Przetargi.pl
Udzieleni i obsługa kredytu bankowego, długoterminowego, złotowego Gminie Ostrowite

Gmina Ostrowite ogłasza przetarg

  • Adres: 62-402 Ostrowite, ul. Lipowa
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 632 765 121 , fax. 632 765 160
  • Data zamieszczenia: 2019-10-21
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Ostrowite
    ul. Lipowa 2
    62-402 Ostrowite, woj. wielkopolskie
    tel. 632 765 121, fax. 632 765 160
    REGON: 31101939000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.ostrowite.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzieleni i obsługa kredytu bankowego, długoterminowego, złotowego Gminie Ostrowite
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Udzielenie i obsługa kredytu bankowego, długoterminowego, złotowego w kwocie 3 927 044,00 zł z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu w kwocie 3 262 361,71 zł oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań w kwocie 664 682,29 zł na podstawie uchwały Rady Gminy Ostrowite z dnia 29 kwietnia 2019 r. Nr VIII/77/2019 w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie Gminy Ostrowite na 2019 rok. 2. Waluta kredytu – PLN 3. Spłata kredytu nastąpi od dnia 31 marca 2022 r. do dnia 31 grudnia 2030r. Należy przyjąć karencję w spłacie kredytu do dnia 31 grudnia 2021 r. 4. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmniejszenia kwoty planowanego do zaciągnięcia kredytu lub niewykorzystania całości kredytu bez ponoszenia jakichkolwiek konsekwencji i kosztów z tego tytułu 5. Prawnym zabezpieczeniem spłaty kredytu będzie weksel in blanco z deklaracją wekslową . Na wekslu In blanco nie będzie kontrasygnaty skarbnika. 6. Kredyt będzie uruchamiany sukcesywnie na pisemną dyspozycję Zamawiającego w okresie od dnia podpisania umowy do dnia 31 grudnia 2019 r. w formie przelewu na rachunek bankowy wskazany przez Zamawiającego. 7. Spłata kapitału będzie następować w okresach kwartalnych od m-ca marca 2022 r. do dnia 31 grudnia 2030 r. płatnych 28 dnia każdego kwartału 8. Zamawiający zastrzega sobie możliwość wcześniejszej spłaty części lub całości kredytu bez poboru przez Wykonawcę pozostałych do zapłaty odsetek oraz dodatkowych opłat związanych z obsługą kredytu. O zamiarze wcześniejszej spłaty Zamawiający powiadomi Bank w terminie trzech dni przed dniem dokonania spłaty 9. Zamawiający zastrzega sobie możliwość przesunięcia terminów spłat oraz zmian kwot rat kredytów bez dodatkowych opłat i prowizji. 10. Oprocentowanie kredytu : zmienna stopa procentowa, marża Wykonawcy jest stała w umownym okresie kredytowania. 11. Spłata odsetek od wykorzystanego kredytu następować będzie w okresach kwartalnych na podstawie zawiadomienia Wykonawcy o wysokości naliczonych odsetek dostarczonego do siedziby Zamawiającego w terminie pięciu dni przed datą płatności. Okresem odsetkowym ( obrachunkowym ) , za który naliczane będą należne bankowi odsetki będzie okres liczony od pierwszego do ostatniego dnia kwartału na podstawie stawki WIBOR 3M z poprzedniego miesiąca . Odsetki nie będą naliczane od kredytu przyznanego lecz jeszcze nie uruchomionego. 12. Dla celów rozliczeniowych przyjmuje się , że okres rozliczeniowy pokrywa się z miesiącem kalendarzowym, który liczy rzeczywistą liczbę dni a rok liczy 365 dni lub 366 dni ( w roku w którym luty liczy 29 dni ) Odsetki obliczane będą z zastosowaniem następującej formuły: K = N x ( R + M ) x D/365 x 100 lub K = N x ( R = M ) x D/366 x 100 ( w roku w którym luty liczy 29 dni ) gdzie : K – odsetki N – pozostała do spłacenia kwota kredytu R – stopa bazowa oprocentowania M – marża banku D – rzeczywista liczba dni okresu odsetkowego Kredyt nie może być obciążony innymi opłatami i prowizjami niż wymienione w złożonej przez bank ofercie. Przedstawiona w ofercie marża nie może ulec zwiększeniu w trakcie trwania umowy kredytowej Za całkowity koszt udzielenia i obsługi kredytu przez bank przyjmuje się sumę wartości wszystkich rat odsetkowych oraz prowizji. 13. Do kalkulacji ceny Wykonawca dla porównywalności ofert winien przyjąć stopę bazową WIBOR 3M w wysokości 1,72%, przy założeniu , że pierwsza transza kredytu zostanie uruchomiona w dniu 21 października 2019 r. 14. Dla porównywalności ceny ofertowej należy przyjąć następujący harmonogram spłat kredytu :łącznie 36 rat, tj. 1-4 raty po 75 500,00 zł, 5- 8 raty po 97 000,00 zł, 9 -12 raty po 100 000,00 zł, 13 -16 raty po 77 500,00 zł , 17 -28 raty po 100 000,00 zł , 29 -32 raty po 150 000,00 zł, 33 -35 raty po 200 000,00 zł , 36 rata w kwocie 127 044,00 zł 15. Zamawiający nie przewiduje ponoszenia innych kosztów związanych z obsługą kredytu oraz z wydawaniem opinii i zaświadczeń wystawianych na wniosek kredytobiorcy. . Wymagania dotyczące zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane przez Zamawiającego czynności 1) Zamawiający, zgodnie z art. 29 ust. 3a ustawy PZP oraz art. 22 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. — Kodeks pracy, wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wszelkie czynności związanych z obsługą udzielonego kredytu, w szczególności związanych z realizacja postanowień opisanych w przedmiocie zamówienia (przyjmowanie dyspozycji od Zamawiającego odnośnie transz kredytu, wyliczanie należnych odsetek, informowała o bieżącym stanie kredytu itp.) - jeżeli wykonywanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w rozumieniu przepisów kodeksu pracy. 2) Zamawiający wymaga, aby osoby, o których mowa powyżej posiadały odpowiednie kwalifikacje oraz aktualne badania lekarskie i szkolenie BHP. 3) W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez niego lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w ust. 4 pkt 1 czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, b) żądania "wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. 4) W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie Wykonawca przedłoży Zamawiającemu określone przez niego, spośród wskazanych poniżej, dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane w ust. 3 pkt 1 czynności w trakcie realizacji zamówienia: a) oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy; b) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony); c) zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez wykonawcę--lub podwykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy; d) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych. 5) Zamawiający może odstąpić od Umowy z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, gdy Wykonawca nienależycie wykonuje Umowę, w szczególności gdy zwłoka w wykonywaniu obowiązków, o których mowa w ust. 2, 3, przekroczy 21 dni. W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę, zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy. 4. Wymagania Zamawiającego o których mowa w art. 29 ust 4 (art. 36, ust. 2 pkt 9) — Zamawiający nie określa tego typu wymagań.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Warunek ten zostanie uznany za spełniony, jeśli Wykonawca posiada zezwolenie na prowadzenie działalności bankowej na terenie Rzeczypospolitej Polskiej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku Prawo Bankowe (Dz. U. z 2018 r. poz.2187 z późn. zm.), a w przypadku określonym w art. 178 ust. I ustawy Prawo Bankowe inny dokument potwierdzający rozpoczęcie działalności przed dniem wejścia w życie ustawy, o której mowa w art. 193 ustawy Prawo Bankowe.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Formularz ofertowy

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach