Przetargi.pl
szkolenie symulatorowe na symulatorze lotu śmigłowca Mi - 2

41 Baza Lotnictwa Szkolnego ogłasza przetarg

  • Adres: 08521 Dęblin, ul. Brygady Pościgowej
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 81 551 75 25 , fax. 81 551 95 36
  • Data zamieszczenia: 2017-02-17
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: 41 Baza Lotnictwa Szkolnego
    ul. Brygady Pościgowej 5
    08521 Dęblin, woj. lubelskie
    tel. 81 551 75 25, fax. 81 551 95 36
    REGON: 6145692000000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: inny:

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    szkolenie symulatorowe na symulatorze lotu śmigłowca Mi - 2
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przeprowadzenie szkolenia symulatorowego (teoretycznego oraz praktycznego) na urządzeniu treningowym śmigłowca Mi-2 na rzecz 41. Bazy Lotnictwa Szkolnego w Dęblinie dla 24 pilotów. 2. Szkolenie symulatorowe składać się będzie z 4 sesji, na każdą z nich przypadać będzie: 1) Szkolenie teoretyczne wprowadzające w zasady użytkowania urządzenia treningowego oraz uszczegóławiające sposób realizacji procedur awaryjnych w deficycie czasu z zachowaniem zasad CRM, zagadnienia związane z eksploatacją systemów statku powietrznego – w wymiarze 6 godzin, przypadających na każdą grupę; 2) Szkolenie praktyczne – w wymiarze 4 godzin treningu na symulatorze lotu w charakterze pilota lecącego, w zakresie: a) Treningu z sytuacji awaryjnych mogących wystąpić w różnych fazach lotu, ze szczególnym uwzględnieniem elementów współpracy załogi, w których poszczególni członkowie personelu latającego potwierdzą znajomość: 1. postępowania w przypadku przeciągnięcia śmigłowca; 2. postępowania w przypadku utraty orientacji przestrzennej; 3. postępowania w przypadku wystąpienia pożaru śmigłowca; 4. postępowania w przypadku uszkodzenia jednego silnika w locie i lądowania z jednym niepracującym silnikiem; 5.postępowania w przypadku uszkodzenia obydwu silników w locie i lądowania w warunkach pełnej autorotacji wirnika nośnego. b) Treningu w lotach wg IFR, w szczególności treningu nieprecyzyjnego podejścia do lądowania (również w Minimalnych Warunkach Atmosferycznych) według jednej radiolatarni (NDB), dwóch radiolatarni (NDB) oraz precyzyjnego podejścia do lądowania (PAR); c) Treningu postępowania w przypadku wystąpienia Niebezpiecznych Zjawisk Pogody (NZP) oraz pogorszenia się warunków atmosferycznych (WA) w czasie lotu. Ogólna ilość godzin wykonywania lotów na symulatorze śmigłowca Mi-2 wynosi 96. 3. Szkolenie symulatorowe realizowane będzie w czterech sesjach szkoleniowych, z których każda składać się będzie z 6 pilotów. 4. Szkolenie realizowane będzie na podstawie Instrukcji Organizacji Lotów w lotnictwie Sił Zbrojnych RP (IOL-2016) § 9 ust. 10 w maksymalnie pięciodniowych sesjach szkoleniowych. Zamawiający wymaga, aby szkolenie praktyczne przebiegło w wymiarze nie większym niż 1,5 godziny treningu na symulatorze lotu przypadająca na każdego pilota dziennie. 5. Sesje treningowe będą składać się ze szkolenia teoretycznego i treningu praktycznego przeprowadzanych według harmonogramu szkolenia, przy czym zajęcia praktyczne będzie można rozpocząć jedynie po przeprowadzeniu zajęć teoretycznych. Osoba objęta szkoleniem w ciągu jednej sesji powinna zrealizować je w całości. 6. Po zakończonym szkoleniu wykonawca wyda wystawione imiennie wymienione poniżej dokumenty dla każdej osoby objętej szkoleniem w języku polskim lub angielskim:  dokument potwierdzający ukończenie szkolenia;  sprawozdanie ze szkolenia symulatorowego wraz z opinią instruktora prowadzącego szkolenie potwierdzone jego podpisem, (wzór sprawozdania załączony do umowy). 7. Dodatkowe wymagania. WYMAGANIA DOTYCZĄCE URZĄDZENIA TRENINGOWEGO: 1) Kabina urządzenia powinna odpowiadać kabinie śmigłowca Mi-2. Jej rozmiary i rozłożenie przyrządów powinny odpowiadać wnętrzu śmigłowca w wersji transportowej. 2) Wizualizacja na zewnątrz kabiny powinna być wyświetlana na ekranie projekcyjnym. Powinna zapewniać wizualizację położenia śmigłowca oraz jego otoczenia: wizualizację lotnisk, w tym pasów startowych, świateł, budynków oraz lasów, jezior, rzek i innych cech krajobrazu. Baza danych powinna zawierać ogólne modele 3D. 3) Elementy sterujące śmigłowca powinny odpowiadać sterownicom rzeczywistym stosowanym w śmigłowcach Mi-2. 4) Urządzenie treningowe powinno być wyposażone w generator dźwięku symulujący wszystkie cechy dźwięków i efektów dźwiękowych, które są słyszalne w kokpicie. Symulacja dźwięku powinna obejmować: dźwięk silników i śmigieł, dźwięki systemów śmigłowca, sygnały z systemów nawigacyjnych i ostrzegawczych oraz dźwięki związane z sytuacją awaryjną i uszkodzenia płatowca śmigłowca. 5) Urządzenie treningowe śmigłowca Mi-2 powinno umożliwiać imitowanie następujących sytuacji: przeciągnięcie śmigłowca, utratę orientacji przestrzennej przez załogę, wystąpienie pożaru śmigłowca, wyłączenie się silnika (silników) w locie. Zajęcia szkoleniowe będą prowadzone w ośrodku wykonawcy. 6) Materiały szkoleniowe, wyposażenie oraz sprzęt niezbędny do przeprowadzenia szkolenia zapewni wykonawca. 7) Szkolenie musi odbywać się w języku angielskim lub polskim przez instruktorów wykonawcy w ośrodku szkolenia wykonawcy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80510000-2

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach