Przetargi.pl
„Termomodernizacja wraz z wymianą źródła ciepła w budynku szkoły podstawowej w Byszewie oraz w budynku szkoły podstawowej w Gołębiewku Nowym, gm. Kutno”

Gmina Kutno ogłasza przetarg

  • Adres: 99-300 Kutno, ul. Witosa
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 24 355 70 20 , fax. 243 557 021
  • Data zamieszczenia: 2020-12-22
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Kutno
    ul. Witosa 1
    99-300 Kutno, woj. łódzkie
    tel. 24 355 70 20, fax. 243 557 021
    REGON: 61101574400000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.gminakutno.pl/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Termomodernizacja wraz z wymianą źródła ciepła w budynku szkoły podstawowej w Byszewie oraz w budynku szkoły podstawowej w Gołębiewku Nowym, gm. Kutno”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Termomodernizacja wraz z wymianą źródła ciepła w budynku Szkoły Podstawowej w Byszewie oraz budynku Szkoły Podstawowej w Gołębiewku Nowym ma na celu przeciwdziałanie problemom zaistniałym na terenie gminy Kutno. Inwestycja ma na celu poprawę jakości powietrza poprzez likwidację przekroczeń dopuszczalnego poziomu stężenia zanieczyszczeń w powiecie kutnowskim i gminie Kutno. Osiągnięte to zostanie dzięki realizacji przedsięwzięcia termomodernizacji budynków użyteczności publicznej, tj. budynku Szkoły Podstawowej w Byszewie oraz budynku Szkoły Podstawowej w Gołębiewku Nowym, które uzyskają wymagania izolacyjności cieplnej oraz oszczędności energii zgodne z parametrami nałożonymi przez przepisy prawa. Realizacja projektu przysłuży się również zwiększeniu komfortu użytkowników obiektu, tj. dzieci uczących się w ww. Szkołach oraz osób dorosłych pracujących w tych placówkach oświatowych. 2. Zakres rzeczowy projektu obejmuje termomodernizację budynku użyteczności publicznej wraz z wymianą źródła ciepła zlokalizowanego w miejscowości Byszew oraz termomodernizację budynku użyteczności publicznej wraz z wymianą źródła ciepła zlokalizowanego w miejscowości Gołębiewek Nowy. 3. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020. 4. Przedmiot zamówienia będzie realizowany z podziałem na części: 5. CZĘĆŚ 1 - Termomodernizacja wraz z wymianą źródła ciepła w budynku Szkoły Podstawowej w Byszewie gmina Kutno 5.1. Część 1 dotyczy termomodernizacji budynku Szkoły Podstawowej w Byszewie wraz z wymianą źródeł ciepła oraz montażem instalacji OZE. W ramach realizacji Części 1 zamówienia planuje się wykonać: 5.1.1. roboty rozbiórkowe; 5.1.2. roboty ziemne (ocieplenie ścian fundamentowych szkoły oraz fundamentów sali gimnastycznej poniżej terenu); 5.1.3. docieplenie (docieplenie ścian budynków, docieplenie ścian cokołu); 5.1.4. dach nad poddaszem (ocieplenie dachu od wewnątrz za pomocą wełny mineralnej. Ocieplenie uwzględnia roboty towarzyszące wraz z wymianą pokrycia dachu); 5.1.5. częściowa wymiana okien połaciowych; 5.1.6. modernizacja systemu grzewczego oraz systemu c.w.u. (wykonanie prac budowlanych w kotłowni, montaż kotła z palnikiem na pellet, wykonanie instalacji w kotłowni, wykonanie instalacji elektrycznej w kotłowni, demontaż i ponowny montaż grzejników, montaż zaworów termostatycznych z głowicami przy grzejnikach); 5.1.7. instalacja odgromowa; 5.1.8. instalacja fotowoltaiczna; 5.1.9. demontaż opraw oświetleniowych; 5.1.10. montaż opraw i osprzętu oświetleniowego; 5.1.11. instalację wodociągową; 5.1.12. zadaszenia nad zejściami do piwnic, wykonanie opaski wokół budynków, schody, demontaż, montaż oraz malowanie balustrady, montaż drzwi do kotłowni / piwnicy; 5.1.13. wykonywanie w okresie udzielonej gwarancji nieodpłatnych okresowych przeglądów gwarancyjnych oraz dokumentowanie wyników tych przeglądów w założonym Rejestrze zdarzeń; 5.1.14. Sposób realizacji robót musi być zgodny z technologią ich wykonania. Wszelkie wątpliwości bądź propozycje rozwiązań zamiennych winny być zgłaszane i uzgadniane z Inspektorem nadzoru inwestorskiego i z Zamawiającym. 6. CZĘĆŚ 2 - Termomodernizacja wraz z wymianą źródła ciepła w budynku Szkoły Podstawowej w Gołębiewku Nowym, gmina Kutno. 6.1. Część 2 dotyczy termomodernizacji budynku Szkoły Podstawowej w Gołębiewku Nowym wraz z wymianą źródeł ciepła oraz montażem instalacji OZE. W ramach realizacji części II zamówienia planuje się wykonać: 6.1.1. roboty rozbiórkowe; 6.1.2. roboty ziemne (ocieplenie ścian fundamentowych budynku szkoły poniżej terenu); 6.1.3. stolarka (wymiana okien połaciowych, wymiana okien, wymiana drzwi zewnętrznych); 6.1.4. ściany (ocieplenie ścian wewnętrznych poddasza, ocieplenie ścian zewnętrznych); 6.1.5. dach (ocieplenie dachu nad korytarzem poddasza, ocieplenie stropodachu łącznika, ocieplenie stropu ostatniej kondygnacji – poddasza nieogrzewanego); 6.1.6. modernizacja systemu grzewczego oraz systemu c.w.u. (wykonanie prac budowlanych w kotłowni, montaż kotła z palnikiem na pellet, wykonanie instalacji w kotłowni, wykonanie instalacji elektrycznej w kotłowni, demontaż i ponowny montaż grzejników wyposażonych w zawory termostatyczne z głowicami); 6.1.7. instalacja odgromowa; 6.1.8. instalacja fotowoltaiczna; 6.1.9. demontaż opraw oświetleniowych; 6.1.10. montaż opraw i osprzętu oświetleniowego; 6.1.11. zadaszenia nad zejściami do piwnic, opaskę wokół budynku, schody, demontaż, montaż oraz malowanie balustrady; 6.1.12. wykonywanie w okresie udzielonej gwarancji nieodpłatnych okresowych przeglądów gwarancyjnych oraz dokumentowanie wyników tych przeglądów w założonym Rejestrze zdarzeń; 6.1.13. Sposób realizacji robót musi być zgodny z technologią ich wykonania. Wszelkie wątpliwości bądź propozycje rozwiązań zamiennych winny być zgłaszane i uzgadniane z Inspektorem nadzoru inwestorskiego i z Zamawiającym. 7. Wykonawca robót ponosi całkowitą odpowiedzialność za jakość wykonywanych robót oraz jakość zastosowanych materiałów. 8. Wykonawca w trakcie wykonywania robót, będących przedmiotem zamówienia musi dostosować harmonogram robót oraz sposób ich realizacji do warunków istniejących w obiekcie użytkowanym całodobowo. Wykonawca winien stosować obowiązujące dla takich obiektów przepisy BHP i ppoż. oraz zachować szczególne środki ostrożności przy realizacji zamówienia, jak również minimalizować negatywne skutki wykonywania robót budowlanych, dla przebywających w budynku podopiecznych oraz personelu. 9. Niezbędne jest, aby przed złożeniem Oferty Wykonawca dokonał wizji lokalnej w miejscu opisanym w przedmiocie zamówienia oraz uzyskał na swoją odpowiedzialność i ryzyko wszelkie istotne informacje, które mogą być przydatne do przygotowania oferty. Wizję lokalną Wykonawca wykona na koszt własny. Zamawiający umożliwi Wykonawcy dokonanie oględzin miejsca wykonania Przedmiotu zamówienia, w tym dokonywanie pomiarów, badań i wizji lokalnej, po wcześniejszym uzgodnieniu daty i terminu. 10. Wykonawca zobowiązany jest do uporządkowania terenu po zakończeniu budowy. 11. Wykonawca jako wytwórca odpadów w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 32) ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. (Dz. U. z 2020 r., poz. 797 ze zm.) o odpadach ma obowiązek zagospodarowania (wywozu i utylizacji) na własny koszt odpadów powstałych podczas realizacji Przedmiotu zamówienia, zgodnie z obowiązującymi przepisami. 12. Roboty budowlane będą prowadzone na terenie należącym do czynnego obiektu Szkoły Podstawowej w Byszewie oraz w Gołębiewku Nowym, w związku z tym Wykonawca będzie zobowiązany do zabezpieczenia placu budowy oraz opracowania i przedstawienia Zamawiającemu projektu organizacji budowy (tymczasowa organizacja ruchu na czas realizacji zamówienia) w ciągu 7 dni od daty zawarcia umowy, a także jego uzgodnienia i wdrożenia. Przy opracowywaniu tymczasowej organizacji ruchu Wykonawca zobowiązany jest uwzględnić dostęp do placu budowy dla ciężkiego sprzętu budowlanego przy jednoczesnym zachowaniu bezpiecznych ciągów komunikacyjnych pieszych oraz płynności ruchu drogowego, a w szczególności bezpieczeństwa osób znajdujących się w pobliżu placu budowy. 13. Roboty obejmują m.in.: 13.1. Roboty rozbiórkowe; 13.2. Roboty budowlane; 13.3. Roboty instalacyjne; 13.4. Wykonanie instalacji odgromowej; 13.5. Montaż opraw i osprzętu oświetleniowego; 13.6. Montaż instalacji fotowoltaicznej. 14. Szczegółowy zakres robót określają specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót, dokumentacje techniczne, przedmiar robót, rysunki oraz umowa, stanowiące załączniki SIWZ. 15. Zamawiający wymaga udzielenia co najmniej 36 miesięcznej gwarancji i rękojmi na wykonane prace, zamontowane urządzenia i wykorzystane materiały. 16. Wykonawca powinien zapoznać się z dokumentacją projektową oraz przedmiarem robót, tj. załącznikami stanowiącymi integralną część niniejszej SIWZ i zaistnienie ewentualnych niezgodności lub braków w ich treści zgłosić Zamawiającemu w trybie art. 38 ustawy Pzp. 17. Zamawiający zastosuje procedurę, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp. 18. Zamawiający na podstawie art. 29 ust 3a ustawy Pzp wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia w rozumieniu przepisów art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974r. - Kodeks pracy: „Przez nawiązanie stosunku pracy pracownik zobowiązuje się do wykonywania pracy określonego rodzaju na rzecz pracodawcy i pod jego kierownictwem oraz w miejscu i czasie wyznaczonym przez pracodawcę, a pracodawca – do zatrudnienia pracownika za wynagrodzeniem” (Dz. U. z 2020 r., poz. 1320) dotyczących: 18.1. Wykonywanie robót w zakresie czynności w branży budowlanej; 19. Dla udokumentowania zatrudnienia osób na podstawie umowy o pracę Wykonawca najpóźniej w dniu przekazania placu budowy przedłoży Zamawiającemu w formie oświadczenia / wykazu dane osób zatrudnionych przy realizacji zamówienia na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem czynności jakie będą oni wykonywać. Zamawiający zastrzega sobie prawo przeprowadzenia kontroli na miejscu wykonywania zamówienia w celu weryfikacji, czy osoby wykonujące czynności przy realizacji zamówienia są osobami wskazanymi przez Wykonawcę. 20. Wszelkie nazwy własne materiałów, urządzeń i produktów użyte w przedmiarze robót, projektach, specyfikacjach technicznych, mają na celu jedynie określenie ich parametrów technicznych, estetycznych, jakościowych. Wszystkie wskazane w dokumentacji SIWZ znaki towarowe, patenty lub pochodzenie należy rozumieć jako przykładowe i rozpatrywać łącznie z wyrazem / równoważny /. 21. Wszelkie użyte w projektach, specyfikacjach technicznych odniesienia do norm mają na celu jedynie określenie ich parametrów technicznych, estetycznych, jakościowych. 22. W przypadku, gdy w dokumentacji projektowej, opisie przedmiotu zamówienia zostały wskazane nazwy, znaki towarowe lub typy materiałów czy produktów lub normy, aprobaty, specyfikacje czy systemy, cechy techniczne i jakościowe, patentu lub oznaczenia pochodzenia o których mowa w art. 30 ustawy Pzp, Zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów lub rozwiązań równoważnych pod warunkiem, że zaproponowane materiały i elementy będą posiadały parametry techniczne i jakościowe (technologiczne) nie gorsze niż te, które przedstawiono w dokumentacji projektowej. 23. Wykazanie równoważności zaoferowanego przedmiotu spoczywa na Wykonawcy. W przypadku oferowania rozwiązań równoważnych w stosunku do rozwiązań określonych w dokumentacji projektowej, Wykonawca zobowiązany jest do wypełnienia wymogu wynikającego z art. 30 ust. 5 ustawy Pzp. 24. Na potwierdzenie, że oferowane przez Wykonawcę dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego Wykonawca musi załączyć do oferty w przypadku rozwiązań równoważnych foldery, dane techniczne i aprobaty techniczne tych materiałów, aby Zamawiający mógł sprawdzić czy odpowiadają one wymaganiom postawionym w dokumentacji projektowej. Zaoferowane wyposażenie i materiały równoważne muszą odpowiadać, co do jakości wymogom wyrobów opisanych w SIWZ, dokumentacji technicznej oraz specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót. 25. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za wszelkie powstałe szkody, wynikające z jego własnych działań i zaniechań, jak również z działań i zaniechań jego pracowników oraz osób trzecich, którym realizację przedmiotu umowy powierza lub którymi przy realizacji przedmiotu umowy się posługuje. 26. Wykonawca zobowiązany jest do odpowiedniego oznakowania i zabezpieczenia terenu wykonania robót na cały okres realizacji Przedmiotu zamówienia, w tym odpowiedniego zabezpieczenia przed uszkodzeniem i zniszczeniem drzewostanu wraz z bryłą korzeniową, graniczącego z placem budowy, na którym realizowany będzie Przedmiot zamówienia. 27. Realizacja zamówienia podlega prawu polskiemu, w tym w szczególności ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2020 r. poz. 1333). 28. Nomenklatura: 28.1. Wspólny Słownik Zamówień (CPV) 28.1.1. Część I 45321000-3 Izolacja cieplna 45223200-8 Roboty konstrukcyjne 45311000-1 Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych 45314310-7 Układanie kabli 51111200-5 Usługi instalowania generatorów 51900000-1 Usługi instalowania systemów sterowania i kontroli 28.1.2. Część II 45223200-8 Roboty konstrukcyjne 45311000-1 Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych 45314310-7 Układanie kabli 51111200-5 Usługi instalowania generatorów 51900000-1 Usługi instalowania systemów sterowania i kontroli
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45321000-3
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wysokość wadium 1.1. Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swą ofertę wadium w wysokości 1.1.1. Dla części I - 20 000,00 PLN (obliczone od wartości netto i zaokrąglona w dół do pełnych złotych) słownie: dwadzieścia tysięcy złotych 00/100. 1.1.2. Dla części II - 20 000,00 PLN (obliczone od wartości netto i zaokrąglona w dół do pełnych złotych) słownie: dwadzieścia tysięcy złotych 00/100. 2. Forma wadium 2.1. Wadium może być wniesione w następujących formach: 2.1.1. pieniądzu; 2.1.2. poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 2.1.3. gwarancjach bankowych; 2.1.4. gwarancjach ubezpieczeniowych; 2.1.5. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tj. Dz. U. z 2019, poz. 310). 2.2. W przypadku wadium wnoszonego w innej formie niż w pieniądzu, Wykonawca załączy do oferty oryginał dokumentu. Z treści dokumentu (gwarancji, poręczenia) winno wynikać nieodwołalne, bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp. 3. Miejsce i sposób wniesienia wadium 3.1. Wadium wnoszone w pieniądzu Wykonawca jest zobowiązany wpłacić przelewem na następujący rachunek Zamawiającego: BS Kutno 27 9021 0008 0010 6021 2000 0005 z dopiskiem na przelewie: wadium – dla Części …….. Do oferty należy dołączyć kserokopię przelewu potwierdzoną za zgodność z oryginałem. 3.2. Wadium wnoszone w innych dopuszczonych przez ustawę Pzp formach, należy złożyć w oryginale wraz z oryginałem oferty (nie spięte z ofertą). 3.3. Wadium musi obejmować okres związania ofertą, tj. 30 dni od daty ostatecznego terminu składania ofert i nie może zawierać żadnych ograniczeń sprzecznych z ustawą Pzp, w szczególności ograniczających możliwość zrealizowania praw określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp. 4. Termin wniesienia wadium. 4.1. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, tj. do dnia 07.01.2021 r. godz. 12:00. 4.2. Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu Zamawiający uważa wadium, które w wyznaczonym terminie składania ofert znajduje się na wskazanym rachunku bankowym Zamawiającego. 4.3. Za skuteczne wniesienie wadium w innej formie niż w pieniądzu Zamawiający uważa wadium, którego dokument w oryginale (gwarancja, poręczenie) został złożony wraz z oryginałem oferty (nie spięte z ofertą) przed upływem terminu składania ofert. 5. Zwrot wadium 5.1. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem ust. 6 pkt 6.2. 5.2. Zamawiający zwraca wadium Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 5.3. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 5.4. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 6. Utrata wadium. 6.1. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 6.1.1. odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 6.1.2. nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 6.1.3. zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 6.2. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy Pzp, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 7. Niewniesienie wadium lub wniesienie wadium w sposób nieprawidłowy skutkować będzie odrzuceniem oferty z przedmiotowego postępowania. 8. Zamawiający będzie żądał ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie ww. pkt 5, jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach