Przetargi.pl
Termomodernizacja obiektu Miejskiego Przedszkola nr 17 w Piekarach Śląskich wraz z usunięciem i unieszkodliwieniem azbestu.

Prezydent Miasta Piekary Śląskie ogłasza przetarg

  • Adres: 41-940 Piekary Śląskie, ul. Bytomska 84
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 32 3939379 , fax. 32 287 22 69
  • Data zamieszczenia: 2015-05-28
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Prezydent Miasta Piekary Śląskie
    ul. Bytomska 84 84
    41-940 Piekary Śląskie, woj. śląskie
    tel. 32 3939379, fax. 32 287 22 69
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.piekary.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Termomodernizacja obiektu Miejskiego Przedszkola nr 17 w Piekarach Śląskich wraz z usunięciem i unieszkodliwieniem azbestu.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Roboty objęte zamówieniem będą realizowane w czynnym obiekcie. Do obowiązków Wykonawcy przed rozpoczęciem robót będzie należało uzgodnienie z przedstawicielem użytkownika obiektu harmonogramu prowadzenia robót, tak aby umożliwić wykonywanie bieżących zajęć wynikających ze specyfiki obiektu. I. Zakres opracowania obejmuje: 1) wykucie z muru ościeżnic o pow. do 2 m2 - 17 szt, 2) wykucie z muru ościeżnic o pow. ponad 2 m2 - 274,67 m2, 3) wykucie z muru podokienników wewnętrznych - 178,81 m, 4) rozbiórka pokrycia z papy - 1444,59 m2, 5) rozbiórka elementów więźb dachowych - 523,20 m2, 6) demontaż wyrzutni dachowych - 3 szt, 7) demontaż płyt azbestowo-cementowych wraz z wywozem i utylizacją - 532,80 m2, 8) montaż okien z PCV do 1 m2 - 10,58 m2, 9) montaż okien aluminiowych do 3m2 - 14,69 m2, 10) montaż okien aluminiowych o pow. ponad 3 m2 - 262,68 m2, 11) montaż drzwi aluminiowych - 41,01 m2, 12) obsadzenie podokienników wewnętrznych do 1,5 m - 15 szt, ponad 1,5 m - 41 szt, 13) podokienniki wewnętrzne z konglomeratu - 165,91 m, 14) docieplenie dachu wraz z pokryciem papą termozgrzewalną - 713,31 m2, 15) docieplenie dachu wraz z pokryciem z blachy - 523,20 m2, 16) docieplenie ścian płytami ze styropianu gr. 15 cm - 417,02 m2, 17) podbitka zadaszeń wejść oraz tarasów 171,36 m2, 18) wykończenie attyki - 402,00 m2, 19) izolacje ścian fundamentowych - 475,60 m2, 20) malowanie konstrukcji kratowych - 30,75 m2, 21) obróbki blacharskie - 53,00 m2, 22) rury spustowe - 18,30 m, 23) drabiny zewnętrzne - 4,50 m, 24) demontaż starej instalacji c.o., 25) wymianę grzejników - 74 szt, 26) wykonanie instalacji wewnętrznej c.o. - 667 mb, 27) nawierzchnie tarasów zewnętrznych z kostki brukowej - 134,14 m2, 28) chodniki z płyt betonowych 30x30 - 205,30 m2, 29) opaskę żwirową - 73,25 m2, 30) rusztowania ramowe elewacyjne - 1198,40 m2, 31) trawniki dywanowe - 146,50 m2. II. Usuwanie wyrobów zawierających azbest. 1) należy wykonać zgodnie z warunkami określonymi w Rozporządzeniu Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest. 2) Wykonawca zobowiązany jest do: a) uzyskania odpowiedniego zezwolenia, pozwolenia, decyzji zatwierdzenia programu gospodarowania odpadami niebezpiecznymi albo złożenia organowi informacji o sposobie gospodarowania odpadami niebezpiecznymi, b) przeszkolenia przez uprawnione instytucje zatrudnianych pracowników, osób kierujących lub nadzorujących prace polegające na zabezpieczeniu i usuwaniu wyrobów zawierających azbest w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy przy zabezpieczaniu i usuwaniu tych wyrobów oraz przestrzegania procedur dotyczących bezpiecznego postępowania, c) opracowania przed rozpoczęciem prac szczegółowego planu prac usuwania wyrobów zawierających azbest, obejmującego w szczególności: identyfikację azbestu w przewidzianych do usunięcia materiałach, informacje o metodach wykonywania planowanych prac, zakres niezbędnych zabezpieczeń pracowników oraz środowiska przed narażeniem na szkodliwą emisję azbestu, w tym problematyk określonych przepisami dotyczącymi planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, ustalenie niezbędnego dla rodzaju wykonywanych prac monitoringu powietrza. d) posiadania niezbędnego wyposażenia technicznego i socjalnego zapewniającego prowadzenie określonych planem prac oraz zabezpieczenie pracowników środowiska przed narażeniem na działanie azbestu. 3) Wykonawca prac przed przystąpieniem do wykonywania prac polegających na usunięciu wyrobów zawierających azbest z obiektu zobowiązany jest do zgłoszenia tego faktu właściwemu organowi nadzoru budowlanego, właściwemu okręgowemu inspektorowi pracy oraz inspektorowi sanitarnemu w terminie co najmniej 7 dni przed rozpoczęciem prac, zgodnie z przepisami prawa określającymi sposób i warunki bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest. 4) Zgłoszenie powinno zawierać w szczególności: a)termin rozpoczęcia i planowego zakończenia prac, b) rodzaj lub nazwy wyrobów zawierających azbest według grup wyrobów określonych w odrębnych przepisach, c) adres obiektu, d) kopię aktualnej oceny stanu wyrobów zawierających azbest, e) określenie liczby pracowników, f) zobowiązanie wykonawcy prac do przedłożenia nowego zgłoszenia w przypadku zmiany warunków prowadzenia robót. 5) Podstawą rozpoczęcia prac usuwania wyrobów zawierających azbest powinny stanowić następujące dokumenty przekazane przez Wykonawcę: a) numer decyzji zezwalającej na działalność firmy w zakresie wytwarzania odpadów niebezpiecznych, b) deklaracja Wykonawcy o przeprowadzeniu prac zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki oraz z zachowaniem przepisów BHP i Prawa Budowlanego - opis przebiegu prac rozbiórkowych, zabezpieczających i sposobu przewiezienia odpadów do miejsca, w którym zostaną poddane utylizacji, c) kopia decyzji zezwalającej na prowadzenie działalności w zakresie usuwania odpadów niebezpiecznych, d) oświadczenie o przeprowadzonym szkoleniu pracowników w zakresie postępowania z odpadami niebezpiecznymi. 6) Po wykonaniu prac Wykonawca ma obowiązek złożenia: a) oświadczenia o prawidłowości wykonania prac oraz o oczyszczeniu terenu z pyłu azbestowego, z zachowaniem właściwych przepisów technicznych i sanitarnych, b) protokołu potwierdzającego demontaż materiałów zawierających azbest z powierzchni budynku Miejskiego Przedszkola Nr 17, c) karty przekazania odpadów potwierdzających demontaż, zebranie, transport i unieszkodliwienie odpadów zawierających azbest. 7). Usuwane odpady zawierające azbest powinny być składowane na składowiskach odpadów niebezpiecznych lub na wydzielonych częściach składowisk odpadów. Wyroby i odpady zawierające azbest powinny zostać odpowiednio oznakowane - zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 23 października 2003r. w sprawie wymagań w zakresie wykorzystywania i przemieszczenia azbestu. III. Zakres prac powinien być wykonany zgodnie z dokumentacją budowlaną i obowiązującymi przepisami i normami w tej dziedzinie. Wykonawca winien stosować materiały posiadające atesty, świadectwa do stosowania w budownictwie, aprobaty techniczne itp. dla zakresu robót objętych przedmiotem zamówienia, które przedstawi Zamawiającemu w dniu odbioru robót w 2 /dwóch / egzemplarzach dokumentacji odbiorowej.W celu prawidłowego przygotowania oferty zalecana jest wizja na terenie obiektu celem zapoznania się z warunkami wykonania przedmiotu zamówienia. Rozliczenie wykonanych robót nastąpi kosztorysem powykonawczym, ściśle w oparciu o kosztorys szczegółowy. Okres gwarancji: min. 60 miesięcy - okres gwarancji stanowi jedno z kryteriów oceny ofert. Okres rękojmi zostanie zrównany z okresem zaoferowanej gwarancji. IV. Rozwiązania równoważne: Wskazane w SIWZ i dokumentach technicznych znaki towarowe, patenty i miejsce pochodzenia są uzasadnione specyfiką przedmiotu zamówienia i mają na celu wskazanie jedynie jakości i parametrów przedmiotu zamówienia z uwagi na brak innych dostatecznie dokładnych określeń, które pozwalałyby opisać przedmiot zamówienia w tej części w sposób jednoznaczny i wyczerpujący. W związku z powyższym Wykonawcy mogą składać oferty równoważne w stosunku do przedmiotu zamówienia przedstawionego w SIWZ - zgodnie z art. 30 ust. 4 i 5 Ustawy. W związku z tym: 1. Zamawiający dopuszcza zastosowanie materiałów i urządzeń równoważnych - tj. o parametrach technicznych i jakościowych nie gorszych niż określone w SIWZ - w odniesieniu do materiałów i urządzeń, których pochodzenie zostało określone przez Zamawiającego w SIWZ i dokumentach technicznych nazwą producenta. 2. Zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi, roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. Równoważność pod względem parametrów technicznych, użytkowych oraz eksploatacyjnych ma w szczególności gwarantować realizację robót w zgodzie z dokumentacją techniczną oraz zapewnić uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w niniejszej SIWZ
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452100002
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 5 miesięcy

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1.Zamawiający żąda wniesienia wadium w wysokości 45 000,00 złotych (czterdzieści pięć tysięcy złotych 00/100). 2.Wadium może być wnoszone w jednej z form wskazanych w art. 45 ust. 6 ustawy Prawo zamówień publicznych. 3. W przypadku wniesienia wadium w formie pieniężnej należy dokonać przelewu na rachunek bankowy Zamawiającego prowadzony przez ING Bank Śląski: nr 07 1050 1230 1000 0023 2549 4256. 4.W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu za moment wniesienia uznaje się moment uznania rachunku Zamawiającego. 5.Potwierdzenie wniesienia wadium w formie pieniężnej należy dołączyć do oferty. W przypadku złożenia wadium w formie poręczenia lub gwarancji bankowej bądź gwarancji ubezpieczeniowej należy załączyć oryginał dokumentu gwarancyjnego do oferty. 6.Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. 7.Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 8.Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 9.Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust.1 ustawy Pzp, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 10.Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. 11.Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust.3 ustawy Pzp, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, wskazanych w SIWZ, lub pełnomocnictw, chyba że wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 12.Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: - odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, - nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, - zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. 13. W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji lub poręczeń, powinny być one bezwarunkowe, nieodwołalne i płatne w ciągu 14 dni na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego, wykonalne na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: wydłużenie okresu gwarancji powyżej 60 miesięcy, maksymalnie do 72
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.piekary.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach