Przetargi.pl
Termomodernizacja budynku Szkoły Podstawowej nr 1 przy ul. Bartniaka 13 w Grodzisku Mazowieckim. ZP. 271.55.2012

Gmina Grodzisk Mazowiecki ogłasza przetarg

  • Adres: 05-825 Grodzisk Mazowiecki, ul. Kościuszki 32A
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 022 7555146 , fax. 022 7555327
  • Data zamieszczenia: 2012-06-25
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Grodzisk Mazowiecki
    ul. Kościuszki 32A
    05-825 Grodzisk Mazowiecki, woj. mazowieckie
    tel. 022 7555146, fax. 022 7555327
    REGON: 00052478900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.grodzisk.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Termomodernizacja budynku Szkoły Podstawowej nr 1 przy ul. Bartniaka 13 w Grodzisku Mazowieckim. ZP. 271.55.2012
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Opis podstawowych robót: a Wykonanie izolacji termicznej dachu płytami styropianowymi oklejonymi papą PSK 2 gr.16cm i pokrycie papą wierzchniego krycia termozgrzewalną gr.min.5mm do pokryć jednowarstwowych - 1128m2 z robotami towarzyszącymi : naprawa podłoża i gzymsu, naprawa kominów i wykonanie na nich tynku strukturalnego , montaż drewnianej belki okapowej do mocowania rynien podwyższenie ogniomurów, wymiana obróbek blacharskich - 133 m2,wymiana rynien z blachy powlekanej ?150 mm-195,2m, demontaż i ponowny montaż instalacji odgromowej poziomej na systemowych uchwytach klejonych do papy wierzchniej- zwody poziome 195 m b Wykonanie izolacji termicznej ścian zewnętrznych sezonowanymi płytami styropianowymi EPS 70- 040 Fasada gr.13cm metodą lekką mokrą od poziomu cokołu ( 30cm poniżej poziomu parteru) - 845 m2 , wykonanie izolacji termicznej ościeży styropianem gr 3cm - 120m2 , wykonanie tynków cienkowarstwowych akrylowych typu baranek o uziarnieniu 2mm, na siatce z włókna szklanego wg.PN92/P-85010 (do wysokości parteru siatka podwójna) w technologii systemowej o posiadającej aprobatę techniczną NRO ( nie rozprzestrzeniający ognia) oraz aprobatę techniczną i certyfikat zgodności dopuszczający do stosowania - 965m2 , wykonanie na cokole tynku mozaikowego - ok.111m2 Przy dociepleniu ścian należy przewidzieć i wycenić roboty towarzyszące : oczyszczenie i naprawa podłoża, demontaż i ponowny montaż zdjętych tablic, anten, instalacji, drabinek, kratek itp. malowanie elewacji i krat, , demontaż i montaż nowych rur spustowych z blachy powlekanej- 43m, demontaż i ponowny montaż zwodów pionowych instalacji odgromowej w rurach winidurowych pod warstwą docieplenia - ok.73m, wykonanie złączy kontrolnych , dokonanie pomiarów skuteczności instalacji , montaż i demontaż rusztowań do w w robót c Wymiana daszków betonowych nad drzwiami wejściowymi na patio ( ok.1,9m3 betonu) na daszki z poliwęglanu na konstrukcji stalowej ok.2,0x0,9m - 2 szt. 4. 2.Warunki i wymagania dotyczące realizacji: Przed sporządzeniem oferty wykonawca powinien dokonać rozpoznania stanu istniejącego obiektu, możliwości organizacji zaplecza budowy i zaplanowania prac . Zasadnicze roboty elewacyjne i dachowe (elewacja wejściowa, elewacja przy patio) należy wykonać w okresie wakacyjnym. Zamawiający dopuszcza zakończenie wszystkich robót do 30 października pod warunkiem, że będą prowadzone w obszarach nie stwarzających zagrożenia dla dzieci i zostaną należycie zabezpieczone. Do rozpoczęcia prac można przystąpić po stwierdzeniu przez kierownika budowy , że obiekt odpowiada warunkom zgodnym z przepisami BHP w zakresie prowadzonych prac a elementy konstrukcyjne odpowiadają założeniom projektowym. W przypadku rozbieżności w ustaleniach poszczególnych elementów obowiązuje zakres najszerszy i najkorzystniejszy dla Zamawiającego, przy czym szczegółowe jego ustalenie musi być dokonane pisemnie, wpisem do dziennika budowy. Zamawiający zabrania stosowania materiałów szkodliwych dla otoczenia. Materiały nie odpowiadające wymaganiom zostaną usunięte z terenu budowy. Wykonawca ma obowiązek zabezpieczenia składowanych materiałów, narzędzi i sprzętu przed zanieczyszczeniem, uszkodzeniem, kradzieżą, zagrożeniem dla osób postronnych. Rozwiązania materiałowe muszą być uzgadniane z Zamawiającym. Jeżeli Wykonawca zamierza zastosować rozwiązania lub materiały o innych niż w dokumentacji projektowej parametrach technicznych, zmiana taka wymaga zgody projektanta i Zamawiającego. Sprzęt stanowiący własność Wykonawcy lub wynajęty powinien posiadać dopuszczenie do użytkowania - dokumenty potwierdzające ten fakt muszą być okazane na żądanie inspektora nadzoru. Wykonawca jest odpowiedzialny za pełną kontrolę robót i jakość materiałów użytych do realizacji zamówienia. Inspektor nadzoru dopuści do użycia tylko te materiały, które posiadają certyfikat na znak bezpieczeństwa, wskazujący, że zapewniono zgodność z Polskimi Normami, aprobatami technicznymi oraz właściwymi przepisami i dokumentami technicznymi lub, które posiadają deklaracje zgodności z Polską Normą lub aprobatą techniczną dla wyrobów dla których nie ustanowiono Polskiej Normy. Materiały dociepleniowe muszą być sezonowane przez okres minimum 7-8 tygodni. Szczegółowe rozwiązania techniczne i technologiczne według projektu . Materiały z rozbiórek i demontażu należy przekazać na legalne składowiska i złomowisko na koszt wykonawcy. - Ocieplenie ścian osłonowych nad cokołem należy wykonać metodą lekką mokrą według instrukcji ITB nr 334 96 Ocieplenie ścian metodą lekką w systemie wybranym przez wykonawcę, na który ITB wydał decyzję dopuszczającą do stosowania. Po wykonaniu robót należy zamontować ponownie zdemontowane elementy (lampy, tabliczki,drabinki itp.) . - Ocieplenie dachu należy wykonać płytami styropianowo papowymi. Krycie wierzchnie należy wykonać z papy termozgrzewalnej Przed wykonaniem tych robót należy zdemontować instalację odgromową, obróbki, rynny i inne urządzenia znajdujące się na dachu, a po wykonaniu robót ponownie je zamontować z uwzględnieniem wymiany obróbek, rynien i rur spustowych na nowe. - Nowe obróbki blacharskie należy wykonać z blachy stalowej ocynkowanej , powlekanej grubości 0,55mm ,zgodnie z normą PN-61B-10245.Rynny osadzić ze spadkiem minimum 0,5% a rury spustowe w rozstawie nie większym niż 25m.Rynny i rury spustowe muszą być zgodne z normą PN-EN612:1999 i PNEN1462:2001 oraz PN-B-94701 i PN-B-94702:1999. Na kominach murowanych należy wykonać tynk cienkowarstwowy. - Instalacje odgromową w postaci siatki zwodów poziomych niskich oraz zwodów pionowych prowadzonych w rurkach z tworzywa niepalnego pod warstwą docieplenia ścian , z otworami i złączami kontrolnymi i wpiąć do otokowego uziomu. Instalację wykonać zgodnie z normą PN- EN62305-1:2011 , branżowymi normami związanymi i wykonać pomiary kontrolne. - Wraz z dokumentacja odbiorową wykonawca będzie zobowiązany do dostarczenia warunków gwarancji, atestów ,certyfikatów wraz z oświadczeniem o ich wbudowaniu , pomiarów i badań kontrolnych. - Materiały z rozbiórki wykonawca będzie zobowiązany będzie składować w zabezpieczonym miejscu i wywozić systematycznie na swój koszt na legalne składowisko . W przypadku nie wywiązania się z tego obowiązku zamawiający może dokonać uprzątnięcia na koszt wykonawcy. - Prace będą prowadzone w sposób jak najmniej uciążliwy dla Szkoły i w sposób zapewniający bezpieczeństwo użytkowników. - Obowiązkiem wykonawcy będzie zapewnienie i przestrzeganie warunków bhp, zabezpieczenie interesów osób trzecich, naprawa ewentualnych szkód wyrządzonych w trakcie realizacji, ochrona mienia związanego z budową materiały i sprzęt wykonawcy oraz mienie użytkownika/. - Przedstawicielem zamawiającego na budowie będzie inspektor nadzoru. Wykonawca będzie miał obowiązek umożliwić inspektorowi pełnienie obowiązków oraz udostępniać dokumenty i informacje związane z robotami. - Zakończenie robót nastąpi po zgłoszeniu przez wykonawcę do odbioru, potwierdzeniu przez inspektora wykonania i odbiorze komisyjnym robót. - Wykonawca w żadnym przypadku nie może powoływać się na ewentualne pominięcie niektórych robót w dostarczonych przez Zamawiającego przedmiarach, które mają jedynie charakter pomocniczy, a ich treść nie może być podstawą jakichkolwiek roszczeń. Podstawą zamówienia jest dokumentacja którą Wykonawca przed złożeniem oferty powinien dokładnie przeanalizować i pozostałe dokumenty przetargowe tworzące SIWZ. Wykonawca zobowiązany jest zaplanować wszystkie czynności dla realizacji zamówienia, zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i obowiązującymi przepisami bez względu na to, czy czynności te prace są odrębnie wymienione w jakimkolwiek dokumencie. Przyjmuje się, że zestawienie planowanych prac, na podstawie którego zostało ustalone wynagrodzenie, sporządził Wykonawca . - W przypadku rozbieżności co do zakresu robót określonych w poszczególnych częściach dokumentacji projektowej i pozostałych dokumentach przetargowych obowiązujący jest zakres najszerszy, chyba że Zamawiający w sposób jednoznaczny wyłączył określone roboty lub dostawy z zakresu objętego przetargiem. - W przypadku, gdy w opisie przedmiotu zamówienia np. w dokumentacji projektowej lub SIWZ określono jakikolwiek materiał, urządzenie lub wyrób poprzez podanie nazwy producenta lub w inny podobny sposób, który mógłby utrudniać uczciwą konkurencję, dopuszcza się dla tych materiałów, urządzeń lub wyrobów możliwość zastosowania rozwiązań równoważnych tzn. przy zachowaniu nie gorszych parametrów niż przewidziane w projekcie. Każdorazowo zastosowanie rozwiązania zamiennego wymaga uzgodnienia z inspektorem nadzoru. Zmiany takie nie stanowią zmiany umowy. Wszelkie znaki towarowe, patenty lub pochodzenie użyte w niniejszej SIWZ winny być interpretowane jako definicje standardów, a nie jako nazwy konkretnych rozwiązań mających zastosowanie w projekcie i należy je odczytać z dopiskiem lub równoważne - W skład Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia wchodzi dokumentacja projektowa w wersji elektronicznej.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 453210003
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1.Wysokość wadium. 1) Każdy Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swą ofertę wadium w wysokości: 10 000 PLN Słownie: dziesięć tysięcy złotych. 1. Forma wadium. 1) Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu; b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej z tym, że zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r, Nr 42, poz. 275, z 2008 r., Nr 116 poz.730 i 732 i Nr 227, poz. 1505 oraz z 2010 r. Nr 96, poz. 620). 2) W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji lub poręczeń, powinny być one bezwarunkowe i nieodwołalne, płatne na pierwsze żądanie, sporządzone zgodnie z obowiązującym prawem i winny zawierać następujące elementy: a) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy),nazwę beneficjenta gwarancji poręczenia (Zamawiającego),nazwę gwaranta poręczyciela (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib, b) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją poręczeniem, c) kwotę gwarancji poręczenia, d) termin ważności gwarancji poręczenia, e) zobowiązanie gwaranta do: zapłacenia kwoty gwarancji/poręczenia na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż Wykonawca, którego ofertę wybrano: - odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, - nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy, - zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, - w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust.3 ustawy PZP, nie złożył dokumentów lub oświadczeń o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy PZP , lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. dopuszcza się równoważną treść zobowiązania 3. Miejsce i sposób wniesienia wadium. 1) Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić na następujący rachunek Zamawiającego: Bank PKO S.A. ul. Grzybowska 53/57 00-950 Warszawa nr 88 1240 6348 1111 0010 4058 8554 Do oferty należy dołączyć kopię polecenia przelewu potwierdzoną za zgodność z oryginałem. 2) Wadium wnoszone w innych dopuszczonych przez Zamawiającego formach należy złożyć w oryginale wraz z ofertą lub złożyć w kasie Urzędu Miasta Grodzisk Maz. ul. Kościuszki 32a przed terminem składania ofert. 4. Termin wniesienia wadium. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, przy czym wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego Zamawiający będzie uważał za skuteczne tylko wówczas, gdy bank prowadzący rachunek Zamawiającego potwierdzi, że otrzymał taki przelew przed upływem terminu składania ofert. W wymienionym przypadku dołączenie do oferty kopii polecenia przelewu wystawionego przez Wykonawcę jest warunkiem koniecznym, ale niewystarczającym do stwierdzenia przez Zamawiającego terminowego wniesienia wadium przez Wykonawcę. 5. Zwrot wadium. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium według zasad określonych w art. 46 ustawy PZP. 6. Utrata wadium. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy; 4) w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust.3 PZP., nie złożył dokumentów lub oświadczeń o których mowa w art. 25 ust. 1, lub pełnomocnictw, chyba, że udowodni, że wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.grodzisk.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach