Przetargi.pl
Termomodernizacja budynku Szkoły Podstawowej w Topólce

Gmina Topólka ogłasza przetarg

  • Adres: 87875 Topólka, Topólka
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 54 286-90-11 , fax. 542 869 035
  • Data zamieszczenia: 2018-02-01
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Topólka
    Topólka 22
    87875 Topólka, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. 54 286-90-11, fax. 542 869 035
    REGON: 910866689
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.topolka.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Termomodernizacja budynku Szkoły Podstawowej w Topólce
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest termomodernizacja obiektu użyteczności publicznej pn.: „Termomodernizacja budynku Szkoły Podstawowej w Topólce”. 2) Na realizację ww. zadania Gmina Topólka pozyskała dofinansowanie ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Osi priorytetowej 3. Efektywność energetyczna i gospodarka niskoemisyjna w regionie, Działania 3.3. Efektywność energetyczna w sektorze publicznym i mieszkaniowym, Schemat: Modernizacja energetyczna budynków publicznych – w ramach polityki terytorialnej Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014-2020. 3) Projekt dotyczy przedsięwzięcia z zakresu głębokiej i kompleksowej modernizacji energetycznej budynków rozumiane jako kompleksowe przedsięwzięcie termomodernizacyjne, zgodnie z art. 2 pkt 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 roku o wspieraniu termomodernizacji i remontów* Inwestycja ma zwiększyć efektywność energetyczną w kompleksie szkolnym. Zracjonalizować zużycie i ograniczyć straty energii, co doprowadzi do zmniejszenia zapotrzebowania na energię. 4) Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych. 2. Opis przedmiotu zamówienia 1) Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych w ramach zadania inwestycyjnego pn. „Termomodernizacja budynku Szkoły Podstawowej w Topólce”, które obejmuje budynek złożony z 6 (sześciu) segmentów, których budowa realizowana była w różnych okresach, stąd różne parametry techniczne poszczególnych części szkoły, tj. 5 części dydaktycznych, sala gimnastyczna. Budynek Szkoły Podstawowej w Topólce zlokalizowany jest na działce nr 72/6 w obrębie geodezyjnym Topólka, w miejscowości Topólka 26 jest obiektem częściowo trzykondygnacyjnym, podpiwniczonym, wybudowanym w technologii tradycyjnej. Działka jest własnością Gminy Topólka. Powierzchnia zabudowy istniejących obiektów budowlanych wynosi 1.146,60 m2. 2) Wykonanie termomodernizacji budynku Szkoły Podstawowej w Topólce obejmuje roboty budowlane: a) dla branży architektoniczno – konstrukcyjnej ELEWACJE - ocieplenie ścian cokołu styropianem lambda 0,031 gr. 8 cm z wykonaniem Tylku silikonowego - demontaż obróbek blacharskich, w tym parapetów zewnętrznych, rur spustowych, rynien, wskazanych okien - osadzenie nowych okien - wklejenie poziomego pasa płyt XPS wzdłuż krawędzi okapów i ścian szczytowych klejem do łączenia styropianu z papą - zamocowanie pasa z płyty OSB za pomocą dybli kotwionych w płytach korytkowych dachu i ścian szczytowych - wykonanie obróbek blacharskich: pod- i nadrynnowej oraz attyk - montaż prefabrykowanych rynien i rur spustowych - docieplenie ścian styropianem o współczynniku lambda 0,031 W/(m K) o grubości 15 cm - wykonanie tynku silikatowego barwionego w masie - montaż nowych parapetów zewnętrznych - montaż kratek wentylacyjnych na jednym z budynków od stropodachów – 16 szt. - odtworzenie dylatacji ścian budynku oraz wykonanie brakujących dylatacji części cokołowej - zamocowanie 12 szt. budek lęgowych dla ptaków DACHY - demontaż kominów wentylacyjnych odbudowa ich oraz podwyższenie o grubość docieplenia - montaż czapek kominowych (technologia lekka) - wklejenie poziomego pasa styropianu XPS wzdłuż krawędzi okapów klejem do łączenia styropianu z papą - zamocowanie pasa z płyty OSB za pomocą dybli - ułożenie jednej warstwy papy wentylacyjnej perforowanej na sucho na powierzchni starego pokrycia dachu – łącznik i część sali gimnastycznej - ułożenie ocieplenia dachu z płyt styropapy obustronnie laminowanych papą o grubości 15 cm (nad budynkiem nr 3) i 20 cm (nad budynkiem nr 4 – sala gimnastyczna) - przymocowanie płyt styropapy do dachu za pomocą dybli do styropapy – łączniki mechaniczne - zamocowanie kominków wentylacyjnych do wentylacji połaci - wklejenie narożników/klinów laminowanych na połączeniu powierzchni dachu ze ścianami attyki i ścianami sąsiednich budynków - pokrycie dachu jedną warstwą papy termozgrzewalnej - rozebranie poszycia dachu nad najstarszą częścią szkoły z blachy i deskowania bez ingerencji w istniejącą konstrukcję dachu - ułożenie płyt z twardej wełny mineralnej lambda 0,031 na stropie ostatniej kondygnacji (dachowej) gr. 15 cm na dachu najstarszej części szkoły - wykonanie nowego poszycia dachu nad najstarszą częścią szkoły (deskowanie pełne i papa podkładowa i wierzchniego krycia termozgrzewalna) - wykonanie obróbek blacharskich - montaż prefabrykowanych rynien i rur spustowych - podniesienie wywietrzników dachowych sali gimnastycznej o 20 cm b) dla branży sanitarnej - demontaż istniejącej instalacji centralnego ogrzewania oraz demontaż istniejącej kotłowni węglowej - montaż nowej instalacji c.o. - montaż nowej kotłowni na biomasę - montaż nowej instalacji przygotowania ciepłej wody c) dla branży elektrycznej - demontaż istniejącej instalacji odgromowej - montaż instalacji odgromowej, piorunochronnej 3) Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia oraz warunki realizacji określone zostały w dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych oraz przedmiarze robót budowlanych, stanowiącej załączniki do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, zwanej w dalszej treści SIWZ. Pozostałe warunki realizacji zamówienia zostały określone we wzorze umowy, stanowiącym załącznik do SIWZ. Oryginał dokumentacji technicznej jest dostępny do wglądu w siedzibie Zamawiającego. 4) Dołączone przedmiary robót i kosztorysy nakładcze stanowią element pomocniczy do oszacowania wartości robót. 5) W związku z realizacją przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązuje się w szczególności do: a) współpracowania z Zamawiającym w trakcie realizacji prac, b) zrealizowania wszystkich robót zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i wiedzy technicznej, obowiązującymi normami oraz dokumentacją projektową, umową i uzgodnieniami dokonanymi w trakcie realizacji umowy, w tym zachowania określonych standardów materiałów oraz zachowanie jakości robót, określonych w dokumentacji w ilości i o parametrach nie niższych niż określone w dokumentacji budowlanej, c) przedstawiania Zamawiającemu rysunków zamiennych dotyczących proponowanych zmian nieistotnych przed wykonaniem danego zakresu robót budowlanych wraz z uzyskaniem pisemnej akceptacji przed ich wprowadzeniem, d) przystosowania terenu budowy i zaplecza budowy w sposób niezbędny do wykonania przedmiotu zamówienia, e) kierowania do wykonywania robót budowlanych wyłącznie osób posiadających odpowiednie kwalifikacje, uprawnienia i doświadczenie, f) pokrycia wszelkich opłat i kar nałożonych przez właściwe podmioty, organy i instytucje za dokonane przez Wykonawcę: złamanie prawa, przekroczenie norm i przepisów w trakcie realizacji umowy oraz zawinione zaniedbania, g) zabezpieczenia i właściwego oznakowania robót oraz dbania o stan techniczny i prawidłowość oznakowania placu budowy przez czas trwania realizacji zadania ze szczególnym uwzględnieniem ochrony zdrowia i życia ludzi, zgodnie z obowiązującymi przepisami, h) zabezpieczenia mienia znajdującego się w budynkach przed zapyleniem i uszkodzeniem spowodowanym prowadzonymi pracami budowlanymi. Wykonawca winien usunąć powstałe uszkodzenia i posprzątać po przeprowadzonych robotach budowlanych, w ramach wynagrodzenia wynikającego z treści umowy, i) zapewnienia takiej organizacji robót, aby nie dezorganizowały zajęć szkolnych. Roboty będą wykonywane w czynnych obiekcie oświatowym. j) przekazania Zamawiającemu, przed wbudowaniem, zainstalowaniem lub użyciem materiałów, urządzeń lub obiektów: kompletu atestów, certyfikatów na znak bezpieczeństwa, certyfikatów zgodności i aprobat technicznych oraz gwarancji producentów na materiały i urządzenia wraz z ich zestawieniem oraz wszelkich innych dokumentów wymaganych przez przepisy prawa, w tym ustawę o wyrobach budowlanych, k) terminowego wykonania robót, a także usuwania wad, zgodnie ze wskazaniami Zamawiającego, l) zabezpieczenia miejsca, w którym będzie znajdował się sprzęt przed dostępem osób trzecich, z wyjątkiem innych osób wykonujących w tym miejscu zlecone prace, w sposób zapewniający bezpieczne prowadzenie prac budowlanych. 6) Zastosowane materiały i urządzenia winny odpowiadać deklaracjom zgodności z Polskimi Normami, atestami i aprobatami technicznymi. Podane w niniejszej SIWZ, w dokumentacji projektowej, przedmiarze robót i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót nazwy własne (pochodzenie, producent, itd.) mają jedynie charakter pomocniczy dla określenia podstawowych parametrów i cech zastosowanych materiałów, produktów, urządzeń czy wyposażenia. Zamawiający dopuszcza zastosowanie rozwiązań równoważnych. Produkt równoważny to taki, który ma te same cechy funkcjonalne, co wskazany w dokumentacji konkretny z nazwy lub pochodzenia produkt. Jego jakość nie może być gorsza od jakości określonego w specyfikacji i dokumentacji budowlanej produktu oraz powinien mieć parametry nie gorsze niż wskazany produkt. 7) Podczas planowania robót budowlanych należy zapewnić nieprzerwaną pracę placówki. Najpóźniej w dniu podpisania umowy Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć opracowany szczegółowy harmonogram rzeczowo-finansowy prac uzgodniony z Zamawiającym oraz kosztorysy ofertowe pełniące funkcję pomocniczą i informacyjną. 8) Dołączone przedmiary robót stanowią element pomocniczy do opracowania kosztorysu ofertowego. 9) Inwestycja objęta jest zgłoszeniem wykonania robót budowlanych nie wymagających pozwolenia na budowę z dnia 10.11.2016 r. zarejestrowanym w Starostwie Powiatowym w Radziejowie pod numerem: GB.III.6743.1.863.2016. 10) Dla zamówienia w cenie należy uwzględnić koszty związane z realizacją zadania, tj. w szczególności: - koszty wszelkich robót przygotowawczych, w tym robót porządkowych, organizacji i utrzymania placu budowy, dostawy dla potrzeb realizacji przedmiotu umowy niezbędnych mediów, w tym: energii elektrycznej, wody, itp. oraz ponoszenia kosztów ich zużycia, - koszty oznakowania i zabezpieczenia terenu budowy, m.in. umieszczenia tablicy informacyjnej wynikającej z ustawy Prawo budowlane, - koszty wszystkich badań, ekspertyz i opinii koniecznych do oceny jakości robót oraz prawidłowego wykonania przedmiotu zamówienia, - koszty związane z odbiorami wykonanych robót, - koszty wywozu nadmiaru ziemi w miejsce wyznaczone przez Zamawiającego, - w przypadku uszkodzenia urządzeń bądź ich części (m. in. sieci wodno-kanalizacyjnej, elektrycznej, elektrotechnicznej, urządzeń melioracyjnych oraz dróg gminnych) w toku realizacji przedmiotu zamówienia - naprawienia ich i doprowadzenie do stanu pierwotnego, - koszty ewentualnych odszkodowań za wejście na grunty i zniszczenie plonów, - koszty demontażu, montażu bądź naprawy ogrodzeń posesji oraz innych uszkodzeń obiektów istniejących i elementów zagospodarowania terenu, - koszty odtworzenia nawierzchni dróg, - koszty wykonania badań, prób i itp., jak również do dokonania odkrywek w przypadku nie zgłoszenia robót do odbioru ulegających zakryciu lub zanikających, - koszt kompletnej, pełnej obsługi geodezyjnej, min.: inwentaryzację geodezyjną powykonawczą w 4 egzemplarzach przyjętą przez Ośrodek Dokumentacji Geodezji i Kartografii w Radziejowie, - dokonania uzgodnień, uzyskania wszelkich opinii niezbędnych do wykonania przedmiotu umowy i przekazania go do użytku, - zapewnienia dozoru, a także właściwych warunków bezpieczeństwa i higieny pracy, - utrzymania terenu budowy w stanie wolnym od przeszkód komunikacyjnych oraz usuwania na bieżąco zbędnych i zdemontowanych materiałów, odpadów i śmieci, - uporządkowania terenu budowy po zakończeniu robót i przekazanie go Zamawiającemu najpóźniej do dnia odbioru końcowego, - prowadzenia dziennika budowy, - wykonania planu BIOZ, - inne koszty wynikające z umowy. 11) Wszystkie materiały pochodzące z prowadzonych w ramach przedmiotowej inwestycji robót, wymagające wywozu, którego dokona Wykonawca, nienadające się do ponownego wykorzystania, pochodzące z robót rozbiórkowych ( za wyjątkiem materiałów metalowych uzyskanych w trakcie demontażu kotłowni ( kocioł wraz z osprzętem) oraz instalacji c.o. (rurociągi, zawory, kaloryfery itp.), będą w posiadaniu Wykonawcy. 12) Wykonawca zobowiązany jest uzgodnić z Zamawiającym sposób wykorzystania materiałów z odzysku. Materiały metalowe uzyskane w trakcie demontażu kotłowni ( kocioł wraz z osprzętem) oraz instalacji c.o. ( rurociągi, zawory, kaloryfery itp.) które Wykonawca zdemontuje i złoży je, w miejsce wskazane przez Zarządcę obiektu. 13) Wykonawca zobowiązany jest zapewnić na własny koszt następujące osoby, które będą uczestniczyły w wykonywaniu zamówienia: a) kierownika budowy, b) kierownika robót ogólnobudowlanych, instalacyjnych itp., którzy posiadają uprawnienia budowlane w specjalnościach umożliwiających pełnienie funkcji kierownika robót na robotach objętych niniejszym zamówieniem Zamawiający dopuszcza połączenie wyżej wskazanych funkcji pod warunkiem spełnienia przez osobę łączącą te funkcje wszystkich warunków wymaganych dla poszczególnych funkcji. 14) Wartość robót budowlanych należy określić metodą kalkulacji sporządzonej na podstawie przedmiaru robót stanowiącego załącznik do specyfikacji istotnych warunków zamówienia. 15) Przy wyliczeniu cen jednostkowych robót budowlanych należy zachować następujące założenia: zakres robót, który jest podstawą do określenia tej ceny musi być zgodny z zakresami robót określonymi w dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych stanowiących załączniki do niniejszej SIWZ. Wykonawca zobowiązany jest do porównania przedmiaru robót z dokumentacją projektową. W przypadku nie ujęcia w przedmiarze elementu robót występującego w dokumentacji projektowej należy przedmiar uzupełnić o ten element i ująć go do oferty. W przypadku pominięcia przez Wykonawcę przy wycenie przedmiotu zamówienia jakichkolwiek robót lub kosztów określonych lub zasygnalizowanych w dokumentacji przetargowej i ich nieujęcia w wynagrodzeniu ryczałtowym, Wykonawcy nie przysługuje względem Zamawiającego żadne roszczenia z powyższego tytułu, a w szczególności roszczenie o dodatkowe wynagrodzenie. 16) Wykonawca jest zobowiązany do wypełnienia i określenia wartości we wszystkich pozycjach występujących w załączonym przedmiarze robót. 17) Nie dopuszcza się stosowania tzw. upustów (zarówno do wyliczonych cen jednostkowych jak również do ogólnej ceny oferty).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 10.000,00 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych 00/100 ) przed upływem terminu składania ofert, to jest do dnia 20.02.2018r. do godziny 10.00
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Podpisany i wypełniony formularz ofertowy – załącznik nr 1 do SIWZ 2. Dowód wniesienia wadium 3. Dokumenty potwierdzające uprawnienia osób podpisujących ofertę, o ile nie wynikają z przepisów prawa lub innych dokumentów rejestrowych 4. Pełnomocnictwo (jeżeli dotyczy) 5. Zobowiązanie podmiotu trzeciego do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia (jeżeli dotyczy)- załącznik nr 7 do SIWZ

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach