Przetargi.pl
Udzielenie długoterminowego kredytu bankowego w wysokości 6 500 000,00 zł

Starostwo Powiatowe ogłasza przetarg

  • Adres: 34-300 Żywiec, Krasińskiego
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 338 605 000, , fax. 338 605 083
  • Data zamieszczenia: 2020-05-14
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Starostwo Powiatowe
    Krasińskiego 13
    34-300 Żywiec, woj. śląskie
    tel. 338 605 000, , fax. 338 605 083
    REGON: 72198049000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zywiec.powiat.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie długoterminowego kredytu bankowego w wysokości 6 500 000,00 zł
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest udzielenie długoterminowego kredytu bankowego w formie bezgotówkowej w wysokości 6 500 000,00 zł, w tym: - I transza – 4 500 000,00 zł - II transza – 2 000 000,00 zł. 2. Kredyt przeznaczony jest na sfinansowanie planowanego deficytu budżetowego Powiatu w 2020 roku. 3. Przewidywane terminy wypłaty transz: 1) I transza – 10.06.2020 r., 2) II transza – 30.08.2020 r. 4. Wypłata poszczególnych transz kredytu nastąpi w formie przelewu na rachunek bieżący Zamawiającego w terminie zadeklarowanym przez Wykonawcę w Formularzu ofertowym (ilość dni roboczych), liczonym od dnia złożenia przez Zamawiającego dyspozycji uruchomienia transzy kredytu. 5. Spłata rat kapitałowych nastąpi w następujących terminach: I rata 31.10.2021 r. – kwota spłaty – 100.000,00 zł II rata 31.10.2022 r. – kwota spłaty – 200.000,00 zł III rata 31.10.2023 r. – kwota spłaty – 200.000,00 zł IV rata 31.10.2024 r. – kwota spłaty – 3.000.000,00 zł V rata 31.10.2025 r. – kwota spłaty – 3.000.000,00 zł - z zastrzeżeniem ust. 13. 6. Zabezpieczeniem kredytu będzie weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową. 7. Na potrzeby obliczenia odsetek od kredytu oferent powinien przyjąć: 1) rzeczywistą liczbę dni występującą w danym roku (365/366), 2) oprocentowanie kredytu wg stawki WIBOR 1M z dnia 30.04.2020 r. plus stała marża banku. 8. Odsetki od wykorzystanej kwoty kredytu płacone będą w okresach miesięcznych, do ostatniego dnia danego miesiąca, po otrzymaniu stosownego naliczenia od banku, wg stopy WIBOR 1M z ostatniego dnia miesiąca poprzedzającego okres, za który naliczane są odsetki i powiększony o marżę banku. 9. Oprocentowanie kredytu będzie naliczone tylko od faktycznego zadłużenia. Wykonawca nie będzie pobierać opłat i prowizji bankowej od zaangażowania kredytu, tj. salda niewykorzystanej części kredytu, a w przypadku spłaty kredytu we wcześniejszym terminie, odsetki naliczane będą do dnia faktycznej spłaty, a nie do końca umowy. 10. Zmiana wysokości oprocentowania kredytu następować będzie raz w miesiącu. Okres odsetkowy obejmuje okres jednego miesiąca. Marża Banku będzie wielkością stałą wyrażoną w procentach i będzie obowiązywała przez cały okres kredytowania. 11. Bank nie będzie pobierał prowizji przygotowawczej oraz opłat i prowizji: 1) za udzielenie i uruchomienie kredytu, 2) za rozpatrzenie wniosku, 3) za wypłatę transz, 4) za zmianę harmonogramu spłaty, 5) za aneks do umowy, 6) za wcześniejszą spłatę kredytu lub przedłużenie okresu kredytowania, 7) za otwarcie i obsługę rachunku na potrzeby kredytu. 12. Bank nie będzie pobierał żadnych dodatkowych opłat i prowizji z tytułu udzielenia i obsługi kredytu poza wymienionymi w SIWZ. 13. Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany wysokości poszczególnych transz oraz terminów ich uruchamiania oraz zmiany terminu spłaty całości zadłużenia lub części (zmiana terminu spłaty dotyczy wcześniejszej spłaty lub wydłużenia okresu kredytowania). 14. Zamawiający udostępni następujące dokumenty: a) uchwała WPF Powiatu Żywieckiego na lata 2020-2025 b) sprawozdania finansowe z wykonania budżetu za lata 2016-2019, tj. - sprawozdanie Rb-27S - sprawozdanie Rb-28S - sprawozdanie Rb-NDS - sprawozdanie Rb-N - sprawozdanie Rb-Z c) niezbędne uchwały RIO w Katowicach dotyczące budżetu/kredytu d) zaświadczenia z ZUS i US e) Uchwałę Rady Powiatu Żywieckiego w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego. Wyżej wymienione dokumenty są do pobrania w formie elektronicznej na stronach BIP Powiatu (zakładka: Finanse Powiatu). Zamawiający wystąpił do Regionalnej Izby Obrachunkowej o wydanie opinii o możliwości spłaty kredytu, zostanie ona niezwłocznie opublikowana po jej otrzymaniu. 15. Zamawiający wymaga, aby osoby skierowane przez wykonawcę lub podwykonawcę do wykonania czynności polegających na obsłudze wypłaty transz kredytu oraz spłaty kredytu przez Zamawiającego były zatrudnione przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę. 16. Maksymalny wymagany przez Zamawiającego termin wypłaty poszczególnych transz kredytu wynosi 5 dni roboczych, z zastrzeżeniem, że Wykonawca może wskazać okres krótszy, zgodnie z treścią Formularza ofertowego – załącznik Nr 1 do Specyfikacji. Jeżeli Wykonawca nie wskaże w Formularzu ofertowym terminu wypłaty transzy kredytu, bądź też zaznaczy więcej niż jeden termin wypłaty transzy kredytu, wówczas Zamawiający za termin wypłaty przyjmie maksymalny wymagany termin, tj. 5 dni roboczych liczonych od dnia złożenia przez Zamawiającego dyspozycji uruchomienia transzy kredytu. 17. Uruchomienie transz kredytu nastąpi na podstawie dyspozycji Zamawiającego (podmiot, nr rachunku bankowego, kwota wyrażona w PLN).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający wymaga, aby Wykonawca posiadał zezwolenie Komisji Nadzoru Finansowego na utworzenie banku, obejmujące swoim zakresem wykonywanie czynności bankowych na terenie Rzeczypospolitej Polskiej, jak również na realizację usług objętych przedmiotem zamówienia zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (t. j. Dz. U. z 2019 r., poz. 2357 z późn. zm.), a w przypadku rozpoczęcia działalności przed dniem wejścia w życie ustawy, o której mowa w art. 193 ustawy Prawo bankowe, stosowny dokument, o którym mowa w art. 178 ustawy Prawo bankowe;
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. W przypadku złożenia co najmniej 2 ofert w postępowaniu w celu potwierdzenia, że wykonawca nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 pkt 23, Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej www.zywiec.powiat.pl informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy, zobowiązany jest przekazać Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej – załącznik nr 3 do Specyfikacji Wraz ze złożeniem oświadczenia Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców (konsorcjum, spółka cywilna) oświadczenie, o którym mowa w tym punkcie składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. 2. Wykonawca zobowiązany jest złożyć wraz z ofertą zobowiązanie lub inne dokumenty o których mowa w pkt IV.4, na podstawie których wykonawca udowodni Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów. 3. Pozostałe dokumenty, które Wykonawca jest zobowiązany złożyć wraz z ofertą: 1) wypełniony Formularz ofertowy (Załącznik Nr 1 do Specyfikacji), 2) w przypadku złożenia oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia – pełnomocnictwo do reprezentowania wykonawców w niniejszym postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 3) pełnomocnictwo udzielane osobom podpisującym dokumenty ofertowe, o ile prawo do reprezentowania wykonawcy w powyższym zakresie nie wynika wprost z dokumentów rejestrowych – postanowienie niniejsze stosuje się odpowiednio do reprezentowania wykonawcy powołanego i funkcjonującego na podstawie przepisów ustaw. 4. Wykonawcy ubiegający się wspólnie o udzielenie zamówienia (konsorcjum, spółka cywilna) ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu, albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być udzielone przez wszystkich wykonawców wchodzących w skład konsorcjum lub spółki cywilnej oraz zostać przedłożone w oryginale lub kopii poświadczonej notarialnie. 5. W przypadku, gdy złożona przez wykonawcę kopia dokumentu będzie nieczytelna lub będzie budzić wątpliwości, co do jej prawdziwości, zamawiający może zażądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu. 6. Dokumenty i oświadczenia sporządzone w języku obcym należy złożyć wraz z tłumaczeniem na język polski. 7. Pełnomocnictwo udzielone osobie reprezentującej wykonawcę składane przez Wykonawcę powinno być złożone w oryginale lub kopii poświadczonej notarialnie. 8. W przypadku, gdy złożone przez wykonawców dokumenty, oświadczenia dotyczące warunków udziału w postępowaniu zawierają dane/informacje w innych walutach niż określono to w niniejszej specyfikacji, Zamawiający jako kurs przeliczeniowy waluty przyjmie kurs NBP z dnia wszczęcia postępowania. Jeżeli w dniu wszczęcia postępowania nie będzie opublikowany średni kurs walut przez NBP, Zamawiający przyjmie kurs przeliczeniowy z ostatniej opublikowanej tabeli kursów NBP przed dniem wszczęcia postępowania o zamówieniu. Kursy walut dostępne są pod następującym adresem internetowym: http://www.nbp.pl/home.aspx?f=/kursy/kursy_archiwum.html Zamawiający będzie korzystał z Archiwum kursów średnich – tabela A. http://www.nbp.pl/home.aspx?c=/ascx/archa.ascx.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach