Przetargi.pl
Termomodernizacja i adaptacja budynku przy ul. Młyńskiej 35 na potrzeby Urzędu Miejskiego w Augustowie - ETAP II

Gmina Miasto Augustów ogłasza przetarg

  • Adres: 16-300 Augustów, 3 Maja
  • Województwo: podlaskie
  • Telefon/fax: tel. 87 643 42 28, , fax. 87 643 42 11
  • Data zamieszczenia: 2019-12-12
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Miasto Augustów
    3 Maja 60
    16-300 Augustów, woj. podlaskie
    tel. 87 643 42 28, , fax. 87 643 42 11
    REGON: 79067081700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.um.augustow.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Termomodernizacja i adaptacja budynku przy ul. Młyńskiej 35 na potrzeby Urzędu Miejskiego w Augustowie - ETAP II
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    2.2. Zakres prac objętych zamówieniem obejmuje w szczególności: Zamówienie obejmuje roboty budowlane w zakresie robót wykończeniowych w budynku oraz budowę parkingu wraz z infrastrukturą techniczną. Zakres robót przewidzianych do wykonania w budynku: 1. Wykonanie podłóg i posadzek z różnych materiałów, zgodnie z dokumentacją. Materiały podlegają zatwierdzeniu przez Zamawiającego. 2. Renowacja schodów z lastryko. 3. Malowanie parkietu. 4. Wykonanie okładzin ścian z płytek ceramicznych, wraz z przygotowaniem podłoża. 5. Montaż stolarki wewnętrznej, w tym drzwi zabezpieczające, zgodnie z opisem niżej. Standardowe okucia drzwi antywłamaniowych ppoż. RC4 EI60: zamek główny podklamkowy rozporowy w klasie 7 zabezpieczenia wg PN-EN 12209:2005 ryglujący wielopłaszczyznowo z wkładką antywłamaniową z kompletem kluczy dorabianych na podstawie karty kodowej, zamki dodatkowe ryglujące po zwolnieniu klamki bez użycia klucza. Klamka ze stali nierdzewnej w komplecie z szyldem owalnym i tarczą chroniącą wkładkę od strony zewnętrznej. Drzwi opcjonalnie mogą być wyposażone w samozamykacz, elementy kontroli dostępu, oraz zamki ewakuacyjne i okucia paniczne. Skrzydło wraz z ościeżnicą lakierowane jest na dowolny kolor wg palety RAL z wyłączeniem kolorów perłowych, odblaskowych i metalicznych. Właściwości fizyczne drzwi antywłamaniowych przeciwpożarowych:  odporność na włamanie - klasa -RC4- wg PN-EN 1627:2012  odporność ogniowa – EI60 wg PN-EN 13501-2+A1: 2009  odporność na włamanie - klasa C wg PN-90/B-92270  wytrzymałość mechaniczna - klasa 4 wg PN-EN 1192: 2001  trwałość mechaniczna - klasa 6 wg PN-EN 12400: 2004  odporność na obciążenie wiatrem - klasa 5C wg PN-EN 12210: 2001  odporność na korozję - kategoria C3 lub C4 wg PN-EN ISO 12944-2: 2001  wodoszczelność - klasa 3A wg PN-EN 12208: 2001  izolacyjność akustyczna - Rw= 47 dB wg PN-EN ISO 717-1: 1999  przenikalność cieplna - 2,5 Uw(W/m2×K) wg PN-EN ISO10077-1: 2007  przepuszczalność powietrza - klasa 4 wg PN-EN 12207: 2001  siły operacyjne - klasa 2 wg PN-EN 12217: 2005 Drzwi antywłamaniowe o w/w parametrach należy zamontować w pomieszczeniach: 1/6, 1/8, 1/37, 2-18, 2/14, 2-26- 2 szt., 2-27, 6. Tynkowanie, szpachlowanie i malowanie ścian. 7. Wykonanie oraz montaż balustrad i poręczy, zgodnie z załączoną dokumentacją. Demontaż i montaż el. zabezpieczeń. 8. Roboty sanitarne w zakresie białego montażu i wyposażenia. 9. Dostosowanie budynku dla osób niewidomych i słabowidzących. 10. Montaż rolet zewnętrznych antywłamaniowych z klasą odporności RC5/RC6 (Klasa odporności wg PN-EN 356: P7B/P8B) z czasem oporu 15/20 min. Kolorystyka rolet podlega zatwierdzeniu przez Zamawiającego. Rolety zabezpieczające należy zamontować na oknach w pomieszczeniach nr: 1-6 (2 szt. na O3), 1/7 (2 szt. na O3), 1-37 (1 szt. na O5), 2-20 (2 szt. na O7), 2/19 (2 szt. na O7), 2/14 (2 szt. na O7), 2-26 (3 szt. O4, szt. 2 O5), 2-27 (1 szt. O5). 11. Montaż czujników zintegrowanych z systemem antywłamaniowym- drzwi wejściowe do pomieszczeń 2/14 oraz 2/11. 12. Przeniesienie 20 szt. gniazd /(elektrycznych lub teletechnicznych) w lokalizację wskazaną przez Zamawiającego. 13. Wykonanie nawiewu (wentylacji) w pomieszczeniu węzła CO. 14. Montaż klimatyzatora w pomieszczeniu rozdzielni głównej, pom. 1/10. 15. Wykonanie przebudowy pomieszczeń toalet na 4 kondygnacji (utworzenie pomieszczenia biurowego), zgodnie z załączonym schematem. Załączony przedmiar pomocniczy należy zwiększyć o powyższy zakres. Zamawiający informuje, że prace wykończeniowe w pomieszczeniu serwerowni zostały w całości wykonane w ramach etapu I. Ściany pomieszczenia rozdzielni głównej zostały poszpachlowane oraz pomalowane również w ramach etapu I. Załączony przedmiar pomocniczy należy zmniejszyć o powyższy zakres, wykonany w ramach etapu I. W zakres robót budowlanych zewnętrznych: 1. Zewnętrzna kanalizacja deszczowa- odwodnienie parkingu, zgodnie z załączoną dokumentacją. 2. Podbudowy i nawierzchnie parkingu oraz ciągów komunikacyjnych, tj.:  wykonanie drogi dojazdowej o szer. 5,0 m,  parkingu dla samochodów osobowych o wymiarach zgodnych z dokumentacją,  ciągów pieszych i chodników z kostki ozdobnej, rodzaj zgodny z wbudowaną kostką w ramach etapu I,  wykonanie zieleńców. 3. Wykonanie oświetlenia zewnętrznego, zgodnie z dokumentacją, m.in.: ułożenie rur osłonowych i kabli, w wykopach na głębokości zgodnej z dokumentacją, montaż słupów oświetleniowych, opraw ozdobnych LED, okablowania, uziomów, oraz wykonanie badań i pomiarów linii kablowej oraz instalacji uziemiającej. Rodzaj opraw oraz słupów, zgodny z wbudowanymi w ramach etapu I. 4. Ułożenie rur osłonowych, oraz wykonanie studni rewizyjnych, zgodnie z załączonym rysunkiem przebiegu kabla instalacji monitoringu miejskiego monitoringu skate parku, oraz przedmiarem robót. 5. Rozbiórka istniejącego ogrodzenia. 6. Wykonanie ogrodzenia agregatu wolnostojącego, wraz z zadaszeniem. W ocenie Zamawiającego, przed sporządzeniem oferty, oferent winien dokonać oględzin budynku, objętego przedmiotem niniejszego zamówienia, celem oszacowania faktycznego zakresu, dotyczącego wykonania lub ewentualnie skorygowania rzędnych posadzek na poszczególnych kondygnacjach (część A budynku), w projektowanej przebudowie, w odniesieniu do rzędnych poziomów budynku istniejącego, celem uzyskania jednakowego poziomu wykończonej posadzki – zgodnie z zapisami dokumentacji projektowej. Informacja w zakresie zapewnienia dostępności dla osób niepełnosprawnych, niewidomych i słabowidzących. Na każdej kondygnacji części A i parterze części C zlokalizowano łazienki przystosowane do użytku przez osoby niepełnosprawne. Na parkingu należy wykonać i oznakować miejsca postojowe dla osób niepełnosprawnych, zgodnie z dokumentacją. Budynek należy dostosować dla osób niewidomych i słabowidzących, zgodnie z ogólnodostępnymi zaleceniami i przepisami ujętymi w dokumentach udostępnionych na stronie organizacji pożytku publicznego Polskiego Związku Niewidomych (http://www.pzn.org.pl/), oraz Głównego Urzędu Nadzoru Budowlanego (https://www.gunb.gov.pl/ https://www.gunb.gov.pl/sites/default/files/pliki/projektowanie_i_adaptacja_przestrzeni_do_potrzeb_osob_niewidomych_i_slab_0.pdf?805 ) w szczególności:  oznakowania schodów stałych na wejściach do budynku, oraz klatki schodowej w części C (USC) (zaleca, aby 0,5 m przed pierwszym stopniem schodów w górę oraz 0,5 m przed pierwszym stopniem schodów w dół, na całej szerokości schodów zainstalować oznakowanie dotykowe – pas ostrzegawczy o minimalnej szerokości 0,5 m. Krawędzie pierwszego i ostatniego stopnia każdego biegu schodów należy oznakować pasem kontrastowym (najlepiej jednolitego koloru żółtego) szerokości 0,08–0,10 m na powierzchni poziomej i pionowej stopnia. Wyjątkowo w przypadku biegu o trzech stopniach oznakować należy wszystkie trzy krawędzie. W sytuacji, gdzie schody zostały podzielone na kilka biegów, a spoczniki między nimi są krótsze niż 3 m, nie stosuje się oznaczeń dotykowych na nich).  Do drzwi windy w obiektach użyteczności publicznej należy wykonać ścieżkę kontrastową zakończoną polem uwagi szerokości ok. 0,50 m. Drzwi wejściowe powinny być zaznaczone poprzez obramowanie strefy przechodzenia oraz framugi kontrastowym pasem szerokości 0,10–0,15 m, na wysokości 0,80–1,20 m oraz 1,40–1,70 m).  Drzwi zewnętrzne należy zaznaczyć ich framugę pasem szerokości 0,10 m.  Drzwi wewnętrzne powinny mieć ościeżnice oznaczone kontrastowym kolorem w stosunku do powierzchni drzwi i ściany. Klamki również powinny wyróżniać się na tle drzwi. Numery pokoi należy wykonać wypukłą, kontrastową i powiększoną czcionką i umieścić na wysokości wzroku, tj. 1,4–1,7 m. Informacja pismem Braille’a powinna być umieszczona na wysokości ok. 120 cm od podłogi, tuż nad klamką lub na listwie prowadzącej przed drzwiami od strony klamki.  Aby ułatwić zlokalizowanie włączników światła na tle ściany, należy nałożyć na nie oznaczenie kontrastowe lub obramowanie.  Szklane przegrody i drzwi szklane należy oznaczyć przynajmniej dwoma pasami umieszczonymi na wysokości od 1,5 m do 2 m (pierwszy pas) oraz od 0,85 m do 1,05 m (drugi pas), kontrastującymi kolorystycznie z tłem, o szerokości nie mniejszej niż 0,1 m, na których mogą być umieszczone znaki, symbole lub motywy dekoracyjne. Przezroczyste przegrody o wysokości do 1,5 m należy oznaczyć jednym pasem umieszczonym bezpośrednio przy górnej krawędzi ściany.  Pomieszczenia higieniczno-sanitarne powinny być opatrzone oznaczeniami kontrastowymi przed wejściem, na wysokości wzroku (ok. 1,2-1,4 m od podłogi). Urządzenia sanitarne powinny być umieszczone na kontrastowym tle, podobnie pozostałe elementy, jak: dozowniki mydła, pojemniki na papier i ręczniki, suszarki do rąk, etc. Drzwi do kabin toaletowych powinny być wyraźnie oznaczone.  Znaki (piktogramy) i napisy powinny znajdować się na poziomie oczu (tj. 1,4 – 1,7 m), należy stosować litery o prostym kroju, bez kursywy, czcionką bez szeryfową (Arial, Tahoma), na matowym, kontrastowym tle. Kolorystyka kontrastowych oznaczeń oraz materiał z jakiego zostanie wykonany podlega zatwierdzeniu przez Zamawiającego. Zakres robót określają projekty budowlane i wykonawcze, specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych (STWiOR), OPZ. Przedmiary robót załączone do SIWZ mają wyłącznie charakter pomocniczy. Wykonawca jest zobowiązany do dokładnego sprawdzenia ilości robot z dokumentacją projektową. Pełny zakres robót został określa w dokumentacja stanowiąca Załączniki do OPZ w skład której wchodzą: - Zał. nr 1 do OPZ Inwentaryzacja budynku, - Zał. Nr 2 do OPZ projekty budowlany, - Zał. Nr 3 do OPZ projekt wykonawczy, - Zał. Nr 4 do OPZ przedmiary robót (*.pdf i *.ath) - Zał. Nr 5 do OPZ specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych (STWiOR), - Zał. Nr 6 do OPZ Projekt budowlany zamienny - Załącznik graficzny nr 1 do opz, Przedmiary robót załączone do SIWZ mają wyłącznie charakter pomocniczy i nie mogą stanowić jedynej podstawy wyceny oferty. Wykonawca zobowiązany jest do dokładnego sprawdzenia ilości robót z dokumentacją projektową. Z uwagi na to, że umowa na roboty będzie umową ryczałtową w przypadku wystąpienia w trakcie prowadzenia robót większej ilości obmiarowej określonych robót ujętych w projekcie w jakiejkolwiek pozycji przedmiarowej nie będzie mogło być to uznane za roboty dodatkowe z żądaniem dodatkowego wynagrodzenia. Ewentualny brak w przedmiarze robót koniecznych do wykonania wynikających z dokumentacji projektowej nie zwalnia Wykonawcy od obowiązku ich wykonania na podstawie projektu w cenie umownej. W związku z powyższym wykonawca nie może powoływać się na jakiekolwiek braki w przedmiarze i w oparciu o nie żądać zwiększenia wynagrodzenia. W przypadku dostrzeżenia rozbieżności pomiędzy poszczególnymi elementami dokumentacji projektowej wykonawca zobowiązany jest do wystąpienia do zamawiającego o ich wyjaśnienie przed złożeniem oferty, ponieważ w ramach wynagrodzenia podanego w ofercie wykonawca zobowiązany jest do wykonania wszystkich niezbędnych robót przewidzianych w którymkolwiek z dokumentów składających się na Załącznik nr 2 do SIWZ. Wykonawca, dla obliczenia ceny i we własnym zakresie ma prawo skorygować w przedmiarze ilości robót do wielkości według własnych obliczeń na podstawie projektu oraz SST. Oferta wykonawcy powinna obejmować wszystkie niezbędne roboty zapewniające właściwe wykonanie przedmiotu zamówienia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 6.1. Wykonawca jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości: 50 000,00 PLN (słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych 00/100). 6.2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu; (wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na następujący rachunek bankowy Zamawiającego: 87 1240 5211 1111 0000 4921 6440 z adnotacją: „Wadium – Znak sprawy: ZP.271.52.2019; b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2019 r. poz. 310 ze zm.). 6.3. Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu, Zamawiający uzna wadium, które znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. 6.4. W przypadku wnoszenia wadium w formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej, gwarancja musi być gwarancją nieodwołalną, bezwarunkową i płatną na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego, sporządzoną zgodnie z obowiązującymi przepisami i powinna zawierać następujące elementy: a) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib, b) kwotę gwarancji, c) termin ważności gwarancji w formule: „od dnia …….– do dnia ………”, d) zobowiązanie gwaranta do zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze żądanie zamawiającego w sytuacjach określonych w art. 46 ust. 4a oraz ust. 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych. 6.5. W przypadku wnoszenia wadium w formie innej niż pieniężna, Zamawiający wymaga oryginału dokumentu wadialnego (gwarancji lub poręczenia). 6.6. Wadium musi zabezpieczać ofertę przez cały okres związania ofertą, począwszy od dnia, w którym upływa termin składania ofert. 6.7. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem przypadku określonego w art. 46 ust. 4a ustawy Pzp. 6.8. Zamawiający zwraca wadium Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego i wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 6.9. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 6.10. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie 46 ust. 1 ustawy Pzp, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 6.11. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów, potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 Pzp, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt. 3 ustawy Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 6.12. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. 6.13. Zasady wnoszenia wadium określone w niniejszym Rozdziale dotyczą również przedłużania ważności wadium oraz wnoszenia nowego wadium w przypadkach określonych w ustawie.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa warunku w ww. zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 5.2.1. Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, jest zobowiązany do przekazania Zamawiającemu oświadczenia o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp z podmiotami, które złożyły oferty w postępowaniu. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Wzór oświadczenia stanowi Załącznik Nr 6 do SIWZ.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach