Przetargi.pl
Termomodernizacja budynku Urzędu Gminy w Brzeźniu

Gmina Brzeźnio ogłasza przetarg

  • Adres: 98-275 Brzeźnio, ul. Wspólna
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 043 8203026, 043 8203024 , fax. 438 203 671
  • Data zamieszczenia: 2019-06-28
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Brzeźnio
    ul. Wspólna 44
    98-275 Brzeźnio, woj. łódzkie
    tel. 043 8203026, 043 8203024, fax. 438 203 671
    REGON: 73093443000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.brzeznio.finn.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Termomodernizacja budynku Urzędu Gminy w Brzeźniu
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    2. Opis przedmiotu zamówienia: • docieplenie ścian zewnętrznych kondygnacji nadziemnych styropianem oraz wełną mineralną, • docieplenie ościeży stolarki okiennej i drzwiowej styropianem, • docieplenie ścian zewnętrznych piwnicy styropianem ekstrudowanym, • wykonanie pionowych izolacji przeciwwilgociowych ścian piwnicy, • docieplenie stropodachu pełnego poprzez ułożenie styropianu laminowanego papą, • docieplenie stropu zewnętrznego (nad wejściem głównym) styropianem, • wymiana stolarki okiennej w poziomie piwnic na okna PCV, • wymiana stolarki drzwiowej typowanej do wymiany na drzwi, • zamurowanie nieużytkowanego otworu drzwiowego w poziomie I piętra w elewacji północno-wschodniej, • likwidacja barierki w obrębie balkonu w elewacji północno-wschodniej, • wykonanie tynku cienkowarstwowego na ścianach, • wymiana wszystkich obróbek blacharskich oraz podokienników, • wymiana rynien i rur spustowych, • demontaż krat zewnętrznych w poziomie parteru oraz I piętra, • oczyszczenie i malowanie barierek metalowych oraz krat zewnętrznych na oknach w pomieszczeniach piwnic, • wykonanie opaski/utwardzenia z kostki betonowej, • wykonanie nowych wylewek betonowych wraz z izolacją przeciwwilgociową oraz wymianą obróbek blacharskich w obrębie balkonów, • wykonanie wylewek betonowych na schodach zewnętrznych w elewacji północno-wschodniej, oraz w elewacji południowo-wschodniej, • odtworzenie schodów zewnętrznych (wejściowych) i wykonanie jako betonowe/z kostki betonowej, • skucie odparzonych tynków kominów, wykonanie nowych tynków cementowo-wapiennych, malowanie oraz wykonanie obróbek blacharskich czapek betonowych (w przypadku braku czapek betonowych również ich wykonanie), • wymiana opraw oświetleniowych zewnętrznych, • wymiana opraw oświetleniowych wewnętrznych oświetlenia awaryjnego na korytarzach, • wymiana instalacji centralnego ogrzewania wraz z kotłem olejowym, • wymiana instalacji odgromowej, • montaż elektrowni fotowoltaicznej wraz z instalacją odgromową, rozdzielnią DC i Inwenterem oraz modernizacja rozdzielni. 1) Zamawiający na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy Pzp wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 paragraf 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy. Szczegółowy sposób dokumentowania osób o których mowa w art. 29 ust. 3 a, uprawnienia zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3 a, oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań, rodzaju czynności niezbędnych do realizacji zamówienia, których dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia zawarte są w projekcie umowy i niniejszej siwz. 2) Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia przedstawiony został w dokumentacji projektowej. Wykonawca wykona wszystkie roboty wynikające z dokumentacji projektowej, nawet wtedy, gdy nie zostały wcześniej ujęte w przedmiarach robót, a są niezbędne do realizacji przedmiotu zamówienia. 3) Wymagany okres rękojmi za wady i gwarancji jakości dla elementów przedmiotu zamówienia wynosi na wykonane roboty (materiały, robociznę) i wady wbudowanych materiałów – co najmniej 60 miesięcy licząc od dnia bezusterkowego odbioru końcowego przedmiotu zamówienia. Odpowiedzialność z tytułu rękojmi jest równa okresowi gwarancji i wynosi minimum 60 miesięcy licząc od dnia odbioru końcowego przedmiotu zamówienia. 4) Wskazane jest, aby Wykonawca przed złożeniem oferty dokonał wizji lokalnej placu budowy – zapoznał się z przedmiotem zamówienia. 5) Wykonawca, w związku z faktem, iż przedmiot Umowy obejmuje prace na czynnym obiekcie Urzędu Gminy Brzeźnio, zobowiązany jest prowadzić prace budowlane, dowozić i składować materiały w sposób nie kolidujący z funkcjonującym urzędem, tj. w szczególności w taki sposób, aby nie zakłócać/ograniczać/ wstrzymywać funkcjonowania obiektu. Ponadto zobowiązany jest zapewnić określone przepisami prawa warunki, które zagwarantują bezpieczeństwo i ochronę zdrowia zarówno pracownikom wykonawcy, jak i wszelkim innym osobom, a w szczególności personelowi, osobom korzystającym z usług prowadzonych w urzędzie, itd., 6) Wykonawca dla celów zapewnienia bezpieczeństwa zobowiązany jest do wykonania odpowiednich zabezpieczeń, zadaszeń itp. 7) Wykonawca zobowiązany jest nie później niż na 7 dni przed datą prac skutkujących ograniczeniem/zakłóceniem pracy placówki, poinformować Zamawiającego o takiej możliwości. Strony wówczas ustalą termin/sposób prowadzenia prac mając na uwadze konieczność zapewnienia możliwości funkcjonowania urzędu. 8) Materiały z remontu: - z demontażu instalacji c.o. (kocioł, grzejniki, orurowanie) oraz obróbki blacharskie, rynny spustowe, kraty zewnętrzne, barierki, drzwi metalowe Wykonawca przekaże Zamawiającemu; - okna, pokrycie dachu, gruz itp. Wykonawca zagospodaruje we własnym zakresie. 9) Wykonawca zobowiązany jest do zawarcia w cenie oferty wszystkich kosztów za roboty niezbędne do prawidłowego ich wykonania, zgodnie z technologią robót określoną normami oraz warunkami technicznymi odbioru robót stąd wyklucza się roszczenia Wykonawcy z tytułu błędnego skalkulowania ceny lub pominięcia elementów niezbędnych do wykonania umowy. 10) Koszty obsługi geodezyjnej w tym m.in. wytyczenie nowych obiektów w terenie oraz inwentaryzacji powykonawczej, odtworzenie uszkodzonych w trakcie budowy punktów granicznych ponosi wykonawca (jeśli dotyczy). 11) Wykonawca podejmie odpowiednie środki w celu zabezpieczenia dróg prowadzących do placu budowy przed zniszczeniem spowodowanym jego środkami transportu lub podwykonawcy. 12) Wykonawca zobowiązuje się do zabezpieczenia placu budowy przed dostępem osób trzecich. 13) Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za szkody wyrządzone osobom trzecim w trakcie realizacji przedmiotu umowy. Odpowiedzialność Zamawiającego w tym zakresie jest wyłączona. 14) Prace należy prowadzić w sposób umożliwiający dojście i dojazd do obiektu. 15) Wykonawca zobowiązuje się wykonać przedmiot umowy zgodnie z dokumentacją projektową i załączonym do umowy kosztorysem ofertowym z materiałów własnych, posiadających aktualne atesty i certyfikaty, świadectwa pozwalające na ich stosowanie. Dokumenty te zobowiązany jest przedłożyć przed rozpoczęciem robót Inspektorowi nadzoru oraz Zamawiającemu w celu uzyskania akceptacji na ich wbudowanie itp. Transport materiałów na plac budowy oraz dostarczenie i eksploatacja maszyn i urządzeń obciążają Wykonawcę. Materiały itp. będą wysokiej jakości oraz pozbawione będą wad projektowych, wykonawczych i materiałowych. 16) W przypadku zniszczenia lub uszkodzenia robót, ich części bądź urządzeń w toku realizacji – Wykonawca jest zobowiązany do naprawienia ich i doprowadzenia do stanu poprzedniego. 17) Wykonawca zobowiązany jest do dokonania niezbędnych uzgodnień wynikających z dokumentacji projektowej oraz wynikłych w trakcie realizacji prac m.in. w zakresie sieci energetycznych, telekomunikacyjnych itp 18) Wykonawca zobowiązany jest do wykonania robót budowlanych na podstawie dokumentacji projektowej, zgodnie ze sztuką budowlaną, obowiązującymi przepisami i normami oraz poleceniami Nadzoru Inwestorskiego i Autorskiego, w tym ochrony środowiska oraz przy zachowaniu przepisów BHP i p-poż., przy maksymalnym ograniczeniu uciążliwości prowadzonych robót. Wykonawca gwarantuje także wykonanie przedmiotu zamówienia pod kierownictwem osób posiadających wymagane przygotowanie zawodowe do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie. 19) Wykonawca ma obowiązek sporządzić kompletną dokumentację powykonawczą robót, w tym dokumentację do celów odbioru końcowego, itp. Wykonawca ma obowiązek uzyskać wszystkie niezbędne dokumenty potwierdzające prawidłowość wykonania robót, przygotować wszystkie kompletne dokumenty, badania, analizy i sprawdzenia. 20) Wykonawca zapewni od momentu przejęcia placu budowy do chwili podpisania przez Zamawiającego Protokołu Odbioru Końcowego: - bezpieczeństwo wszystkich osób upoważnionych do przebywania na placu budowy, zgodnie z obowiązującymi przepisami bhp, - utrzymanie placu budowy i obiektów w należytym porządku, - ochronę ppoż. placu budowy, - ochronę mienia znajdującego się na placu budowy, - wykonanie i utrzymanie na placu budowy oświetlenia, oznakowania, zapór, przegród, zabezpieczeń, - odtworzenie nawierzchni dróg, poboczy, terenów prywatnych, koszty organizacji ruchu, przywrócenia terenu do stanu pierwotnego itp. – jeśli zajdzie taka potrzeba, - niezwłoczne usuwanie zanieczyszczeń dróg, dojazdów do placu budowy, placów składowych. 21) Zamawiający zastrzega sobie prawo kontroli jakości robót. 22) W razie wystąpienia opóźnień lub innych okoliczności zawinionych przez Wykonawcę, a skutkujących utratą dofinansowania zadania przez Zamawiającego, Zamawiający zastrzega sobie możliwość wystąpienia w stosunku do Wykonawcy z roszczeniem o zapłatę utraconego dofinansowania. 3. Jeżeli gdziekolwiek w niniejszej SIWZ (dokumentacji przetargowej tj. projekt budowlany, specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót i przedmiary robót) pojawia się nazwa, marka lub typ wskazujący na konkretnego producenta, należy to interpretować, że określenie ma jedynie charakter przykładowy, a wykonawca sporządzając ofertę może uwzględnić wyrób każdego innego producenta, który jest równoważny tzn. posiada co najmniej takie same lub korzystniejsze parametry wydajnościowe i jakościowe oraz standard wykonania w stosunku do podanych w SIWZ przykładów. Parametry wydajnościowe i jakościowe zostały wskazane w dokumentacji projektowej/tabeli równoważności. Możliwość zastosowania urządzeń, materiałów równoważnych uzależniona będzie od ich zgodności ze wszystkimi parametrami określonymi w tabeli równoważności (załącznik nr 10 do siwz) Powyższe zmiany muszą być wykazane w załączonej tabeli „Wykaz urządzeń i materiałów równoważnych" i złożone wraz z ofertą – załącznik nr 11 do SIWZ. Brak wskazania w załączniku propozycji zastosowania urządzeń i materiałów równoważnych oznaczać będzie deklarację Wykonawcy, że przedmiot zamówienia zostanie wykonany przy zastosowaniu urządzeń i materiałów przyjętych w projekcie budowlanym. Udowodnienie, że urządzenia i materiały są równoważne spoczywa na Wykonawcy na etapie badania ofert. Dokumenty potwierdzające równoważność Wykonawca zobowiązany będzie złożyć na wezwanie Zamawiającego (art. 30 ust. 5 ustawy Pzp). W sytuacji zastosowania materiałów i urządzeń równoważnych Zamawiający wymaga złożenia na wezwanie stosownych dokumentów uwiarygodniających parametry jakościowe, bądź użytkowe tych materiałów lub urządzeń. Zamawiający zastrzega sobie prawo do oceny równoważności proponowanych rozwiązań. Zamawiający zastrzega sobie także prawo do korzystania z opinii ekspertów, rzeczoznawców, itp.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45321000-3
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 20 000 zł (słownie: dwadzieścia tysięcy złotych) wniesionym przed upływem terminu składania ofert. 2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm.) 3. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się na rachunek Zamawiającego nr rachunku 28 9267 0006 0030 1950 3000 0040 Bank Spółdzielczy w Sieradzu, Oddział w Brzeźniu, ul. Wspólna 39, 98-275 Brzeźnio. 4. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 5. W przypadku gdy wadium wnoszone jest w innej formie niż pieniądz, Wykonawca powinien do oferty załączyć oryginał dowodu jego wniesienia. 6. Wadium musi obejmować cały okres związania ofertą. 7. Wykonawca, którego oferta nie będzie zabezpieczona akceptowaną formą wadium zostanie wykluczony z postępowania. 8. Zamawiający zwróci wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy Pzp. 9. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, 3) zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 10. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie nie złoży oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, poświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt. 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie ustanawia szczegółowego sposobu spełnienia warunku w tym zakresie. Ocena spełniania warunku zostanie dokonana na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu złożonego przez Wykonawcę.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: - oryginał pełnomocnictwa udzielanego osobom podpisującym ofertę lub kserokopia pełnomocnictwa poświadczona notarialnie za zgodność z oryginałem, o ile prawo do reprezentowania Wykonawcy w powyższym zakresie nie wynika wprost z dokumentu rejestrowego; - w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia – pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego (w przypadku spółki cywilnej, jeśli z umowy tej spółki wynika sposób jej reprezentowania do stwierdzenia czego niezbędne będzie załączenie do oferty umowy spółki cywilnej); Wszelka korespondencja oraz rozliczenia dokonywane będą wyłącznie z podmiotem występującym, jako pełnomocnik pozostałych. Oferta musi być podpisana w taki sposób, aby prawnie zobowiązywała wszystkie podmioty występujące wspólnie. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy; - informacja o obowiązku podatkowym u Zamawiającego – załącznik nr 4 do siwz; - wykaz części zamówienia, które Wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcom lub oświadczenie, że Wykonawca wykona zamówienie własnymi siłami – załącznik nr 5 do siwz; - dokument potwierdzający wniesienie wadium; - w przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu i niepodleganiu wykluczeniu składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie; - wykazu materiałów i urządzeń równoważnych – załącznik nr 11 do siwz. - zobowiązanie podmiotu do oddania kapitału – załącznik nr 12 do siwz; - oświadczenie RODO – załącznik nr 14 do siwz;

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach