Przetargi.pl
TRANSFER Z TAŚMY 35MM DO PLIKÓW DPX 2K, DIGITALIZACJA, REMASTERING I KOREKCJA BARWNA OBRAZU ORAZ DIGITALIZACJA I REMASTERING DŹWIĘKU

Stowarzyszenie Edukacja i Kultura ogłasza przetarg

  • Adres: 91-008 Łódź, ul. Odolanowska 8/25
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 501 689 983
  • Data zamieszczenia: 2011-11-04
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Stowarzyszenie Edukacja i Kultura
    ul. Odolanowska 8/25 8/25
    91-008 Łódź, woj. łódzkie
    tel. 501 689 983
    REGON: 10049045500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.seik.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: Stowarzyszenie

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    TRANSFER Z TAŚMY 35MM DO PLIKÓW DPX 2K, DIGITALIZACJA, REMASTERING I KOREKCJA BARWNA OBRAZU ORAZ DIGITALIZACJA I REMASTERING DŹWIĘKU
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Zamówienie składa się 13 części (zadań). Zamawiający przeznacza następujące filmy w poszczególnych zadaniach: ZADANIE 1 film Hamlet, reżyseria Jerzy Skolimowski, czas ekranowy 9 min, rok 1960 r., ZADANIE 2 film Erotyk, reżyseria Jerzy Skolimowski, czas ekranowy 3 min, rok 1961 r., ZADANIE 3 film Pieniądze albo życie, reżyseria Jerzy Skolimowski, czas ekranowy 5 min., rok 1961 r., ZADANIE 4 film Koncert życzeń, reżyseria Krzysztof Kieślowski, czas ekranowy 16 min., rok 1967 r., ZADANIE 5 film Tramwaj, reżyseria Krzysztof Kieślowski, czas ekranowy 5 min., rok 1966 r., ZADANIE 6 film Urząd, reżyseria Krzysztof Kieślowski, czas ekranowy 5 min., rok 1966 r., ZADANIE 7 film Muchotłuk, reżyseria Marek Piwowski, czas ekranowy 12 min., rok 1966 r., ZADANIE 8 film Kirk Douglas, reżyseria Marek Piwowski, czas ekranowy 10 min., rok 1966 r., ZADANIE 9 film Uwertura, reżyseria Marek Piwowski, czas ekranowy 6 min, rok 1965 r., ZADANIE 10 film Przedział na sto i więcej osób, reżyseria Marek Piwowski, czas ekranowy 4min, rok1965r ZADANIE 11 film Holden, reżyseria Krzysztof Zanussi, czas ekranowy 10 min., rok 1961 r., ZADANIE 12 film Samolot do Budapesztu, reżyseria Krzysztof Zanussi, czas ekranowy 5 min., rok 1962 r., ZADANIE 13 film Studenci, reżyseria Krzysztof Zanussi, czas ekranowy 14 min., rok 1963 r. Przedmiot zamówienia polega w szczególności na (dotyczy wszystkich wymienionych zadań): DIGITALIZACJI, REMASTERINGU I KOREKCJI BARWNEJ OBRAZU ORAZ DIGITALIZACJI I REMASTERINGU DŹWIĘKU SPEŁNIAJĄCYCH PONIŻSZE WARUNKI: Parametry techniczne transferu i korekcji: Obraz powinien być skanowany w rozdzielczości 2K do formatu DPX. z geometrią 4:3, tzw. usługa skan. Celem zamówienia jest wytworzenie cyfrowej kopii wzorcowej pełniącej rolę cyfrowej kopii zabezpieczającej (archiwalnej) i cyfrowej kopii wzorcowej będącej źródłem dla wytwarzania wersji w formatach dystrybucyjnych. Podstawowym zadaniem procesu skanowania jest wierne przeniesienie charakterystycznych cech obrazu zarejestrowanego na materiale światłoczułym. Materiał posłuży następnie do finalnej korekcji gęstościowej - dla nadania cyfrowej kopii archiwalnej wartości estetycznych właściwej dla miana kopii wzorcowej. Etap ten będzie wymagał opieki artystycznej i nadzoru przedstawiciela Zamawiającego. Wymagane maszyny do procesu digitalizacji. Ze względu na bardzo dużą wartość kulturową materiału przekazywanego Wykonawcy do digitalizacji, podczas procesu digitalizacji musi być zastosowane urządzenie fabryczne przeznaczone do pracy z materiałem filmowym (negatywowym, duppozytywowym, pozytywowym, czarno-białym i kolorowym), który nie powoduje degradacji mechanicznej i termicznej materiału filmowego. Stan techniczny materiałów filmowych przed i po digitalizacji. Materiał filmowy dostarczony będzie wraz z metryką stanu technicznego, sporządzoną przez Zamawiającego. Wymagany jest wpis kontroli technicznej Wykonawcy przed przystąpieniem do pracy i po jej skończeniu. Wpis ten dotyczy stanu: emulsji, podłoża, perforacji oraz wszelkich nieprawidłowości występujących na materiale, a które mają wpływ na jakość obrabianego obrazu. Pomoc techniczna i logistyczna nad procesem digitalizacji, remasteringu i korekcji gęstościowej Podczas opisu i korekcji barwnej wymagana jest obecność i współpraca kolorysty z dużym doświadczeniem zawodowym (udokumentowane minimum 3 lata pracy jako starszy kolorysta), którego zapewni Wykonawca. Wykonawca będzie miał obowiązek dopuścić do nadzoru nad wykonaniem przedmiotu zamówienia osoby wskazane przez Zamawiającego. Downscaling materiału filmowego z 2K do rozdzielczości HDTV . Do procesu tzw. Downscalingu, Wykonawca użyje profesjonalnego sprzętu i oprogramowania posługującego się algorytmem niedegradującym obrazu. Skalowanie obrazu z rozdzielczości 2K do HDTV musi być wykonane z użyciem algorytmu nie gorszego niż Bicubic. Nośniki danych i zapis. Materiał filmowy po digitalizacji powinien zostać zapisany na wskazanych w opisie przedmiotu zamówienia nośnikach. Koszt nośników, zapisu i exportu danych jest składnikiem ceny ryczałtowej. Wykonawca jest zobowiązany zapewnić wszystkie wymagane nośniki. Specyfikacja nazewnictwa plików: Podział na foldery wg aktów (roli): reel1, reel2 itd. Nazwa pliku: TytulFilmu_reel1_00001.dpx, TytulFilmu_reel1_00002.dpx, itd. Dźwięk: podzielony na role i przypisany do kanału dźwiękowego (L,R) i roli, Nazwa pliku: Tytulfilmu_reel1_right.wav, itd. Szczegółowy opis poszczególnych części zamówienia (zadań): Usługa dotyczy: 1. Przeniesienie obrazu z taśmy światłoczułej 35mm na podłożu bezpiecznym (aceto) do plików DPX, 10 bit LOG o rozdzielczości 2K, 2. Zapisanie na nośnikach - materiał przed korekcją barwną plików DPX 10 bit LOG na nośniku (dyski zewnętrzne), 3. Digitalizacja i remastering dźwięku (RR) do pliku wave 24bit 48 lub 96 kHz podzielony na rolki dopasowany do obrazu (Prędkość dźwięku 24 klatki na sekundę), 4. Remastering obrazu w rozdzielczości 2K DPX 10 bit LOG, 5. Finalna korekcja barwna i gęstościowa, 6. Zapis po remasteringu i korekcji na nośniku HDCAM SR oraz plik QuickTime ProRes 422HQ w rozdzielczości 1920x1080, 7. Stworzenie po korekcji barwnej i rekonstrukcji pakietu do kina cyfrowego DCP w postaci niezaszyfrowanej, 8. Archiwizacja skanów źródłowych, materiałów po korekcji barwnej i rekonstrukcji oraz pakietu DCP na kasetach LTO5 Ad.1 Digitalizacja obrazu. Obraz powinien być skanowany w rozdzielczości 2K do formatu DPX, 10 bit LOG. Zadaniem procesu skanowania jest wierne przeniesienie charakterystycznych cech obrazu zarejestrowanego na materiale światłoczułym. Ad. 3 Digitalizacja i remastering dźwięku. Oczekiwany zakres korekcji dźwięku: korekcja szumów i barwy dźwięku. Kontrola ścieżki w zakresie poziomów - korekcja anomalii i zniekształceń powstałych w wyniku uszkodzeń mechanicznych ścieżki optycznej, kontrola ścieżki w zakresie wartości poziomów i powrót do właściwej wysokości dźwięku. Synchronizacja z obrazem. Ad. 4 Rekonstrukcja cyfrowa uszkodzeń obrazu. Zrekonstruowane filmy powinny spełniać wymogi techniczne dla materiałów audiowizualnych do projekcji w kinie emisji w TV (w zakresie uszkodzeń i jakości obrazu). Proces remasteringu będzie przebiegał wg wskazówek ekspertów technicznych i archiwistów Zamawiającego. Korekcja obrazu powinna odbyć się z należytą starannością by nie doprowadzić do powstania cyfrowych artefaktów i innych zniekształceń negatywnie wpływających na estetykę filmu. Rekonstrukcja obrazu powinna dotyczyć: 1. Stabilizacji obrazu, 2. Usunięcia zadeszczeń i stałych rys, 3. Usunięcia zaśnieżań, 4. Usunięcia zniekształceń i plam w obrębie sklejek. Ad. 5 Ostateczna korekcja gęstościowa. Po etapie rekonstrukcji powinna zostać wykonana finalna korekcja gęstości. Ostatni etap nadania Cyfrowej Kopii archiwalnej wartości estetycznych właściwej dla miana kopii wzorcowej. Ad.2 i 6 Nośniki danych i wymagane formaty eksportu. a. Dyski zewnętrzne, nowe z gwarancją producenta na co najmniej trzy lata, o pojemności minimalnej 1TB, b. DPX 10 bit LOG 2K, c. Dźwięk WAV 24bit 48 lub 96 kHz podzielony na role dopasowany do obrazu (Prędkość dźwięku 24 klatki na sekundę), d. Pliki poglądowe QuickTime ProRes 422 HQ w rozdzielczości 1920x1080, e. Pakiet do kina cyfrowego DCP w rozdzielczości 2K w formacie obrazu zgodnym z formatem obrazu filmu (FLAT lub SCOPE); DCP nie może być szyfrowane (bez kluczy KDM), f. Taśmy LTO5.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 921000002
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: nie dotyczy

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.seik.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 8 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach