Przetargi.pl
Transgraniczne Centrum Kultury Fizycznej – przebudowa Stadionu Miejskiego przy ul. Chopina w Kętrzynie – I etap

Gmina Miejska Kętrzyn ogłasza przetarg

  • Adres: 11400 Kętrzyn, ul. Wojska Polskiego
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Telefon/fax: tel. 89 752 05 20 , fax. 89 752 05 31
  • Data zamieszczenia: 2017-03-16
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Miejska Kętrzyn
    ul. Wojska Polskiego 11
    11400 Kętrzyn, woj. warmińsko-mazurskie
    tel. 89 752 05 20, fax. 89 752 05 31
    REGON: 51074344000000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Transgraniczne Centrum Kultury Fizycznej – przebudowa Stadionu Miejskiego przy ul. Chopina w Kętrzynie – I etap
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest przebudowa Stadionu Miejskiego przy ulicy Chopina w Kętrzynie w oparciu o dokumentację budowlano wykonawczą – zał. nr 7 do SIWZ (zwaną dalej dokumentacją projektową), która zawiera szczegółowy opis i zakres przedmiotu zamówienia w szczególności: 1) roboty rozbiórkowe, 2)karczowanie pni drzew po wycince, 3)przebudowa stadionu lekkoatletycznego wraz z wyposażeniem, 4)przebudowa boiska piłkarskiego wraz z wyposażeniem, 5)przebudowa trybuny północnej T1, 6)budowa ciągów pieszych, 7)budowa wszystkich ogrodzeń, bram, furtek, objętych dokumentacją projektową - I etap, 8)budowa konstrukcji wsporczej tablicy wyników wraz z tablica wyników, 9)wykonanie zieleni, 10)budowa sieci kanalizacji deszczowej objętej zakresem I etapu, 11)budowa sieci nawadniania płyty boiska objętej zakresem I etapu, 12)budowa oświetlenia płyty boiska, 13)budowa rozdzielnic i złącz kablowych masztów, 14)budowa oświetlenia dozorowego, 15)budowa kanalizacji kablowej na potrzeby telemetrii, 16)wykonanie wszelkich badań (na zasadach/wymaganiach określonych przez PZLA) związanych z uzyskaniem certyfikatu PZLA stadionu lekkoatletycznego dla kategorii opisanej w dokumentacji projektowej, 17)uzyskanie na rzecz Zamawiającego certyfikatu PZLA dla stadionu lekkoatletycznego w kategorii zaprojektowanej w dokumentacji projektowej, 18)obsługa geodezyjna, 19)udostępnienie terenu budowy dla wykonawcy II etapu robót, 20)wykonanie dokumentacji powykonawczej budowy. UWAGA – Zakres I etapu robót określa dokumentacja „Przebudowa stadionu miejskiego w Kętrzynie – ETAP 1”. Szczegółowy opis etapu I zawiera dokumentacja projektowa podstawowa. 2.Szczegółowe informacje dotyczące wykonania zamówienia zawierają istotne postanowienia umowy, stanowiące załącznik nr 8 do SIWZ. 3.Wykonawca przed złożeniem oferty ma obowiązek zapoznać się ze Specyfikacją Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ), przedmiotem zamówienia, istotnymi postanowieniami umowy, jak również uzyskać inne niezbędne informacje potrzebne dla sporządzenia oferty. Zakłada się, że Wykonawca uwzględnił w ofercie dane udostępnione przez Zamawiającego. Zaleca się, aby Wykonawca dokonał wizji miejsca realizacji zadania i jego otoczenia w celu oszacowania na własną odpowiedzialność, na własny koszt i ryzyko wszystkich danych, jakie mogą okazać się niezbędne do przygotowania oferty i podpisania umowy, przy czym Zamawiający nie przewiduje spotkania wyjaśniającego, ani wizyty na miejscu realizacji zadania. Koszty odwiedzenia miejsca budowy poniesie Wykonawca. 4. Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia znajdują się jakiekolwiek znaki towarowe, patent, czy pochodzenie – należy przyjąć, że Zamawiający podał taki opis ze wskazaniem na typ i dopuszcza składanie ofert równoważnych o parametrach techniczno /eksploatacyjno /użytkowych nie gorszych niż te, podane w opisie przedmiotu zamówienia. Podstawa prawna: art. 29 ust. 3 ustawy PZP. 5. Zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów i urządzeń równoważnych w stosunku do wskazanych w dokumentacji projektowej pod warunkiem, że zagwarantują one realizację robót w zgodzie z uzyskanym pozwoleniem na budowę, zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w dokumentacji projektowej oraz będą zgodne pod względem: 1) gabarytów i konstrukcji (wielkość, rodzaj, właściwości fizyczne oraz liczba elementów składowych), 2) charakteru użytkowego (tożsamość funkcji), 3) charakterystyki materiałowej (rodzaj i jakość materiałów), 4) parametrów technicznych (wytrzymałość, trwałość, dane techniczne, dane hydrauliczne, charakterystyki liniowe, konstrukcje, itd.), 5) parametrów bezpieczeństwa użytkowania, 6) standardów emisyjnych, 7) izolacyjności cieplnej. 6. Wymagania z art. 29 ust. 3a ustawy PZP 1) Zamawiający na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy PZP wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawców osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji zamówienia, a polegających na bezpośrednim wykonywaniu prac: wykonanie nawierzchni boiska piłkarskiego i lekkoatletycznego na podstawie umowy o pracę w rozumieniu art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz.U. z 2016, poz. 1666 z późn. zm.) lub odpowiadającej jej formie zatrudnienia określonej w przepisach państw członkowskich Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego. 2) Osoby wskazane w ppkt. 1 winny być zatrudnione w wymiarze czasu pracy zgodnym z zakresem powierzonych im zadań. 3) W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę lub podwykonawców wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności określone w ppkt 1. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia faktu zatrudnienia osób wykonujących czynności w odniesieniu, do których Zamawiający zastrzegł obowiązek zatrudnienia w oparciu o umowę o pracę, w szczególności: • oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy; • poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności bez imion, nazwisk, adresów, nr PESEL pracowników). Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania; • zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez wykonawcę lub podwykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy; • poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych. b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, w terminie - w zakresie lit. a i b - 7 dni od daty otrzymania wezwania. c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. 4) W przypadku niezatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawców przy realizacji zamówienia na umowę o pracę osób, w odniesieniu do których zamawiający postawił ten wymóg, nieprzedłożenie przez Wykonawcę kopii żądanych przez Zamawiającego dokumentów w terminie wskazanym przez Zamawiającego będzie traktowane jako niewypełnienie obowiązku zatrudnienia pracowników na podstawie umowy o prace oraz będzie skutkować naliczeniem kar umownych w wysokości określonej w załączonych do SIWZ istotnych postanowieniach umowy, a także zawiadomieniem Państwowej Inspekcji Pracy o podejrzeniu zastąpienia umowy o pracę z osobami wykonującymi pracę na warunkach określonych w art. 22 § 1 ustawy Kodeks Pracy, umową cywilnoprawną. Ponadto Wykonawca zobowiązany będzie do zatrudnienia na umowę o pracę osoby, której dotyczy uchybienie w terminie nie dłuższym niż 7 dni od daty ujawnienia uchybienia i do okazania Zamawiającemu dokumentów potwierdzających zatrudnienie powyższej osoby na umowę o pracę, w szczególności oświadczeń i dokumentów wymienionych w ppkt 3. 7. Wymagania z art. 29 ust. 4 ustawy PZP 1) Na podstawie art. 29 ust. 4 ustawy PZP Zamawiający wymaga, aby Wykonawca do realizacji zamówienia zatrudnił dodatkowo minimum jedną osobę należącą do jednej z niżej wymienionych grup społecznie marginalizowanych: a) bezrobotne w rozumieniu ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy; b) młodociane, o których mowa w przepisach prawa pracy, w celu przygotowania zawodowego; c) niepełnosprawne w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, d) inne osoby niż określone w lit. a, b lub c, o których mowa w ustawie z dnia 13 czerwca 2003 r. o zatrudnieniu socjalnym (Dz. U. z 2011 r. poz. 225 i 1211 oraz z 2015 r. poz. 1220 i 1567) lub we właściwych przepisach państw członkowskich Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego które będą bezpośrednio uczestniczyły w wykonywaniu zamówienia. 2) Osoba z wyżej wymienionych grup społecznie marginalizowanych winna zostać zatrudniona przez Wykonawcę na podstawie stosunku pracy (umowy o pracę w rozumieniu przepisów Kodeksu pracy) w wymiarze pełnego wymiaru czasu pracy (pełny etat), przy czym Zamawiający dopuszcza możliwość zatrudnienia większej liczby osób na podstawie umowy o pracę w niepełnym wymiarze czasu pracy, gdzie niepełny wymiar czasu pracy nie może być niższy niż ½ etatu, przy czym suma wymiaru czasu pracy w przeliczeniu na etat nie może być mniejsza niż 1 etat przyjmując, że pełny wymiar czasu pracy pracownika stanowi jeden etat. 3) Wykonawca, w przypadku uznania jego oferty za najkorzystniejszą, zobowiązany jest do: a) zatrudnienia ww. osoby/osób, zgodnie z wymaganiami wskazanymi w SIWZ - w terminie nie dłuższym niż 30 dni od daty podpisania umowy dotyczącej realizacji zamówienia. b) przedłożenia Zamawiającemu dokumentów związanych z procedurą zatrudnienia - w terminie do 30 dni od daty podpisania umowy dot. realizacji zamówienia. 4) Zatrudnienie ww. osoby/osób powinno trwać do końca realizacji przedmiotu umowy, tj. do dnia podpisania protokołu odbioru końcowego. 5) W przypadku rozwiązania stosunku pracy przez osobę wymienioną w lit. a-d lub przez Wykonawcę lub wygaśnięcia stosunku pracy, Wykonawca będzie obowiązany do zatrudnienia na to miejsce inną osobę w terminie do 30 dni od ustania stosunku pracy. W takim przypadku Wykonawca przedłoży Zamawiającemu dokumenty związane z procedurą zatrudnienia w terminie do 30 dni od dnia rozwiązania poprzedniego stosunku pracy lub jego wygaśnięcia. 6) Zamawiający uprawniony będzie do kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagań dotyczących zatrudniania ww. osoby/osób na każdym etapie realizacji umowy. Na żądanie Zamawiającego, Wykonawca obowiązany będzie niezwłocznie udokumentować fakt zatrudniania ww. osoby/osób i przedłożyć dokumenty, o które wnioskuje Zamawiający, w tym w szczególności następujących dokumentów: a) zaświadczenie z powiatowego urzędu pracy potwierdzające, że osoba (osoby) o których mowa w ppkt. 1 w dacie zawarcia umowy z Wykonawcą posiadała status osoby bezrobotnej w dacie zawarcia z nią umowy o pracę z Wykonawcą; b) zaświadczenie z powiatowego urzędu pracy potwierdzające, że osoba (osoby), o których mowa w ppkt. 1 w dacie zawarcia umowy z Wykonawcą posiadała status osoby poszukującej pracy w dacie zawarcia z nią umowy o pracę z Wykonawcą; c) orzeczenie o niepełnosprawności lub orzeczenie o ustaleniu stopnia niepełnosprawności lub orzeczenie o długotrwałej niezdolności do pracy lub dokument potwierdzający niepełnosprawność tej osoby w rozumieniu właściwych przepisów państw członkowskich Unii Europejskiej lub Obszaru Gospodarczego o długotrwałej niezdolności do pracy. 7) W przypadku niezatrudniania na zasadach wskazanych powyżej, w sposób nieprzerwany z zastrzeżeniem ppkt 5, przy realizacji zamówienia wymaganych przez Zamawiającego osób, Wykonawca będzie obowiązany do zapłacenia Zamawiającemu kary umownej, w wysokości określonej w istotnych postanowieniach umowy, chyba że Wykonawca wykaże, że niezatrudnienie ww. osób nastąpiło z przyczyn nieleżących po jego stronie. 8) Jeżeli niezatrudnienie ww. osoby/ osób w zakreślonym wyżej terminie nastąpiło z przyczyn nieleżących po stronie Wykonawcy, wtedy Zamawiający może zwolnić Wykonawcę z obowiązku zatrudnienia ww. osoby/osób lub określić inne warunki ich zatrudnienia. 9) Dokumenty/oświadczenia składane w wykonaniu obowiązku, o którym mowa w niniejszym ustępie powinny zostać zanonimizowane w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności bez imion, nazwisk, adresów, nr PESEL pracowników). 10) Wymagania uregulowane w ppkt 1-9 może spełnić również podwykonawca. 8. Zadanie współfinansowane ze środków Funduszu Rozwoju Kultury Fizycznej w ramach „Programu Rozwoju Infrastruktury Lekkoatletycznej - edycja 2016” ogłoszonego przez Ministerstwo Sportu i Turystyki.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium, 2. wadium w wysokości 120.000,00 zł (słownie: sto dwadzieścia tysięcy zł 00/100) należy wnieść przed upływem terminu na składanie ofert, tj. do dnia 31.03.2017r. do godz. 10:00, 3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (j.t. Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275, z późn. zm.). 4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na następujący rachunek bankowy: Pekao SA nr konta 94 1240 5598 1111 0000 5032 0624 z dopiskiem (tytuł postępowania, część którego wadium dotyczy). Za termin wniesienia wadium uważa się datę wpłynięcia środków na konto wskazane przez Zamawiającego. 5. W przypadku wyboru innej niż pieniądz formy wniesienia wadium Wykonawca zobowiązany jest złożyć wraz z ofertą oryginał poręczenia lub gwarancji, przy czym należy go dołączyć w sposób umożliwiający późniejszy zwrot. 6. Wadium musi obejmować cały okres związania ofertą. 7. Wadium wniesione przez jednego ze wspólników konsorcjum uważa się za wniesione prawidłowo. 8. Wadium składane w formie innej niż pieniądz musi zawierać klauzule gwarantujące bezwarunkową wypłatę na rzecz zamawiającego w przypadku wystąpienia okoliczności wymienionych w art. 46 ust. 4a i ust. 5 ustawy PZP. Okoliczności te muszą zawierać sytuacje określone: a) w art. 46 ust. 4a ustawy PZP, tj. jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej, b) w art. 46 ust. 5 ustawy PZP, tj.: jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: - odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, - nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, - zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. 9. Zamawiający na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 7b ustawy PZP odrzuci ofertę, jeżeli wadium nie zostało wniesione lub zostało wniesione w sposób nieprawidłowy. 10. Zamawiający zwróci lub zatrzyma wadium zgodnie z art. 46 ustawy PZP.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach