Przetargi.pl
Termomodernizacja budynków Szpitala Miejskiego w Morągu Spółka z o.o.

Szpital Miejski w Morągu Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością ogłasza przetarg

  • Adres: 14-300 Morąg, ul. Dąbrowskiego
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Telefon/fax: tel. 897 574 231 , fax. 897 574 593
  • Data zamieszczenia: 2019-08-21
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Szpital Miejski w Morągu Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
    ul. Dąbrowskiego 16
    14-300 Morąg, woj. warmińsko-mazurskie
    tel. 897 574 231, fax. 897 574 593
    REGON: 30655500000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://szpitalmorag.pl/
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Termomodernizacja budynków Szpitala Miejskiego w Morągu Spółka z o.o.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest termomodernizacja budynków Szpitala Miejskiego w Morągu Spółka z o.o. (Budynku głównego i Pawilonu Szpitala) wraz z budową kolektorów słonecznych w celu poprawy efektywności energetycznej budynków oraz instalacja, uruchomienie i konfiguracja systemu oddymiania i napowietrzania klatek schodowych szpitala. Adres inwestycji: ul. Dąbrowskiego 16, 14-300 Morąg. Przedmiot zamówienia nazwany jest w dalszej części SIWZ „przedmiotem zamówienia”. 2. Cel Projektu: a) Głęboka kompleksowa termomodernizacja budynków publicznych w Gminie Morąg; b) Poprawa warunków technicznych dla zwiększenia bezpieczeństwa użytkowania oraz poprawy atrakcyjności miejscowości; c) Poprawa stanu środowiska naturalnego poprzez wdrożenie usprawnień z zakresu zmniejszenia zapotrzebowania na energię elektryczną i cieplną; d) Zwiększenie udziału OZE w bilansie energetycznym. 3. Zakres robót objęty przedmiotem zamówienia obejmuje w szczególności m.in.: Budynek Główny Szpitala: 1) elewacja budynku z tynku termoizolacyjnego, 2) ocieplenie przegród budynku, 3) wymiana stolarki okiennej z nawiewnikami okiennymi, 4) wymiana stolarki drzwiowej zewnętrznej, 5) modernizacja instalacji wewnętrznych (c.o., c.w.u.), 6) modernizacji instalacji wentylacyjnych, 7) wymiana oświetlenia wbudowanego na energooszczędne, 8) demontaż komina i maszynowni, 9) wymiana pokrycia dachowego, 10) wykonanie systemu oddymiania i napowietrzania grawitacyjnego dróg ewakuacyjnych. Pawilon Szpitalny: 1) ocieplenie przegród budynku, 2) częściowa wymiana stolarki okiennej, 3) wymiana stolarki drzwiowej zewnętrznej, 4) modernizacja instalacji wewnętrznych (c.o., c.w.u.), 5) modernizacji instalacji wentylacyjnych, 6) wymiana oświetlenia wbudowanego na energooszczędne, 7) wykonanie systemu oddymiania i napowietrzania grawitacyjnego dróg ewakuacyjnych, 8) docieplenie ścian budynku, 9) instalacja kolektorów słonecznych (Zamawiający wymaga, by gwarancja wynosiła: na kolektory słoneczne: 10 lat, na pozostały osprzęt: min. 5 lat. Wszystkie urządzenia muszą być dopuszczone do obrotu na rynku polskim). Powyższy katalog robót jest katalogiem otwartym i nie zawiera wyszczególnienia wszystkich robót objętych przedmiotem zamówieniem. W związku z tym, iż Budynek główny szpitala wpisany jest do wojewódzkiej ewidencji zabytków dokumentacja projektowa została uzgodniona z Wojewódzkim Urzędem Ochrony Zabytków w Olsztynie Delegatura w Elblągu. Wykonawca w swojej ofercie cenowej winien skalkulować: 1) w związku z występowaniem siedlisk ptaków chronionych na budynku głównym szpitala zamontowanie budek lęgowych zgodnie z załączoną Decyzją Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Olsztynie nr WOPN.6401.191.2017.EK oraz zgodnie z Ekspertyzą ornitologiczną dotyczącą projektu termomodernizacji budynków Szpitala Miejskiego w Morągu Sp. z o. o. Zamawiający zaleca przeprowadzenie wizji lokalnej w Szpitalu Miejskim w Morągu Sp. z o. o. ul. Dąbrowskiego 16 w celu uzyskania niezbędnych danych do przygotowania rzetelnej oferty. Na wniosek zainteresowanych wykonawców Zamawiający wyznaczy termin przeprowadzenia wizji lokalnej, a o wyznaczonym terminie poinformuje niezwłocznie zainteresowanych wykonawców. UWAGA !!! I. Wykonawca będzie wykonywał roboty budowlane w czynnym obiekcie. Szpital na czas prowadzenia przez Wykonawcę robót budowlanych nie zostanie zamknięty i będzie funkcjonował w normalnym trybie. Wykonawca Robót musi tak zaplanować i zorganizować roboty, aby zmieścić się w terminie umownym wykonania robót. W cenie realizacji robót należy również uwzględnić zabezpieczenie, przeprowadzenie lub przeniesienie urządzeń lub sprzętu stanowiącego wyposażenie szpitala przy ścisłej współpracy personelu medycznego oraz Zarządzających budynkiem szpitala. Wszelkie prace powinny zostać wykonane zgodnie z wymogami Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 26 czerwca 2012 r. w sprawie szczegółowych wymagań, jakim powinny odpowiadać pomieszczenia i urządzenia podmiotu wykonującego działalność leczniczą. Wykonawca Robót w cenie umowy musi uwzględnić codzienne, każdorazowe sprzątanie pomieszczeń po wykonanych robotach budowlanych oraz bieżące usuwania zanieczyszczeń, odpadów z tych pomieszczeń poza obiekt, na którym realizowano prace. Kolejność wykonywania prac zostanie ustalona z Użytkownikiem (Szpital Miejski w Morągu) oraz Inspektorem nadzoru. Ze względu na ciągłość pracy Szpitala wszelkie prace mające wpływ na prawidłowe funkcjonowanie Szpitala należy uzgodnić ze służbami technicznymi. II. Korzystanie z dźwigów szpitalnych do transportu materiałów budowlanych – zabronione. 4. W ramach przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązuje się do wykonania robót budowlanych, w tym montażu wyposażenia stałego oraz niezbędnych urządzeń. Elementy wyposażenia muszą być oznakowane w taki sposób, aby możliwa była identyfikacja produktu jak i producenta. 5. Wykonawca ze środków własnych zakupi i dostarczy na budowę wszelkie elementy, urządzenia i materiały konieczne do wykonania robót budowlanych, instalacji, jak również przeznaczone do robót przewidzianych w dokumentacji projektowej. 6. Przedmiot zamówienia obejmuje swym zakresem także: 1) obsługę geodezyjną i geologiczną (jeżeli dotyczy); 2) uzyskanie rysunków obejmujących zmiany wprowadzone w trakcie realizacji zadania inwestycyjnego (o ile wystąpiły) odstępujących w sposób nieistotny od projektu budowlanego i warunków pozwolenia na budowę, zgodnie z art. 36a ust 5a prawa budowlanego, przy czym rysunki wprowadzonych jw. zmian będą naniesione na kopię rysunku pochodzącego z projektu budowlanego stanowiącego załącznik do pozwolenia na budowę, oraz będą posiadać kwalifikację i opis sporządzony przez Projektanta – zgodnie z wymaganiami przepisu art. 36 a ust 6 oraz przepisu art. 57 ust 2 prawa budowlanego; 3) sporządzenie i przekazanie Zamawiającemu pełnej dokumentacji powykonawczej w rozumieniu art. 3 ust. 14) w powiązaniu z art. 3 ust 13) ustawy prawo budowlane oraz dokumentację geologiczną i geodezyjną zawierające inwentaryzację powykonawczą (jeżeli dotyczy); 4) sporządzenie i przekazanie Zamawiającemu instrukcję obsługi obiektu i zamontowanych urządzeń i armatury wraz z ich wykazem i harmonogramem czynności obsługi konserwacyjnej i serwisowej – w 2 egzemplarzach. Wykaz urządzeń i armatury powinien zawierać cenę jednostkową netto, numer fabryczny i nazwę producenta – wykaz należy sporządzić w oddzielnej tabeli; 5) przeprowadzenie badań i prób końcowych dla całego zakresu robót i instalacji wykonanych w ramach zadania inwestycyjnego; 6) dostarczenie i zamontowanie gaśnic, oznakowania bezpieczeństwa – piktogramy BHP i p.pożarowe – oraz sporządzenie schematu ewakuacyjnego; 7) opracowanie Świadectwa Energetycznego / charakterystyki energetycznej budynków przez osobę posiadającą do tego uprawnienia; 8) przygotowanie wraz z uzyskaniem wszelkich opinii i uzgodnień, wniosku do właściwego inspektora nadzoru budowlanego o wydanie decyzji pozwolenia na użytkowanie zgodnie z wymaganiami przepisów prawa budowlanego; 9) uzyskanie w imieniu Zamawiającego decyzji właściwego inspektora nadzoru budowlanego na użytkowanie obiektu – zadania inwestycyjnego. 7. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia w niniejszym postępowaniu został zawarty w Załączniku nr 9 do SIWZ (Dokumentacja projektowa, Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych (STWiORB), Przedmiary robót (element pomocniczy - załączone do dokumentacji technicznej przedmiary robót stanowią element pomocniczy, a nie podstawę wyceny) oraz SIWZ i wzorze umowy wraz załącznikami. 8. Zakres szczegółowy dotyczący rodzaju robót budowlanych w tym instalacji, armatury i urządzeń będących przedmiotem zamówienia opisuje dokumentacja techniczna (projektowa), Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót oraz Przedmiary robót, opracowana przez Biuro Projektów: Centrum Projektu EKO-INVEST Sp. z o.o., ul. Klemensa Janickiego 20B, 60-542 Poznań oraz MAX-ALARM s.c. Janusz Soliwoda, Wojciech Soliwoda, ul. Grunwaldzka 9B/26, Olsztyn 10-123. 9. W przypadku wskazania dokumentacji projektowej, STWIORB, przedmiarach, SIWZ znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, a także norm, aprobat technicznych oraz systemów odniesienia, Zamawiający dopuszcza zaoferowanie rozwiązań równoważnych w stosunku do wskazanych w dokumentacji projektowej, STWIORB, przedmiarach oraz SIWZ pod warunkiem, że zagwarantują one realizację robót w zgodzie z dokumentację projektową, STWiORB, przedmiarach, zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w dokumentacji projektowej, STWIORB, przedmiarach, oraz SIWZ oraz będą zgodne pod względem: 1) gabarytów i konstrukcji (wielkość, rodzaj, właściwości fizyczne oraz liczba elementów składowych), 2) charakteru użytkowego (tożsamość funkcji), 3) charakterystyki materiałowej (rodzaj i jakość materiałów), 4) parametrów technicznych (wytrzymałość, trwałość, dane techniczne, dane hydrauliczne, charakterystyki liniowe, konstrukcje itd.), 5) parametrów bezpieczeństwa użytkowania, 6) standardów emisyjnych, 7) izolacyjności cieplnej. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisane przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego w ramach przedmiotu zamówienia materiały, elementy, systemy spełniają wymagania określone przez Zamawiającego oraz zwrócić się z zapytaniem czy Zamawiający uzna zaproponowane rozwiązania za równoważne przy współudziale autora dokumentacji projektowej i /lub inspektora nadzoru. Zamawiający informuje, że zgodnie z art. 30 ust. 8 ustawy Pzp wymagania, o których mowa w przywołanym przepisie, Zamawiający określił w Specyfikacjach Technicznych Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych, stanowiących załącznik do SIWZ. W przywołanych w opisie przedmiotu zamówienia norm, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów odniesienia, o których mowa w art. 30 ust.1-3 ustawy Pzp Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym w/w dokumentach. Zastosowanie rozwiązań równoważnych nie może prowadzić do pogorszenia właściwości przedmiotu zamówienia w stosunku do przewidzianych w pierwotnej dokumentacji technicznej ani do zmiany ceny zamówienia ani do naruszenia przepisów prawa. 10. Realizacja zamówienia podlega prawu polskiemu, w tym w szczególności ustawie z dnia 7 lipca 1994r Prawo budowlane, ustawie z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny i ustawie z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych. Wykonawca będzie zobowiązany do realizacji robót budowlanych zgodnie z prawem polskim, w szczególności z przepisami techniczno budowlanymi, przepisami dotyczącymi samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, przepisami dotyczącymi wyrobów, materiałów stosowanych w budownictwie, z należytą starannością, zgodnie z zasadami współczesnej wiedzy technicznej, obowiązującymi przepisami w Rzeczypospolitej Polskiej i normami, w terminie określonym Umową. 11. W związku z tym, że przedmiot zamówienia przeznaczony jest do użytku osób fizycznych, Wykonawca jest zobowiązany do spełnienia wszelkich wymagań w zakresie dostępności obiektu dla osób niepełnosprawnych, zgodnie z art. 29 ust 5 ustawy Pzp. 12. Standardy Jakościowe, o których mowa w art. 91 ust 2a ustawy Pzp, odnoszące się do wszystkich istotnych cech przedmiotu zamówienia zostały określone w Załącznikach od nr 8 do SIWZ. 13. Kody dotyczące przedmiotu zamówienia określone we Wspólnym Słowniku Zamówień: Główny przedmiot: CPV: 45000000-7. Dodatkowe przedmioty: 45100000-8; 45200000-9; 45400000-1; 45110000-1; 45260000-7; 45410000-4; 45440000-3; 45450000-6; 45111200-0; 45111220-6; 45111300-1; 45262500-6; 45410000-4; 45421000-4; 45442100-8; 45443000-4; 45453000-7; 45331000-6; 45331100-7; 45332000-3; 09331100-9; 45300000-0; 45330000-9; 45310000-3; 45223800-4; 31625200-5. 14. Cena Oferty: Dokumentacja i dokumenty, o których mowa w § III ust. 7 SIWZ stanowią podstawę do wyliczenia ryczałtowej wartości oferty na wykonanie przedmiotu zamówienia. Podstawą sporządzenia oferty jest dokumentacja projektowa, STWiORB oraz udzielone odpowiedzi na zapytania w trakcie procedury o udzielenie zamówienia publicznego, przedmiary robót stanowią tylko materiał pomocniczy, a nie podstawę wyceny. Z uwagi na ryczałtową formę wynagrodzenia, zgodnie z istotą wynagrodzenia ryczałtowego Wykonawca musi przewidzieć wszystkie okoliczności, które mogą wpłynąć na cenę zamówienia. UWAGA! Niedoszacowanie, pominięcie oraz brak rozpoznania zakresu przedmiotu zamówienia nie może być podstawą do żądania zmiany wynagrodzenia ryczałtowego w związku z powyższym zaleca się dokonania wizji w terenie. Zamawiający informuje, że w sytuacji gdy cena oferty może zawierać rażąco niską cenę Zamawiający ma prawo żądania kosztorysu szczegółowego od wykonawców, których oferty mogą zawierać rażąco niską cenę). 15. Umowa z Wykonawcą: 1) Wykonawca którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza zobowiązany jest do zawarcia umowy w terminie i miejscu wyznaczonym przez Zamawiającego. 2) Projekt/wzór Umowy, która zostanie zawarta z Wykonawcą stanowi Załącznik nr 7 do SIWZ. 3) Dopuszczalne zmiany treści umowy czasowe i trwałe w trakcie jej obowiązywania zostały opisane przez Zamawiającego w Projekcie/wzorze Umowy. 4) Dopuszczalne są zmiany Umowy, niezależnie od ich wartości, jeżeli nie są istotne w rozumieniu art. 144 ust 1e ustawy Pzp. 16. Podwykonawstwo: Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i podania przez Wykonawcę firm podwykonawców. 17. Powierzenie i ochrona danych osobowych. Wykonawca zobowiązuje się do przestrzegania zasad obowiązujących w zakresie ochrony danych osobowych zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. 18. Zamawiający nie dopuszcza składanie ofert częściowych. 19. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych. 20. Zamawiający informuje, że dla realizacji projektu „Termomodernizacja budynków Szpitala Miejskiego w Morągu Sp. z o.o.” zawarł w dniu 16.07.2019 r. umowę nr 18/61/2019 na świadczenie usługi nadzoru inwestorskiego z firmą: SOSNOSTAL inż. Rafał Sosna, ul. Wawelska 4B/4, 80-034 Gdańsk. Zakres obowiązków został określony w przywołanej w zdaniu poprzednim umowie.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Warunkiem udziału w postępowaniu przetargowym jest wniesienie wadium w wysokości: 100.000,00 zł w terminie do dnia 05.09.2019 r. do godz. 9.00. 2. Wadium może być wniesione w następującej formie: 1) Pieniądzu - przelewem na konto zamawiającego: Szpital Miejski w Morągu Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, ul. Dąbrowskiego 16, 14-300 Morąg, Bank Millennium S.A. Warszawa o/Morąg Nr 53 1160 2202 0000 0000 6193 5417, o uznaniu przez zamawiającego, że wadium w pieniądzu wpłacono w terminie decyduje data wpływu środków na rachunek zamawiającego. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego, przed upływem terminu (godziny) przewidzianego na wniesienie wadium. 2) Poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym. 3) Gwarancji bankowej. 4) Gwarancji ubezpieczeniowej. 5) Poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm.). 3. W zależności od wybranej formy wadium (ust. 2 pkt. 2)-5)) – zaleca się kserokopię dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium dołączyć do oferty, a oryginał należy złożyć w siedzibie Zamawiającego w kasie zamawiającego pok.10. W przypadku braku możliwości dostarczenia oryginału do kasy zamawiającego, oryginał dokumentu należy umieścić w kopercie wraz z ofertą. 4. Gwarancja bankowa lub ubezpieczeniowa, stanowiąca formę wniesienia wadium, winna spełniać co najmniej następujące wymogi (pod rygorem wykluczenia wykonawcy): 1) ustalać beneficjenta gwarancji, tj. Szpital Miejski w Morągu Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością reprezentowany przez Prezesa Zarządu - Ewę Michałowską. 2) określać kwotę gwarantowaną w zł (ustaloną w SIWZ). 3) określać termin ważności (wynikający z SIWZ). 4) określać przedmiot gwarancji (wynikający z SIWZ). 5) musi zawierać klauzule gwarantujące bezwarunkową wypłatę na rzecz zamawiającego w przypadku wystąpienia okoliczności wymienionych w art. 46 ust. 4a i ust. 5 ustawy Pzp tj. być gwarancją nie odwoływalną, bezwarunkową, płatną na każde żądanie do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w następujących okolicznościach: a) gdy wykonawca odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się nie możliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy (art. 46 ust.5 ustawy Pzp). 6) być gwarancją nie odwoływalną, płatną na każde żądanie do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w przypadku gdy wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej; (art.46 ust. 4a ustawy Pzp). 7) Gwarancja musi być podpisana przez upoważnionego (upełnomocnionego) przedstawiciela gwaranta. Podpis winien być sporządzony w sposób umożliwiający jego identyfikację, np. złożony wraz z imienną pieczątką lub czytelny (z podaniem imienia i nazwiska). 5. Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 6. Wadium musi obejmować cały okres związania z ofertą. 7. Wykonawca, którego oferta nie będzie zabezpieczona wadium wniesionym we właściwej formie, terminie i kwocie zostanie wykluczony z przedmiotowego postępowania. 8. Zwrot wadium: 1) Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza; 2) Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie niniejszego zamówienia; 3) Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert; 4) Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. Zaleca się wskazanie w ofercie nr rachunku bankowego, na który należy dokonać zwrotu. 9. Utrata wadium: 1) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej; 2) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. 10. Zasady wnoszenia wadium określone w niniejszym paragrafie dotyczą również przedłużania ważności wadium oraz wnoszenia nowego wadium w przypadkach określonych w ustawie. 11. Zamawiający odrzuci ofertę z postępowania na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 7b) ustawy Pzp.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Wypełniony formularz ofertowy sporządzony z wykorzystaniem wzoru stanowiącego Załącznik nr 1 do SIWZ. 2. Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu zgodnie z wzorem stanowiącym Załącznik nr 2 do SIWZ. 3. Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia zgodnie z wzorem stanowiącym Załącznik nr 3 do SIWZ. 4. Pisemne zobowiązania lub inne dokumenty w przypadku gdy, Wykonawca w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. 5. W przypadku podpisania oferty oraz poświadczenia za zgodność z oryginałem kopii dokumentów przez osobę niewymienioną w dokumencie rejestracyjnym (ewidencyjnym) wykonawcy, należy do oferty dołączyć stosowne pełnomocnictwo w oryginale lub kopii poświadczonej notarialnie. Z treści pełnomocnictwa musi jednoznacznie wynikać zakres umocowania do czynności związanych z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, w szczególności do podpisania i złożenia oferty. 6. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia przez kilku wykonawców- podpisane przez wszystkie podmioty wspólnie ubiegające się o udzielenie zamówienia, pełnomocnictwo złożone w formie oryginału lub notarialnie potwierdzonej kopii. 7. Informacja dla wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (spółki cywilne/ konsorcja): 1) Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. 2) Wykonawcy występujący wspólnie (zgodnie z art. 23 ust. 2 ustawy Pzp) są zobowiązani do ustanowienia Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 3) Dokument potwierdzający ustanowienie Pełnomocnika powinien zawierać w szczególności wskazanie: - postępowania o zamówienie publiczne, którego dotyczy, - wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia wymienionych z nazwy z określeniem adresu siedziby, - ustanowionego Pełnomocnika oraz zakres jego umocowania. Dokument pełnomocnictwa musi być podpisany przez wszystkich Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia. Podpisy muszą być złożone przez osoby uprawnione do składania oświadczeń woli wymienione we właściwym rejestrze lub wpisie do ewidencji działalności gospodarczej. Dokument Pełnomocnika należy przedstawić w formie oryginału. Wszelka korespondencja oraz rozliczenia dokonywane będą wyłącznie z podmiotem występującym jako Pełnomocnik, - oświadczenie o przyjęciu wspólnej solidarnej odpowiedzialności za wykonanie lub nienależyte wykonanie zamówienia, - Pełnomocnictwo, musi znajdować się w ofercie wspólnej wykonawców. 4) Wszelka korespondencja będzie prowadzona wyłącznie z podmiotem występującym jako pełnomocnik. 5) Pełnomocnik pozostaje w kontakcie z zamawiającym w toku postępowania; zwraca się do Zamawiającego z wszelkimi sprawami i do niego zamawiający kieruje informacje, korespondencję, itp. 6) Oferta wspólna, składana przez dwóch lub więcej wykonawców, powinna spełniać następujące wymagania: a) Dokumenty wspólne np.: oferta cenowa, harmonogramy itp. (jeżeli są wymagane w SIWZ) składa pełnomocnik wykonawców w imieniu wszystkich wykonawców składających ofertę wspólną, b) Wadium (jeżeli jest wymagane w SIWZ) może wnieść jeden z wykonawców występujących wspólnie lub może być wystawione na wszystkich wykonawców składających ofertę wspólną. 7) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, żaden z nich nie może podlegać wykluczeniu z powodu niespełniania warunków, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp, oraz o których mowa w § VI ust. 2) SIWZ, natomiast spełnianie warunków udziału w postępowaniu Wykonawcy wykazują zgodnie z § V ust. 1 pkt. 2.3) SIWZ. 8) W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie, o którym mowa w § VII ust 1. SIWZ składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokumenty te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. 9) W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o którym mowa w § VII ust. 2. SIWZ składa każdy z Wykonawców. 10) W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców są oni zobowiązani na wezwanie Zamawiającego złożyć dokumenty i oświadczenia o których mowa w § VII ust 6. pkt. 1) i 2) SIWZ, przy czym: a) dokumenty i oświadczenia o których mowa w § VII ust. 6. pkt 1) SIWZ składa odpowiednio Wykonawca / Wykonawcy, który/którzy wykazuje/ą spełnianie warunku, w zakresie i na zasadach opisanych w § V ust. 1. pkt. 2.3) SIWZ; b) dokumenty i oświadczenia o których mowa w pkt. § VII ust.6. pkt 2) SIWZ składa każdy z nich. 11) Przed podpisaniem umowy (w przypadku wygrania przetargu) wykonawcy składający ofertę wspólną będą mieli obowiązek przedstawić zamawiającemu umowę konsorcjum (list intencyjny), zawierającą, co najmniej: a) zobowiązanie do realizacji wspólnego przedsięwzięcia gospodarczego obejmującego swoim zakresem realizację przedmiotu zamówienia, b) określenie zakresu działania poszczególnych stron umowy, c) czas obowiązywania umowy, który nie może być krótszy, niż okres obejmujący realizację zamówienia oraz czas trwania rękojmi, d) ustanowienie pełnomocnika do zawarcia umowy, e) wskazanie przez uczestników konsorcjum podmiotu wiodącego upoważnionego do wystawiania faktur za prace wykonane przez uczestników konsorcjum na rzecz Zamawiającego i prowadzenia korespondencji w zakresie realizowanej inwestycji, f) ustanowienie zasady odpowiedzialności solidarnej Wykonawców za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zamówienia i wniesienie należytego wykonania umowy, g) wykluczenie możliwości wypowiedzenia umowy konsorcjum przez któregokolwiek z jej członków do czasu wykonania zamówienia oraz upływu czasu gwarancji i rękojmi. 8. Informacja dla Wykonawcy/ów mających siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej: Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zamiast dokumentów, o których mowa w: 1) §VII ust. 6 pkt 2) lit. c) SIWZ - składa informację z odpowiedniego rejestru albo w przypadku braku takiego rejestru, inny równoważny dokument wydany przez właściwy organ sądowy lub administracyjny kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dotyczy informacja albo dokument, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21; 2) § VII ust. 6 pkt. 2) lit. d) – f) SIWZ składa dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający odpowiednio, że: a) nie zalega z uiszczeniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo, że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, b) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. 3) Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów o których mowa w § VII ust. 6 pkt. 2) lit. c) SIWZ zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sadowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. 4) Wykonawca mający siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w odniesieniu do osoby mającej miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, której dotyczy dokument wskazany w § VII ust. 6 pkt. 2) lit. c) SIWZ, składa dokument, o którym mowa w § VII ust. 8. pkt. 1) SIWZ, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 14 i 21 ustawy. Jeżeli w kraju, w którym miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument miał dotyczyć, nie wydaje się takich dokumentów, zastępuje się go dokumentem zawierającym oświadczenie tej osoby złożonym przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na miejsce zamieszkania tej osoby. 5) W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu. 9. Dowód wpłaty wadium.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach