Przetargi.pl
Udzielenie dla Gminy Trzcińsko-Zdrój kredytu konsolidacyjnego długoterminowego w wysokości 3.940.897,81 złotych

Gmina Trzcińsko-Zdrój ogłasza przetarg

  • Adres: 74510 Trzcińsko-Zdrój, Rynek
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Telefon/fax: tel. 914 148 088 , fax. 914 148 103
  • Data zamieszczenia: 2017-12-01
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Trzcińsko-Zdrój
    Rynek 15
    74510 Trzcińsko-Zdrój, woj. zachodniopomorskie
    tel. 914 148 088, fax. 914 148 103
    REGON: 81168483500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.trzcinsko-zdroj.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie dla Gminy Trzcińsko-Zdrój kredytu konsolidacyjnego długoterminowego w wysokości 3.940.897,81 złotych
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1 Przedmiotem zamówienia jest udzielenie i obsługa kredytu konsolidacyjnego długoterminowego w wysokości 3.940.897,81 złotych (słownie: trzy miliony dziewięćset czterdzieści tysięcy osiemset dziewięćdziesiąt siedem złotych 81/100) przeznaczonego na całkowitą spłatę zobowiązań z tytułu wcześniej zaciągniętych kredytów określonych w uchwale nr XXXV/347/2017 Rady Miejskiej w Trzcińsku-Zdroju z dnia 6 listopada 2017 roku w sprawie zaciągnięcia kredytu konsolidacyjnego. 2 Uruchomienie kredytu nastąpi po podpisaniu umowy na wskazane przez Zamawiającego rachunki kredytowe dotyczące kredytów określonych w uchwale nr XXXV/347/2017 Rady Miejskiej w Trzcińsku-Zdroju z dnia 6 listopada 2017 roku w sprawie zaciągnięcia kredytu konsolidacyjnego, na podstawie dyspozycji Zamawiającego nie później niż do dnia 28.12.2017 roku. 3 Waluta kredytu PLN. 4 Zamawiający zastrzega sobie prawo odstąpienia od uruchomienia całości lub części kredytu. W przypadku nie wykorzystania całej kwoty kredytu zostanie ustalony nowy harmonogram spłat rat kredytu. 5 Karencja w spłacie kredytu będzie obowiązywała do dnia 31.12.2018 i dotyczy tylko rat kapitałowych. Spłata kapitału nastąpi w 33 ratach płatnych w ostatnim dniu roboczym każdego miesiąca kończącego kwartał począwszy od IV kwartału 2018 roku do IV kwartału 2026 roku w następujących kwotach: Kwota spłaty /PLN/ Termin spłaty 40 897,81 IV kwartał 2018 roku 25 000,00 I kwartał 2019 roku 25 000,00 II kwartał 2019 roku 25 000,00 III kwartał 2019 roku 25 000,00 IV kwartał 2019 roku 25 000,00 I kwartał 2020 roku 25 000,00 II kwartał 2020 roku 25 000,00 III kwartał 2020 roku 25 000,00 IV kwartał 2020 roku 25 000,00 I kwartał 2021 roku 25 000,00 II kwartał 2021 roku 50 000,00 III kwartał 2021 roku 50 000,00 IV kwartał 2021 roku 75 000,00 I kwartał 2022 roku 75 000,00 II kwartał 2022 roku 75 000,00 III kwartał 2022 roku 75 000,00 IV kwartał 2022 roku 75 000,00 I kwartał 2023 roku 75 000,00 II kwartał 2023 roku 75 000,00 III kwartał 2023 roku 75 000,00 IV kwartał 2023 roku 225 000,00 I kwartał 2024 roku 225 000,00 II kwartał 2024 roku 225 000,00 III kwartał 2024 roku 225 000,00 IV kwartał 2024 roku 225 000,00 I kwartał 2025 roku 225 000,00 II kwartał 2025 roku 225 000,00 III kwartał 2025 roku 225 000,00 IV kwartał 2025 roku 250 000,00 I kwartał 2026 roku 250 000,00 II kwartał 2026 roku 250 000,00 III kwartał 2026 roku 400 000,00 IV kwartał 2026 roku 6 Kredyt oprocentowany będzie według zmiennej stopy procentowej stanowiącej sumę stawki bazowej i stałej marży banku. 7 Oprocentowanie będzie liczone w oparciu o zmienną stawkę referencyjną WIBOR 3M, która obliczana jest jako średnia arytmetyczna z ostatnich 5-ciu notowań WIBOR 3M w miesiącu poprzedzającym miesiąc naliczania odsetek. Zmiana oprocentowania będzie następować z pierwszym dniem kalendarzowym następnego miesiąca. 8 Cena musi być wyrażona w walucie PLN, z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku. 9 Do ustalenia ceny oferty należy przyjąć WIBOR 3M w wysokości 1,73%. 10 Zamawiający informuje, że dla porównywalności ofert należy przyjąć datę 28.12.2017 roku jako termin uruchomienia całości kredytu. 11 Odsetki od udzielonego kredytu płatne będą na ostatni dzień roboczy każdego miesiąca. Płatność miesięczna odsetek odbywać się będzie na podstawie powiadomienia Banku (noty bankowej), zawierającego kwotę naliczonych odsetek. 12 Dla celu obliczenia kwoty odsetek przyjmuje się rzeczywistą liczbę dni wykorzystania kredytu w stosunku do 365 dni w roku oraz rzeczywistą liczbę dni w miesiącu. 13 Dopuszcza się zmiany terminów spłaty kredytu na uzasadniony wniosek kredytobiorcy. 14 Zamawiający nie będzie ponosił dodatkowych kosztów związanych z wcześniejszą spłatą całości lub części kredytu, a także z tytułu zmniejszenia kwoty kredytu. 15 Sposób zabezpieczenia spłaty kredytu – weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową. 16 Wykonawca nie będzie pobierać żadnych dodatkowych opłat i prowizji z tytułu udzielenia i obsługi kredytu. Zamawiający oczekuje od Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana, przedłożenia projektu umowy zawierającego istotne dla stron postanowienia określone w SIWZ, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą umowy w sprawie zamówienia publicznego. W/w postanowienia umowne powinny być wyodrębnione (pogrubienie czcionki, inny kolor czcionki itp.) z treści umowy, w celu sprawnej weryfikacji przez Zamawiającego. Jednocześnie Zamawiający przypomina, że w/w umowa powinna zawierać wszystkie elementy wymagane przez prawo, tzn. powinna zawierać elementy istotne wskazane w art. 69 ust.2 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. prawo bankowe (Dz.U. z 2017 r., poz. 1876 t.j.).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek dotyczący uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, jeżeli przedstawi: A) aktualne zezwolenie Komisji Nadzoru Finansowego na rozpoczęcie działalności bankowej (kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem), o którym mowa w art. 36 ust.1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo Bankowe (t.j. Dz.U. z 2017 r., poz. 1876). lub B) w przypadku banku państwowego wystarczy podanie rocznika, numeru i pozycji właściwego Dziennika Ustaw zawierającego rozporządzenie o utworzeniu banku (w myśl art. 14 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (t.j. Dz.U. z 2017 r., poz. 1876). lub C) w przypadku wykonawcy, o których mowa art. 178 ust. 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo Bankowe (t.j. Dz.U. z 2017 r., poz. 1876), wykonawca zobowiązany jest przedłożyć stosowne oświadczenie informujące o zaistnieniu sytuacji przewidzianej w tym przepisie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert (o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy pzp), samodzielnie (bez odrębnego wezwania ze strony zamawiającego) przekaże zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej z innymi wykonawcami składającymi oferty w danym postępowaniu (o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy pzp) – wg załącznika do SIWZ. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Jeżeli wykonawca nie złoży oświadczenia, o którym mowa w sekcji 6.4, lub oświadczenie jest niekompletne, zawiera błędy lub budzi wskazane przez zamawiającego wątpliwości, zamawiający wezwie do jego złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub do udzielania wyjaśnień w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub udzielenia wyjaśnień oferta wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach