Przetargi.pl
Transfer z taśmy 35mm do plików DPX 2K, digitalizacja, remastering i korekcja barwna obrazu oraz digitalizacja i remastering dzwięku

Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa, Telewizyjna i Teatralna im. L. Schillera w Łodzi ogłasza przetarg

  • Adres: 90-323 Łódź, ul. Targowa 61/63
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 042 6345800 , fax. 042 674 81 39
  • Data zamieszczenia: 2011-12-12
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa, Telewizyjna i Teatralna im. L. Schillera w Łodzi
    ul. Targowa 61/63 61/63
    90-323 Łódź, woj. łódzkie
    tel. 042 6345800, fax. 042 674 81 39
    REGON: 00027585000000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Uczelnia publiczna

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Transfer z taśmy 35mm do plików DPX 2K, digitalizacja, remastering i korekcja barwna obrazu oraz digitalizacja i remastering dzwięku
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Zamówienie składa się 1 części (zadania). W ramach zadania zamawiający przeznacza następujące filmy do transferu i korekcji z taśmy 35mm na nośniki cyfrowe (czas łączny transferu 294): Agnieszka Osiecka: Czarne i białe7 Solo na kontrabasie 5 Słoń 7 STS 58 9 Bar Listopad 11 Zwierzęta futerkowe 6 Plakat z drewna 4 Grzegorz Królikiewicz Wyjście 4 Każdemu to, czego mu wcale nie trzeba 12 Wojciech Marczewski Jak w niebie 5 Most nad torami4 Długie cienie 12 Marcel Łoziński Absolutorium 20 Piotr Szulkin Wszystko 7 Szkic do sześciu części 14 Filip Bajon Przyczynek do teorii językoznawstwa 8 Robert Gliński Siły na zamiary4 Pies 21 Jan Jakub Kolski Inauguracja 82 7 Umieranko10 Dorota Kędzierzawska Agnieszka 7 Jajko 10 Początek 6 Gucia16 Cameraimage nagrody - Kijanki 01 - czas łączny 78 minut Wątroba i ziemniaki - Marek Wiser - złata kijanak 1997 Sfera - Mikołaj Lebkowski - srebrna kijanka 1998 Claire - Bogumił Godfrejow - Złotk Kijanka 1999 Q - Piotr Szczepański - Srebrna Kijanka 1999 Kręgi Snu - Bogumił Godfrejow - Złota Kijanka 2000 Wrzask - Screem - Srebrna Kijanka 2000 Kimeria - Sławomir Bergański - Złota Kijanka 2001 Formaty plików wyjściowych w przypadku digitalizacji materiału audiowizualnego: Taśma filmowa 35 i 16 mm: 1. Sekwencja plików w formacie DPX wraz z odpowiadającym jej plikiem dźwiękowym w formacie nieskompresowanym PCM 24bit, 96kHz w kontenerze WAV; 2. Plik w formacie JPEG2000 (skompresowany bezstratnie) w kontenerze QuickTime; 3. Plik w formacie Pro Res 422 w kontenerze QuickTime; 4. Plik w formacie MPEG 2. Zdigitalizowane materiały audio-wideo powinny zostać zapisane w formatach wskazanych w w/w formatach na dyskach zewnętrznych WesternDigital My Book Studio 6TB, wyposażonych w złącza eSATA USB 2.0 oraz FireWire oraz równolegle na taśmach LTO 5 (archiwizacja). Całość zadania powinna zostać zapisana na dwóch kompletach (tj 2x na HDD i 2 X na LTO) Przedmiot zamówienia polega w szczególności na (dotyczy wszystkich wymienionych zadań): DIGITALIZACJI, REMASTERINGU I KOREKCJI BARWNEJ OBRAZU ORAZ DIGITALIZACJI I REMASTERINGU DŹWIĘKU SPEŁNIAJĄCYCH PONIŻSZE WARUNKI: Parametry techniczne transferu i korekcji: Obraz powinien być skanowany w rozdzielczości 2K do formatu DPX. z geometrią 4:3, tzw. usługa skan. Celem zamówienia jest wytworzenie cyfrowej kopii wzorcowej pełniącej rolę cyfrowej kopii zabezpieczającej (archiwalnej) i cyfrowej kopii wzorcowej będącej źródłem dla wytwarzania wersji w formatach dystrybucyjnych. Podstawowym zadaniem procesu skanowania jest wierne przeniesienie charakterystycznych cech obrazu zarejestrowanego na materiale światłoczułym. Materiał posłuży następnie do finalnej korekcji gęstościowej - dla nadania cyfrowej kopii archiwalnej wartości estetycznych właściwej dla miana kopii wzorcowej. Etap ten będzie wymagał opieki artystycznej i nadzoru przedstawiciela Zamawiającego. Wymagane maszyny do procesu digitalizacji. Ze względu na bardzo dużą wartość kulturową materiału przekazywanego Wykonawcy do digitalizacji, podczas procesu digitalizacji musi być zastosowane urządzenie fabryczne przeznaczone do pracy z materiałem filmowym (negatywowym, duppozytywowym, pozytywowym, czarno-białym i kolorowym), który nie powoduje degradacji mechanicznej i termicznej materiału filmowego. Stan techniczny materiałów filmowych przed i po digitalizacji. Materiał filmowy dostarczony będzie wraz z metryką stanu technicznego, sporządzoną przez Zamawiającego. Wymagany jest wpis kontroli technicznej Wykonawcy przed przystąpieniem do pracy i po jej skończeniu. Wpis ten dotyczy stanu: emulsji, podłoża, perforacji oraz wszelkich nieprawidłowości występujących na materiale, a które mają wpływ na jakość obrabianego obrazu. Pomoc techniczna i logistyczna nad procesem digitalizacji, remasteringu i korekcji gęstościowej Podczas opisu i korekcji barwnej wymagana jest obecność i współpraca kolorysty z dużym doświadczeniem zawodowym (udokumentowane minimum 3 lata pracy jako starszy kolorysta), którego zapewni Wykonawca. Wykonawca będzie miał obowiązek dopuścić do nadzoru nad wykonaniem przedmiotu zamówienia osoby wskazane przez Zamawiającego. Downscaling materiału filmowego z 2K do rozdzielczości HDTV . Do procesu tzw. Downscalingu, Wykonawca użyje profesjonalnego sprzętu i oprogramowania posługującego się algorytmem niedegradującym obrazu. Skalowanie obrazu z rozdzielczości 2K do HDTV musi być wykonane z użyciem algorytmu nie gorszego niż Bicubic. Nośniki danych i zapis. Materiał filmowy po digitalizacji powinien zostać zapisany na wskazanych w opisie przedmiotu zamówienia nośnikach. Koszt nośników, zapisu i exportu danych jest składnikiem ceny ryczałtowej. Wykonawca jest zobowiązany zapewnić wszystkie wymagane nośniki. Specyfikacja nazewnictwa plików: Podział na foldery wg aktów (roli): reel1, reel2 itd. Nazwa pliku: TytulFilmu_reel1_00001.dpx, TytulFilmu_reel1_00002.dpx, itd. Dźwięk: podzielony na role i przypisany do kanału dźwiękowego (L,R) i roli, Nazwa pliku: Tytulfilmu_reel1_right.wav, itd. Szczegółowy opis poszczególnych części zamówienia (zadań): Usługa dotyczy: 1. Przeniesienie obrazu z taśmy światłoczułej 35mm na podłożu bezpiecznym (aceto) do plików DPX, 10 bit LOG o rozdzielczości 2K, 2. Zapisanie na nośnikach - materiał przed korekcją barwną plików DPX 10 bit LOG na nośniku (dyski zewnętrzne), 3. Digitalizacja i remastering dźwięku (RR) do pliku wave 24bit 48 lub 96 kHz podzielony na rolki dopasowany do obrazu (Prędkość dźwięku 24 klatki na sekundę), 4. Zapis w formatach plików JPEG2000 (skompresowany bezstratnie) w kontenerze QuickTime; 5. Remastering obrazu w rozdzielczości 2K DPX 10 bit LOG, 6. Finalna korekcja barwna i gęstościowa, 7. Zapis po remasteringu i korekcji na nośniku HDCAM SR oraz plik QuickTime ProRes 422HQ w rozdzielczości 1920x1080, 8. Stworzenie po korekcji barwnej i rekonstrukcji pakietu do kina cyfrowego DCP w postaci niezaszyfrowanej, 9. Archiwizacja skanów źródłowych, materiałów po korekcji barwnej i rekonstrukcji oraz pakietu DCP na kasetach LTO5 Ad.1 Digitalizacja obrazu. Obraz powinien być skanowany w rozdzielczości 2K do formatu DPX, 10 bit LOG. Zadaniem procesu skanowania jest wierne przeniesienie charakterystycznych cech obrazu zarejestrowanego na materiale światłoczułym. Ad. 3 Digitalizacja i remastering dźwięku. Oczekiwany zakres korekcji dźwięku: korekcja szumów i barwy dźwięku. Kontrola ścieżki w zakresie poziomów - korekcja anomalii i zniekształceń powstałych w wyniku uszkodzeń mechanicznych ścieżki optycznej, kontrola ścieżki w zakresie wartości poziomów i powrót do właściwej wysokości dźwięku. Synchronizacja z obrazem. Ad. 4 Rekonstrukcja cyfrowa uszkodzeń obrazu. Zrekonstruowane filmy powinny spełniać wymogi techniczne dla materiałów audiowizualnych do projekcji w kinie emisji w TV (w zakresie uszkodzeń i jakości obrazu). Proces remasteringu będzie przebiegał wg wskazówek ekspertów technicznych i archiwistów Zamawiającego. Korekcja obrazu powinna odbyć się z należytą starannością by nie doprowadzić do powstania cyfrowych artefaktów i innych zniekształceń negatywnie wpływających na estetykę filmu. Rekonstrukcja obrazu powinna dotyczyć: 1. Stabilizacji obrazu, 2. Usunięcia zadeszczeń i stałych rys, 3. Usunięcia zaśnieżań, 4. Usunięcia zniekształceń i plam w obrębie sklejek. Ad. 5 Ostateczna korekcja gęstościowa. Po etapie rekonstrukcji powinna zostać wykonana finalna korekcja gęstości. Ostatni etap nadania Cyfrowej Kopii archiwalnej wartości estetycznych właściwej dla miana kopii wzorcowej. Ad.2 i 6 Nośniki danych i wymagane formaty eksportu. a. Dyski zewnętrzne, nowe z gwarancją producenta na co najmniej trzy lata, o pojemności minimalnej 1TB, b. DPX 10 bit LOG 2K, c. Dźwięk WAV 24bit 48 lub 96 kHz podzielony na role dopasowany do obrazu (Prędkość dźwięku 24 klatki na sekundę), d. Pliki poglądowe QuickTime ProRes 422 HQ w rozdzielczości 1920x1080, e. Pakiet do kina cyfrowego DCP w rozdzielczości 2K w formacie obrazu zgodnym z formatem obrazu filmu (FLAT lub SCOPE); DCP nie może być szyfrowane (bez kluczy KDM), f. Taśmy LTO5.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 921000002
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.filmschool.lodz.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach