł. Działając w oparciu o art.6a ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający podzielił planowaną kwotę kredytu na dwie odrębne części: 1) część (A) w kwocie 1.200.000,- PLN – której dotyczy niniejsze ogłoszenie. 2) część (B) w kwocie do 5.300.000,00 PLN – przewidywane ogłoszenie w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej. 3.1. Zamówienie obejmuje udzielenie długoterminowego kredytu w wysokości.1.200.000,00 złotych. 3.2. Okres kredytowania: lata 2017-2022. 3.3. Waluta kredytu, wszelkich płatności i rozliczeń: złoty polski [PLN]. 3.4. Spłaty kredytu dokonywane będą w ratach kwartalnych w okresie od września 2018 r. do grudnia 2022 roku. Odsetki od kredytu podlegają spłacie w okresach miesięcznych. 3.5. Umowa winna przewidywać postawienie do dyspozycji Zamawiającego pełnej kwoty kredytu nie później niż w ciągu 3 dni od daty zawarcia umowy kredytowej. 3.6. Umowa winna przewidywać jednak możliwość uruchomienie kredytu w dwóch transzach, przy czym ostateczny umowny termin uruchomienia drugiej transzy do dnia 30.11.2017 r. 3.7. W dniu publikacji ogłoszenia przewiduje się: pierwsza transza w wysokości ok. 700 tys. zł niezwłocznie po zawarciu umowy kredytowej; druga transza w wysokości ok.500 tys. zł - w listopadzie 2017 roku. 3.8. Umowa kredytowa musi przewidywać możliwość wcześniejszej spłaty kredytu – bez jakichkolwiek prowizji, kar czy dodatkowych obciążeń dla kredytobiorcy. 3.9. Umowa kredytowa nie może przewidywać żadnych innych opłat, prowizji ani marż, poza niżej wymienionymi: a) prowizja jednorazowa [zł] płatna na etapie zawierania umowy kredytowej, nie wyższa jednak niż 1800,-zł, b) odsetki ze stałą marżą bankową [%] ponad WIBOR 3M, c) spłata rat kapitałowych, o ile Zamawiający spełnia swoje zobowiązania wynikające z zawartej umowy. 3.10. Spłata rat kapitałowych : Okres karencji w spłacie kredytu do 20 września 2018r. Kwartalne raty kapitałowe w okresie od września 2018 do grudnia 2022 roku; w danym roku równe w każdym kwartale. Płatne w dniu 20-tym ostatniego miesiąca kwartału; jeżeli 20-go przypada w dzień wolny, to płatne w następnym pierwszym dniu roboczym w miesiącach: III, VI, IX, XII. Wysokość rat kapitałowych w latach 2018-2025 w następującej wysokości: ROK 2018 – Roczna suma spłaty 300.000,-zł, ROK 2019 – Roczna suma spłaty 100.000,-zł ROK 2020 – Roczna suma spłaty 50.000,-zł ROK 2021 – Roczna suma spłaty 500.000,-zł ROK 2022 – Roczna suma spłaty 250.000,-zł Do SIWZ załączono szczegółowy harmonogram spłaty. 3.11. Spłata odsetek – Odsetki ustalone wg stopy WIBOR 3M + stała marża banku dla całego okresu kredytowania [%], płatne miesięcznie, począwszy od miesiąca uruchomienia pierwszej transzy kredytu. Dzień płatności odsetek: ostatni dzień roboczego każdego miesiąca (w grudniu do 30.XII.). 3.12. Zabezpieczenie kredytu – w formie weksla in blanco z deklaracją wekslową.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający uzna, że wykonawca spełnia warunek wówczas, jeżeli wykonawca wykaże, że posiada uprawnienia do wykonywania działalności bankowej na terenie Polski, w szczególności do wykonywania czynności bankowych, o których mowa w art. 5 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 1988 ze zm.). Ocena spełnienia powyższego warunku wymaganego od Wykonawców zostanie dokonana na podstawie przedłożonych dokumentów i oświadczeń. (np. Zezwolenie Komisji Nadzoru Finansowego na rozpoczęcie działalności bankowej, o którym mowa w art. 36 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Prawo bankowe lub równoważny dokument).
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Do oferty należy załączyć prognozę spłaty kredytu i zadłużenia; ; pełnomocnictwa (jeżeli dotyczy); ; pisemne zobowiązania innych podmiotów - jak określono w SIWZ wg wzoru - zał. nr 5 do SIWZ; ; Ponadto w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej Zamawiającego informacji o złożonych ofertach, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy, przekazuje zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej (wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 4 do SIWZ).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach