Przetargi.pl
Termomodernizacja budynku Zespołu Szkół nr 1 w Żurominie

Gmina i Miasto Żuromin ogłasza przetarg

  • Adres: 09-300 Żuromin, Pl. Piłsudskiego
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 23 6572 558 , fax. 236 572 540
  • Data zamieszczenia: 2017-05-19
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina i Miasto Żuromin
    Pl. Piłsudskiego 3
    09-300 Żuromin, woj. mazowieckie
    tel. 23 6572 558, fax. 236 572 540
    REGON: 130377936
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Termomodernizacja budynku Zespołu Szkół nr 1 w Żurominie
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    3.1 Przedmiot zamówienia udzielany jest w formule „zaprojektuj i wybuduj”. 3.2 Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych polegających na termomodernizacji budynku Zespołu Szkół nr 1 w Żurominie zgodnie z programem funkcjonalno użytkowym (Załącznik nr 1 do SIWZ), audytem energetycznym (Załącznik nr 2 do SIWZ) oraz Wykazem robót i dokumentacji (Załącznik nr 3a do SIWZ, Załącznik nr 3b do SIWZ). Zakres zamówienia obejmuje: 1) Wykonanie dokumentacji projektowej i Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót na podstawie programu funkcjonalno – użytkowego (Załącznik nr 1 do SIWZ) oraz audytu energetycznego (Załącznik nr 2 do SIWZ), Wykazu robót i dokumentacji (Załącznik nr 3a do SIWZ, Załącznik nr 3b do SIWZ) oraz wykonanie Audytu energetycznego ex-post, 2) Wykonanie robót budowlanych, montażowych, instalacyjnych zgodnie z zatwierdzoną przez Zamawiającego dokumentacją projektową. Zakres robót podzielony jest na dwa etapy: Etap I obejmuje między innymi: - Ocieplenie stropodachu szkoły - Ocieplenie stropodachu sali gimnastycznej - Ocieplenie stropodachu zaplecza sali gimnastycznej - Ocieplenie ścian zewnętrznych szkoły - Ocieplenie stropodachu zaplecza hali sportowej - Ocieplenie ścian zewnętrznych hali sportowej - - Ocieplenie stropodachu hali sportowej - Wymianę stolarki okiennej - Wykonanie dokumentacji projektowej i Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót Etap II obejmuje między innymi: - Budowę wentylacji mechanicznej - Modernizację instalacji c.w. w tym częściową wymianę instalacji c.w.u. w łazienkach w hali sportowej i łazienkach szkolnych oraz w bloku żywieniowym - Wprowadzenie Systemu Zarządzania Energią - Modernizację oświetlenia z dostosowaniem do obowiązujących przepisów - Budowę instalacji fotowoltaicznej - Wykonanie dokumentacji projektowej i Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawierają załączniki do SIWZ: Program Funkcjonalno-Użytkowy - Zał. nr 1 do SIWZ Audyt energetyczny - Zał. nr 2 do SIWZ Wykaz robót i dokumentacji – Załącznik nr 3a do SIWZ, Załącznik nr 3b do SIWZ UWAGA: Załączony wykaz robót i dokumentacji jest materiałem pomocniczym do wyliczenia ceny ryczałtowej oferty, a ewentualne nieujęte w nich elementy robót wynikające z projektu nie mogą stanowić podstawy do żądania przez Wykonawcę dodatkowego wynagrodzenia. 3.3 Wykonawca zobowiązany jest przed przystąpieniem do robót przedstawić Zamawiającemu do uzgodnienia/akceptacji projekty wykonawcze na poszczególne elementy zadania: - Projekt ocieplenia ścian, stropów oraz wymiany stolarki okiennej - 4 egz. wraz ze STWiOR – 2 egz; - Projekt wentylacji mechanicznej – 4 egz. wraz ze STWiOR – 2 egz; - Projekt modernizacji instalacji c.w. w tym częściowa wymiana instalacji c.w.u. w łazienkach w hali sportowej i łazienkach szkolnych oraz bloku żywieniowym – 4 egz. wraz ze STWiOR – 2 egz; - Projekt wprowadzenie Systemu Zarządzania Energią – 4 egz. wraz ze STWiOR – 2 egz; - Projekt modernizacji oświetlenia z dostosowaniem do obowiązujących przepisów – 4 egz. wraz ze STWiOR – 2 egz; - Projekt instalacji fotowoltaicznej – 4 egz. wraz ze STWiOR – 2 egz; 3.4 Wykonawca zobowiązany jest po wykonaniu robót przedstawić Zamawiającemu projekty powykonawcze na poszczególne elementy zadania określone w pkt. 3.3 oraz audyt energetycznego ex-post dla przedmiotowego zadania termomodernizacyjnego – po 2 egz. 3.5 Wykonawca zobowiązany jest do przeprowadzenia szkoleń personelu Zamawiającego w zakresie eksploatacji i konserwacji wyposażenia objętego przedmiotem zamówienia. 3.6 W zakres zamówienia wchodzą wszystkie prace, czynności oraz roboty, które należy zrealizować by przedmiot zamówienia osiągnął efekt ekologiczny, gotowość do eksploatacji, został wykonany należycie, zgodnie z obowiązującymi normami i przepisami prawa, sztuką budowlaną, zasadami współczesnej wiedzy technicznej i uzgodnieniami dokonanymi w trakcie realizacji robót. 3.7 Materiały stosowane przez Wykonawcę podczas realizacji przedmiotu zamówienia powinny być fabrycznie nowe i odpowiadać co do jakości wymogom wyrobów dopuszczonych do stosowania w budownictwie zgodnie z ustawą Prawo Budowlane. 3.8 Wymagany minimalny okres gwarancji na wykonane roboty budowlane wynosi 36 miesięcy. Okres rękojmi równy jest okresowi gwarancji. 3.9 Wykonawca zobowiązany jest do poinformowania Zamawiającego oraz użytkowników o rozpoczęciu poszczególnych etapów robót z wyprzedzeniem minimum 5 dni roboczych. 3.10 Wykonawca zobowiązany jest do wykonania dokumentacji powykonawczej robót. 3.11 Proponuje się, aby wykonawca dokonał wizji lokalnej terenu budowy i jego otoczenia, a także zdobył na własną odpowiedzialność i ryzyko, wszelkie dodatkowe informacje, które mogą być konieczne do przygotowania oferty i wykonania zamówienia. Koszty dokonania wizji lokalnej terenu budowy poniesie wykonawca. 3.12 Przedmiot zamówienia będzie dofinansowany z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014-2020 w ramach Osi Priorytetowej IV „Przejście na gospodarkę niskoemisyjną” Działanie 4.2. „Efektywność energetyczna”; 3.13 WYMAGANIA W ZAKRESIE ZATRUDNIENIA NA PODSTAWIE UMOWY O PRACĘ 3.13.1 Na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy Pzp Zamawiający wymaga aby wszystkie prace fizyczne związane z wykonaniem wszystkich robót objętych zamówieniem, których wykonanie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r Kodeks pracy były wykonywane przez osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę. Zamawiający wymaga aby Wykonawca lub podwykonawca zatrudnił w/w osoby na okres od rozpoczęcia do końca upływu terminu realizacji zamówienia; w przypadku rozwiązania stosunku pracy przez pracownika lub przez pracodawcę przed zakończeniem tego okresu wykonawca zobowiązany jest do zatrudnienia na to miejsce innej osoby. Rodzaje czynności niezbędnych do realizacji zamówienia, których dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia: - roboty rozbiórkowe i demontażowe - ocieplenie stropodachu szkoły - ocieplenie stropodachu sali gimnastycznej - ocieplenie stropodachu zaplecza sali gimnastycznej - ocieplenie ścian zewnętrznych szkoły - ocieplenie stropodachu zaplecza hali sportowej - ocieplenie ścian zewnętrznych hali sportowej - ocieplenie stropodachu hali sportowej - wymiana stolarki okiennej - budowa wentylacji mechanicznej - modernizacja instalacji c.w. w tym wymiana instalacji c.w.u. - wykonanie systemu zarządzania energią - modernizacja oświetlenia - budowa instalacji fotowoltaicznej - kierowanie pojazdami - obsługa maszyn budowlanych - wykonanie prac porządkowych - wykonanie innych czynności (prac fizycznych) związanych z wykonaniem bezpośrednio prac budowlanych objętych przedmiotem zamówienia. Wymóg nie dotyczy czynności wykonywanych przez osoby kierujące budową: kierownika budowy, kierownika robót oraz innych osób pełniących samodzielnie funkcje techniczne w budownictwie; dostawców materiałów budowlanych. Art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1976 r. – Kodeks pracy: Poprzez nawiązanie stosunku pracy pracownik zobowiązuje się do wykonywania pracy określonego rodzaju na rzecz pracodawcy i pod jego kierownictwem oraz w miejscu i czasie wyznaczonym przez pracodawcę, a pracodawca - do zatrudniania pracownika za wynagrodzeniem. 3.13.2 W trakcie realizacji zamówienia zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec wykonawcy odnośnie spełniania przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 3.13.1 czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. 3.13.3 Wykonawca lub podwykonawca w terminie 3 dni od dnia podpisania umowy zobowiązany jest przedłożyć Zamawiającemu wykaz osób, które będą wykonywać czynności określone w pkt 3.13.1 wraz z oświadczenie, że wymienione osoby są zatrudnione w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy Kodeks pracy. O każdorazowej zmianie wskazanych w wykazie osób (aktualizacji) Wykonawca lub podwykonawca zobowiązany jest do poinformowania Zamawiającego na piśmie przed wprowadzeniem pracownika na budowę. 3.13.4 W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie wykonawca przedłoży zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane w punkcie 3.13.1 czynności w trakcie realizacji zamówienia: - oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy; - poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności bez imion, nazwisk, adresów, nr PESEL pracowników). Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania; - zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez wykonawcę lub podwykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy; - poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych 3.13.5 Z tytułu niespełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 3.13.1 czynności zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez wykonawcę kary umownej w wysokości określonej w istotnych postanowieniach umowy w sprawie zamówienia publicznego (wzór umowy Załącznik nr 8 do SIWZ). Niezłożenie przez wykonawcę w wyznaczonym przez zamawiającego terminie żądanych przez zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 3.13.1 czynności. 3.13.6 W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę, zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45453000-7

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach