Przetargi.pl
Termomodernizacja wraz z rozbudową budynku użyteczności publicznej Gminy Filipów przy ul. Garbaskiej 2 w miejscowości Filipów

Gmina Filipów ogłasza przetarg

  • Adres: 16-424 Filipów, Garbaska 2
  • Województwo: podlaskie
  • Telefon/fax: tel.
  • Data zamieszczenia: 2023-02-11
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Filipów
    Garbaska 2
    16-424 Filipów, woj. podlaskie
    REGON: 790670875
  • Adres strony internetowej zamawiającego: filipow.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Termomodernizacja wraz z rozbudową budynku użyteczności publicznej Gminy Filipów przy ul. Garbaskiej 2 w miejscowości Filipów
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane polegające na termomodernizacji budynku użyteczności publicznej Gminy Filipów przy ul. Garbskiej 2 w miejscowości Filipów wraz z budową windy, wykonaniem podjazdu dla osób niepełnosprawnych oraz robotami towarzyszącymi.2. Zakres zamówienia został podzielony na sześć zadań.1) Zadanie 1 - Termomodernizacja wraz z rozbudową budynku użyteczności publicznej Gminy Filipów przy ul. Garbaskiej 2 w miejscowości Filipów. a) Zakres zamówienia obejmuje:- Roboty termomodernizacyjne polegające na dociepleniu przegród budynku, wymianę stolarki drzwiowej i okiennej, usprawnieniu systemu grzewczego; - Przebudowę dachu; - Montaż oświetlenia i instalacji fotowoltaicznej; - Rozbudowę budynku w zakresie wykonania szybu windowego i montażu dźwigu, zadaszenia wraz z zabudową stropu kotłowni, powiększenia powierzchni użytkowej budynku.b) Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia i warunki realizacji określa załącznik nr 4 do SWZ – projekt umowy, Decyzja RDOŚ i przedmiar robót będący elementem załącznika nr 1 do SWZ, przy czym przedmiar robót stanowi dokument pomocniczy do wyceny oferty.c) Przedmiot zamówienia opisany został za pomocą dokumentacji technicznej, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, przedmiaru robót zwanych dalej „dokumentacją projektową” stanowiącą załącznik nr 1 do SWZ.d) Zadanie jest dofinansowane ze środków Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych.2) Zadanie 2 - Budowa instalacji kotłowej i centralnego ogrzewania w użytkowanym budynku Gminy Filipów przy ul. Garbaskiej 2 w miejscowości Filipów.a) Zakres zamówienia obejmuje:- Rozbiórkę istniejącej instalacji centralnego ogrzewania w całym budynku łącznie z instalacją kotłową oraz budowę niskotemperaturowej, wodnej instalacji centralnego ogrzewania zasilanej kotłami olejowymi wraz z magazynem oleju, instalacją paliwową i spalinową. Nowa instalacja grzejnikową, nadtynkową w układzie trójnikowym z rur i kształtek wykonanych ze stali węglowej cynkowanej łączonej poprzez prasowanie z uszczelnieniem przeznaczonym do centralnego ogrzewania;- Na potrzeby budowy instalacji kotłowej należy przebudować układ instalacji zimnej wody w obrębie pomieszczenia kotłowni i pomieszczeń przyległych. Przebudowę wykonać z rur stalowych ocynkowanych na połączenia gwintowane,- Cały materiał z rozbiórki instalacji kotłowej i c.o. (w tym: dwa piece węglowe, zawory, rury, grzejniki żeliwne, itp.) staje się własnością wykonawcy. Złom Wykonawca powinien zagospodarować we własnym zakresie i uwzględnić w cenie oferty. b) Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia i warunki realizacji określa załącznik nr 4 do SWZ – projekt umowy, Decyzja RDOŚ i przedmiar robót będący elementem załącznika nr 1 do SWZ, przy czym przedmiar robót stanowi dokument pomocniczy do wyceny oferty.c) Przedmiot zamówienia opisany został za pomocą dokumentacji technicznej, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, przedmiaru robót zwanych dalej „dokumentacją projektową” stanowiącą załącznik nr 1 do SWZ.d) Zadanie jest dofinansowane ze środków Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych.3) Zadanie 3 - Budowa zewnętrznej i wewnętrznej instalacji kanalizacji sanitarnej w użytkowanym budynku Gminy Filipów przy ul. Garbaskiej 2 w miejscowości Filipów.a) Zakres zamówienia obejmuje:- Wykonanie podposadzkowej instalacji kanalizacji sanitarnej w nowej lokalizacji wraz z podpięciem istniejących pionów kanalizacyjnych oraz odcinka zewnętrznej instalacji do pierwszej studni rewizyjnej od strony przedmiotowego budynku.- Po zakończeniu robót należy wykonać odtworzenie warstw posadzek z ułożeniem warstwy wierzchniej na całej powierzchni danego pomieszczenia.b) Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia i warunki realizacji określa załącznik nr 4 do SWZ – projekt umowy, Decyzja RDOŚ i przedmiar robót będący elementem załącznika nr 1 do SWZ, przy czym przedmiar robót stanowi dokument pomocniczy do wyceny oferty.c) Przedmiot zamówienia opisany został za pomocą dokumentacji technicznej, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, przedmiaru robót zwanych dalej „dokumentacją projektową” stanowiącą załącznik nr 1 do SWZ.d) Zadanie jest dofinansowane ze środków Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych.4) Zadanie 4 - Budowa zewnętrznej instalacji kanalizacji wód opadowych i roztopowych w użytkowanym budynku Gminy Filipów przy ul. Garbaskiej 2 w miejscowości Filipów.a) Zakres zamówienia obejmuje:- Wykonanie zewnętrznej instalacji kanalizacji odprowadzającej wody opadowe i roztopowe poprzez rury spustowe z połaci dachowej przedmiotowego budynku. b) Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia i warunki realizacji określa załącznik nr 4 do SWZ – projekt umowy, Decyzja RDOŚ i przedmiar robót będący elementem załącznika nr 1 do SWZ, przy czym przedmiar robót stanowi dokument pomocniczy do wyceny oferty.c) Przedmiot zamówienia opisany został za pomocą dokumentacji technicznej, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, przedmiaru robót zwanych dalej „dokumentacją projektową” stanowiącą załącznik nr 1 do SWZ.d) Zadanie jest dofinansowane ze środków Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych.5) Zadanie 5 - Zaprojektowanie i wykonanie oświetlenia awaryjnego i ewakuacyjnego w użytkowanym budynku Gminy Filipów przy ul. Garbaskiej 2 w miejscowości Filipów.a) Zakres zamówienia obejmuje:- Wykonanie inwentaryzacji istniejącego oświetlenia awaryjnego i ewakuacyjnego w obiekcie;- Opracowanie dokumentacji technicznej oświetlenia awaryjnego i ewakuacyjnego dla całego budynku wraz z uzgodnieniem z rzeczoznawcą do spraw p.poż., tj. opracowanie i przekazanie Zamawiającemu kompleksowego projektu technicznego oświetlenia awaryjnego i ewakuacyjnego dla budynku zgodnie z polskimi przepisami dla takich systemów;- Wykonanie instalacji oświetlenia awaryjnego i ewakuacyjnego w całym budynku zgodnie z opracowaną dokumentacją.b) Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia i warunki realizacji określa załącznik nr 4 do SWZ – projekt umowy, Decyzja RDOŚ i przedmiar robót będący elementem załącznika nr 1 do SWZ, przy czym przedmiar robót stanowi dokument pomocniczy do wyceny oferty.c) Przedmiot zamówienia opisany został za pomocą dokumentacji technicznej, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, przedmiaru robót zwanych dalej „dokumentacją projektową” stanowiącą załącznik nr 1 do SWZ.d) Zadanie jest dofinansowane ze środków Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych.6) Zadanie 6 – Przebudowa wejścia do budynku wraz wykonaniem podjazdu dla osób niepełnosprawnych w użytkowanym budynku Gminy Filipów przy ul. Garbaskiej 2 w miejscowości Filipów.a) Zakres zamówienia obejmuje:- przebudowę wejścia głównego do budynku;- likwidacja kolizji ze studzienką telekomunikacyjną;- budowę podjazdu dla osób niepełnosprawnych;- inne niezbędne roboty towarzyszące.b) Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia i warunki realizacji określa załącznik nr 4 do SWZ – projekt umowy, Decyzja RDOŚ i przedmiar robót będący elementem załącznika nr 1 do SWZ, przy czym przedmiar robót stanowi dokument pomocniczy do wyceny oferty.c) Przedmiot zamówienia opisany został za pomocą dokumentacji technicznej, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, przedmiaru robót zwanych dalej „dokumentacją projektową” stanowiącą załącznik nr 1 do SWZ.d) Zadanie jest finansowane ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach projektu „Dostępny samorząd - granty” realizowanego przez Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych w ramach Działania 2.18 Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020. Tytuł przedsięwzięcia grantowego: „Zwiększenie dostępności w Gminie Filipów”.UWAGA !!!Zamawiający dopuszcza możliwość odstąpienia od realizacji zadania 2, 3, 4, 5 w przypadku niewystarczających środków finansowych. Z uwagi na ograniczoną dopuszczalną liczbę znaków – szczegółowe informacje znajdują się w SWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca wniesie wadium w wysokości 40 000,00 złotych.2. Wadium może być wnoszone według wyboru Wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:1) pieniądzu;2) gwarancjach bankowych;3) gwarancjach ubezpieczeniowych;4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2020 r. poz. 299).3. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Gminy Filipów w Banku Spółdzielczym Rutka Tartak nr 65 9367 0007 0020 0000 0156 0003 w terminie do dnia 28.02.2023 r. do godz. 09:00 (decyduje termin wpływu środków na rachunek Zamawiającego).4. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, Wykonawca przekazuje Zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym upoważnionego (umocowanego) przedstawiciela Gwaranta lub Poręczyciela, zaszyfrowane wraz z plikami stanowiącymi ofertę.5. Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia wystąpienia jednej z okoliczności:1) upływu terminu związania ofertą;2) zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego;3) unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia, z wyjątkiem sytuacji, gdy nie zostało rozstrzygnięte odwołanie na czynność unieważnienia, albo nie upłynął termin do jego wniesienia.6. Zamawiający, niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia złożenia wniosku zwraca wadium wykonawcy:1) który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert;2) którego oferta została odrzucona;3) po wyborze najkorzystniejszej oferty, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza;4) po unieważnieniu postępowania, w przypadku gdy nie zostało rozstrzygnięte odwołanie na czynność unieważnienia, albo nie upłynął termin do jego wniesienia.7. Złożenie wniosku o zwrot wadium, o którym mowa w ust. 6, powoduje rozwiązanie stosunku prawnego z Wykonawcą wraz z utratą przez niego prawa do korzystania ze środków ochrony prawnej.8. Zamawiający zwraca wadium wniesione w pieniądzu wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę.9. Zamawiający zwraca wadium wniesione w innej formie niż w pieniądzu poprzez złożenie gwarantowi lub poręczycielowi oświadczenia o zwolnieniu wadium.10. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, a w przypadku wadium wniesionego w formie gwarancji lub poręczenia, występuje odpowiednio do gwaranta lub poręczyciela z żądaniem zapłaty wadium, jeżeli:1) Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 107 ust. 2 lub art. 128 ust. 1 ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył podmiotowych środków dowodowych lub przedmiotowych środków dowodowych potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 57 lub art. 106 ust. 1 ustawy, oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy, innych dokumentów lub oświadczeń lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 223 ust. 2 pkt 3 ustawy, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej;2) Wykonawca, którego oferta została wybrana:a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie,b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy;3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, którego oferta została wybrana.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu, na podstawie art. 108 ust. 1 oraz art. 109 ust. 1 pkt 4, 5, 7 ustawy Pzp oraz art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego i spełniają warunki udziału w postępowaniu określone w art. 112 ust. 2 ustawy Pzp dotyczące:1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym: Zamawiający nie stawia szczegółowych wymagań w zakresie spełniania tego warunku.2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów: Zamawiający nie stawia szczegółowych wymagań w zakresie spełnienia tego warunku.3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej: Warunek ten zostanie uznany za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie mniejszą niż 1 000 000 złotych.4) zdolności technicznej lub zawodowej:W celu potwierdzenia minimalnych zdolności technicznych i zawodowych, Wykonawcy winni udokumentować:a) Doświadczenie zawodowe - należyte wykonanie w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie co najmniej dwa zamówienia obejmujące termomodernizację istniejącego budynku i/lub budowę, przebudowę lub rozbudowę budynku kubaturowego o wartości zamówienia nie mniejszej niż 1 000 000 zł brutto każdy.b) Kwalifikacje zawodowe osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia:- Kierownik budowy - co najmniej 1 osoba posiadająca uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej lub inne uprawnienia umożliwiające wykonywanie tych samych czynności, do wykonywania, których w aktualnym stanie prawnym uprawniają uprawnienia budowlane w tej specjalności;- Kierownik robót - posiadający uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych lub inne uprawnienia umożliwiające wykonywanie tych samych czynności, do wykonywania, których w aktualnym stanie prawnym uprawniają uprawnienia budowlane w tej specjalności;- Kierownik robót - posiadający uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych i kanalizacyjnych lub inne uprawnienia umożliwiające wykonywanie tych samych czynności, do wykonywania, których w aktualnym stanie prawnym uprawniają uprawnienia budowlane w tej specjalności;Wykazana osoba może posługiwać się więcej niż jednymi uprawnieniami w celu wykazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu.Uprawnienia, o których mowa powyżej powinny być zgodne z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2021 r. poz. 2351 z późn. zm.) oraz rozporządzeniem Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. 2019 r. poz. 831). Dopuszcza się ważne, odpowiadające im uprawnienia wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów. W przypadku wykonawców zagranicznych dopuszcza się równoważne kwalifikacje zdobyte w innych państwach, na podstawie ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. 2021 r. poz. 1646 z późn. zm.).2. Zamawiający informuje, że zgodnie z art. 139 ustawy, może najpierw dokonać badania i oceny ofert, a następnie dokonać kwalifikacji podmiotowej Wykonawcy, którego oferta została najwyżej oceniona, w zakresie braku podstaw wykluczenia oraz spełniania warunków udziału w postępowaniu.3. Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana w oparciu o podmiotowe środki dowodowe. Z treści dokumentów musi jednoznacznie wynikać, że stawiane warunki Wykonawca spełnił. Niespełnienie warunków określonych w ust. 1 skutkować będzie wykluczeniem z postępowania. Zamawiający może wykluczyć Wykonawcę na każdym etapie postępowania o udzielenie zamówienia.4. Do przeliczenia wszystkich wartości finansowych, a występujących w innych walutach niż PLN Wykonawca zastosuje średni kurs Narodowego Banku Polskiego (NBP) opublikowany w dniu ukazania się ogłoszenia o niniejszym zamówieniu na stronie internetowej Zamawiającego. Średnie kursy walut dostępne są na stronie internetowej Narodowego Banku Polskiego pod następującym adresem: http://www.nbp.pl/.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2023-02-28

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach