Przetargi.pl
Termomodernizacja budynków Zespołu Szkół w Drygałach i budynku Szkoły Podstawowej w Bemowie Piskim

Gmina Biała Piska ogłasza przetarg

  • Adres: 12230 Biała Piska, Plac Adama Mickiewicza
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Telefon/fax: tel. 87 4241350, 4241363 , fax. 874 241 351
  • Data zamieszczenia: 2017-02-24
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Biała Piska
    Plac Adama Mickiewicza 25
    12230 Biała Piska, woj. warmińsko-mazurskie
    tel. 87 4241350, 4241363, fax. 874 241 351
    REGON: 79067149000000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Termomodernizacja budynków Zespołu Szkół w Drygałach i budynku Szkoły Podstawowej w Bemowie Piskim
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.Przedmiotem zamówienia jest termomodernizacja budynków Zespołu Szkół w Drygałach oraz budynku Szkoły Podstawowej w Bemowie Piskim. Przedmiot zamówienia został podzielony na 2 części (zadania). 1) I część – Termomodernizacja budynków w Zespole Szkół w Drygałach Zakres robót kwalfikowalnych projektu obejmuje: a)docieplenie zewnętrznych ścian, b)docieplenie konstrukcji dachu, c)docieplenie konstrukcji stropopdachu, d)docieplenie konstrukcji stropu nad ostatnią kondygnacją e)wymiana stolarki okiennej na okna PCV wraz z nawiewami, f)wymiana drzwi zewnętrznych na wykonane z profili aluminiowych ocieplane, g)wymiana instalacji centralnego ogrzewania w tym wymianę 216 grzejników z zaworami termostatycznymi, węzeł cieplny o mocy 0,177MWt z automatyką pogodową. Zakres robót niekwalfikowalnych projektu obejmuje: a)pokrycie dachu, b)remont schodów zewnętrznych, c)zadaszenie nad wejściem do piwnicy w budynku „E” d)balustrady, kraty, e)oświetlenie zewnętrzne, f)kanalizacja deszczowa, g)udrożnienie przewodów kominowych. UWAGA! W związku z tym, że roboty budowlane będą prowadzone na obiekcie Zespołu Szkół w Drygałach w trakcie roku szkolnego należy zwrócić szczególną uwagę na bezpieczeństwo osób przebywających na terenie Szkoły. Wykonywanie prac w budynku w czasie godzin pracy Szkoły należy uzgodnić z Dyrektorem Szkoły. 2) II część – Termomodernizacja budynku w Szkole Podstawowej w Bemowie Piskim Zakres robót kwalfikowalnych projektu obejmuje: a)docieplenie zewnętrznych ścian, b)docieplenie konstrukcji dachu, c)wymiana stolarki okiennej na okna PCV wraz z nawiewkami, d)wymiana drzwi zewnętrznych na wykonane z profili aluminiowych ocieplane, e)wymiana instalacji centralnego ogrzewania w tym wymianę 113 grzejników z zaworami termostatycznymi, węzeł cieplny o mocy 0,185MWt z automatyką pogodową. Zakres robót niekwalfikowalnych projektu obejmuje: a)ułożenie terakoty na schodach i spocznikach zewnętrznych, b)malowanie klatki schodowej i wymiana okna na luxfery, c)wymiana posadzki w holu na piętrze, d)ułożenie terakoty antypoślizgowej na spoczniku i na schodach. UWAGA! W związku z tym, że roboty budowlane będą prowadzone na obiekcie Szkoły Podstawowej w Bemowie Piskim w trakcie roku szkolnego należy zwrócić szczególną uwagę na bezpieczeństwo osób przebywających na terenie Szkoły. Wykonywanie prac w budynku w czasie godzin pracy Szkoły należy uzgodnić z Dyrektorem Szkoły. 2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 8 i 9 do SIWZ (Dokumentacja projektowa). Jeśli w dokumentach składających się na opis przedmiotu zamówienia wskazana jest nazwa handlowa firmy, towaru lub produktu, Zamawiający - w odniesieniu wskazanych wprost w dokumentacji przetargowej parametrów, czy danych (technicznych lub jakichkolwiek innych), identyfikujących pośrednio lub bezpośrednio towar bądź produkt - dopuszcza rozwiązania równoważne zgodne z danymi technicznymi i parametrami zawartymi w w/w dokumentacji. Jako rozwiązania równoważne należy rozumieć rozwiązania charakteryzujące się parametrami nie gorszymi od wymaganych, a znajdujących się w dokumentacji. Jeżeli Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym w dokumentacji, ale nie podaje minimalnych parametrów, które by tę równoważność potwierdzały - Wykonawca obowiązany jest zaoferować produkt o właściwościach zbliżonych, nadających się funkcjonalnie do zapotrzebowanego zastosowania. Nazwy własne mają jedynie charakter pomocniczy dla określenia podstawowych parametrów i cech zastosowanych materiałów. Nazwą własną jest nazwa, pod którą oznaczany przez nią przedmiot występuje (lub występowałby) zarówno w Polsce, jak i w innych krajach. Zgodnie z art.30 ust.5 ustawy Prawo zamówień publicznych, Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. We wszystkich miejscach Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia oraz w załącznikach do SIWZ, w których wskazano konkretnego producenta lub nazwę własną materiałów, zamawiający dodaje zapis „lub równoważne ”. 3.Przedmiar dołączony jest wyłącznie pomocniczo w celu sporządzenia kalkulacji własnej. Wykonawca powinien pamiętać, bez względu na jakiekolwiek ograniczenia zasugerowane przez opis każdej pozycji i/lub wyjaśnienie, że cena przedstawiona w ofercie stanowi zapłatę za prace wykonane i zakończone pod każdym względem. Uważa się, że Wykonawca wziął pod uwagę wszystkie wymagania i zobowiązania bez względu na to czy zostały określone czy zasugerowane w przedmiarze. Projekt jest dofinansowany ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. 4.Wymóg zatrudnienia na umowę o pracę 1) Zamawiający stosownie do art.29 ust.3a ustawy, wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia, których wykonanie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art.22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974r. - Kodeks pracy: a)Rodzaj czynności niezbędnych do realizacji zamówienia, których dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia: wykonywanie prac fizycznych związanych z robotami budowlanymi, operatorów sprzętu a także kierownika budowy i kierowników robót; b)Sposobu dokumentowania zatrudnienia osób oraz uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagań, których mowa w art.29 ust.3a: dane osób (imię i nazwisko oraz stanowisko pracy) wykonujących czynności wskazane w pkt 1) zostaną ujęte w formie wykazu i przekazane Zamawiającemu w terminie 10 dni od podpisania umowy. Powyższy obowiązek Wykonawcy dokumentowania zatrudnienia osób obejmuje także pracowników Podwykonawców i dalszych Podwykonawców, Zamawiający zastrzega sobie prawo przeprowadzenia kontroli na miejscu wykonywania zamówienia w celu weryfikacji, czy osoby wykonujące czynności przy realizacji zamówienia są osobami wskazanymi przez Wykonawcę; c)Sankcje z tytułu niespełnienia wymagań, o których mowa w art.29 ust.3a - Zamawiającemu przysługiwać będzie prawo naliczenia wykonawcy kar umownych, a w przypadku dwukrotnego nie wywiązania ze wskazanych obowiązków, niezależnie od prawa naliczenia kary umownej, również prawo odstąpienia od umowy. d)Szczegółowy sposób dokumentowania zatrudnienia osób, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy Prawo zamówień publicznych, uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełnienia przez Wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań, rodzaju czynności niezbędnych do realizacji zamówienia, których dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia zawarte są we wzorze umowy – załącznik nr 7 do SIWZ 5. Zasady dotyczące podwykonawstwa: 1)Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia Podwykonawcy. W przypadku powierzenia wykonania części zamówienia Podwykonawcom, Zamawiający żąda, wskazania przez Wykonawcę w Formularzu ofertowym części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć Podwykonawcom oraz podania przez Wykonawcę nazw (firm) Podwykonawców, na których zasoby Wykonawca powołuje się na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Prawo zamówień publicznych, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust 1 ustawy Prawo zamówień publicznych. 2)Jeżeli zmiana albo rezygnacja z Podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Prawo zamówień publicznych, w celu wykazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, Wykonawca jest obowiązany wykazać Zamawiającemu, iż proponowany inny Podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. 3)Wymagania dotyczące umowy o podwykonawstwo podane zostały w projekcie umowy (zał. nr 7 do SIWZ). 4)Wykonawca odpowiada za działania i zaniechania ewentualnych podwykonawców jak za własne.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Część I zamówienia – Termomodernizacja budynków Zespołu Szkół w Drygałach. 1. Warunkiem uczestnictwa w pierwszej części zamówienia jest wniesienie wadium w wysokości 5 000,00 zł (słownie złotych: pięć tysięcy 00/100). 2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: a)pieniądzu - wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego Nr 12 9364 0000 2007 0003 0316 0002. Kopię polecenia przelewu lub wydruk z przelewu elektronicznego zaleca się złożyć wraz z ofertą. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. b)poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej a także gwarancjach bankowych - wadium wnoszone w poręczeniach lub gwarancjach bankowych: niezbędnym jest przedłożenie pisemnej bezwarunkowej i nieodwołalnej gwarancji udzielonej przez bank (oświadczenie), zgodnie z wymaganiami określonymi przez prawo bankowe, zawierającej: termin obowiązywania dokumentu do końca okresu związania ofertą na kwotę gwarantowaną ustaloną w rozdziale IX pkt. 1 SIWZ, informację, że udzielona gwarancja stanowi zabezpieczenie wadium na rzecz Urzędu Miejskiego w Białej Piskiej dotyczące przetargu: Termomodernizacja budynków Zespołu Szkół w Drygałach oraz zobowiązanie banku do wypłaty kwoty wadium w przypadkach określonych przepisami art. 46 ust. 4a i ust. 5 ustawy – oryginał gwarancji, poręczenia należy złożyć wraz z ofertą przed upływem terminu składnia ofert. c) gwarancjach ubezpieczeniowych - wadium wnoszone w gwarancjach ubezpieczeniowych: niezbędnym jest przedłożenie pisemnej bezwarunkowej gwarancji udzielonej przez firmę ubezpieczeniową (oświadczenie) zawierającej: termin obowiązywania gwarancji do końca okresu związania ofertą na kwotę gwarantowaną ustaloną w rozdziale IX pkt.1 SIWZ, informację, że udzielona gwarancja stanowi zabezpieczenie wadium na rzecz Urzędu Miejskiego w Białej Piskiej dotyczące przetargu: Termomodernizacja budynków Zespołu Szkół w Drygałach oraz zobowiązanie firmy ubezpieczeniowej do wypłaty kwoty wadium w przypadkach określonych przepisami art. 46 ust. 4a i ust. 5 ustawy - oryginał gwarancji należy złożyć wraz z ofertą przed upływem terminu składnia ofert. d)poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. 2016 r. poz. 359) - wadium wnoszone w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości: niezbędnym jest złożenie przez poręczyciela oświadczenia pisemnego wobec wierzyciela (Urzędu Miejskiego w Białej Piskiej), zawierającego: termin obowiązywania poręczenia do końca okresu związania ofertą na kwotę gwarantowaną ustaloną w rozdziale IX pkt.1 SIWZ, informację, że udzielone poręczenie stanowi zabezpieczenie wadium na rzecz Urzędu Miejskiego w Białej Piskiej dotyczące przetargu: Termomodernizacja budynków Zespołu Szkół w Drygałach. oraz zobowiązanie poręczyciela wypłaty kwoty wadium w przypadkach określonych przepisami art. 46 ust. 4a i ust. 5 ustawy - oryginał poręczenia należy złożyć wraz z ofertą przed upływem terminu składnia ofert. 4.Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium w przypadkach określonych w art. 46 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych. 5.Zamawiający zwraca wadium na wniosek Wykonawcy zgodnie z art. 46 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych. 6.Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 I 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 7.Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a)odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b)zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwie z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. Część II zamówienia – Termomodernizacja budynku Szkoły Podstawowej w Bemowie Piskim. 1.Warunkiem uczestnictwa w drugiej części zamówienia jest wniesienie wadium w wysokości 5 000,00 zł (słownie złotych: pięć tysięcy 00/100). 2.Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 3.Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: a)pieniądzu - wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego Nr 12 9364 0000 2007 0003 0316 0002. Kopię polecenia przelewu lub wydruk z przelewu elektronicznego zaleca się złożyć wraz z ofertą. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. b)poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej a także gwarancjach bankowych - wadium wnoszone w poręczeniach lub gwarancjach bankowych: niezbędnym jest przedłożenie pisemnej bezwarunkowej i nieodwołalnej gwarancji udzielonej przez bank (oświadczenie), zgodnie z wymaganiami określonymi przez prawo bankowe, zawierającej: termin obowiązywania dokumentu do końca okresu związania ofertą na kwotę gwarantowaną ustaloną w rozdziale IX pkt. 1 SIWZ, informację, że udzielona gwarancja stanowi zabezpieczenie wadium na rzecz Urzędu Miejskiego w Białej Piskiej dotyczące przetargu: Termomodernizacja budynku Szkoły Podstawowej w Bemowie Piskim oraz zobowiązanie banku do wypłaty kwoty wadium w przypadkach określonych przepisami art. 46 ust. 4a i ust. 5 ustawy – oryginał gwarancji, poręczenia należy złożyć wraz z ofertą przed upływem terminu składnia ofert. c)gwarancjach ubezpieczeniowych - wadium wnoszone w gwarancjach ubezpieczeniowych: niezbędnym jest przedłożenie pisemnej bezwarunkowej gwarancji udzielonej przez firmę ubezpieczeniową (oświadczenie) zawierającej: termin obowiązywania gwarancji do końca okresu związania ofertą na kwotę gwarantowaną ustaloną w rozdziale IX pkt.1 SIWZ, informację, że udzielona gwarancja stanowi zabezpieczenie wadium na rzecz Urzędu Miejskiego w Białej Piskiej dotyczące przetargu: Termomodernizacja budynku Szkoły Podstawowej w Bemowie Piskim oraz zobowiązanie firmy ubezpieczeniowej do wypłaty kwoty wadium w przypadkach określonych przepisami art. 46 ust. 4a i ust. 5 ustawy - oryginał gwarancji należy złożyć wraz z ofertą przed upływem terminu składnia ofert. d)poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. 2016 r. poz. 359) - wadium wnoszone w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości: niezbędnym jest złożenie przez poręczyciela oświadczenia pisemnego wobec wierzyciela (Urzędu Miejskiego w Białej Piskiej), zawierającego: termin obowiązywania poręczenia do końca okresu związania ofertą na kwotę gwarantowaną ustaloną w rozdziale IX pkt.1 SIWZ, informację, że udzielone poręczenie stanowi zabezpieczenie wadium na rzecz Urzędu Miejskiego w Białej Piskiej dotyczące przetargu: Termomodernizacja budynku Szkoły Podstawowej w Bemowie Piskim oraz zobowiązanie poręczyciela wypłaty kwoty wadium w przypadkach określonych przepisami art. 46 ust. 4a i ust. 5 ustawy - oryginał poręczenia należy złożyć wraz z ofertą przed upływem terminu składnia ofert. 4.Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium w przypadkach określonych w art. 46 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych. 5.Zamawiający zwraca wadium na wniosek Wykonawcy zgodnie z art. 46 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych. 6.Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 I 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 7.Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a)odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b)zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwie z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach