Przetargi.pl
UBEZPIECZENIE INSTYTUTU TECHNIKI BUDOWLANEJ.

Instytut Techniki Budowlanej ogłasza przetarg

  • Adres: 00-611 Warszawa, ul. Filtrowa
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 022 8251303, 8252885 , fax. 228 257 730
  • Data zamieszczenia: 2020-02-25
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Instytut Techniki Budowlanej
    ul. Filtrowa 1
    00-611 Warszawa, woj. mazowieckie
    tel. 022 8251303, 8252885, fax. 228 257 730
    REGON: 63650000000000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Instytut badawczy.

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    UBEZPIECZENIE INSTYTUTU TECHNIKI BUDOWLANEJ.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Zakres opisany poniżej jest zakresem minimalnym. Jeżeli w ogólnych warunkach ubezpieczeń (OWU) znajdują się dodatkowe uregulowania, z których wynika, że zakres ubezpieczeń jest szerszy od proponowanego poniżej to automatycznie zostają włączone do ochrony ubezpieczeniowej Zamawiającego. Zapisy w OWU, z których wynika, iż zakres ubezpieczenia jest węższy niż zakres opisany poniżej, nie mają zastosowania. W kwestiach nieuregulowanych w SIWZ zastosowanie mają przepisy prawa oraz OWU Wykonawcy. W ubezpieczeniu mienia od wszystkich ryzyk mają zastosowanie tylko i wyłączenia odpowiedzialności wskazane w Opisie Przedmiotu Zamówienia, w pozostałych ubezpieczeniach postanowienia OWU ograniczające lub wyłączające odpowiedzialność Wykonawcy mają zastosowanie, chyba, że opisane w nich sytuacje zostały wprost włączone do zakresu ubezpieczenia zawartego w SIWZ, w tym w Opisie Przedmiotu Zamówienia. Jeżeli dany rodzaj mienia został wykazany w SIWZ to jest on ubezpieczony w pełnym zakresie wynikającym z SIWZ. Zamawiający informuje, że we wszystkich rodzajach ubezpieczeń mają być zastosowane udziały własne i franszyzy opisane w SIWZ lub niższe. Ubezpieczeniem objęte jest mienie będące przedmiotem ubezpieczenia bez względu na jego wiek, termin przyjęcia do ewidencji środków trwałych lub udokumentowanie posiadania lub przyjęcia mienia na podstawie np. umowy, rachunku, faktury; mienie stanowiące własność lub będące w posiadaniu samoistnym lub zależnym (szczególnie na podstawie umów najmu, dzierżawy użytkowania, leasingu lub umów pokrewnych).Sumy ubezpieczenia określone w Specyfikacji i załącznikach zawierają podatek VAT – o ile nie wskazano inaczej. Ubezpieczyciel wypłaca odszkodowanie wraz z podatkiem VAT. Wszystkie limity odpowiedzialności / sumy ubezpieczenia na I ryzyko / sumy gwarancyjne w programie ubezpieczenia oraz klauzulach dotyczą rocznego okresu ubezpieczenia i ulegają automatycznemu odnowieniu w kolejnym dwunastomiesięcznym okresie ubezpieczenia.1. Rodzaje ubezpieczeń: 1.1. Ubezpieczenie mienia od wszystkich ryzyk. 1.2. Ubezpieczenie sprzętu elektronicznego od wszystkich ryzyk. 1.3. Ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej deliktowo – kontraktowej z tytułu prowadzonej działalności i posiadanego mienia. 1.4. Ubezpieczenie obowiązkowe odpowiedzialności cywilnej podmiotu wykonującego działalność leczniczą. 1.5. Ubezpieczenie następstw nieszczęśliwych wypadków. 1.6. Ubezpieczenie kosztów leczenia, assistance, następstw nieszczęśliwych wypadków, odpowiedzialności cywilnej w podróżach zagranicznych. 1.7. Ubezpieczenia komunikacyjne 1.8. Ubezpieczenie mienia podczas transportu 2. Lokalizacja ryzyka: 2.1. Warszawa 00-611, ul. Filtrowa 1 2.2. Warszawa 02-656, ul. Ksawerów 21 2.3. Warszawa 03-196, ul. Delfina 4 2.4. Katowice 40-153, Al. Korfantego 191 2.5. Poznań 61-819, ul. Taczaka 12 2.6. Poznań 60-539, ul. Św. Wawrzyńca 1/7 2.7. Poznań 60-161, Smardzewska 27 2.8. Pionki 26-670, ul. Przemysłowa 2 2.9. Sprzęt przenośny/ przewożony – teren RP + cały świat 3. Charakterystyka działalności: prowadzenie badań naukowych i prac rozwojowych (PKD: 72.19) oraz przystosowywanie i wdrażanie wyników tych prac (PKD: 71.12) 4. Rodzaje ubezpieczeń: 4.1. Ubezpieczenie mienia od wszystkich ryzyk 4.1.1. Zakres ochrony: odpowiedzialność Ubezpieczyciela za szkody polegające na utracie, zniszczeniu lub uszkodzeniu ubezpieczonego mienia na skutek nagłego, niespodziewanego i niezależnego od woli Ubezpieczającego zdarzenia, jak również zniszczeniu lub uszkodzeniu ubezpieczonego mienia wskutek akcji ratunkowej, prowadzonej w związku z zajściem zdarzenia powodującego szkodę objętą umową ubezpieczenia. 4.1.2. Systemy ubezpieczeń: a) Budynki i budowle – sumy stałe, wg wartości odtworzeniowej b) Maszyny, urządzenia, aparaty, wyposażenie – sumy stałe, wg wartości księgowej brutto c) Środki obrotowe – sumy stałe, wg wartości zakupu/wytworzenia d) Wartości pieniężne – pierwsze ryzyko, wg wartości nominalnej e) Szyby i przedmioty szklane od stłuczenia/pęknięcia – pierwsze ryzyko, wg wartości odtworzeniowej 4.1.3. Przedmiot ubezpieczenia: a) Budynki i budowle – wraz z infrastrukturą (w tym drogi, chodniki, ogrodzenia) – suma ubezpieczenia 270.763.363,59 zł (murowane – z wyłączeniem baraków, kryte niepalnie, stan dobry); b) Maszyny, urządzenia, aparaty, wyposażenie – z uwzględnieniem sprzętu badawczego z elementami elektroniki i systemami automatyki oraz sprzętu elektronicznego starszego jak 7 lat – suma ubezpieczenia 114.107.520,25 zł w tym: aparatura i sprzęt: 2.763.774,48 zł: 1) aparatura z tzw. tematów: 202.662,74 zł (urządzenia kupowane w ramach otrzymanych dotacji na wykonanie prac naukowych (księgowanie w koszty rodzajowe), które po wykonaniu badań, pod warunkiem dalszej przydatności, wprowadzane są na środki trwałe) 2) przenośny/przewożony sprzęt do badań geotechnicznych, między innymi sondy, wiertnice, osprzęt: 2.561.111,74 zł (bez sprzętu elektronicznego wymienionego w pkt. 4.2.) Załącznik nr 1; c) Środki obrotowe /m. in. materiały budowlane/ - suma ubezpieczenia 1.000.000 zł; d) Wartości pieniężne – suma ubezpieczenia – 200.000,00 zł; e) Szyby i przedmioty szklane – suma ubezpieczenia – 20.000,00 zł; f) Mienie osób trzecich w celu wykonania usługi / umowy badawczej - suma ubezpieczenia –500.000,00 zł 4.1.4. Zabezpieczenia wg lokalizacji: 1) Warszawa 00 – 611, ul. Filtrowa 1 – ochrona 24h, monitoring zewnętrzny i wewnętrzny, system kontroli dostępu, system sygnalizacji włamania i napadu, gaśnice, hydranty, systemy detekcji gazu metan i propan, kłódki. 2) Warszawa 02 - 656, ul. Ksawerów 21 – ochrona 24h, monitoring zewnętrzny i wewnętrzny, system kontroli dostępu, system sygnalizacji włamania i napadu, gaśnice, hydranty, systemy detekcji gazu metan i propan, kłódki. 3) Warszawa 03 – 196, ul. Delfina 4 (obiekt wydzierżawiony, ITB - Wynajmujący) 4) Katowice 40 - 153, Al. Korfantego 191 – ochrona 24h, monitoring, czujki dymowe, kraty, kłódki, gaśnice, hydranty. 5) Poznań 61 - 819, ul. Taczaka 12 – monitoring, kraty, kłódki, gaśnice, hydranty. 6) Poznań 60 – 539, ul Św. Wawrzyńca 1/7 - monitoring, kraty, kłódki, gaśnice, hydranty. 7) Poznań 60 – 161, ul. Smardzewska 27 – gaśnice, hydranty. 8) Pionki 26 - 670, ul. Przemysłowa 2 – ochrona 24h, monitoring zewnętrzny i wewnętrzny, system kontroli dostępu, system sygnalizacji pożaru do PSP, system sygnalizacji włamania i napadu, gaśnice, hydranty, systemy detekcji gazu metan i propan, kłódki. 4.1.5. PML: 18 % - Warszawa, ul. Filtrowa 1, 35 % - Warszawa, ul. Ksawerów 21, 38 % Pionki, ul. Przemysłowa 2, 9% - pozostałe lokalizacje. 4.1.6. Podlimit dla ryzyka kradzieży z włamaniem i rabunku: a) Środki obrotowe – suma ubezpieczenia 200.000,00 zł; b) Wyposażenie, maszyny, urządzenia, aparaty – suma ubezpieczenia 1.000.000,00 zł. 4.1.7. Podlimit dla ryzyka dewastacji i wandalizmu (w tym działań niezwiązanych z włamaniem/próbą włamania) – suma ubezpieczenia 50.000,00 zł; dodatkowy podlimit dla ryzyka graffiti 10.000,00 zł. 4.1.8. Franszyza redukcyjna: 1.000,00 zł (za wyjątkiem klauzul, w których została określona w innej wysokości); 200,00 zł dla szyb i przedmiotów szklanych. 4.1.9. Franszyza integralna: wg ogólnych warunków ubezpieczenia. 4.1.10. Warunki szczególne – klauzule obligatoryjne zostały opisane w pkt. 4 SIWZ. (numeracja zgodna z SIWZ)
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66510000-8
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Wykonawca powinien posiadać ważne zezwolenie na wykonywanie działalności ubezpieczeniowej wydane przez organ nadzoru, zgodnie z art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 11 września 2015 r. o działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej (Dz.U. 2017 poz. 1170 ze zmianami) w zakresie zgodnym z przedmiotem zamówienia.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Wzór oświadczenia „Oświadczenie dotyczące przynależności do grupy kapitałowej” (Rozdział II.4 SIWZ) Oświadczenie powinno być złożone w siedzibie Zamawiającego w oryginale. Wykonawca, który podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 pkt 13 i 14 oraz 16–20 i ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp, może przedstawić dowody na to, że podjęte przez niego środki są wystarczające do wykazania jego rzetelności, w szczególności udowodnić naprawienie szkody wyrządzonej przestępstwem lub przestępstwem skarbowym, zadośćuczynienie pieniężne za doznaną krzywdę lub naprawienie szkody, wyczerpujące wyjaśnienie stanu faktycznego oraz współpracę z organami ścigania oraz podjęcie konkretnych środków technicznych, organizacyjnych i kadrowych, które są odpowiednie dla zapobiegania dalszym przestępstwom lub przestępstwom skarbowym lub nieprawidłowemu postępowaniu Wykonawcy. Regulacji, o której mowa w zdaniu pierwszym nie stosuje się, jeżeli wobec Wykonawcy, będącego podmiotem zbiorowym, orzeczono prawomocnym wyrokiem sądu zakaz ubiegania się o udzielenie zamówienia oraz nie upłynął określony w tym wyroku okres obowiązywania tego zakazu. 7.3. Jeżeli Wykonawca nie złożył oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy, oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, lub innych dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia postępowania, oświadczenia lub dokumenty są niekompletne, zawierają błędy lub budzą wskazane przez Zamawiającego wątpliwości, Zamawiający wzywa do ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub do udzielania wyjaśnień w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub udzielenia wyjaśnień oferta Wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. Jeżeli Wykonawca nie złożył wymaganych pełnomocnictw albo złożył wadliwe pełnomocnictwa, Zamawiający wzywa do ich złożenia w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia oferta Wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. 7.5. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w: - pkt 7.4 ppkt 2) lit. a) składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. 7.6. Dokumenty, o których mowa w pkt. 7.4 ppkt 2 lit. a) i 7.5, powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 7.7. Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt. 7.5, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy. Postanowienie pkt. 7.6. stosuje się odpowiednio. 7.8. Wykonawca nie jest obowiązany do złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 i 3 ustawy Pzp, jeżeli wskaże, iż Zamawiający posiada te oświadczenia lub dokumenty dotyczące tego Wykonawcy lub może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz.U. z 2017 r. poz. 570 z późn. zm). (numeracja zgodna z SIWZ)

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach