Przetargi.pl
Świadczenie usługi w zakresie publicznego transportu zbiorowego na terenie Miasta Kostrzyn nad Odrą

Miasto Kostrzyn nad Odrą ogłasza przetarg

  • Adres: 66-470 Kostrzyn nad Odrą, Graniczna 2
  • Województwo: lubuskie
  • Telefon/fax: tel. 95 781 81 60
  • Data zamieszczenia: 2022-11-15
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miasto Kostrzyn nad Odrą
    Graniczna 2
    66-470 Kostrzyn nad Odrą, woj. lubuskie
    tel. 95 781 81 60
    REGON: 210966674
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Świadczenie usługi w zakresie publicznego transportu zbiorowego na terenie Miasta Kostrzyn nad Odrą
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi w zakresie publicznego transportu zbiorowego na terenie Miasta Kostrzyn nad Odrą.Zakres usługi obejmuje: Wykonanie na terenie Miasta Kostrzyn nad Odrą usługi przewozu publicznego transportu zbiorowego w autobusowych przewozach pasażerskich o charakterze użyteczności publicznej na 1 linii autobusowej funkcjonującej w ramach systemu komunikacji miejskiej na terenie Miasta Kostrzyn nad Odrą o długości 46,6 km i o łącznej prognozowanej ilości: 6.803,60 wozokilometrów w okresie 7 miesięcy. Zamówienie realizowane będzie autobusem w wieku nie wyższym niż 5 lat, o liczbie miejsc siedzących i stojących od 20 do 40.1. Linia: U-02- Linia regularna: ul. Gorzowska – ul. Dworcowa przez ul. Mickiewicza – Oś. Leśne – ul. Dworcowa – ul. Narutowicza – Oś. Szumiłowo (A - kursuje od poniedziałku do piątku, długość linii Komunikacyjnej: 46,6 km) 1.1. Rozkład jazdy:1. Wykonywanie regularnych przewozów w określonych odstępach czasu i po określonych liniach komunikacyjnych odbywać się będzie zgodnie z opracowaniami przez Wykonawcę (Operatora) rozkładem jazdy, zatwierdzonym przez Zamawiającego (Organizatora) w godz. 6.00-17.001) Wykonawca poda rozkład jazdy do publicznej wiadomości na stronie internetowej Urzędu Miasta i umieści na wszystkich przystankach komunikacyjnych.2) Każda zmiana rozkładu jazdy planowana przez Wykonawcę winna być dokonana z wyprzedzeniem, nie później niż 14 dni roboczych przed terminem wejścia w życie zmienionego rozkładu jazdy i uzgodniona z Zamawiającym.3) Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany tras linii komunikacyjnej i/lub rozkładu jazdy, w granicach +/-10% kilometrów przewozu w okresie zamówienia 1.2 Podstawowe parametry techniczno – użytkowe pojazdów przeznaczonych do świadczenia usług:1. Operator powinien zapewnić 2 autobus komunikacji miejskiej. Każdy autobus musi posiadać, co najmniej 20 - 40 miejsc siedzących i stojących, wyposażenie w drzwi otwierane pneumatyczne. Pozostałe wymagania, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, a w szczególności z ustawą z dnia 16 grudnia 2010 r. o publicznym transporcie zbiorowym (Dz.U. z 2022 r. poz. 1343 ze zm.).2. Usługi mają być świadczone pojazdami sprawnymi.3. Wykonawca winien posiadać zaplecze techniczne w postaci stacji obsługi i napraw pojazdów.4. Pojazdy przeznaczone do świadczenia usług przewozowych winny posiadać wewnątrz i na zewnątrz pojazdu informację o linii, którą pojazd obsługuje.5. Wewnątrz pojazdu muszą być umieszczone informacje dla pasażerów dotyczące regulaminu przewozu osób.6. Autobusy powinny być oznakowane herbem miasta Kostrzyn nad Odrą i napisem „KOMUNIKACJA MIEJSKA”, 7. Wykonawca wymaga posiadania GPS umożliwiającego śledzenie autobusów on-line.8. Wiek pojazdu nie może być starszy niż 5 lat.1.3.1 Wykonawca zwany dalej Operatorem zobowiązany jest do pełnej realizacji rozkładów jazdy.1. Za pełną realizację rozkładów jazdy uznaje się realizację w całości i punktualnie wszystkich wskazanych w nim kursów, pojazdami spełniającymi wszystkie wymagania, co do ich rodzaju i wyposażenia, określone w umowie i rozkładzie jazdy, przy zachowaniu wszystkich wskazanych w rozkładzie jazdy skomunikowań pojazdów w celu umożliwienia przesiadki pasażerów.2. Kierowca pojazdu obsługujący linię komunikacyjną powinien posiadać właściwy i aktualny rozkład jazdy.3. Operator zobowiązany jest do obsługi wszystkich przystanków na trasie linii.4. Przez obsłużenie przystanku rozumie się:a) Zatrzymanie pojazdu na przystanku stałym, w każdym przypadku lub warunkowym, w przypadku żądania przez pasażera zatrzymania pojazdu;b) otwarcie wszystkich drzwi, którymi zamierzają wyjść lub wejść pasażerowie lub – w pojazdach w których drzwi otwierane są samodzielnie przez pasażerów za pomocą przycisków - zwolnienie blokady otwierania drzwi , z wyjątkiem sytuacji, kiedy kierowca pozostawia wybrane drzwi zamknięte ze względów bezpieczeństwa;c) umożliwienie wszystkim pasażerom wyjście z i wejście do pojazdu;5. Zabroniona jest samowolna zmiana trasy, która skutkowałaby ominięciem przystanku;6. Zabronione jest zatrzymanie pojazdu poza obrębem przystanku lub na przystanku nie ujętym w rozkładzie jazdy danej linii, w celu umożliwienia wyjścia lub wejścia pasażerów, z wyłączeniem sytuacji nadzwyczajnych (wypadków, awarii danego pojazdu lub innego pojazdu, którego przebieg linii jest zbieżny - w celu umożliwienia pasażerom kontynuowania podróży, zatarasowania dróg, poleceń osób kierujących ruchem itp. ).7. Pojazd powinien być zatrzymany w takiej odległości od krawężnika, aby było możliwe wejście do pojazdu bezpośrednio z poziomu chodnika.8. W pojazdach z funkcją przyklęku należy po zatrzymaniu na przystanku obniżyć podłogę na sygnał lub prośbę ustną osoby wewnątrz pojazdu oraz w przypadku, gdy na przystanku oczekują osoby o widocznej ograniczonej sprawności, osoby na wózkach inwalidzkich lub osoby z wózkiem dla dzieci.9. Osobom poruszającym się na wózkach inwalidzkich należy udzielić wszelkiej możliwej pomocy przy wsiadaniu i wysiadaniu z pojazdu w szczególności wyłożyć pochylnię (lub użyć podnośnika) na prośbę osoby niepełnosprawnej na wózku lub innej, występującej w jej imieniu.10. Operator zobowiązany jest do zachowania punktualności przy realizacji przewozów, chyba że rozkład jazdy dopuszcza opóźnienie przejazdu w celu zachowania skomunikowania z innym pojazdem.11. Oceny punktualności dokonuje się na przystankach początkowych, końcowych oraz pośrednich, wyszczególnionych w rozkładzie jazdy dla kierowcy.12. Za punktualne uznaje się odjazdy z przystanków początkowych i pośrednich, wyszczególnionych w rozkładzie jazdy dla kierowcy, zrealizowane zgodnie z rozkładem jazdy lub z przyspieszeniem maksymalnie 1 minuty oraz przyjazdy na przystanki końcowe przyspieszone lub opóźnione do 3 minut. Do oceny punktualności stosuje się czas uśredniony, polegający na zaokrąglaniu pomiaru do pełnych minut - od 30 sekund w górę i do 29 sekund w dół. 13. Na przystankach początkowych pojazdy powinny być podstawiane co najmniej na 3 minuty przed rozkładową godziną odjazdu.14. W czasie postoju na przystanku końcowym, nie udostępnionego pasażerom i nie stanowiącego przerwy posiłkowej oznaczonej w rozkładzie jazdy, należy - jeżeli pozwala na to czas postoju - usuwać z pojazdu papiery i większe śmieci, a w okresie zimowym również gromadzące się we wnętrzu pojazdu błoto pośniegowe.15. Operator zobowiązany jest zapewnić, by każdy autobus rozpoczynający trasę na danej linii był wewnątrz i na zewnątrz czysty. Dopuszcza się skierowanie na trasę nieumytego na zewnątrz pojazdu jedynie w przypadku, kiedy warunki atmosferyczne uniemożliwiają jego umycie tj. temperatura poniżej 0°C. 1.3.2 W czasie jazdy pojazdu zabrania się zachowań mogących bezpośrednio lub pośrednio wpłynąć na bezpieczeństwo w ruchu drogowym, w szczególności zabrania się:1) pozostawiania otwartych drzwi;2) przewożenia pasażerów w kabinie kierowcy lub obok kabiny kierowcy, w części pojazdu pomiędzy szybą czołową, a barierką oddzielającą od przedziału pasażerskiego; 3) prowadzenia przez kierowcę długotrwałych rozmów z innymi osobami bezpośrednio lub przez telefon komórkowy; przez długotrwałe rozmowy rozumie się rozmowy na odległość ponad 1 przystanku, a w przypadku rozmowy ze zmiennikiem kierowcy (bezpośrednio przed lub po dokonaniu zmiany) - na odległość ponad dwóch przystanków; krótkotrwałe rozmowy przez telefon komórkowy mogą odbywać się tylko przy wykorzystaniu zestawu słuchawkowego lub głośnomówiącego; 4) prowadzenia pojazdu z dwoma słuchawkami założonymi na uszy;1.3.31. Obsługa pasażerów przez kierowców Operatora powinna odbywać się w sposób kulturalny i kompetentny.2. Kierowcy Operatora powinni władać językiem polskim przynajmniej w stopniu dobrym.3. W ramach posiadanej wiedzy i kompetencji kierowcy powinni udzielać pasażerom odpowiedzi na pytania dotyczące zasad taryfowych, przepisów porządkowych, układu komunikacyjnego.4. Kierowcy Operatora świadczący usługi powinni być ubrani schludnie i estetycznie tj.:1) mężczyźni:a) w długie spodnie w jednolitym kolorze;b) koszule w jednolitym kolorze;c) krawat w jednolitym kolorze;2) kobiety:a) koszule w jednolitym kolorze;b) długie spodnie lub spódnicę w jednolitym kolorze;5. Zabronione jest palenie tytoniu w pojeździe.6. Zabronione jest jakiekolwiek zamalowywanie, wyklejanie lub zasłanianie bocznych szyb w kabinie kierowcy, przy czym dopuszcza się stosowanie szyb fabrycznie zaciemnionych lub zmatowionych.1.3.41. W czasie jazdy po zmroku lub warunkach niedostatecznej widoczności wnętrze pojazdu w przedziale pasażerskim powinno być w pełni oświetlone. Dopuszcza się niewłączanie przedniej prawej lampy, a podczas jazdy po drogach i ulicach nieoświetlonych - oświetlenia w całej przedniej części wnętrza pojazdu.2. W przedziale pasażerskim powinna być utrzymana optymalna dla pasażerów temperatura powietrza od 20 - 23°C, a w dni upalne niższa o 5-10°C od temperatury otoczenia.3. Zmiany kierowców mogą być dokonywane wyłącznie na przystankach końcowych linii. 1.3.5 Operator jest zobowiązany powiadomić pasażerów o planowanych zmianach w obowiązujących rozkładach jazdy wynikających z wprowadzonej tymczasowej organizacji ruchu, poprzez rozmieszczenie ogłoszeń wewnątrz autobusów oraz na przystankach komunikacji miejskiej najpóźniej na 5 dni przed wprowadzeniem zmian.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 60112000-6
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach