Przetargi.pl
„Termomodernizacja budynku Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Brudzewicach” – roboty dodatkowe

Urząd Gminy Poświętne ogłasza przetarg

  • Adres: 26-315 Poświętne, Akacjowa
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 447 564 034, , fax. 447 564 034
  • Data zamieszczenia: 2019-05-14
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Gminy Poświętne
    Akacjowa 4
    26-315 Poświętne, woj. łódzkie
    tel. 447 564 034, , fax. 447 564 034
    REGON: 54991500000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://bip.poswietne.pl/zamowienia-publiczne

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Termomodernizacja budynku Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Brudzewicach” – roboty dodatkowe
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    3.1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych dodatkowych w ramach zadania pn.: „Termomodernizacja budynku Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Brudzewicach” – roboty dodatkowe. W ramach zadania należy wykonać m.in.: Zagospodarowanie terenu wokół szkoły:  wykonanie nawierzchni chodników z kostki brukowej betonowej grubości 6 cm na podsypce cementowo-piaskowej w ilości ok. 110 m2;  montaż schodów na konstrukcji stalowej wraz z balustradą;  montaż pochylni zewnętrznej;  dostawa i montaż schodołazu;  dostawa i montaż drabiny zewnętrznej z koszem ochronnym o wysokości 10 m spełniającej wymagania techniczne dla tego typu wejść wykonanych w celu przeprowadzenia prac konserwacyjnych i porządkowych; Przebudowa toalet i instalacji wod-kan:  ścianki działowe z gazobetonu gr. 12 cm;  tynki wewnętrzne zwykłe z gipsowaniem i malowaniem ścian;  licowanie ścian płytkami ceramicznymi o wym. 20x20 cm na powierzchni ok. 110 m2;  posadzki: płytkowe z płytek 30x30 cm, 40x40 cm; posadzki z wykładzin z tworzyw sztucznych;  modernizacja toalet poprzez m.in. zamontowanie kabin systemowych oraz wymianę armatury sanitarnej w tym toaleta dla niepełnosprawnych z dostosowaniem systemów wentylacyjnych;  wymiana instalacji wodociągowej i kanalizacji sanitarnej; Pozostałe roboty:  przeniesienie głównego wyłącznika pożarowego na zewnątrz budynku szkoły wraz z licznikami eN  demontaż instalacji odgromowej z wykonaniem nowej zgodnej z obowiązującymi przepisami prawa;  zasilanie instalacji ppożarowej (zasilenie pompy do hydrantów kablem niepalnym przed wyłącznikiem ppoż.)  zamontowanie zaworu pierwszeństwa odcinającego dopływ wody do instalacji, utrzymujący właściwe ciśnienie instalacji ppoż., należy go zamontować za odejściem na pion wewnętrznej instalacji ppoż.  wykonanie zadaszenia nad schodami prowadzącymi do kotłowni na ramie z aluminium, wypełnienie z poliwęglanu. 3.2. Zakres robót obejmuje m.in.:  Roboty pomiarowe  Roboty rozbiórkowe  Prace montażowe 3.3. Zakres prac towarzyszących robotom podstawowym:  organizacja placu budowy leży po stronie Wykonawcy,  usuwanie z placu budowy zbędnych elementów i materiałów mogących stwarzać przeszkody lub utrudniać wykonywanie robót (gruz, elementy z rozbiórek),  uporządkowanie terenu po budowie oraz wszelkie inne prace nieobjęte w SIWZ, a konieczne do wykonania ze względu na sztukę budowlaną, bądź obowiązujące przepisy prawa,  powyższe prace należy wykonać zgodnie z obowiązującymi przepisami technicznymi oraz na warunkach określonych umową,  wykonywanie wszelkich czynności dodatkowych wynikających z przyjętej technologii wykonania robót. 3.4. Szczegółowy zakres robót objętych przetargiem określają poniższe dokumenty stanowiące dodatki do niniejszej SIWZ: 1) Projekt budowlany 2) Szczegółowa Specyfikacja Techniczna 3) Przedmiar robót Uwaga: Szczegółowy zakres robót oraz technologię robót określa projekt budowlany. Przedmiar robót zawiera jedynie zestawienie przewidywanych robót w celu zobrazowania skali zamierzenia budowlanego i ułatwienia Wykonawcom oszacowania kosztów realizacji inwestycji, dlatego co do zasady pełni jedynie funkcję pomocniczą. 3.5. Do wykonania przedmiotu zamówienia, należy stosować wyroby budowlane dopuszczone do powszechnego stosowania w budownictwie, oznakowane CE lub znakiem budowlanym, bądź umieszczone w wykazie wyrobów mających niewielkie znaczenie dla zdrowia i bezpieczeństwa, zgodnie z art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (t.j. Dz. U. z 2016r., poz. 1570). 3.6. W ramach realizacji zadania będących przedmiotem postępowania przetargowego Wykonawca zobowiązuje się do wykonania robót budowlanych, w tym montażu wyposażenia stałego, w tym urządzeń przewidzianych w dokumentacji projektowej. 3.7. W związku z tym, że przedmiot zamówienia przeznaczony jest do użytku osób fizycznych, w tym pracowników i uczniów, Wykonawca jest zobowiązany do spełnienia wszelkich wymagań w zakresie dostępności przebudowywanych pomieszczeń dla osób niepełnosprawnych zgodnie z wymogami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (Dz.U.2018.1202 t.j.) oraz Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. 3.8. Zamawiający informuje, że wszystkie roboty wykonywane na obiekcie muszą być uzgodnione z użytkownikami, gdyż do 28.06.2019r. obiekty normalnie pracują, a zatem wymaga się szczególnej ostrożności w prowadzeniu prac, w szczególności zapewnienia odpowiednich zabezpieczeń i osłon, utrzymywanie placu budowy w należytym porządku. Roboty głośne i uciążliwe dla otoczenia będą mogły być wykonywane w terminach uzgodnionych z Zamawiającym. W związku z powyższym wykonawca musi uwzględnić koszty zabezpieczenia wykonywania robót w cenie oferty. 3.9. Wykonawca ze środków własnych zakupi i dostarczy na budowę wszelkie elementy, urządzenia i materiały konieczne do wykonania robót budowlanych, instalacji, jak również przeznaczone do robót przewidzianych w dokumentacji projektowej. 3.10. Elementy wyposażenia (urządzenia) muszą być produktami należytej jakości, fabrycznie nowymi, kompletnymi, nieużywanymi, wolnymi od wad materiałowych, konstrukcyjnych i prawnych. Elementy wyposażenia muszą być oznakowane w taki sposób, aby możliwa była identyfikacja produktu jak i producenta. 3.11. Wykonawca zrealizuje roboty zgodnie z dokumentacją projektową oraz wykona wszelkie towarzyszące czynności niezbędne do zrealizowania całego zadania. Wykonawca bierze na siebie pełną odpowiedzialność za prawidłowe wykonanie, uruchomienie, regulację i działanie urządzeń, jak również za jakość wykończeń, a także jakość przeprowadzonych prac odtworzeniowych związanych z naprawami naruszonej w trakcie robót tkanki budowlanej i instalacyjnej obiektu. 3.12. Zamawiający dopuszcza stosowanie produktów równoważnych. W przypadku gdy w dokumentacji składającej się na szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się wskazanie na znaki towarowe, patenty lub pochodzenie produktów, to służy ono jedynie do ustalenia charakterystyki tych produktów i Wykonawca ma obowiązek wbudować/zastosować produkty posiadające właściwości zapewniające zgodne z dokumentacją techniczną składającą się na treść Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia funkcjonowanie elementów, części lub całego obiektu budowlanego. Tym samym dopuszcza się do stosowania przy realizacji zamówienia produkty równoważne innych producentów. Wykonawca, który powołuje się na produkty równoważne obowiązany jest wykazać, że oferowany/-e produkt/-y odpowiada/-ją wymaganiom określonym przez Zamawiającego. Wymagane parametry techniczne zostały podane w dokumentacji technicznej. W tym celu wykonawca zobowiązany jest złożyć oświadczenie, że zastosowany/-e produkt/-y równoważne spełniają wymagania określone przez zamawiającego w dokumentacji technicznej. Jeżeli Wykonawca w kosztorysie ofertowym w opisie pozycji robót nie wskaże, że oferuje produkt równoważny poprzez dopisek: „produkt równoważny”, wówczas na etapie realizacji umowy Wykonawca ma obowiązek stosować takie produkty jakie wynikają wprost z dokumentacji technicznej. 3.13. Zamówienie nie zostało podzielone na części. Zamawiający nie przewiduje możliwości składania ofert częściowych. 3.14. Zatrudnienie pracowników. Zamawiający wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane przez zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 108 ze zm.). Zamawiający wymaga, aby czynności polegające na faktycznym wykonywaniu robót budowlanych związanych z wykonaniem całego zamówienia o ile nie są (będą) wykonywane przez daną osobę w ramach prowadzonej przez nią działalności gospodarczej były wykonywane przez osoby zatrudnione przez Wykonawcę, podwykonawcę na podstawie umowy o pracę. Rodzaj czynności (niezbędnych do wykonania zamówienia), co do których wykonania zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia: czynności pracownika budowlanego obejmującego cały zakres rzeczowy robót budowlanych opisanych w przedmiarze robót oraz w Szczegółowej Specyfikacji Technicznej tj. wykonującego czynności bezpośrednio związane z wykonywaniem robót, czyli tzw. pracowników fizycznych. Wymóg nie dotyczy więc, między innymi osób świadczących usługi w ramach prowadzonej działalności gospodarczej np. kierujących budową, wykonujących obsługę geodezyjną, dostawców materiałów budowlanych. Wymagania zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy, osób wykonujących wskazane przez Zamawiającego czynności, w zakresie realizacji zamówienia, zostały określone w § 14 wzoru umowy stanowiącym dodatek nr 9 do SIWZ. Powyższe wymagania określają w szczególności: a) sposób dokumentowania zatrudnienia osób, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy, b) uprawnienia zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy, oraz sankcje z tytułu niespełnienia tych wymagań, c) rodzaj czynności niezbędnych do realizacji zamówienia, których dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnienie Wykonawca jest zobowiązany w sposób szczególny wykazać na etapie składania ofert.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Dokumenty oraz oświadczenia składane wraz z ofertą: 1 wypełniony formularz ofertowy o treści zgodnej ze wzorem stanowiącym dodatek nr 1 do SIWZ, 2 oświadczenie potwierdzające, że Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu - z wykorzystaniem wzoru określonego w dodatku nr 2 do SIWZ. 3 oświadczenie Wykonawcy / Podwykonawcy o braku podstaw do wykluczenia wykonawcy - z wykorzystaniem wzoru określonego w dodatku nr 3 do SIWZ. 4 kosztorys ofertowy uproszczony 5 oświadczenia Wykonawcy, że wybór złożonej przez Wykonawcę oferty będzie prowadzić do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług, o którym mowa w pkt 17.6 – Wykonawca składa oświadczenie tylko w przypadku, gdy wybór złożonej przez Niego oferty spowoduje powstanie u Zamawiającego obowiązku podatkowego zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług. 6 Do oferty Wykonawca zobowiązany jest dołączyć w przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, dokument/-y, o którym/-ch mowa w Rozdziale 6 w pkt 6.8: 1) dokument, w którym Wykonawca polegający na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów udowadnia Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia, 2) dokument lub dokumenty, które określają w szczególności: a) zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu; b) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; c) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; d) czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje usługi, których wskazane zdolności dotyczą. Powyższe informacje określone w ppkt 2 lit. a)-d) mogą być zawarte np. w zobowiązaniu innego podmiotu. Przykładowy wzór zobowiązania innego podmiotu stanowi dodatek nr 5 do SIWZ. 7) pełnomocnictwo określające jego zakres w przypadku, gdy Wykonawcę reprezentuje pełnomocnik; 8) pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego Wykonawców występujących wspólnie (w tym: konsorcja, spółki cywilne) w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia; 7 Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej zgodnie z art. 24 ust. 11 ustawy: Wykonawca, w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy, przekazuje zamawiającemu oświadczenie o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy - z wykorzystaniem wzoru określonego w dodatku nr 4 do SIWZ). W przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Uwaga: Wykonawca nie składa wraz z ofertą oświadczenia dot. przynależności do tej samej grupy kapitałowej. 8 Na wezwanie Zamawiającego w celu potwierdzenia wypełnienia obowiązku informacyjnego przewidzianego w art. 13 lub 14 RODO - Oświadczenie Wykonawcy w zakresie wypełnienia obowiązków informacyjnych przewidzianych w ustawie RODO – można wykorzystać dodatek nr 8.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach