Przetargi.pl
Udzielenie dla Gminy Wisznice kredytu długoterminowego w wysokości 2 045 154,00 zł

Gmina Wisznice ogłasza przetarg

  • Adres: 21-580 Wisznice, ul. Rynek
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 833 782 102 , fax. 833 782 039
  • Data zamieszczenia: 2020-06-02
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Wisznice
    ul. Rynek 35
    21-580 Wisznice, woj. lubelskie
    tel. 833 782 102, fax. 833 782 039
    REGON: 30237753000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.wisznice.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie dla Gminy Wisznice kredytu długoterminowego w wysokości 2 045 154,00 zł
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 2 045 154,00 zł, na: a) spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów– 772 261,00 zł b) finansowanie planowanego deficytu budżetu z przeznaczeniem na udział własny do zadań współfinansowanych środkami UE – 1 272 893,00 zł , w tym: „Rewitalizacja obszarów zdegradowanych na terenie Gminy Wisznice” , 2. Waluta: PLN 3. Realizacja dyspozycji kredytobiorcy następować będzie bezgotówkowo na rachunek bankowy Gminy Wisznice Nr 04 8055 0006 0000 1355 2000 0009. 4. Określenie wartości wypłat transzy kredytu oraz termin postawienia ich do dyspozycji Zamawiającego następować będzie poprzez złożenie przez Zamawiającego zapotrzebowania na środki w terminie 5 dni od dnia złożenia zapotrzebowania. 5. Zamawiający dopuszcza refundację już poniesionych wydatków na pokrycie deficytu budżetu roku 2020 do pełnej kwoty kredytu. 6. Oprocentowanie kredytu w/g stopy zmiennej, równej stopie WIBOR dla depozytów 3M w złotych, skorygowanej o stałą marżę banku w okresie kredytowania. 7. Spłata kredytu będzie następowała w latach 2021 – 2027 z dochodów Gminy Wisznice, przy czym spłaty rat kapitałowych w poszczególnych latach będą przedstawiały się następująco: rok 2021 – 200 000,00 zł – 2 raty po 100 000,00 zł, płatne 30 czerwca i 30 grudnia, rok 2022 – 40 000,00 zł – 1 rata 40 000,00 zł, płatne 30.12.2022 r., rok 2023 – 60 000,00 zł – 1 rata 60 000,00 zł, płatna 29.12.2023 r., rok 2024 – 80 000,00 zł – 1 rata 80 000,00 zł, płatna 30.12.2024 r., rok 2025 – 120 000,00 zł – 1 rata 120 000,00 zł, płatna 30.12.2025 r., rok 2026 – 357 800,00 zł – 2 raty po 178 900,00 zł, płatne 30 czerwca i 30 grudnia, rok 2027 – 1 187 354,00 – 3 raty: 387 354,00 zł płatne 30 czerwca, 400 000,00 zł płatna 30 września, 400 000,00 zł płatna 30 grudnia. 8. Wymagany harmonogram spłaty odsetek: - odsetki naliczane będą w okresach miesięcznych od faktycznie wykorzystanego zadłużenia, - zapłata odsetek – ostatniego dnia roboczego danego miesiąca. 9. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany harmonogramu spłaty kredytu w przypadku zmiany sytuacji finansowej Zamawiającego, tj. gdy w okresie obowiązywania umowy kredytowej zaistnieje zagrożenie przekroczenia relacji, o której mowa w art. 243 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 869 z późn. zm.), wówczas Zamawiający może zwrócić się do Wykonawcy z wnioskiem o zmianę harmonogramu spłat, który zostanie zaakceptowany przez obie strony umowy. 10. Zamawiający zastrzega sobie możliwość niewykorzystania pełnej kwoty przyznanego kredytu oraz prawo wcześniejszej spłaty całości lub części kredytu przez Zamawiającego w dogodnych dla niego terminach, po uprzednim zawiadomieniu Wykonawcy o zamiarze dokonania spłaty w terminie 3 dni przed jej dokonaniem. W takiej sytuacji odsetki od kredytu naliczone będą wyłącznie od aktualnego zadłużenia i za faktyczny okres jego występowania a Zamawiający nie będzie ponosił żadnych kosztów z tego tytułu na rzecz Wykonawcy. 11. W przypadku niewykorzystania przez Zamawiającego części kredytu lub dokonania wcześniejszej spłaty części kredytu, Strony ustalają nowy harmonogram spłaty w formie aneksu do umowy. 12. Wykonawca dopuści możliwość na wniosek Zamawiającego, nie częściej niż raz w roku, odroczenie płatności raty kapitałowej o 1 miesiąc. Formę zabezpieczenia kredytu stanowi weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową. 13. Gmina nie złoży oświadczenia o poddaniu się egzekucji w trybie art. 777 par. 1 pkt. 5 k.p.c. 14. Zamawiający zastrzega sobie prawo unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia zgodnie z art. 93 ustawy Prawo zamówień publicznych. 15. Zamawiający wyraża zgodę na kontrasygnatę skarbnika na umowie kredytu, wekslu, deklaracji wekslowej. 16. Na rachunkach Gminy w bankach nie ciążą zajęcia egzekucyjne. 17. Gmina nie posiada zaległych zobowiązań w bankach. 18. W Gminie nie był prowadzony program postępowania naprawczego w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych. 19. W Gminie nie były prowadzone za pośrednictwem komornika sądowego działania windykacyjne na wniosek banków. 20. Zamawiający nie posiada zobowiązań z tytułu obligacji, wykupu wierzytelności, forfaitingu, faktoringu, eFinancingu, leasingu. 21. Zamawiający nie udzielił poręczeń i gwarancji innym podmiotom. 22. Zamawiający nie określa wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 4 ustawy Pzp. 23. Zamawiający nie dopuszcza składanie ofert częściowych. Wykonawcy muszą złożyć swoje oferty na cały zakres zamówienia. 24. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych. 25. Zamawiający nie przewiduje możliwości udzielenia zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp. 26. Podwykonawstwo: Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania zamówienia przez Wykonawcę. a) Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy, b) Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, i podania przez Wykonawcę firm podwykonawców, zgodnie z pkt 9.8 SIWZ, c) pozostałe wymagania dotyczące podwykonawstwa zostały określone w projekcie umowy. 27. Zamawiający nie określa w opisie przedmiotu zamówienia wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a Pzp.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada zezwolenie Komisji Nadzoru Finansowego na rozpoczęcie działalności bankowej, o której mowa w art. 36 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (Dz. U. z 2019 r. poz. 2357 z późn. zm.) lub inny dokument, z którego wynika zezwolenie
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5, przekazuje zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy PZP. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Propozycja treści oświadczenia została zamieszczona w załączniku nr 4 niniejszej SIWZ

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach