Przetargi.pl
Ubezpieczenie mienia i odpowiedzialności Zamawiającego - Gminy Nadarzyn

Gmina Nadarzyn ogłasza przetarg

  • Adres: 05-830 Nadarzyn, Mszczonowska
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 227 298 185, , fax. 227 298 175
  • Data zamieszczenia: 2019-06-13
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Nadarzyn
    Mszczonowska 24
    05-830 Nadarzyn, woj. mazowieckie
    tel. 227 298 185, , fax. 227 298 175
    REGON: 13269195000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.nadarzyn.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Ubezpieczenie mienia i odpowiedzialności Zamawiającego - Gminy Nadarzyn
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiot zamówienia obejmuje ubezpieczenie mienia i odpowiedzialności Zamawiającego w następującym zakresie: I Część Zamówienia: Ubezpieczenie mienia od wszystkich ryzyk, Ubezpieczenie sprzętu elektronicznego od wszystkich ryzyk, Ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej. II Część Zamówienia: Ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej posiadaczy pojazdów mechanicznych (OC komunikacyjne), Ubezpieczenie od uszkodzenia oraz kradzieży pojazdów Auto Casco AC/KR, Ubezpieczenie Następstw Nieszczęśliwych Wypadków kierowców i pasażerów (NNW), Ubezpieczenie assistance. III Część Zamówienia: Ubezpieczenie następstw nieszczęśliwych wypadków członków OSP (forma bezimienna), Ubezpieczenie następstw nieszczęśliwych wypadków członków OSP (forma imienna). Część I Zamówienia: Przedmiot zamówienia obejmuje ubezpieczenie mienia i odpowiedzialności Zamawiającego w zakresie ubezpieczenia mienia od wszystkich ryzyk, ubezpieczenia sprzętu elektronicznego od wszystkich ryzyk, ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej w następujących jednostkach organizacyjnych: 1) Urząd Gminy, ul. Mszczonowska 24, 05-830 Nadarzyn; 2) Liceum Ogólnokształcące im. Jana Pawła II w Nadarzynie; 3) Szkoła Podstawowa w Ruścu; 4) Przedszkole Publiczne w Nadarzynie; 5) Przedszkole Publiczne w Wolicy; 6) Przedszkole Publiczne w Młochowie; 7) Gminne Ognisko Dziecięco-Młodzieżowe „TĘCZA”; 8) Hala Sportowa w Nadarzynie; 9) Gminny Ośrodek Sportu w Nadarzynie; 10) Zakład Opieki Zdrowotnej w Nadarzynie; 11) Szkoła Podstawowa w Woli Krakowiańskiej; 12) Szkoła Podstawowa w Młochowie; 13) Szkoła Podstawowa w Nadarzynie; 14) Szkoła Podstawowa w Kostowcu; 15) OSP Nadarzyn; 16) Nadarzyński Ośrodek Kultury: - Świetlica NOK w Parolach, - Świetlica NOK w Wolicy, - Świetlica NOK w Rozalinie, - Świetlica NOK w Młochowie, - Świetlica NOK w Urzucie; 17) Gminny Żłobek nr 1 „Zaczarowany Ogród” w Ruścu; 18) Straż Gminna; 19) OSP Młochów. RYZYKA PODLEGAJĄCE UBEZPIECZENIU: Ubezpieczenie mienia od wszystkich ryzyk: Przedmiotem ubezpieczenia jest mienie będące w posiadaniu Gminy, jednostek organizacyjnych i podmiotów wymienionych w załącznikach, a także mienie w którego posiadanie wejdą wyżej wymienione podmioty w okresie trwania umowy ubezpieczenia, a w szczególności: - Budynki, Budowle, obiekty budowlane i tymczasowe obiekty budowlane (w rozumieniu ustawy prawo budowlane): • Ubezpieczenie budynków obejmuje także m.in. przyłącza wodno-kanalizacyjne i ciepłownicze oraz infrastrukturę wewnętrzną np. sieć internetową, okablowanie, elementy stałe, • Ubezpieczenie budowli i obiektów budowlanych oznacza w szczególności infrastrukturę zewnętrzną, garaże, małą architekturę i jej elementy, pomniki, rzeźby, fontanny, infrastrukturę drogową w tym przepusty i mosty drogowe, tunele, przejścia nad i pod torami, ogrodzenia w tym furtki i bramy (w tym siłowniki) znajdujące się na terenie Gminy (należące do jednostek Zamawiającego), witacze, pylony, szalety, place w tym place zabaw, iluminacje świetlne, kolektory deszczowe, przyłącza wody, energii cieplnej, gazowe, stacje transformatorowe wraz z przyłączami, słupy oświetleniowe i oświetlenie uliczne znajdujące się na terenie Gminy (stanowiące własność jednostek Zamawiającego lub będące w ich posiadaniu), bramy, szlabany, boiska wraz z infrastrukturą, kioski, kontenery, lokale użytkowe. - Środki trwałe, maszyny, urządzenia i wyposażenie – w tym również budowle i obiekty budowlane nie ujęte w wykazie budynków i budowli należące lub będące w posiadaniu ubezpieczonego (m. in. ogrodzenia, wiaty, fontanny, oświetlenie uliczne, oświetlenie hybrydowe oraz należące do Gminy - w tym także powierzone mieszkańcom: instalacje solarne i fotowoltaiczne, oczyszczalnie przydomowe i pompy ciepła), sprzęt elektroniczny nie wykazany w ryzyku sprzętu elektronicznego od wszystkich ryzyk, pomoce naukowe, makiety, estrady, sceny, itp. - Środki niskocenne (niskocenne składniki majątku) oraz środki będące poza ewidencją, - Zbiory biblioteczne (w tym książki i podręczniki będące w wypożyczeniu, poza lokalizacją), - Sieci wodociągowe i kanalizacyjne, - Drogi (w tym przepusty), chodniki, parkingi oraz elementy infrastruktury drogowej, - Gotówka, - Nakłady adaptacyjne (dotyczy zarówno budynków należących do jednostek Zamawiającego, jak i budynków należących do osób trzecich) – rozumiane jako nakłady poniesione przez podmioty podlegające ubezpieczeniu w ramach SIWZ, korzystające z tego mienia zarówno w środkach trwałych (w mieniu najmowanym lub administrowanym), a także we własnych środkach trwałych na skutek zwiększeń wartości (związanych np. z wykończeniem, modernizacją o ile nie zostało to uwzględnione w sumie ubezpieczenia), - Mienie pracownicze, - Środki obrotowe – w tym m.in. materiały i przyrządy do bieżącej działalności jednostek, materiały reklamowe, środki czystości, towary przeznaczone do sprzedaży, materiały promocyjne, materiały w przerobie, wyroby gotowe, zapasy, opakowania oraz części zapasowe, - Ubezpieczeniem objęte są również zabytki. Ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej: Przedmiotem ubezpieczenia jest ponoszona przez Ubezpieczonego w myśl przepisów prawa odpowiedzialność cywilna deliktowa za szkody majątkowe i osobowe, wyrządzone z związku z prowadzeniem działalności i posiadaniem mienia, za wypadki ubezpieczeniowe zaistniałe w okresie ubezpieczenia, z których roszczenia zostaną zgłoszone przed upływem ustawowego terminu przedawnienia roszczeń. Ubezpieczenie mienia od kradzieży z włamaniem i rabunku: Przedmiotem ubezpieczenia jest mienie będące w posiadaniu Gminy, jednostek organizacyjnych i podmiotów wymienionych w załącznikach, a także mienie w którego posiadanie wejdą wyżej wymienione podmioty w okresie trwania umowy ubezpieczenia. W przypadku kradzieży zwykłej przedmiotem ubezpieczenia są środki trwałe (dot. m.in. włazów do studzienek kanalizacyjnych i bramek, oznakowania pionowego, elementów ogrodzenia, latarni, stałych elementów budynków i budowli, rynien, linii energetycznych należących do Ubezpieczonego, ławek, koszy oraz wyposażenia placów zabaw), wyposażenie, sprzęt elektroniczny, mienie pracownicze i uczniowskie, środki obrotowe/zapasy (np. materiały budowlane i remontowe, części zamienne itp.) zbiory biblioteczne, wyposażenie jednostek OSP (w miejscu przechowywania oraz wykorzystywane w akcjach ratowniczych i podczas ćwiczeń w tym również w drodze na- i z powyżej wskazanych działań), których posiadanie można udokumentować. Ubezpieczenie szyb od stłuczenia: Przedmiotem ubezpieczenia są szyby i inne przedmioty szklane (m.in. szyby okienne i drzwiowe, szyby osłonowe wiat przystankowych, szyby specjalne np. antywłamaniowe, przeciwpożarowe, płyty szklane warstwowe, oszklenia ścienne i dachowe, tablice reklamowe, szyldy i gabloty poza budynkiem lub lokalem, neony, reklamy świetlne, tablice świetlne i elektroniczne, płyty szklane stanowiące składowe części mebli, stołów, lad oraz gablot reklamowych, witraże, antyramy, lustra wiszące lub stojące, a także wmontowane w ścianach, szklane, ceramiczne i kamienne wykładziny ścian, słupów i filarów), wykonane ze szkła, minerałów i ich imitacji lub tworzyw sztucznych, znajdujące się wewnątrz i na zewnątrz budynków wszystkich jednostek wymienionych w specyfikacji. Ubezpieczenie sprzętu elektronicznego od wszystkich ryzyk: Przedmiotem ubezpieczenia jest sprzęt elektroniczny (stacjonarny, przenośny, oprogramowanie) będący w posiadaniu Gminy, jednostek organizacyjnych i podmiotów wymienionych w SIWZ oraz w załącznikach, a także mienie w którego posiadanie wejdą wyżej wymienione podmioty w okresie trwania umowy ubezpieczenia. Wśród ubezpieczonego sprzętu można wyróżnić: Zestawy komputerowe (jednostka centralna, monitor, klawiatura, myszka itd.), serwery, drukarki, skanery, modemy, faksy, inny osprzęt komputerowy, centrale telefoniczne, aparaty telefoniczne, kserokopiarki, sprzęt sterowany komputerowo, sieci, komputery przenośne, tablety, kamery wideo, aparaty fotograficzne, rzutniki i projektory, elementy monitoringu zewnętrznego i wewnętrznego (kamery, rejestratory, przekaźniki itp.) Oprogramowanie dotyczy zarówno sprzętu elektronicznego wykazanego w tabeli nr 3 załącznika nr 5 do SIWZ jak i w sprzęcie elektronicznym i środkach trwałych (wymagających oprogramowania) ubezpieczanych w ramach mienia od wszystkich ryzyk. Część II Zamówienia: Ubezpieczeniem objęte są pojazdy wraz z wyposażeniem wymienione poniżej oraz pojazdy włączone do ubezpieczenia przez Zamawiającego w trakcie trwania umowy, będące w posiadaniu Zamawiającego lub użytkowaniu na podstawie umów leasingu, dzierżawy czy użyczenia. Przedmiot zamówienia obejmuje ubezpieczenie komunikacyjne Zamawiającego w zakresie: - ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej posiadaczy pojazdów mechanicznych, - ubezpieczenia od uszkodzenia oraz kradzieży pojazdów autocasco, - ubezpieczenia następstw nieszczęśliwych wypadków kierowców i pasażerów, - ubezpieczenia assistance, w następujących pojazdach: 1.Mercedes Benz Sprinter – autobus nr rej. WPR PC99; 2. Scania P3806X6 – specjalny nr rej. WPR NX98; 3. Fiat Doblo 1.4 – specjalny nr rej. WPR 44986; 4. Jelcz – specjalny nr rej. WSI 883B; 5. Wiola W2 – przyczepa nr rej. WPR 1598A; 6. KIA SPORTAGE – osobowy nr rej. WPR 72779; 7. DACIA DOKKER – ciężarowy nr rej. WPR 2986M; 8. MAN 18.290 – specjalny, pożarniczy nr rej. WPR 6010M; 9. RENAULT Mascott – specjalny, pożarniczy nr rej. WPR 9L98; 10. FORD Transit – specjalny, pożarniczy nr rej. WPR PF11; 11. STAR L70 12.185 – specjalny pożarniczy nr rej. WPR 72NE; 12. RENAULT Midlum – specjalny, pożarniczy nr rej. WPR 44998; 13. Wiola W-B456/S – przyczepa lekka nr rej. WPR YF90; 14. FS Lublin 352417 – specjalny, pożarniczy nr rej. WPR U371; - Ubezpieczenie Odpowiedzialności Cywilnej posiadaczy pojazdów mechanicznych za szkody wyrządzone w związku z ruchem tych pojazdów (OC komunikacyjne): Zgodnie z ustawą z dnia 22 maja 2003 r. o ubezpieczeniach Obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych (Dz. U. z 2018 r. poz. 473, 2448, z 2019 r. poz. 125, 730). - Ubezpieczenie od uszkodzenia oraz kradzieży pojazdów Auto Casco AC/KR: Zakres ubezpieczenia musi obejmować, co najmniej następujące ryzyka i koszty: - szkody powstałe wskutek nagłego działania siły mechanicznej w chwili zetknięcia z innym pojazdem (zderzenie pojazdów), osobami, zwierzętami lub innymi przedmiotami pochodzącymi z zewnątrz pojazdu, - uszkodzenia przez osoby trzecie, w tym w wyniku dewastacji, pożaru, wybuchu, pioruna, upadku statku powietrznego, huraganu, zatopienia, deszczu nawalnego, gradu, powodzi, lawiny, osuwania się i zapadania ziemi, oraz nagłe działanie innych sił przyrody - nagłego działania czynnika termicznego lub chemicznego pochodzącego z zewnątrz lub wewnątrz pojazdu, - użycia pojazdu w związku z koniecznością ratowania życia lub zdrowia ludzkiego oraz - powstałe wskutek kradzieży pojazdu lub części jego wyposażenia; uszkodzenie pojazdu w następstwie jego zabrania w celu krótkotrwałego użycia, rabunku (rozboju), - szkody powstałe w momencie, gdy ubezpieczony pojazd nie posiadał ważnych badań technicznych o ile nie miało to wpływu na rozmiar lub zaistnienie szkody, - w wyposażeniu dodatkowym lub specjalistycznym pojazdu (w tym m.in. radiotelefony, zestawy głośno mówiące, radioodtwarzacze), - spowodowane przez załadowany i przewożony ładunek lub bagaż, - zakres terytorialny: Europa (z wyłączeniem WNP, ale z możliwością rozszerzenia o to terytorium w trakcie trwania ochrony ubezpieczeniowej – za dodatkową składkę), - w przypadku utraty kluczyków, koszt wymiany zamków odbywa się na koszt Ubezpieczyciela gdy obowiązek ich wymiany wynika z OWU, - w przypadku pojazdów dotychczas ubezpieczanych od kradzieży, zainstalowane w nich zabezpieczenia przeciwkradzieżowe uznaje się za wystarczające. Zakres ubezpieczenia rozszerza się o szkody powstałe w sprzęcie elektronicznym na stałe zainstalowanym w pojeździe mechanicznym. W przypadku kradzieży z włamaniem z pojazdu Ubezpieczyciel ponosi odpowiedzialność w momencie gdy: - pojazd posiada twardy dach, - pojazd został zamknięty na wszystkie istniejące zamki i (jeżeli jest zainstalowany) włączony został alarm, - sprzęt jest właściwie zainstalowany (zgodnie z zaleceniami producenta). Użytkownik pojazdu nie ma obowiązku pozostawienia pojazdu na parkingu strzeżonym. - Ubezpieczenie Następstw Nieszczęśliwych Wypadków kierowców i pasażerów (NNW) Przedmiotem ubezpieczenia jest trwałe uszkodzenie ciała, rozstrój zdrowia lub śmierć ubezpieczonego, powstałe w związku z ruchem pojazdów (również podczas zatrzymania i postoju), w tym podczas wsiadania i wysiadania z pojazdu, załadunku i rozładunku, naprawy pojazdu oraz upadku, pożaru lub wybuchu pojazdu. - Ubezpieczenie assistance (dotyczy pojazdów osobowych, osobowo - ciężarowych, dostawczych i ciężarowych do 3,5t do 10 lat, które objęte są zakresem AC): Przedmiotem ubezpieczenia jest pomoc techniczna i informacyjna. Zakres obejmuje co najmniej: • naprawę pojazdu na miejscu zdarzenia, • koszty dojazdu pomocy drogowej, • holowanie do zakładu naprawczego lub miejsca zamieszkania, • wynajem samochodu zastępczego na minimum 3 dni, • koszty ewentualnego noclegu w przypadku unieruchomienia pojazdu wskutek wypadku, awarii lub kradzieży pojazdu, • lub pokrycie kosztów powrotu ubezpieczonych do miejsca zamieszkania. W przypadku konieczności powrotu po samochód do zakładu naprawczego: • koszty przejazdu po odbiór tego samochodu (ewentualnego zmiennika kierowcy w przypadku braku możliwości kierowania przez niego pojazdu) - Ubezpieczający/ubezpieczony przed wystawieniem polis zachowuje prawo do każdorazowej decyzji o zawarciu ubezpieczenia w powyższym zakresie. Część III Zamówienia: Przedmiot zamówienia obejmuje ubezpieczenia następstw nieszczęśliwych wypadków członków OSP i MDP w gminie Nadarzyn w zakresie: - ubezpieczenie następstw nieszczęśliwych wypadków członków OSP (forma bezimienna) – ilość osób objęta tą formą ubezpieczenia - 82 - ubezpieczenie następstw nieszczęśliwych wypadków członków OSP (forma imienna) – ilość osób objęta tą formą ubezpieczenia - 60. Ochroną ubezpieczeniową zostaną objęci również członkowie, którzy w trakcie trwania umowy uzyskali uprawnienia zgodnie z wymogami ustawy z dnia 24 sierpnia 1991r. o ochronie przeciwpożarowej (Dz. U. z 2018 r. poz. 620, 1669, z 2019 r. poz. 730) i zostali zgłoszeni do Ubezpieczyciela. UWAGA: Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w Załączniku Nr 4 - Program Ubezpieczenia. W czynnościach przygotowawczych do zawarcia umów ubezpieczenia, w zawieraniu umów ubezpieczenia, w zarządzaniu oraz wykonywaniu umów ubezpieczenia, w tym również w procedurze likwidacji szkód Gminy Nadarzyn na podstawie posiadanego pełnomocnictwa pośredniczy firma Magnus Broker sp. z o.o. z siedzibą w Toruniu, wynagradzana prowizyjnie przez Wykonawcę według stawek zwyczajowo przyjętych dla firm brokerskich przez cały okres umowy wynikający ze specyfikacji. 2. Sposób realizacji przedmiotu zamówienia określony został we wzorach umów stanowiących załączniki nr 3a, 3b, 3c do SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66510000-8
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że posiada aktualne zezwolenie na prowadzenie działalności ubezpieczeniowej wydane przez organ nadzoru zgodnie z przepisami ustawy o działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej lub inny dokument potwierdzający prowadzenie działalności ubezpieczeniowej na terenie Polski w zakresie nie mniejszym niż to wynika z przedmiotu zamówienia, tzn. prowadzi działalność ubezpieczeniową w myśl ustawy z dnia 11 września 2015 roku o działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej (Dz. U. z 2019 r. poz. 381, 730) co najmniej w zakresie tożsamym z przedmiotem niniejszego zamówienia.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Każdy Wykonawca, zgodnie z art. 24 ust. 11 ustawy Pzp, w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert, dotyczących kwoty, jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, firm oraz adresów wykonawców, którzy złożyli oferty w terminie, ceny, terminu wykonania zamówienia, okresu gwarancji i warunków płatności zawartych w ofertach, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może złożyć dokumenty/dowody/bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 6 do SIWZ. 2. W przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, jeżeli oferta tych Wykonawców zostanie najwyżej oceniona każdy z Wykonawców składa oświadczenia i dokumenty w zakresie nie podlegania wykluczeniu oraz oświadczenia i dokumenty w zakresie spełniania warunku, który jego dotyczy. 2. Zawartość oferty - kompletna oferta musi zawierać: 1) Formularz Oferty, sporządzony na podstawie wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do niniejszej SIWZ; 2) oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia oraz oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, sporządzone według wzorów stanowiących załączniki nr 2a i nr 2b do SIWZ (w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia ww. oświadczenia złożone powinny być przez każdego z Wykonawców); 3) stosowne Pełnomocnictwo(a) – w przypadku, gdy upoważnienie do podpisania oferty nie wynika bezpośrednio z odpisu z właściwego rejestru – załącznik Wykonawcy; 4) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - dokument ustanawiający Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego – załącznik Wykonawcy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach