Przetargi.pl
Świadczenie w 2023 roku usługi ochrony osób i mienia w budynku Sądu Apelacyjnego w Lublinie przy ul. Obrońców Pokoju 1

Sąd Apelacyjny w Lublinie ogłasza przetarg

  • Adres: 20-950 Lublin, Obrońców Pokoju 1
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel.
  • Data zamieszczenia: 2022-09-30
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Sąd Apelacyjny w Lublinie
    Obrońców Pokoju 1
    20-950 Lublin, woj. lubelskie
    REGON: 004176470
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.lublin.sa.gov.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Świadczenie w 2023 roku usługi ochrony osób i mienia w budynku Sądu Apelacyjnego w Lublinie przy ul. Obrońców Pokoju 1
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi ochrony osób i mienia w budynku Sądu Apelacyjnego w Lublinie przy ul. Obrońców Pokoju 1. Usługa ochrony osób i mienia obejmuje m. in.:a) bezpośrednią ochronę fizyczną wykonywaną przez jednego pracownika ochrony w dni pracy Sądu od godziny 20:00 do godziny 08:00 dnia następnego oraz całodobowo w dni wolne od pracy Sądu i święta;b) zapewnienie całodobowo, przez 7 dni w tygodniu, grupy interwencyjnej na pilne wezwanie, składającej się z co najmniej dwóch pracowników ochrony wyposażonych w środki przymusu bezpośredniego – funkcjonującej tak, aby mogła udzielić wsparcia pracownikowi ochrony oraz innym pracownikom Zamawiającego realizującym ochronę bezpośrednio w obiekcie;c) obsługę dźwigu/platformy dla osób niepełnosprawnych, która to pomoc będzie miała charakter incydentalny;d) świadczenie pomocy interesantom Sądu przy obsłudze samoobsługowej szatni elektronicznej; e) zapewnienie pracownikowi ochrony oraz innym pracownikom Zamawiającego realizującym ochronę bezpośrednio w obiekcie urządzenia elektronicznego do raportowania. Wykonawca zobowiązany będzie do przesyłania comiesięcznych raportów sygnałów na adres e-mail Zamawiającego wskazany w Umowie, w terminie do 5 dni kalendarzowych miesiąca następującego po miesiącu, którego przedmiotowy raport dotyczy; f) montaż punktu kontrolnego do co 60-minutowego potwierdzania obecności przez pracownika ochrony oraz innych pracowników Zamawiającego realizujących ochronę bezpośrednio w obiekcie, poprzez przyłożenie urządzenia do punktu kontrolnego: - w dni pracy Sądu od godziny 16:00 do godziny 19:00 – w przypadku innych pracowników Zamawiającego realizujących ochronę bezpośrednio w obiekcie; - w dni pracy Sądu od godziny 20.00 do godziny 8:00 dnia następnego oraz w dni wolne od pracy Sądu i święta przez całą dobę – w przypadku pracownika ochrony. Dopuszczalny czas opóźnienia na potwierdzenie obecności poprzez przyłożenie urządzenia do punktu kontrolnego wynosi 5 minut. W sytuacji, gdy pracownik ochrony lub inni pracownicy Zamawiającego realizujący ochronę bezpośrednio w obiekcie nie potwierdzą obecności w punkcie kontrolnym w czasie do tego przewidzianym (uwzględniającym czas opóźnienia na potwierdzenie obecności, o którym mowa powyżej) lub urządzenie ulegnie awarii, Wykonawca zobowiązany jest do bezzwłocznego osobistego sprawdzenia pełnienia pracy przez pracownika realizującego ochronę za pośrednictwem grupy interwencyjnej. W takiej sytuacji czas na sprawdzenie/dojazd nie będzie dłuższy niż 10 minut. Potwierdzenie sprawdzenia/przybycia będzie odnotowane w comiesięcznym raporcie lub dołączonej do niego notatce służbowej. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi załącznik nr 1 do SWZ. Wykonawca dostarczy Zamawiającemu wykaz pracowników ochrony w terminie do 5 dni kalendarzowych od dnia zawarcia umowy wraz z kserokopiami dokumentów stwierdzającymi, że osoba, która będzie wykonywać zamówienie, posiada wymagane kwalifikacje i uprawnienia. Z uwagi na charakter czynności wykonywanych w ramach zapewnienia usługi ochrony, które noszą znamiona stosunku pracy zgodnie z art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy Zamawiający wymaga, aby wszystkie czynności w zakresie realizacji zamówienia na usługę ochrony wykonywał wyłącznie pracownik zatrudniony na podstawie umowę o pracę (każda roboczogodzina musi być wypracowana przez pracownika ochrony w ramach stosunku pracy/umowy o pracę) oraz wpisany na listę kwalifikowanych pracowników ochrony. Szczegółowe zasady dotyczące wymagania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę zawarte zostały we wzorze Umowy stanowiącym załącznik nr 2 do SWZ. Zamawiający ma prawo kontroli spełniania przez Wykonawcę powyższych wymagań oraz stosowania sankcji określonych we wzorze Umowy stanowiącym załącznik nr 2 do SWZ, z tytułu niespełnienia tych wymagań.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79710000-4
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 2 000,00 zł (słownie: dwa tysiące złotych 00/100). Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 ustawy Pzp. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach:1) pieniądzu,2) gwarancjach bankowych,3) gwarancjach ubezpieczeniowych,4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, Wykonawca przekazuje Zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej. Wadium wnoszone w formie gwarancji i poręczeń musi spełniać następujące wymogi:1) być wystawione na Zamawiającego,2) zawierać w swej treści oświadczenie gwaranta (poręczyciela), w którym zobowiązuje się on do bezwarunkowej i nieodwołalnej wypłaty kwoty wadium na pierwsze żądanie Zamawiającego, zawierające oświadczenie, iż zaszła jedna z przesłanek wymienionych w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Nr rachunku bankowego 34 1130 1017 0021 1002 7290 0004 z dopiskiem: Wadium do przetargu na usługi ochrony: Zp 2130-204/22. Skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu następuje z chwilą uznania środków pieniężnych na rachunku bankowym Zamawiającego, przed upływem terminu składania ofert (tj. przed upływem dnia i godziny wyznaczonej jako ostateczny termin składania ofert). Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia wystąpienia jednej z okoliczności:1) upływu terminu związania ofertą;2) zawarcia Umowy w sprawie zamówienia publicznego;3) unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia, z wyjątkiem sytuacji gdy nie zostało rozstrzygnięte odwołanie na czynność unieważnienia albo nie upłynął termin do jego wniesienia. Zamawiający, niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia złożenia wniosku zwraca wadium Wykonawcy:1) który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert;2) którego oferta została odrzucona;3) po wyborze najkorzystniejszej oferty, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza;4) po unieważnieniu postępowania, w przypadku gdy nie zostało rozstrzygnięte odwołanie na czynność unieważnienia albo nie upłynął termin do jego wniesienia. Złożenie wniosku o zwrot wadium, o którym mowa w pkt 8.9, powoduje rozwiązanie stosunku prawnego z Wykonawcą wraz z utratą przez niego prawa do korzystania ze środków ochrony prawnej. Zamawiający zwraca wadium wniesione w pieniądzu wraz z odsetkami wynikającymi z Umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. Zamawiający zwraca wadium wniesione w innej formie niż w pieniądzu poprzez złożenie gwarantowi lub poręczycielowi oświadczenia o zwolnieniu wadium. Termin ważności wadium musi być zgodny z terminem związania ofertą. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie je w sposób nieprawidłowy, zostanie odrzucona.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Warunki udziału w postępowaniu zostały opisane w rozdziale V SWZ. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu oraz spełniają warunki udziału w postępowaniu, dotyczące:1) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów. Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że: posiada ważną koncesję Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie ochrony osób i mienia, wydaną na podstawie ustawy z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia (t.j. Dz. U. z 2021 r., poz. 1995).2) zdolności technicznej lub zawodowej dotyczący doświadczenia Wykonawcy / osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia / wykształcenia Wykonawcy / kwalifikacji zawodowych Wykonawcy / potencjału technicznego Wykonawcy: a) Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że: w okresie ostatnich trzech lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie wykonał należycie, co najmniej jedną usługę całodobowej ochrony osób i mienia, o wartości nie mniejszej niż 150 000,00 zł netto*, usługa rozumiana jako jedno zamówienie/umowa obejmująca ochronę osób i mienia budynku użyteczności publicznej**, a ochrona odbywała się nieprzerwanie przez okres co najmniej 6 miesięcy, w sposób należyty. Okres wyrażony w latach liczy się wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert. W tym celu Wykonawca składa wykaz usług według wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do SWZ.b) Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje: co najmniej jedną osobą legitymującą się kwalifikacjami zawodowymi, uprawnieniami, doświadczeniem i wykształceniem niezbędnym do wykonania przedmiotu zamówienia, także wraz z zakresem wykonywanych przez nią czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tą osobą. Wykonawca przedstawi kandydata na poniższe stanowisko, który spełnia następujące wymagania: 1 Pracownik ochrony posiadający wpis na listę kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej zgodnie z ustawą z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia (Dz. U. z 2021 r. poz. 1995 ), który w okresie ostatnich trzech lat wykonywał nieprzerwanie, należycie, czynności w zakresie ochrony fizycznej budynku użyteczności publicznej przez okres minimum trzech miesięcy. W tym celu Wykonawca składa wykaz osób według wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do SWZ. Zamawiający dokona oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2022-10-10

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach