Przetargi.pl
świadczenie usługi „prania, dezynfekcji i transportu bielizny, pościeli i odzieży na rzecz Powiatowych Zakładów Opiekuńczo-Leczniczych w Grojcu”

Powiatowe Zakłady Opiekuńczo-Lecznicze w Grojcu ogłasza przetarg

  • Adres: 32-615 Grojec, Aleja Ogrodowa
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 338 428 136, , fax. 338 428 903
  • Data zamieszczenia: 2019-06-24
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiatowe Zakłady Opiekuńczo-Lecznicze w Grojcu
    Aleja Ogrodowa 1
    32-615 Grojec, woj. małopolskie
    tel. 338 428 136, , fax. 338 428 903
    REGON: 29830100000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.pzol.cba.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    świadczenie usługi „prania, dezynfekcji i transportu bielizny, pościeli i odzieży na rzecz Powiatowych Zakładów Opiekuńczo-Leczniczych w Grojcu”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    I. Ogólny przedmiot usługi: 1. Świadczenie usług pralniczych przez Wykonawcę w postaci dostaw czystej bielizny, pościeli i odzieży zwanej dalej „bielizną” do Powiatowych Zakładów Opiekuńczo-Leczniczych w Grojcu 32-615, przy Al. Ogrodowej 1 oraz z jednoczesnym odbiorem brudnej bielizny z PZOL Grojec. 2. Transport czystej i brudnej bielizny w odpowiednich pojemnikach, lub workach foliowych w sposób zabezpieczający przed wtórnym zabrudzeniem, właściwie dostosowanym środkiem transportu, do miejsca wskazanego przez Zamawiającego na jego terenie. 3. Wykonawca zobowiązany jest wykonywać przedmiot umowy, o którym mowa w pkt. I.1 i I.2, nieprzerwalnie przez cały czas trwania umowy, co oznacza zapewnienie czystego asortymentu przez 2 dni w tygodniu, bez dni wolnych od pracy. II. Wymagania dotyczące świadczonej usługi: Rodzaje bielizny: • Bielizna zabrudzona jest używaną bielizną, ale nie zanieczyszczoną i nie zakażoną, która wymaga prania i dezynfekcji termicznej • Bielizna skażona jest używaną bielizną zanieczyszczoną wydalinami, wydzielinami, krwią lub płynami ustrojowymi, wymaga prania dezynfekcji chemicznej i termicznej • Bielizna zakaźna jest to bielizna od chorych rozpoznanym lub podejrzanym zakażeniem drobnoustrojami wymaga procesu prania połączonego z dezynfekcją chemiczną i termiczną • Bielizna termowrażliwa to bielizna ulegająca uszkodzeniu w normalnych procesach prania i dezynfekcji termicznej (odzież ochronna personelu, firany, poduszki, koce, materace, obrusy, sukna itp.), wymaga zastosowania od wykonawcy odpowiednich technologii. III. Zakres i opis usługi 1. Ilość asortymentu przewidziano dla okresu umownego 36 miesięcy – prognozowana ilość 100 000 kilogramów. 2. Zakres usługi: • Pranie wodne, • Pranie chemicznej, • Odkażanie termiczno-chemiczne, • Dezynfekcja, • Drobne naprawy krawieckie, • Prasowanie, • Krochmalenie, • Maglowanie, • Suszenie, • Sortowanie i pakowanie, • Transport (rozładunek i załadunek) w oznakowanych opakowaniach zgodnych z zaleceniami Zamawiającego, z podziałem na oddziały. 3. Zakres rzeczowy i serwisowy: • Pranie bielizny pościelowej: zakres rzeczowy: poszwy, poszewki, prześcieradła, podkłady płócienne, podkłady gumowe, worki płócienne, ścierki obrusy, zasłony, parawany, pokrowce, ręczniki zakres serwisowy: pranie, dezynfekcja, suszenie, maglowanie, krochmalenie, drobne naprawy krawieckie, pakowanie i oznakowanie na poszczególne pakiety, składanie standardowo w kostkę • Pranie bieliznę pacjentów zakładu: zakres rzeczowy.: pidżamy, koszule, majtki zakres serwisowy: pranie, dezynfekcja, suszenie, drobne naprawy krawieckie, składanie, pakowanie • Pranie odzieży fasonowej: zakres rzeczowy: fartuchy pielęgniarskie, fartuchy lekarskie, garsonki pielęgniarskie i lekarskie, spodnie pielęgniarskie i lekarskie, bluzy pielęgniarskie i lekarskie, ubrania robocze (spodnie, kombinezony, koszule flanelowe) zakres serwisowy: pranie, dezynfekcja, suszenie, prasowanie, drobne naprawy krawieckie, pakowanie na oddzielnych wieszakach drucianych i zabezpieczenie opakowaniem foliowym • Pranie kołder: zakres rzeczowy: kołdry, koce ostatnie płukanie ze środkami zmiękczającymi i antystatycznymi zakres serwisowy: pranie, dezynfekcja, suszenie, drobne naprawy krawieckie, składanie, pakowanie • Pranie materacy: zakres rzeczowy: materace zakres serwisowy: pranie, dezynfekcja, suszenie, drobne naprawy krawieckie, pakowanie • Pranie poduszek: zakres rzeczowy: poduszki duże, poduszki małe zakres serwisowy: pranie, dezynfekcja, suszenie, drobne naprawy krawieckie, pakowanie IV. Zakres obowiązków Wykonawcy: 1. Brudna bielizna winna być odbierana z wyznaczonego miejsca, z zachowaniem obowiązujących przepisów, norma, zaleceń, procedur sanitarno-epidemiologicznych ze szczególnym uwzględnieniem postępowania i transportu bielizny oznakowanej jako „skażona”. 2. Wykonawca przedstawi Zamawiającemu opracowaną procedurę prania i dezynfekcji bielizny szpitalnej (brudnej i skażonej), transportu bielizny czystej i brudnej najpóźniej w dniu podpisania umowy. 3. Wykonawca jest zobowiązany do dostarczenia odpowiedniej ilości worków w dwóch kolorach, celem dokonania segregacji na pranie brudne i skażone/zakaźne. Dopuszcza się zamiast worków foliowych worki wielokrotnego użytku z tkaniny barierowej, produkt ten musi spełniać wszelkie normy i w pełni zabezpieczać transportowany asortyment (worki zawiązywane – troczki). 4. Wykonawca zapewni worki do transportu bielizny czystej. 5. Wykonawca gwarantuje wykonywanie usług pralniczych w oparciu o profesjonalne środki piorące i dezynfekujące przeznaczone do prania szpitalnego, posiadające aktualne atesty i świadectwa, gwarantujące właściwą jakość prania i nie powodujące przyspieszonego zużycia bielizny. (Wykonawca zobowiązuje się do przedstawienia ich najpóźniej w dniu podpisania umowy oraz na każde żądanie Zamawiającego.) Wykonawca oświadcza, że w realizacji przedmiotu zamówienia, jakim jest świadczenie kompleksowej usługi pralniczej bielizn ogólno szpitalnej, stosuje technologię prania zapewniającą pełne przestrzeganie aktualnie obowiązujących przepisów sanitarno-epidemiologicznych, za co Wykonawca ponosi odpowiedzialność materialną i prawną wobec organów kontroli Państwowej Inspekcji Sanitarnej, Państwowej Inspekcji Pracy, BHP i innymi. 6. Wykonawca wykonuje przedmiotową usługę zgodnie z zaleceniami Głównego Inspektora Sanitarnego i Państwowego Zakładu Higieny. 7. Wykonawca oświadcza, że posiada pozytywną opinię Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w zakresie dopuszczenia pralni do świadczenia usług prania bielizny szpitalnej, co potwierdza poprzez dołączenie niniejszego dokumentu do oferty przetargowej. 8. Dla preparatów biobójczych wymagane jest dodatkowo potwierdzone zgłoszenie do rejestracji w Urzędzie Rejestracji Produktów Leczniczych, Wyrobów medycznych i Produktów Biobójczych (wpis na żądanie Zamawiającego w każdym czasie podczas realizacji umowy). 9. Środki biobójcze powinny cechować się właściwościami piorąco-dezynfekcyjnymi o szerokim spektrum działania( muszą działać na wirusy, bakterie, prątki, grzyby i spory). 10. Zamawiający dopuszcza użycie wyłącznie środków piorąco –dezynfekujących, które zapewniają wypranie bielizny szpitalnej nie zostawiając widocznych śladów zabrudzenia, oraz nie powodują szybkiego jej zużycia. 11. Wykonawca musi posiadać polisę OC z klauzulą ubezpieczenia o przenoszeniu chorób zakaźnych. 12. Wykonawca musi gwarantować technologie dezynfekcji niskotemperaturowej w procesie prania bielizna termowrażliwej. 13. Wykonawca zobowiązany jest do respektowania warunków prania określonych przez producenta odzieży. 14. Wydawanie i odbiór asortymentu odbywać się będzie w pomieszczeniu gospodarczym- wydawania i przyjmowania prania PZOL w Grojcu zgodnie z harmonogramem określonym w rozdz. VI. na podstawie wagi asortymentu. 15. Wykonawca zobowiązany jest do dokonywania napraw krawieckich bielizny, odzieży, pozostałego asortymentu w zakresie cerowania dziur, przyszywania troczków, guzików, oderwanych części bielizny, zamków błyskawicznych, gumek itp. 16. Zamawiający wymaga w przypadku zaginięcia, trwałych zabrudzeń lub uszkodzenia asortymentu będącego przedmiotem usługi, zwrotu nowego asortymentu lub zwrotu jego równowartości. 17. Zamawiający zastrzega sobie prawo do bieżącej kontroli jakości świadczonych usług w swojej siedzibie w zakresie sanitarno-epidemiologicznym oraz w siedzibie Wykonawcy. Zamawiający zastrzega sobie prawo wglądu do monitoringu czystości pralni i skuteczności działania komór dezynfekcyjnych. 18. Zamawiający zastrzega sobie prawo do wykonywania okresowych badań czystości mikrobiologicznej bielizny szpitalnej, powierzchni pojemników, powierzchni wewnętrznej środka transportu itp. na koszt Wykonawcy. Ponadto Zamawiający wymaga aby Wykonawca przedstawił co najmniej raz na kwartał badania mikrobiologiczne czystości prania bielizny, a jeżeli jest to uzasadnione potrzebami Zamawiającego na każde żądanie, przez akredytowane laboratorium. W przypadku zakwestionowania wyników badań czystości mikrobiologicznej, w ciągu 3 dni ponownie zostanie pobrany materiał do badania. Materiał do badania czystości mikrobiologicznej pobierany będzie z 4-8 punków. 19. Zamawiający wymaga przedstawiania co najmniej raz na 6 miesięcy Zamawiającemu wyników badań potwierdzających czystość mikrobiologiczną komory dezynfekcyjnej oraz samochodu transportującego bieliznę czystą. 20. środek transportu, który będzie wykorzystywany do przewozu bielizny winien podlegać ewidencjonowanej dezynfekcji, na każdym etapie realizacji usługi Wykonawca zapewni możliwość wglądu w dokumentację wykonywania na bieżąco ww procedury. 21. Wykonywanie usługi we własnym zakresie bez możliwości zlecenia wykonania usługi prania, dezynfekcji i maglowania podwykonawcy. Zamawiający dopuszcza możliwość wykonania usługi w krótkim i oznaczonym czasie przez podwykonawcę w sytuacjach trudnych do przewidzenia lub zdarzeniach niezależnych od Wykonawcy, uniemożliwiających wypełnienie zobowiązań wynikających z zawartej umowy, a sytuacja ta nie jest wynikiem zaniedbania którejkolwiek ze stron (ze strony wykonawców, pracowników i osób współpracujących) oraz nie są one do przezwyciężenia mimo dołożenia wszelkich starań ze strony Wykonawcy. 22. Zapewnienie na czas trwania umowy zapasu czystego asortymentu i dostarczenia go do magazynu w razie zgłoszenia Wykonawcy przez Zamawiającego takiej konieczności. 23. Ponadto Wykonawca zobowiązany będzie: w razie stwierdzenia przez Specjalistę ds epidemiologii lub na wniosek odpowiedzialnych pracowników, nieprawidłowości w świadczeniu usługi w szczególności w razie uzasadnionego stwierdzenia, że dostarczony asortyment nie spełnia wymagań czystości, wykonawca zobowiązany będzie do usunięcia uchybień na swój koszt. Waga reklamowanego asortymentu zostanie odliczona na dokumencie WZ od wagi wypranego asortymentu w dniu reklamacji. V. Ilość prania: Roczna ilość prania określona na podstawie danych statystycznych wynosi 33 000 kg. VI. Częstotliwość usługi: • Wydawanie i odbiór prania odbywać się będzie dwa razy w tygodniu w dniach: - poniedziałek - czwartek w godzinach od 9:00 do 11:00. Używany skrót WZ oznacza dokument zdawczo-odbiorczy brudnego i czystego asortymentu.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 98310000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1.Oferta musi być zabezpieczona wadium. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 2.Wartość wadium wynosi: 6.000,00 zł (słownie: sześć tysięcy złotych 00/100). 3.Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo- kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2019 poz. 310) 4.WADIUM wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy zamawiającego: ING Bank Śląski nr 74 1050 1445 1000 0090 3022 6808 z dopiskiem: „USŁUGA PRANIA, DEZYNFEKCJI I TRANSPORTU BIELIZNY, POŚCIELI I ODZIEŻY NA RZECZ PZOL W GROJCU” PZOL.ZP.262a.2.2019 Wadium wniesione w tej formie zamawiający zwraca bez odsetek, co wynika z umowy rachunku bankowego, na którym będzie ono przechowywane. 5. W przypadku wnoszenia wadium w formie pieniężnej, Wykonawca z zachowaniem właściwej staranności winien dokonać przelewu pieniężnego z odpowiednim wyprzedzeniem, gdyż za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej przyjmuje się termin uznania kwotą wadium podanego wyżej rachunku bankowego Zamawiającego. 6. Zaleca się, aby do oferty Wykonawcy załączyli potwierdzenie przelewu kwoty wadium. 7. W przypadku wnoszenia wadium w formie gwarancji lub poręczenia, oryginał gwarancji lub poręczenia należy dołączyć do oferty. Wadium musi być wystawione na Zamawiającego. 8. Dokument wniesienia wadium w formie gwarancji lub poręczenia winien zawierać bezwarunkowe i nieodwołalne zobowiązanie gwaranta lub poręczyciela zapłaty wymaganej kwoty wadium, na pisemne żądanie Zamawiającego wzywające do zapłaty kwoty wadium, powstałe na skutek okoliczności określonych w ustawie. 9. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, któremu Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 10. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 11. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na skutek okoliczności, o których mowa w pkt. 9, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 12. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art.25a ust.1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust 2 pkt. 3 ustawy Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. 13.Zamawiający zatrzymuje wadium, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy; d) w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt. 3 ustawy Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Ocena spełnienia warunku udziału w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie spełnia/nie spełnia w oparciu o: • oświadczenie – załącznik nr 3 do SIWZ, • aktualną decyzję/opinię/zaświadczenie właściwego organu państwowej inspekcji sanitarnej potwierdzającą spełnienie przez pralnię w której wykonywana będzie usługa wymagań sanitarno-epidemiologicznych w zakresie prania i dezynfekcji bielizny i potwierdzający systematyczne przeprowadzanie badań mikrobiologicznych powierzchni płaskich, wózków transportowych, rąk pracowników i skuteczności dezynfekcji komorowej - dokumenty wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed dniem składania ofert.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: - Wypełniony i podpisany formularz ofertowy - załącznik nr 1 do SIWZ; - Dowód wniesienia wadium; - Pełnomocnictwa (jeśli dotyczy).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach