Przetargi.pl
„Świadczenie usługi w zakresie dowozu i odwozu uczniów do placówek i z placówek oświatowych z terenu gminy Tychowo od 02.09.2019 r. do 30.06.2020 r oraz od 01.09.2020r. do 30.06.2021r.”.

GMINA TYCHOWO ogłasza przetarg

  • Adres: 78-220 Tychowo, BOBOLICKA
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Telefon/fax: tel. 94 311 51 30, 94 31 60 259 , fax. 94 311 55 66
  • Data zamieszczenia: 2019-03-08
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: GMINA TYCHOWO
    BOBOLICKA 17
    78-220 Tychowo, woj. zachodniopomorskie
    tel. 94 311 51 30, 94 31 60 259, fax. 94 311 55 66
    REGON: 33092050600000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.tychowo.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Świadczenie usługi w zakresie dowozu i odwozu uczniów do placówek i z placówek oświatowych z terenu gminy Tychowo od 02.09.2019 r. do 30.06.2020 r oraz od 01.09.2020r. do 30.06.2021r.”.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiot zamówienia: „Świadczenie usługi w zakresie dowozu i odwozu uczniów do placówek i z placówek oświatowych z terenu gminy Tychowo od 01.09.2019 r. do 30.06.2021 r. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi w zakresie dowozu i odwozu uczniów do i z placówek oświatowych z terenu gminy Tychowo poprzez zakup od Wykonawcy przez Zamawiającego biletów miesięcznych w roku szkolnym od 02.09.2019 r. do 30.06.2020 r. i od 01.09.2020 r. do 30.06.2021 r. 1) Wykaz placówek oświatowych objętych przedmiotem zamówienia: a) Szkoła Podstawowa im. Adama Mickiewicza w Tychowie, ul. Dworcowa 11, 78 -220 Tychowo. b) Szkoła Podstawowa w Dobrowie, Dobrowo 24, 78-220 Tychowo. c) Gminne Przedszkole „Dębowa Chatka”, ul. Mickiewicza 1, 78-220 Tychowo. 2) Przedmiot zamówienia stanowi jedną, niepodzielną całość. 3) Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje przewóz uczniów do/ze szkół, przewóz dzieci do/z Przedszkola Gminnego, w maksymalnej ilości 6450 biletów miesięcznych dla uczniów na okres realizacji zamówienia tj. 20 miesięcy. Ilość biletów miesięcznych może ulec zmianie. 4) Warunki przywozu i odwozu uczniów do poszczególnych placówek: 1. Przewidywana liczba uczniów z podziałem na placówki oświatowe oraz miejsce zamieszkania uczniów – dane przedstawiają załącznik nr 9 – 10 do SIWZ opracowane na podstawie danych posiadanych na dzień sporządzania przedmiotu zamówienia i może ulec zmianie. 2. Przewidywane godziny rozpoczęcia i zakończenia zajęć lekcyjnych w poszczególnych placówkach: 1/ Szkoła Podstawowa im. Adama Mickiewicza w Tychowie, ul. Dworcowa 11, 78-220 Tychowo Rozpoczęcie zajęć: 8:30 Zakończenie zajęć: 1. Poniedziałek: a) klasy 0-IV → godz.13:05; b) klasy IVD-VI → godz.14:10; c) klasy VII-VII → godz.15:05. 2. Wtorek: a) klasy I-IIB-IIIA → godz.12:10; b) klasy 0-IIA-IV → godz.13:05; c) klasy IVA-V-VI → godz.14:10; d) klasy VII-VIII → godz.15:05. 3. Środa: a) klasy IIIA → godz.12:10; b) klasy 0-I-II-IV → godz.13:05; c) klasy IVC-V-VI → godz.14:10; d) klasy VIII → godz.15:05; e) klasy VII → godz.16:00. 4. Czwartek: a) klasy IIA → godz.12:10; b) klasy 0-I-II-IV → godz.13:05; c) klasy V-VI → godz.14:10; d) klasy VII-VIII → godz.15:05; 5. Piątek: a) klasy I-II → godz.12:10; b) klasy 0-III-IV –V → godz.13:05; c) klasy VC-VI –VIII → godz.14:10; d) klasy VII → godz.15:05. 2/ Szkoła Podstawowa w Dobrowie, Dobrowo 24 78-220 Tychowo Rozpoczęcie zajęć: 8:30 Uwaga: Rozpoczęcie zajęć: 5, 6-latki godz. 8:15. Zakończenie zajęć: godz.: 13:15; 14:10; 15:05. 3/ Gminne Przedszkole „Dębowa Chatka” ul. Mickiewicza 1, 78-220 Tychowo Rozpoczęcie zajęć: 8:00 Zakończenie zajęć: godz. 13:00 5) Podstawa sporządzenia oferty to m.in.: a) Zamawiający nie będzie ponosił dodatkowych kosztów z tytułu dowożenia uczniów z i do punktów zbiórki/przystanku do i z placówek oświatowych objętych przedmiotem zamówienia. Wykonawca ma obowiązek realizować dowóz każdego ucznia z przystanku/punktu przystankowego (miejsc zbiórki) najbliższego dla jego miejsca zamieszkania wskazanego przez Zamawiającego do wskazanej placówki oświatowej i odwóz każdego ucznia ze wskazanej placówki oświatowej do najbliższego przystanku/punktów przystankowych (miejsc zbiórki) dla jego miejsca zamieszkania. b) Pod pojęciem dowożenie rozumie się dowożenie uczniów wraz z opieką (opieka zapewniona przez Zamawiającego) z punktu zbiorczego w miejscu zamieszkania i odwiezienie uczniów wraz z opieką do punktu zbiorczego w ich miejscu zamieszkania. c) Dopuszcza się możliwość organizacji wspólnego dowozu uczniów z różnych placówek oświatowych, z wyjątkami wskazanymi w niniejszym dokumencie. d) Czas przejazdu ucznia do placówki oraz czas powrotu do miejsca zamieszkania nie może przekroczyć 30 minut. W przypadku przekroczenia tego czasu wymagana jest każdorazowo zgoda Zamawiającego. e) Przewozy dotyczą dni w każdym roku szkolnym, w których odbywają się zajęcia szkolne w tym zajęcia edukacyjne, wychowawcze, opiekuńcze lub inne uroczystości szkolne, zgodnie z kalendarzem roku szkolnego województwa zachodniopomorskiego oraz rozporządzeniem MEN w sprawie organizacji roku szkolnego. f) Wykonawca przedstawi Zamawiającemu propozycję tras dowozu (zaakceptowaną przez dyrektorów szkół i przedszkola) niezwłocznie od daty podpisania umowy. Propozycja tras dowozu, w celu usprawnienia przewozów szkolnych, może zostać zmodyfikowana przez Zamawiającego, w uzgodnieniu z Wykonawcą i dyrektorami placówek. Zmiany tras nie mogą wpłynąć na zmianę cen biletów miesięcznych do poszczególnych miejscowości. g) Wykonawca jest zobowiązany do uzgodnienia z dyrektorami placówek oświatowych ostatecznego rozkładu jazdy autobusów, w tym ostateczna liczba kursów na danych trasach każdorazowo na dany rok szkolny po opracowaniu projektu planu lekcji. h) Projekt planu lekcji zostanie dostarczony Wykonawcy po podpisaniu umowy, jednak nie później niż do dnia 15 sierpnia. i) Wykonawca przedłoży Zamawiającemu rozkład jazdy autobusów do pisemnej akceptacji nie później niż do dnia 22 sierpnia. j) Zamawiający zastrzega sobie możliwość dokonywania zmian w rozkładzie jazdy. Wykonawca zobowiązany jest do współpracy z dyrektorami placówek w zakresie dowozów i odwozów uczniów uwzględniając organizację każdego roku szkolnego, zmiany organizacyjne w szkołach (np. zmiany planu lekcji, skrócenie lekcji, odpracowanie dania wolnego w sobotę). k) Informacje o wystąpieniu zmian organizacyjnych w szkołach mających wpływ na zmianę rozkładu jazdy dyrektor jest zobowiązany powiadomić przewoźnika z co najmniej 7 dniowym wyprzedzeniem. l) W związku z nierealizowaniem usługi dowozu uczniów do placówek w okresie ferii zimowych, Wykonawca pomniejszy fakturę za bilety wystawione za ten okres o 50 % ich wartości (procentowo do ilości dni przypadających w danym miesiącu). m) Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany ilości kupowanych biletów, która regulowana będzie zapotrzebowaniem składanym przez dyrektorów placówek oświatowych terenu gminy Tychowo. Liczba osób objętych przewozem może wzrosnąć lub zmniejszyć się z przyczyn niezależnych od Zamawiającego. Zmiana w liczbie osób objętych dowozem nie spowoduje zmiany w cenie jednostkowej określonej przez Wykonawcę. W przypadku miejscowości, w których jest więcej niż 1 (jeden) przystanek cena biletu miesięcznego nie ulegnie zmianie. Wykonawca wskazuje cenę biletu miesięcznego na określoną miejscowość. n) W celu minimalizacji ilości odbywanych kursów Wykonawca ma obowiązek zapewnić pojemność środków transportu dostosowaną do potrzeb ilości uczniów przewożonych na poszczególnych trasach. Wykonawca zobowiązany jest zapewnić wszystkim dojeżdżającym uczniom miejsca siedzące, z zapewnieniem wszystkich zasad bezpieczeństwa przejazdu w pozycji siedzącej. o) Zamawiający wymaga, aby okres oczekiwania uczniów w placówkach oświatowych, po ich przywiezieniu do placówek oświatowych, na rozpoczęcie zajęć nie był dłuższy niż do 1,5 godziny i czas oczekiwania na odwóz do domu po skończonych zajęciach nie był dłuższy niż do 1,5 godziny dziennie. W związku z tym Wykonawca musi realizować przedmiot zamówienia tak, aby dotrzymać powyższego warunku. p) Czas oczekiwania przed zajęciami do 1,5 godz. dziennie i po zajęciach do 1,5 godz. dziennie może przekroczyć wyłącznie za zgodą Zamawiającego. q) Wykonawca zabezpiecza kompetentne kierownictwo, siłę roboczą, środki transportu, które winny być sprawne przez cały okres wykonywania zamówienia i gwarantować maksimum bezpieczeństwa przewożonych uczniów zgodnie z obowiązującymi przepisami technicznymi i normami dotyczącymi transportu zbiorowego osób, oznakowanie zgodnie z obowiązującymi przepisami, powinny posiadać ubezpieczenie w zakresie OC, NW oraz posiadać aktualne badanie techniczne przez cały okres wykonywania zamówienia. Wykonawca na swój koszt utrzymuje środki transportu w należytym stanie oraz dokonuje bieżących napraw, konserwacji oraz badań. W razie wystąpienia awarii sprzętu Wykonawca musi zapewnić środek transportu zastępczy o równoważnym standardzie technicznym w czasie nie dłuższym niż do 60 minut. r) W okresach zimowych pojazdy dowożące dzieci musza być ogrzewane, a na stopniach wejściowych do autobusów nie może zalegać lód i nie mogą być one śliskie. s) Zamawiający dysponuje osobami w charakterze opiekunów, zgodnie z realnym zapotrzebowaniem. t) W razie braku opiekunki na danej trasie Wykonawca zobowiązany jest niezwłocznie powiadomić Zamawiającego. Brak opiekunki uniemożliwia przywóz dzieci do i z placówki oświatowej. u) Kierowca nie może być jednocześnie opiekunem uczniów. v) Wyklucza się możliwość roszczeń Wykonawcy z tytułu błędnego skalkulowania ceny, czy pominięcia niektórych elementów dowozu. w) Zamawiający dopuszcza wyłącznie możliwość realizowania przedmiotu zamówienia w ramach przewozów regularnych i za biletami miesięcznymi. Wykonawca korzystając z tego rodzaju rozliczeń ponosi bezpośrednio wszelkie skutki prawno - finansowe. x) Dokumentem potwierdzającym prawo do korzystania z usługi bezpłatnego dowozu w ramach niniejszej umowy będzie specjalny jednorazowy imienny bilet wystawiony przez Wykonawcę, który po potwierdzeniu przez szkołę przekazany zostanie dowożonemu dziecku. W przypadku rezygnacji dziecka z dowozu bilet podlega zwrotowi. y) Bilety imienne zostaną przekazane dyrektorom placówek oświatowych przez Wykonawcę najpóźniej do dnia 30 miesiąca poprzedzającego miesiąc wykonania zamówienia, w miesiącu lutym do dnia 27. z) Imienną listę uczniów uprawnionych do korzystania z bezpłatnego dowozu w ramach niniejszej umowy wraz z adresem zamieszkania dziecka, przekazują Wykonawcy, a także Zamawiającemu dyrektorzy placówek oświatowych w terminie do dnia 25 miesiąca poprzedzającego miesiąc wykonania zamówienia. Powyższe listy są podstawą do naliczenia wynagrodzeń. aa) Szacowna miesięczna liczba km wynosi ok. 20.000 km - wg tras ustalonych z realizacji wcześniejszych umów. Liczba ta może ulec zmianie w zależności od ułożenia tras. 6) Warunki zatrudnienia na podstawie art. 29 ust. 3a. a) Zgodnie z art. 29 ust. 3a ustawy Pzp Zamawiający wymaga, aby Wykonawca lub Podwykonawca/(y) zatrudniali na podstawie umowy o pracę osoby wykonujące czynności jako kierowcy pojazdów w rozumieniu art. 22 §1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz.U. z 2018 r., poz. 917 z późn. zm.). b) Sposób dokumentowania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania wyżej wskazanych przez Wykonawcę wymagań oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań określone zostały we wzorze umowy stanowiącym Załącznik nr 8 do SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 60112000-6
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Żądanie wadium, jego wysokość oraz formy wniesienia – art. 45 ustawy Pzp: 1. Zamawiający żąda od Wykonawcy wniesienia wadium w wysokości 12 000,00 zł. 2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu – przelewem na konto Zamawiającego w Banku BS Białogard Oddział Tychowo Nr konta: 10 8562 0007 0050 0050 2000 0170; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2018r. poz. 110 ze zm.). 4. Wadium wnoszone w formach określonych w pkt 3 ppkt 2, 3, 4, 5 musi być bezwarunkowe i tożsame z wadium wnoszonym w pieniądzu oraz powinno być złożone w oryginale w oznaczonej oddzielnej kopercie wraz z ofertą. 5. W przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji/poręczenia powinna ona być sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i zawierać następujące elementy: 1) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), nazwę beneficjenta gwarancji/poręczenia (Zamawiającego), nazwę gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających poręczenia lub gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib; 2) nazwę postępowania; 3) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją lub poręczeniem; 4) kwotę gwarancji lub poręczenia; 5) bezwarunkowe i nieodwołalne zobowiązanie gwaranta/poręczyciela do zapłacenia kwoty gwarancji/poręczenia na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego, w terminie związania ofertą, w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a oraz 46 ust. 5 ustawy Pzp; 6) termin ważności gwarancji/poręczenia zgodny z terminem związania ofertą. 6. Zamawiający zwróci wadium wszystkim Wykonawcom, zgodnie z art. 46 ust. 1 - 4 ustawy Pzp. 7. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, na podstawie art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp. 8. Wadium wniesione przez jednego Wykonawcę z wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia uważa się za wniesione prawidłowo.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Wykonawca wykaże, że posiada odpowiednie uprawnienia w szczególności koncesję, zezwolenie lub licencję do wykonywania (na terenie Polski) transportu drogowego osób, ważne na cały okres realizacji przedmiotu zamówienia, zgodnie z ustawą z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (t.j. Dz. U. 2019, poz. 58 ze zm.) oraz ustawą z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (t.j. Dz. U. 2018, poz. 1990 ze zm.). W przypadku składania oferty wspólnej ww. dokument składa ten z Wykonawców składających ofertę wspólną, który w ramach konsorcjum będzie odpowiadał za realizację usług objętych koncesją, zezwoleniem lub licencją.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp (według załącznik nr 3 do SIWZ). Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu udzielenie zamówienia. Oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej nie należy składać wraz z ofertą. 2. Przed podpisaniem umowy Wykonawca zobowiązany jest do przedłożenia Zamawiającemu następujących dokumentów, tj.: a) dokument potwierdzający wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy, b) opłaconą (wraz z dowodem opłaty składki) polisę ubezpieczeniową odpowiedzialności cywilnej na sumę ubezpieczenia OC nie niższą niż 200.000,00 zł (słownie: dwieście tysięcy złotych 00/100) na jedno i wszystkie zdarzenia, c) dokumenty potwierdzające ubezpieczenie NNW, d) dowody rejestracyjne pojazdów wskazanych w wykazie narzędzi, wyposażenia zakładu lub urządzeń technicznych dostępnych Wykonawcy (minimalny poziom potencjału technicznego) – Załącznik nr 6, e) dokumenty potwierdzające uprawnienia zawodowe kierowców wskazanych w wykazie osób – załącznik nr 7, f) w przypadku Wykonawców, którzy wspólnie będą realizować przedmiot umowy, Zamawiający zastrzega sobie prawo żądania umowy zawartej między tymi Wykonawcami. Nie wywiązanie się z powyższych zobowiązań będzie skutkowało nie zawarciem umowy z wybranym Wykonawcą. 3. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając (wraz z ofertą) zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia – załącznik nr 4 do SIWZ.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach