Przetargi.pl
Udzielenie długoterminowego kredytu bankowego w wysokości 400.000,00 zł

Gmina Wilczyce ogłasza przetarg

  • Adres: 27-612 Wilczyce, 174
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Telefon/fax: tel. 158 377 275 , fax. 158 377 236
  • Data zamieszczenia: 2019-04-12
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Wilczyce
    174 174
    27-612 Wilczyce, woj. świętokrzyskie
    tel. 158 377 275, fax. 158 377 236
    REGON: 83040979000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.wilczyce.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie długoterminowego kredytu bankowego w wysokości 400.000,00 zł
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest udzielenie długoterminowego kredytu bankowego dla Gminy Wilczyce w wysokości 400.000,00 PLN (słownie: czterysta tysięcy złotych 00/100) o okresie spłaty 8 lat. Kredyt jest przeznaczony na pokrycie planowanego deficytu budżetu Gminy w wysokości 383.281 zł oraz na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań w wysokości 16.719 zł. Kredyt postawiony będzie do dyspozycji zamawiającego w jednej transzy. Przewidywany termin wykorzystania kredytu to 30.08.2019 r., jednak w przypadku wystąpienia nieprzewidzianych na dzień dzisiejszy okoliczności zamawiający zastrzega sobie inny termin (wcześniejszy lub późniejszy). W takim przypadku Bank nie naliczy dodatkowych opłat z tego tytułu. Przekazanie kredytu do dyspozycji zamawiającego nastąpi w formie przelewu środków na wskazany rachunek bankowy na podstawie pisemnej dyspozycji. Okres karencji w spłacie kapitału od 2019 r. do 2026 r. Spłata rat kapitałowych w 1 racie: w dniu 30.09.2027 r. kwota 400.000,00 zł. Spłata odsetek dokonywana będzie w okresach kwartalnych, do ostatniego dnia miesiąca kończącego kwartał, począwszy od kwartału w którym zostanie uruchomiony kredyt. Za ostatni dzień miesiąca należy rozumieć ostatni dzień roboczy, czyli dni od poniedziałku do piątku. Zamawiający nie przewiduje płatności prowizji i innych opłat z tytułu udzielenia kredytu. Oprocentowanie kredytu oparte będzie na zmiennej rocznej stopie procentowej, składającej się z sumy: - stałej w okresie kredytowania marży banku, - zmiennej w okresie kredytowania stawki oprocentowania (WIBOR 3M) Oprocentowanie kredytu będzie zmienne i ustalane w oparciu o stopę referencyjną WIBOR 3M, zaokrągloną do drugiego miejsca po przecinku plus stała marża Banku: - w dniu podpisania Umowy – w wysokości stopy referencyjnej ustala się sprzed 2 dni roboczych przed dniem podpisania Umowy, - w każdym kolejnym okresie stabilizacji - stawka oprocentowania kredytu ustalana będzie na okres 3 miesięcy w wysokości stawki WIBOR 3M i będzie wyznaczana na 2 dni robocze przed końcem kwartału kalendarzowego oraz obowiązywać będzie od 1-go dnia następnego kwartału kalendarzowego. Za dni robocze należy rozumieć dni od poniedziałku do piątku. Celem przygotowania oferty w niniejszym postępowaniu Wykonawca winien przyjąć wysokość stawki WIBOR 3M na dzień 25.03.2019 r., tj. 1,72%. Oprocentowaniu podlega kwota faktycznie wykorzystanego kredytu przyjmując rzeczywistą liczbę dni w miesiącu oraz założenie, że rok liczy 365 dni, ilość dni w roku przestępnym 366. Zmiana oprocentowania wynikająca ze stawki WIBOR 3M nie stanowi zmiany warunków umowy i nie wymaga jej wypowiedzenia. Zamawiający zastrzega sobie prawo wcześniejszej spłaty kredytu bez ponoszenia dodatkowych kosztów. O zmianie terminu spłaty kredytu zamawiający poinformuje w formie pisemnej wykonawcę. Zabezpieczeniem kredytu będzie weksel własny in blanco z deklaracją wekslową z wystawienia kredytobiorcy. Koszty związane z ustanowieniem prawnego zabezpieczenia kredytu ponosi Zamawiający. Zamawiający nie przewiduje oświadczenia o poddaniu się egzekucji w trybie przepisów bankowych. Dokumenty Zamawiającego niezbędne do udzielenia kredytu stanowiące załącznik do SIWZ (załącznik nr 6): 1.Zaświadczenie o nadaniu REGON. 2.Potwierdzenie nadania numeru NIP. 3.Zaświadczenie o wyborze Wójta Gminy Wilczyce. 4.Uchwała w sprawie powołania Skarbnika Gminy. 5.Uchwała Nr III/16/2018 Rady Gminy Wilczyce z dnia 28 grudnia 2018 r. w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Wilczyce na lata 2019-2026. 6. Uchwała Nr IV/29/2019 Rady Gminy Wilczyce z dnia 12 lutego 2019 r. zmieniająca uchwałę w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Wilczyce na lata 2019-2026. 7.Uchwała RIO w sprawie opinii o Wieloletniej Prognozie Finansowej Gminy Wilczyce na lata 2019-2026. 8.Uchwała Nr III/17/2018 Rady Gminy Wilczyce z dnia 28 grudnia 2018 r. w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Wilczyce na 2019 r.. 9. Uchwała RIO o projekcie budżetu Gminy na 2019 r. 10.Uchwała RIO w sprawie opinii o prawidłowości planowanej kwoty długu Gminy Wilczyce. 11.Uchwała Nr IV/32/2019 Rady Gminy Wilczyce z dnia 12 lutego 2019 r. w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego. 12.Uchwała RIO w sprawie opinii o możliwości spłaty kredytu długoterminowego. 13.Sprawozdania opisowe z wykonania budżetu za: 2016 r., 2017 r., 2018 r. 14. Sprawozdania budżetowe: Rb-N, Rb-Z, Rb-NDS za 2016 r., 2017 r. ,2018 r. 15. Uchwały RIO o sprawozdaniach z wykonania budżetu za 2016 r., 2017 r., 2018 r. 16. Sprawozdanie finansowe Gminy Wilczyce za 2017 rok.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Na potwierdzenie niniejszego warunku należy złożyć zezwolenie Komisji Nadzoru Finansowego lub inny dokument potwierdzający uprawnienia do działalności bankowej.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: a) wypełniony i podpisany przez Wykonawcę formularz oferty Załącznik nr 1 do SIWZ; b) Wykonawca załączy do oferty Pełnomocnictwo tj. dokument stwierdzający ustanowienie pełnomocnictwa do reprezentowania w postępowaniu o udzieleniu zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy, o ile sposób reprezentacji nie wynika z innych dokumentów np. odpisu z właściwego rejestru, załączonych do oferty oraz powinno odpowiadać w zakresie formy przepisom Kodeksu cywilnego (oryginał lub uwierzytelniony podpis). c) Zobowiązanie podmiotu trzeciego w przypadku gdy Wykonawca polega na zasobach lub sytuacji podmiotu trzeciego d) oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 – Załącznik nr 5 do SIWZ. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach