Przetargi.pl
Termomodernizacja budynków Przedszkoli Miejskich nr 4, 5, 9, 13 w Zamościu

Miasto Zamość ogłasza przetarg

  • Adres: 22-400 Zamość, Rynek Wielki
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 84 677 23 37 , fax. 846 393 054
  • Data zamieszczenia: 2020-03-20
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miasto Zamość
    Rynek Wielki 13
    22-400 Zamość, woj. lubelskie
    tel. 84 677 23 37, fax. 846 393 054
    REGON: 95036874700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.zamosc.um.gov.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Termomodernizacja budynków Przedszkoli Miejskich nr 4, 5, 9, 13 w Zamościu
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane w zakresie termomodernizacji budynków Przedszkoli Miejskich nr 4, 5, 9, 13 w Zamościu w ramach zadania inwestycyjnego pn. „Termomodernizacja budynków Przedszkoli Miejskich w Zamościu” współfinansowanego z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2014-2020, Oś Priorytetowa 5 Efektywność energetyczna i gospodarka niskoemisyjna Działanie 5.2 Efektywność energetyczna sektora publicznego - Projekt pn.: „Termomodernizacja budynków Przedszkoli Miejskich nr 4, 5, 9, 13 w Zamościu. 2. Zamówienie udzielane jest w podziale na cztery części: 1) część 1 zamówienia - Termomodernizacja budynku Przedszkola Miejskiego nr 4, ul. Peowiaków 18A w Zamościu, 2) część 2 zamówienia- Termomodernizacja budynku Przedszkola Miejskiego nr 5, ul. Peowiaków 76A w Zamościu, 3) część 3 zamówienia- Termomodernizacja budynku Przedszkola Miejskiego nr 9, ul. Oboźna 10 w Zamościu, 4) część 4 zamówienia- Termomodernizacja budynku Przedszkola Miejskiego nr 13, ul. Wąska 7 w Zamościu. 3. Zakres robót obejmuje: 1) część 1 zamówienia - Termomodernizacja budynku Przedszkola Miejskiego nr 4, ul. Peowiaków 18A w Zamościu W ramach termomodernizacji budynku przewidziane są następujące roboty: a) roboty rozbiórkowe i demontażowe, b) roboty murowe, tynki, malowanie, c) docieplenie stropodachu, dachu, d) wymiana rynien i rur spustowych, obróbek blacharskich, podokienników zewnętrznych, kratek wentylacyjnych, e) termomodernizacja ścian zewnętrznych w technologii lekkiej - mokrej wraz z nową kolorystyką elewacji, f) osuszenie, izolacja przeciwwilgociowa i izolacja termiczna ścian fundamentowych, g) przełożenie wpustów deszczowych przy rurach spustowych, h) montaż nowej stolarki okienno-drzwiowej, i) montaż krat okiennych, j) wycięcie drzew i krzewów, podcięcie gałęzi powyżej połaci dachowych, Drewno należy pociąć na odcinki o długości 1 metra oraz zgłosić bezpośrednio po wycięciu do Zamawiającego w celu klasyfikacji i wyceny. Wykonawca zobowiązany jest po dokonaniu klasyfikacji i wyceny przewieźć oraz rozładować drewno w miejsce wskazane przez Zamawiającego na terenie miasta Zamość. k) wykonanie nasadzenia zastępczego, l) wykonanie budek lęgowych, m) wykonanie dwóch torów zjazdowych dla osób niepełnosprawnych w istniejącym spoczniku głównych schodów wejściowych, n) termomodernizacja ścian zewnętrznych w technologii lekkiej - mokrej wraz z nową kolorystyką elewacji, o) osuszenie, izolacja przeciwwilgociowa i izolacja termiczna ścian fundamentowych, p) wykonanie opaski wokół budynku, q) demontaż istniejącej instalacji grzewczej wraz z grzejnikami, r) wykonanie instalacji grzewczej oraz montaż nowych grzejników i zaworów, s) wykonanie Sytemu Zarządzania Energią, t) próby, odbiory i uruchomienie ww. instalacji, u) wymiana opraw oświetleniowych na oprawy typu LED oraz wykonanie nowej instalacji odgromowej, v) wykonanie badań i pomiarów ww. instalacji. 2) część 2 zamówienia - Termomodernizacja budynku Przedszkola Miejskiego nr 5, ul. Peowiaków 76A w Zamościu W ramach termomodernizacji budynku przewidziane są następujące roboty: a) roboty rozbiórkowe i demontażowe, b) roboty murowe, tynki, malowanie, c) docieplenie stropodachu, dachu, d) wymiana rynien i rur spustowych, obróbek blacharskich, podokienników zewnętrznych, kratek wentylacyjnych, e) termomodernizacja ścian zewnętrznych w technologii lekkiej - mokrej wraz z nową kolorystyką elewacji, f) osuszenie, izolacja przeciwwilgociowa i izolacja termiczna ścian fundamentowych, g) przełożenie wpustów deszczowych przy rurach spustowych, h) montaż nowej stolarki okienno-drzwiowej, i) montaż krat okiennych, j) wycięcie drzew i krzewu, Drewno należy pociąć na odcinki o długości 1 metra oraz zgłosić bezpośrednio po wycięciu do Zamawiającego w celu klasyfikacji i wyceny, Wykonawca zobowiązany jest po dokonaniu klasyfikacji i wyceny przewieźć oraz rozładować drewno w miejsce wskazane przez Zamawiającego na terenie miasta Zamość. k) wykonanie nasadzenia zastępczego, l) wykonanie budek lęgowych, m) termomodernizacja ścian zewnętrznych w technologii lekkiej - mokrej wraz z nową kolorystyką elewacji, n) osuszenie, izolacja przeciwwilgociowa i izolacja termiczna ścian fundamentowych, o) wykonanie opaski wokół budynku, p) demontaż istniejącej instalacji grzewczej wraz z grzejnikami, q) wykonanie instalacji grzewczej oraz montaż nowych grzejników i zaworów, r) wykonanie Sytemu Zarządzania Energią, s) próby, odbiory i uruchomienie ww. instalacji, t) wymiana opraw oświetleniowych na oprawy typu LED oraz wykonanie nowej instalacji odgromowej, u) wykonanie badań i pomiarów ww. instalacji. 3) część 3 zamówienia - Termomodernizacja budynku Przedszkola Miejskiego nr 9 ul. Oboźna 10, w Zamościu W ramach termomodernizacji budynku przewidziane są następujące roboty: a) roboty rozbiórkowe i demontażowe, b) roboty murowe, tynki, malowanie, c) docieplenie stropodachu, dachu, d) wymiana rynien i rur spustowych, obróbek blacharskich, podokienników zewnętrznych, kratek wentylacyjnych, e) termomodernizacja ścian zewnętrznych w technologii lekkiej - mokrej wraz z nową kolorystyką elewacji, f) osuszenie, izolacja przeciwwilgociowa i izolacja termiczna ścian fundamentowych, g) przełożenie wpustów deszczowych przy rurach spustowych, h) montaż nowej stolarki okienno-drzwiowej, i) montaż krat okiennych, j) wycięcie drzew i krzewu, Drewno należy pociąć na odcinki o długości 1 metra oraz zgłosić bezpośrednio po wycięciu do Zamawiającego w celu klasyfikacji i wyceny, Wykonawca zobowiązany jest po dokonaniu klasyfikacji i wyceny przewieźć oraz rozładować drewno w miejsce wskazane przez Zamawiającego na terenie miasta Zamość. k) wykonanie nasadzenie zastępczego, l) wykonanie budek lęgowych, m) termomodernizacja ścian zewnętrznych w technologii lekkiej - mokrej wraz z nową kolorystyką elewacji, n) osuszenie, izolacja przeciwwilgociowa i izolacja termiczna ścian fundamentowych, o) wykonanie opaski wokół budynku, p) demontaż istniejącej instalacji grzewczej wraz z grzejnikami, q) wykonanie instalacji grzewczej oraz montaż nowych grzejników i zaworów, r) wykonanie Sytemu Zarządzania Energią, s) próby, odbiory i uruchomienie ww. instalacji, t) wymiana opraw oświetleniowych na oprawy typu LED oraz wykonanie nowej instalacji odgromowej, u) wykonanie badań i pomiarów ww. instalacji. 4) część 4 zamówienia - Termomodernizacja budynku Przedszkola Miejskiego nr 13, ul. Wąska 7 w Zamościu W ramach termomodernizacji budynku przewidziane są następujące roboty: a) roboty rozbiórkowe i demontażowe, b) roboty murowe, tynki, malowanie, c) docieplenie stropodachu, dachu, d) wymiana rynien i rur spustowych, obróbek blacharskich, podokienników zewnętrznych, kratek wentylacyjnych, e) termomodernizacja ścian zewnętrznych w technologii lekkiej - mokrej wraz z nową kolorystyką elewacji, f) osuszenie, izolacja przeciwwilgociowa i izolacja termiczna ścian fundamentowych, g) przełożenie wpustów deszczowych przy rurach spustowych, h) montaż nowej stolarki okienno-drzwiowej, i) montaż krat okiennych, j) wycięcie krzewu, przycięcie drzewa Drewno należy pociąć na odcinki o długości 1 metra oraz zgłosić bezpośrednio po wycięciu do Zamawiającego w celu klasyfikacji i wyceny, Wykonawca zobowiązany jest po dokonaniu klasyfikacji i wyceny przewieźć oraz rozładować drewno w miejsce wskazane przez Zamawiającego na terenie miasta Zamość. k) wykonanie nasadzenia zastępczego, l) wykonanie budek lęgowych, m) termomodernizacja ścian zewnętrznych w technologii lekkiej - mokrej wraz z nową kolorystyką elewacji, n) osuszenie, izolacja przeciwwilgociowa i izolacja termiczna ścian fundamentowych, o) wykonanie opaski wokół budynku, p) demontaż istniejącej instalacji grzewczej wraz z grzejnikami, q) wykonanie instalacji grzewczej oraz montaż nowych grzejników i zaworów, r) wykonanie Sytemu Zarządzania Energią s) próby, odbiory i uruchomienie ww. instalacji, t) wymiana opraw oświetleniowych na oprawy typu LED oraz wykonanie nowej instalacji odgromowej u) wykonanie badań i pomiarów ww. instalacji. 3.4. Dodatkowo Wykonawca w ramach przedmiotu zamówienia (dotyczy każdej części zamówienia) zobowiązany jest do: a) wykonania wszelkich robót przygotowawczych, b) wykonania wszelkich robót porządkowych w trakcie wykonywania przedmiotu zamówienia i po ich zakończeniu, c) przywrócenia terenu prowadzonych prac do stanu pierwotnego, łącznie z wykonaniem prac porządkowych, d) zagospodarowania placu budowy, e) utrzymania zaplecza budowy, f) wykonania wszelkich innych czynności niezbędnych do realizacji przedmiotu zamówienia. 5. Szczegółowy opis wykonania i zakres robót zawarty jest w projektach budowlanych, projektach wykonawczych, specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz audytach energetycznych stanowiących załączniki do SIWZ (odrębnie dla części 1, 2, 3 i 4 zamówienia) oraz Polskich Normach lub aprobatach technicznych, warunkach technicznych wykonawstwa i odbioru robót. 6. Szczegółowe warunki wykonania przedmiotu zamówienia zostały określone w projekcie umowy stanowiącym Załącznik nr 8a, 8b, 8c, 8d do SIWZ odrębnie dla każdej części zamówienia. 7. Zamawiający zwraca szczególną uwagę, że załączone do SIWZ przedmiary robót, stanowią jedynie materiał pomocniczy i nie mogą stanowić jedynej podstawy wyceny ryczałtowej całości przedmiotu zamówienia. 8. Wykonawca zobowiązany jest do przygotowania wyceny przedmiotu zamówienia zgodnie z dokumentacją projektową. Umowa na realizację robót będzie umową ryczałtową. W przypadku wystąpienia w trakcie prowadzenia robót i prac większej ilość obmiarowej robót niż ujętych w projekcie, nie będzie mogło być to uznane za roboty dodatkowe z żądaniem dodatkowego wynagrodzenia. Ewentualny brak w przedmiarze robót prac koniecznych do wykonania wynikających z dokumentacji projektowej nie zwalnia Wykonawcy z obowiązku wykonania ich na podstawie projektu w ramach ustalonego wynagrodzenia. W związku z powyższym Wykonawca nie może powoływać się na jakiekolwiek braki w przedmiarze i w oparciu o nie żądać zwiększenia wynagrodzenia. W przypadku dostrzeżenia rozbieżności pomiędzy poszczególnymi elementami dokumentacji, Wykonawca zobowiązany jest wystąpić do Zamawiającego o ich wyjaśnienie przed złożeniem oferty. W ramach wynagrodzenia podanego w ofercie Wykonawca zobowiązany jest do wykonania wszystkich niezbędnych robót przewidzianych w dokumentacji projektowej stanowiących załączniki do SIWZ w zakresie opisanym w pkt 3 (z uwzględnieniem pkt 4) oraz warunkach i obostrzeniach określonych w dokumentach składających się na decyzje administracyjne stanowiące załączniki do SIWZ. Wykonawca dla obliczenia ceny powinien zapoznać się z terenem budowy oraz ww. dokumentacją projektową i dokonać własnej weryfikacji zakresu rzeczowego i obmiarowego przedmiarów robót w stosunku do dokumentacji projektowej oraz proponowanej technologii robót. Wykonawca ma prawo we własnym zakresie skorygować w przedmiarach robót ilość i zakres robót do wielkości według własnych obliczeń na podstawie załączonej do SIWZ dokumentacji projektowej. Oferta Wykonawcy powinna obejmować wszystkie niezbędne roboty zapewniające właściwe wykonanie przedmiotu zamówienia. 9. Zamawiający informuje, że wskazane w SIWZ i w załącznikach do SIWZ znaki towarowe, patenty lub pochodzenie, źródła lub szczególne procesy, który charakteryzują produkt lub usługę dostarczaną przez konkretnego Wykonawcę, nie mają na celu uprzywilejowania lub wyeliminowania niektórych Wykonawców lub produktów i zostały użyte wyłącznie w celu wskazania założonego standardu przyjętych rozwiązań. Zgodnie z art. 29 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający dopuszcza rozwiązanie równoważne pod warunkiem, że będą one posiadały nie gorszą właściwość i jakość w stosunku do opisywanej. Zamawiający informuje, że w przypadkach, w których wskazał w SIWZ i w załącznikach do SIWZ, w opisie przedmiotu zamówienia odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywane przez Zamawiającego, jest zobowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego w SIWZ i w załącznikach do SIWZ. Za produkt równoważny Zamawiający uzna jedynie taki, który ma tożsame lub nie gorsze parametry jakościowe i użytkowe w stosunku do opisanego. 10. Wymagania dotyczące zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane przez Zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy Prawo zamówień publicznych, Zamawiający zawarł w pkt 26 SIWZ oraz w projekcie umowy, stanowiący odpowiednio załącznik nr 8a, 8b, 8c, 8d do SIWZ. 11. Zamawiający informuje na podstawie art. 29 ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych, że rozwiązania projektowe zawarte w dokumentacji projektowej stanowiącej załączniki do SIWZ uwzględniają określone w przepisach prawa wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych. 12. Lokalizacja robót budowlanych: województwo lubelskie, Zamość, Przedszkole Miejskie nr 4 ul. Peowiaków 18A, Przedszkole Miejskie nr 5 ul. Peowiaków 76A, Przedszkole Miejskie nr 9 ul. Oboźna 10, Przedszkole Miejskie nr 13 ul. Wąska 7.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45321000-3
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Warunkiem udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia jest wniesienie wadium odrębnie dla każdej części zamówienia, na którą Wykonawca składa ofertę, w wysokości: dla części 1 zamówienia w wysokości: 15.000,00 zł (słownie: piętnaście tysięcy złotych 00/100), dla części 2 zamówienia w wysokości 15.000,00 zł (słownie: piętnaście tysięcy złotych, 00/100), dla części 3 zamówienia w wysokości 15.000,00 zł (słownie: piętnaście tysięcy złotych, 00/100), dla części 4 zamówienia w wysokości 15.000,00 zł (słownie: piętnaście tysięcy złotych, 00/100). 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach określonych w art. 45 ust. 6 ustawy Prawo zamówień publicznych, tj.: a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jedn. Dz.U. z 2019 r. poz. 310 ze zm.).
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa szczegółowych warunków w tym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej www.bip.zamosc.um.gov.pl informacji z otwarcia ofert, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych, przekaże Zamawiającemu na podstawie art. 24 ust. 11 ustawy, oświadczenie o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Prawo zamówień publicznych, w celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia z postępowania, według wzoru stanowiącego Załącznik nr 6 do SIWZ (dotyczy części 1, 2, 3, 4 zamówienia). 2. Dokumenty dotyczące innych podmiotów, na zasobach których polega Wykonawca. 2.1. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu, zamieszcza informację o tych podmiotach w oświadczeniach, o których mowa w pkt III.3) ogłoszenia. 2.2. Wykonawca, który w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do zamówienia, lub jego części, polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy Prawo zamówień publicznych, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia; propozycja wzoru zobowiązania została określona w załączniku nr 7 do SIWZ (dotyczy części 1, 2, 3, 4 zamówienia). 2.3. Zamawiający, w celu oceny, czy Wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy Prawo zamówień publicznych, będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów może zażądać dokumentów, który określą w szczególności: a) zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu; b) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; c) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; d) czy podmiot, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane, których wskazane zdolności dotyczą. 2.4. Zamawiający wymaga, by Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy Prawo zamówień publicznych, złożył w odniesieniu do tych podmiotów, dokumenty wymienione w pkt III.4) ogłoszenia SIWZ, na wezwanie Zamawiającego dokonane w trybie art. 26 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych. 3. Dokumenty dotyczące podwykonawcy Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu, zamieszcza informacje o podwykonawcach w oświadczeniu, o którym mowa w pkt III.3) ogłoszenia. Ponadto Wykonawca jest zobowiązany wskazać w ofercie części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom. 4. Dokumenty, które składają Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie 4.1 W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, każdy z nich: 1) składa wraz z ofertą oświadczenie z pkt III.3) ogłoszenia. Dokumenty te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw do wykluczenia, 2) składa oświadczenie, o którym mowa w pkt III.7) ppkt 1 ogłoszenia o przynależności lub braku przynależności do grupy kapitałowej - w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej www.bip.zamosc.um.gov.pl informacji z otwarcia ofert, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych, 3) będzie zobowiązany do złożenia dokumentów, określonych w pkt III.4) ogłoszenia, na wezwanie Zamawiającego dokonane w trybie art. 26 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych (w odniesieniu do każdego z tych Wykonawców), 4) będzie zobowiązany do złożenia dokumentów, określonych w pkt III.5.1) ppkt 1 ogłoszenia, na wezwanie Zamawiającego dokonane w trybie art. 26 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych, w takim zakresie w jakim każdy z tych Wykonawców, wykazuje spełnienie warunku udziału w postępowaniu, określonych w pkt III.1) ogłoszenia. 4.2. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty pełnomocnictwo wskazujące, czy pełnomocnik uprawniony jest do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Z pełnomocnikiem tym będzie prowadzona wszelka korespondencja wiążąca dla wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego. 5. Dokumenty, o których mowa w pkt III.4) ogłoszenia, w odniesieniu do podmiotów zagranicznych: 5.1. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt III.4) ogłoszenia: 1) ppkt 1) - składa informację z odpowiedniego rejestru albo, w przypadku braku takiego rejestru, inny równoważny dokument wydany przez właściwy organ sądowy lub administracyjny kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dotyczy informacja albo dokument, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 ustawy Prawo zamówień publicznych - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; 2) ppkt 2) – 4) - składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; b) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 5.2. Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 5.1, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby, wystawionym: a) w celu potwierdzenia okoliczności o których mowa w pkt 5.1 ppkt 1 oraz ppkt 2 lit. b - nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, b) w celu potwierdzenia okoliczności, o których mowa w pkt 5.1 ppkt 2 lit a - nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 5.3.Wykonawca mający siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w odniesieniu do osoby mającej miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, której dotyczy dokument wskazany w pkt III.4 ppkt 1 ogłoszenia, składa dokument, o którym mowa w pkt 5.1 ppkt 1, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 14 i 21 ustawy Prawo zamówień publicznych. Jeżeli w kraju, w którym miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument miał dotyczyć, nie wydaje się takich dokumentów, zastępuje się go dokumentem zawierającym oświadczenie tej osoby złożonym przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na miejsce zamieszkania tej osoby.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach